lukard
Zarejestrowani-
Postów
28 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e87
Osiągnięcia lukard
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Autko z przebiegiem 208 000km trafiło w kolejne ręce. Szczęśliwym posiadaczem został mój kolega z okolicy. I znowu trzeba szukać igły w stogu siana - ładnej E91. Także ktokolwiek słyszał ktokolwiek wie - proszę o info :)
-
10/01/2014 - 206 tyś km - wymieniłem olej i filtr - CASTROL EDGE 5W30 + MANN
-
PRZEBiEG: 199 200km Wymienione: - łożysko koła prawy tył - tarcze tył + klocki - szczęki ręcznego - dolne mocowania amortyzatorów + śruby - założone zimowe gumy
-
Tak, to jest prędkość maksymalna tego egzemplarza. To że obrotomierz ma jeszcze miejsce nie znaczy, że dojdzie do końca.... Opór stawiany przez powietrze nie pozwala jechać szybciej. Licznik pokazuje 220km/h, nawigacja 205km/h. Jeśli chodzi o spalanie - tyle pali przy tej prędkości, nie mniej niż więcej... Spalanie przy stałej prędkości na równej drodze: na 5 biegu 90km/h - 5,2 na 6 biegu 120km/h - 5,7 na 6 biegu 150km/h - 6,8 na 6 biegu 180km/h - 8 na 6 biegu 200km/h - 9,8 na 6 biegu 220km/h - 11.2 Dane z pamięci orientacyjne - wpływa na to wiele zmiennych - temperatura, nachylenie jezdni - nigdy nie jedziemy po idealnie poziomej jezdni, rodzaj asfaltu, rodzaj i szerokość opon, ciśnienie w oponach, liczba osób w aucie... także myśle że wachania mogą być około +- 0,5l
-
Okazało się, że przewód w pewnym miejscu się utlenił - nie zrobiłem niestety fotki. Dlatego nie było rozrusznika ani ładowania.... Okazało się także, że wraz z przewodem rozrusznik się "spalił'... Regenerowany - 500zł. Wszystko już jest OK. Tylko ten rozrusznik coś drogo mnie kosztował.... Przy okazji tej naprawy wymieniłem także: - olej - filtr oleju Przebieg jak na załączonym zdjęciu - 192tys km http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/192.jpg Zdjęcie oczywiście przedstawia sprawdzian auta na zamkniętym odcinku niemieckiej autostrady. http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/x4.jpg
-
Przedwczoraj wieczoram wsiadam do auta, wkładam kluczyk, wciskam START i usłyszałem tylko CYK spod maski. Jeszcze raz i znowu CYK. Sprawdzam baterię - jest OK. Wniosek - awaria rozrusznika. Myślę "dziwna sprawa, przecież nie było żadnych objawów - do końca chodziło OK". Umówiłem przegląd w Auto Classic Service w Raszynie i wczoraj odpaliłem auto z "popychu" i pojechałem. Po drodze zaczęły zapalać się wszystkie kontrolki i skończył mi się prąd. Okazało się, że alternator także nie ładuje. To wydało mi się jeszcze bardziej dziwne - rozrusznik i alternator naraz? Byłem zmuszony wezwać lawetę która dowiozła auto do serwisu. Wieczorem rozmawiałem z serwisem i dowiedziałem się, że jakiś przewód doprowadzający prąd do rozrusznika i alternatora rozleciał się/przerwał/utlenił. Będę miał zdjęcie to tu zamieszcze wraz z opisem co się stało.
