Skocz do zawartości

akrystian

Zarejestrowani
  • Postów

    709
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320i 170 KM 2008 r.
  • Lokalizacja
    Zamość

Osiągnięcia akrystian

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. A jakie numery wtrysków szły do N43 ? Jest ktoś w stanie to określić chronologicznie ? Bo ostatnie dwie cyfry to jedno ale pierwszy człon też zmieniał się kilka razy chyba ? WG bmwstore wtrysk o numerze 13537589048-** to aktualnie sprzedawana seria i zastępuje: - 13 53 7 565 137 - 13 53 7 584 681 - 13 53 7 625 713 - 13 53 4 548 853
  2. U mnie nierówna praca na zimnym silniku występuje od trzech lat - ostatnio trochę się poprawiło nawet. Myślałem nad wymianą wtrysków ale mechanik stwierdził wizualnie, że "były ruszane" no i faktycznie po spisaniu numerów wtryskiwaczy okazało się, że wszystkie były wymienione. Czek nigdy się nie zapalił, auto jeździ jak przeciąg, od początku ma błąd katalizatora NOX (zasiarczenie) ostatnio pojawił się błąd pompy wysokiego ciśnienia i tyle, czasami silnik głośniej pracuje.
  3. Tak przy temperaturach w okolicach -5 wcześniej tego nie było. Takie dziwne buczenie brzmiące jak gwizdanie wiatru występujące podczas jazdy z wrzuconym biegiem nawet tocząc się z wciśniętym sprzęgłem - po wrzuceniu na luz znikało. W dyfrze to nawet nie ma korka żeby wymienić olej.
  4. A ja wpadłem na genialny pomysł przed zimą żeby wlać sobie Ravenol (spełniał wszystkie normy widoczne na naklejce na skrzyni) i przy ujemnych temperaturach pojawiło się jakieś dziwne buczenie podczas jazdy z wrzuconym biegiem przez pierwsze 2 kilometry od rozpoczęcia jazdy. Także teraz kupię sobie oryginalny olej w opakowaniu BMW.
  5. Znam dwa przypadki wypalenia dziury w tłoku w N43. Wypadanie zapłonu to przecież może być cewka, później zbadał bym ciśnienie.
  6. Panewki słychać na ciepłym silniku, ale przy dodawaniu gazu też powinno być coś słychać. Często zapala się też ciśnienie oleju w takim przypadku.
  7. Dokładnie to co słychać w tle trochę mnie niepokoi bo albo to tylko tak brzmi na nagraniu albo słychać pukanie z dołu silnika (panewka - tłok). To cykanie z góry u mnie wzmaga się wyraźnie po nagrzaniu (raz mniej raz bardziej) ale łańcuch nie jest już idealnie napięty. Tak przy okazji czy był na forum przypadek dziury w tłoku w N43 ? Ja słyszałem o dwóch takich sytuacjach jedna w silniku z przebiegu około 120.000 km (trzeba było tulejować silnik) podobno to efekt lejących wtrysków.
  8. U mnie robi się czarna zawsze, jak była uwalona sonda NOX silnik pracował lepiej. Po założeniu nowej sondy drgania na zimnym silniku się nasiliły i rura robi się czarna szybciej. Mechanik twierdzi, że wtryski miałem ruszane jest ostatni numer tylko z końcówką 08 nie 11 także za granicą były wymieniane. Poza tym auto pali, jeździ nigdy nie zapalił się czek w ciągu 8.000km. Żadnego, dławienia szarpania, braków mocy, problemów z odpalaniem (sporadycznie w lecie pokręcił dłużej jak postał na słońcu) tylko na zimnym silniku trochę się kiwa na wolnych obrotach. Ostatnio po rozgrzaniu zaczyna pracować jakby miał zużyte popychacze zaworów, co najdziwniejsze taki dźwięk był jak go kupiłem, ale po wymianie oleju się podział. Ostanio po kolejnej zmianie oleju znowu powrócił ale łańcuch już nie jest napięty i mogę nim poruszać więc od tego zacznę może to jest przyczyna nierównej pracy na zimno. Podobno pompa wysokiego ciśnienia też potrafi generować hałas takie terkotanie ?
