Skocz do zawartości

Kamzool

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316ti N42 Compact

Osiągnięcia Kamzool

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Bierutów, koło Oleśnicy, woj dolnośląskie. 5h z Warszawy i jakieś 400km
  2. Mechanik wymienił mi w mojej bumie bez ściągania głowicy uszczelniacze, ślizg łańcucha rozrządu, bo był pęknięty i czujnik położenia wałka rozrządu. Za całość części + robocizna skasował bagatela.... 700zł ;) Byłem w szoku, bo przygotowałem się na co najmniej 1500zł.
  3. Panowie, sorry za odświeżanie starego kotleta, ale chcę się pochwalić załatwieniem swojego problemu :) Otóż nie myliliście się - to były uszczelniacze zaworowe! Mechanik stwierdził, że odma jest sprawna. Wymienił bez ściągania głowicy uszczelniacze, ślizg łańcucha rozrządu, bo był pęknięty i czujnik położenia wałka rozrządu. Za całość części + robocizna skasował bagatela.... 700zł ;) Byłem w szoku, bo przygotowałem się na co najmniej 1500zł. Autko zrobiło już 1000km i ani mm nie ubyło na miarce i z rury nie wydobywa się ani kłębek dymu. Teraz muszę tylko zmienić olej z 10W40 na 5W30 lub 5W40, bo skoro brał litr na 300km to bym nie wyrobił z dolewkami finansowo :) Dzięki za słuszną radę :)
  4. Nikt nic nie wie na tak popularny temat? :?
  5. Hahaha! 398zł za zderzak mi przyznali! ERGO ESTIA..złodzieje. Odwoływałem się 2 razy, teraz mówią, że jedynie przed sądem mogę walczyć... Szok! :evil:
  6. Witam! Czy ktoś orientuje się ile kosztuje zabieg wymiany uszczelniaczy zaworowych w silniku N42B18? Autko bierze olej i wyczytałem, że oprócz odmy, uszczelniacze są najczęstszym winowajcą. Chodzi mi o koszt robocizny i części. Wiem także, że jest to możliwe bez demontażu głowicy. Czy ktoś robił coś takiego u siebie? Będę bardzo wdzięczny za jakieś informację, również gdzie na dolnym śląsku mógłbym to zrobić. Pozdrawiam
  7. Dokładnie, nie pierwszy raz będę miał do czynienia z rzeczoznawcami z towarzystw ubezpieczeniowych. Warto się odwoływać, zawsze następna wycena była korzystniejsza, ale wcześniej wszystkie części mogli znaleźć w zamiennikach, a chodziło mi, że tego zderzaka żadna hurtownia poza ASO nie ma, więc jak mi wyliczy 500zł za zderzak, to zapytam go gdzie poleca mi go nabyć :mrgreen:
  8. Witam! Wczoraj babka przyrysowała mi zderzak w moim kompakcie. Oświadczenie spisane, szkoda zgłoszona. I teraz pytanie : Czy w E46 Compact 316ti 2001 występowały tylne zderzaki w zamiennikach? Dzwoniłem po wszystkich hurtowniach, sklepach i powiedzieli mi, że nie mają i nie będą mieli. Ważne to jest dla mnie przy wycenie rzeczoznawcy z ubezpieczalni, bo oni zawsze bazują na najtańszych zamiennikach, więc z czego wezmą cenę tego zderzaka? Pozdrawiam! Karol
  9. Panowie zrobiłem test z odłączeniem rury od odmy z kolektora. Trzeba było go zatkać, bo gasł ;) Nie zauważyłem tryskającego oleju, ale z odmy leciał dym. Czy to normalne, że do kolektora ssącego dostają się spaliny z tego węża od odmy? Zauważyłem też, że po odłączeniu obroty w ogóle nie falowały, silnik pracował znacznie równiej niż z podłączoną rurką.
  10. Mechanicy w dupie chyba mnie mają, bo przez tel każą podać na maila VIN, napisałem do wszystkich, do których dzwoniłem - zero odzewu. Jeszcze nie miałem okazji zbadać tej rurki od odmy. Jak wracam z pracy jest ciemno i zimno :P
  11. kkx5 zrobię jak sugerujesz! Dzięki za radę i zrozumienie. Wiem, że najłatwiej powiedzieć - oddaj do szpeca i niech robi po kolei wszystko. Sęk w tym, że żyję raczej od wypłaty do wypłaty i nie stać mnie na wymienianie części, które nie są powodem mojego problemu. Kiedyś u nas w serwisie Citroena chcieli klientowi całą wiązkę elektryczną wymieniać, bo nie sprawdzili, że bezpiecznik się spalił, to taki przykład. Mój tata wpakował już w Jeepa 2.7 CRD kilka tysięcy w silnik bo słabo palił na zimnym...i co z tego ma? Nowe świece, przekaźniki, czujniki-sryki, a auto dalej tak samo pali :P Ja wiem, że nikt nie jest prorokiem, ale dobry mechanik powinien być jak lekarz i starać się poprawnie diagnozować problemy, a nie "boli mnie brzuch - siostro przygotować się do przeszczepu jamy ustnej, żołądka i jelit" :P
  12. Większość mechaników specjalizujących się BMW we Wrocku do których dzwoniłem dziwiło się dlaczego od razu rzucam się na uszczelniacze, że rzadko to jest przyczyną, że w ogóle prawie tego nie robili. :roll: Większość najpierw chce wymienić odmę i uszczelnić silnik...Już widzę te tysiące na fakturze. Sama odma 400zł a gdzie robocizna, uszczelnianie silnika? Nie kapie nic z niego, ewidentnie kopci na biało a nie gubi olej. Czy ktoś się podejmie wymiany samych uszczelniaczy?! Nie wiedziałem, że tak ciężko znaleźć chętnego na ten zabieg, oczywiście w grę wchodzi wymiana bez ściągania głowicy. Nie stać mnie na eliminowanie możliwości krok po kroku...
  13. kkx5 dzięki za radę. Tak się dzieje, zostawiam auto aż się nagrzeje, przygazówka i smuga białego dymu :duh:
  14. Jeżdżąc od dolewki do dolewki w końcu przyszła pora na odstawienie nieszczęsnej beemki do mechanika. Pewnie będzie chłop błądził i wymieniał miliardy powodów przez które auto może brać olej z przetartym mocowaniem tylnych pasów bezpieczeństwa włącznie. Na co mam się zdecydować? Zrobić najpierw te uszczelniacze, czy odmę? Z wcześniejszych odpowiedzi wszystko wskazuje na uszczelniacze trzonków zaworów. Na razie stać mnie albo na uszczelniacze, albo na odmę :P Muszę wybrać, co sugerujecie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.