-
Mały spóźniony update: 15/05/2013 przy przebiegu 188 000km wymienione zostały następujące elementy: http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/spis.jpg http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/parts.jpg http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/188.jpg
-
Dziś wymieniłem: - olej - filtr oleju - odma kompletna - filtr powietrza silnika - filtr paliwa - filtr przeciwpyłkowy Pocieszyła mnie jedna wiadomość - tak jak przypuszczałem - w tym silniku nie było klapek w kolektorze. Wokół silnika wszystko suche. Turbo dmucha porządnie, ciśnienie przed i za filtrem DPF w normie. Termostaty sprawne. Nie chciałbym krakać, ale wszystko w jak najlepszym porządku. Przed wiosną wymiana paru elementów zawieszenia, amorów, tarcz, klocków. Po drodze z przeglądu akurat wskoczył przebieg http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/182.jpg
-
Przyciemnianie szyb
lukard odpowiedział(a) na slabykoxu temat w Blacharstwo i lakiernictwo, szyby, wygląd
A ja chciałem przyciemnić sobie szybki ale: - nie chciałem problemów z policją - tzn żeby nie raziło za mocno po oczach bo teraz jak się uprze to i tak jest niezgodnie z prawem - nie chciałem zaciemniać tylko tyłu żeby nie optycznie nie skracać auta i nie robić z niego vana - nie chciałem golf tuningu czyli wszystko zamurzynione na opór Postanowiłem zrobić subtelnie całe auto na 50% i oto efekt: http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/e87b.jpg -
Pierwszy post eltabbo na drugiej stronie: sprężyny h&r Ale więcej nie wiem co i jak...
-
Felga jest ładna... ale zastanawiam się czy nie lepiej byłoby mieć tą samą szerokość felg na obu osiach i czy aktualna guma 225 nie spadnie mi z tej felgi bo wg zaleceń BMW powinno być jak poniżej: 8,5X18 ET-52 5X120 - 245/35/18 7,5X18 ET-49 5X120 - 215/40/18 Swoją drogą grafitowa mat felga mogłaby ciekawie prezentować się na tym aucie a te dwa wzory bardzo mi się podobają - i skłaniałbym się do 17stki. Sprężynki prawdopodobnie będę zmieniał na fabryczne - muszę jeszcze sprawdzić jak się na nich jeździ... auto mam od 2 grudnia i nabiłem już prawie 5tys km. Fajnie wyglada na nisko, ale odczuwam że jest twardo i czesto sie spiesze, a przez ten zawias musze nawet przez progi przejezdzac na polsprzegle, nie mowiac o napotkanych dziurach - a jak zaloze "cztery osiemnastki" to pewnie lepiej nie bedzie.... no i na wiosne już amortyzatory do wymiany bo sie pocą, drążki i tulejki z przodu. Miło jest jak auto zajebiście wygląda, ale sporo się poruszam i praktyczność jest dla mnie istotniejsza. Wprowadziłem w tym tygodniu jedną zmianę nie wpływającą na właściwości jezdne - ciekawy jestem czy ktoś zauważy co to takiego:) http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/e87b.jpg
-
To jak już o kołach mowa to zastanawiam się na zmianą... Ale najpierw obecne musiałbym wystawić i sprzedać. Tylko które lepsze? :) OZ SUPERTURISMO OZ ALLEGGERITA http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/e87.jpg
-
Poniżej zestawienie i link do karty charakterystyki produktu - w tabelkach wartości są prawie identyczne - więc jeśli nie na to, to na co zwracać uwagę? Wszystkie spełniają normę BMW LongLife 04 - a Castrol Proffesional BMW LongLife III - tylko że z kart wychodzi że to jest to samo - tylko trochę lepiej napisana treść w ulotce i cena wyższa, i że przeznaczony do serwisów.... Castrol Edge 5W30 FST BMW LongLife 04 - ok 150zł - 5L - mój faworyt - CENA/JAKOŚĆ/I NA KORKU WLEWU OLEJU JEST LOGO CASTROL :) http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/54E1E00E003C686D802579A70057542D/$File/BPXE-8RPEFH.pdf Castrol Edge 5W30 Proffesional BMW LongLife III - ok 190zł - 5L http://www.castrolprofessional.pl/www/download/karty/tds/EDGE%20Professional%20Longlife%20III%205W-30%20TDS.pdf Millers XF LONGLIFE C3 5w30 - z tego