  9. A kto powiedział, że rura nie może być okopcona - wiele aut ma okopcone z tego co zauważyłem dotyczy to w szczególności aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jak miałem uwaloną sondę NOX rura była czystsza a drgania na zimnym silniku mniejsze.
  10. Ja mam 108.000 km potwierdzone historią w ASO i łańcuch już jest lekko luźny - ponadto po rozgrzaniu silnik zaczął mi głośno pracować ostatnio. Jak łańcuch jest luźny i słychać "szuranie" podczas pracy silnika to trzeba od tego zacząć. Ja to niedługo zrobię.
  11. A łańcuch Ci nie hałasował ? Mi się parę miesięcy temu zapaliło ciśnienie oleju i paliło cały czas, na drugi dzień zgasło. Zawiozłem samochód na lawecie do mechanika. Po podłączeniu przyrządów okazało się że ciśnienie jest prawidłowe. Profilaktycznie kazałem zdjąć miskę oleju i nic tam nie było wszystko czyste. Zmieniony olej + uszelki podstawy filtra bo puszczał i do dziś spokój. BMW za to N43 powinno w ramach przeprosin robić darmowe naprawy.
  12. Mi też kiedyś sprawdzili wtryski na jakiejś maszynie i stwierdzili że IDEALNE a były do niczego.
  13. To może dlatego mój silnik po założeniu nowej sondy NOX zaczął chodzić dużo gorzej niż gdy jeździłem z błędem tejże ? Auto od początku jak jest zimne trochę się trzęsie na biegu jałowym choć CHECK nigdy nie wyskoczył(jeżdżę tak już trzeci rok bo nie jest to jakieś mocna uciążliwe), poźniej nastąpiła wyraźna poprawa za to pojawił się błąd NOX nie powodujący świecenia się kontrolki. Teraz po wymianie świec, oleju i NOXA chodzi dużo gorzej - mechanik wymieniając świece stwierdził, że wtryski były już ruszane za granicą kazałem mu spisać numer i mam 7589048-08. Do tego ostatnio po rozgrzaniu zaczyna terkotać trochę dieselowato jak go kupiłem miał coś takiego po wymianie oleju na 5W30 w butelce bmw się wyciszył teraz dostał castrola EDGE 5W30 a to niby to samo i jest gorzej ehhh. Co za samochód takie rzeczy przy 100.000km przebiegu.
  14. U mnie też od początku był problem z nierówną pracą na zimnym silniku, komputer pokazywał dodatkowo błąd wypadania zapłonów i za dużej zawartości siarki - od jakiegoś czasu problem praktycznie się rozwiązał silnik zaczął chodzić lepiej. Wczoraj podłączałem auto pod komputer z innej przyczyny i wypadania zapłonów już nie było za to pojawił się błąd uszkodzonej sondy NOX (czujnik tlenku azotu) także ta nierówna praca może mieć z tym jakiś związek. Zobaczymy co będzie po wymianie sondy na nową.
  15. Cz y jest jakaś procedura serwisowa wypalania NOXA uruchamiana komputerowo ? W piątek podłączałem moje auto pod kompa poza nierówną pracą zaraz po odpaleniu zimnego silnika nie mam z samochodem żadnych problemów (po przejechaniu jednego do dwóch kilometrów ustępuje), przez rok CHECK nigdy się nie zapalił. Komputer pokazał błąd katalizatora NOX zawartość 614 mg (czy jakoś tak) ponoć nie jest to jeszcze tragedia może być niby do 1400 ale jest za dużo. Auto jeździ praktycznie tylko na krótkich dystansach ale NOX to nie DPF wypala się inaczej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.