co widze 5L tez okolo 180-200zł http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49§or=Car Porównałem także FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL - cena i charakterystyka niemal ta sama http://olejefuchs.pl/titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl-pl.html Tak samo MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30.... http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30_%28GB%29.pdf?1343406343 Na logikę - to wszystko i tak są już oleje z górnej półki - i teraz co producent oleju musiałby z nim zrobić żeby faktycznie jeszcze bardziej poprawić jego właściwości? Moim zdaniem to już głównie sam marketing i bazowanie na naszej chłonącej jak gąbka psychice - Jeśli olej spełnia normę BMW LONG LIFE 04 to nie ma różnicy którego producenta kupimy. Dopiero jak BMW lub inna marka wprowadzi inną bardziej rygorystyczną normę to wtedy wiadomo że olej spełniający taką normę będzie lepszej jakości. Można kupić olej CASTROL EDGE PROFFESIONAL, natomiast nie widzę w nim nic innego od CASTROL EDGE po za tym że ma właściwości fluoroesencyjne... może ktoś znajdzie inną różnicę? Bo norma niby inna, ale co po za tym? slowa kluczowe: olej, oleje, zestawienie olejowe, porównanie olejów,
-
Poniżej zestawienie i link do karty charakterystyki produktu - w tabelkach wartości są prawie identyczne - więc jeśli nie na to, to na co zwracać uwagę? Wszystkie spełniają normę BMW LongLife 04 - a Castrol Proffesional BMW LongLife III - tylko że z kart wychodzi że to jest to samo - tylko trochę lepiej napisana treść w ulotce i cena wyższa, i że przeznaczony do serwisów.... Castrol Edge 5W30 FST BMW LongLife 04 - ok 150zł - 5L http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/54E1E00E003C686D802579A70057542D/$File/BPXE-8RPEFH.pdf Castrol Edge 5W30 Proffesional BMW LongLife III - ok 190zł - 5L http://www.castrolprofessional.pl/www/download/karty/tds/EDGE%20Professional%20Longlife%20III%205W-30%20TDS.pdf Millers XF LONGLIFE C3 5w30 - z tego co widze 5L tez okolo 180-200zł http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49§or=Car Porównałem także FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL - cena i charakterystyka niemal ta sama http://olejefuchs.pl/titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl-pl.html Tak samo MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30.... http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30_%28GB%29.pdf?1343406343 Olej na pewno przetestuję jeśli mówisz że jest lepszy - dla zaspokojenia ciekawości - natomiast jak powiedzialem - przypuszczam że różnicy nie odczuję - na logikę - to wszystko i tak są już oleje z górnej półki - i teraz co producent oleju musiałby z nim zrobić żeby faktycznie jeszcze bardziej poprawić jego właściwości? Moim zdaniem to już głównie sam marketing i bazowanie na naszej chłonącej jak gąbka psychice. Moim zdanem optymalny jest towar ze średniej półki - nie ma co kupować najtańszego shitu, ale też towar o właściwościach lepszych od średniego o powiedzmy 10% kosztuje 50% więcej.... Bo czy można wynaleźć koło jeszcze bardziej okrąglejsze od okrągłego koła?? A powiedz mi jeszcze czemu uważasz że filtron jest lepszy, a mann jest jest dobry na pierwszy montaż - a później już nie?? slowa kluczowe: olej, oleje, zestawienie olejowe, porównanie olejów,
-
No na dwie:) wchodzi 5,5litra z katalogu wiec powinno byc ok. Filtry tez 2. Zamawialem online to zeby za pól roku znów nie zamawiac wzialem na zapas. Chyba ze tym autem bede mniej jezdzil niz ostatnim. Odnosnie oleju to zastanawialbym sie jeszcze nad castrol edge profesional spelniajacym norme bmw longlife III. Pytanie czy tak naprawde nasze silniki odczuja jakas roznice czy tylko portfel... bo cos mi sie wydaje ze to tylko lepszy marketing dla ludzi majacych chec wydac wiecej pieniedzy.