Skocz do zawartości

tomszE90

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest BMW F25 X3 28 2012r Było F30 328ixdrive 2013r, E90 2005r 320dM47N2
  • Lokalizacja
    Zaborówek

Ostatnie wizyty

106 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tomszE90

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Wymiana skrzyni musi zakończyć się kodowaniem, jest możliwa wymiana skrzyni bez kodowania ale elektronikę musisz przełożyć ze starej skrzyni. Jak miałeś problem z mechatroniką albo zatartą skrzynię to nie polecam tego rozwiązania. Pozdrawiam
  2. Auto jest w wersji amerykańskiej BMW F06 lampy tył były całe czerwone, wymienione zostały diody na żółte i w lampach jednocześnie ze stopem świeciły kierunkowskazy. Po rozdziale czyli zmianie lam_map 05 i 06 świtała z tyłu świecą tak jak powinny ale komputer wyświetlił awarię zasięgu świateł przednich i awarię doświetlania zakrętów.
  3. Z lampami nie było robione nic, zmieniono jedynie rozdział tylnych lam w FRM lamp_map_para_satz_05 i 06 z Warte 02 na warte 01.
  4. Witam. Czy wie ktoś, jakie ustawienie w FRM powinno być dla xenon skrętny dla pozycjonowanie świateł i dla doświetlanie zakrętów? Czy szukać tych ustawień w 3080 czy gdzie indziej.
  5. nie zwróciłem na ten szczegół uwagi i to jest nauczka na przyszłość żeby wszystko sprawdzać dokładnie.
  6. Przednie lampy nie ruszane, nic nie mają związku z kierunkowskazami w błotnikach i przy zmianie nie były kodowane. Normalna konwersja z kodowaniem lamp tył w celu rozdzielenia kierunku i stopu (po wymianie led na pomarańczowe światło stop uruchamiane było razem z kierunkiem tył). Mam jeszcze kilka pomysłów, będę próbował jak się nie uda wrócę do początku i od nowa.
  7. To co zostało opisane jest ok. Tak jak wspomniał kolega mml można a nawet należy zaczynać od zmiany VO i salapa wspomnę że dobrze jest również zmienić typ modelu z USA na EU. Mam jedno pytanie w temacie zmiany USA na EU. Sprawa dotyczy modelu F12 kodowanie za pomocą e-sys i po konwersji mam na stałe zapalone kierunki w błotnikach. Nie działają po włączeniu kierunkowskazu, czy może ktoś ma jakieś sugestie w temacie. W F30 to było do zrobienia w FEM 3063 a w module FEM dla kodowania F10,F25,F01 FEM 3060 nie występuje. Gdzie szukać? Jak przywrócić funkcjonalność kierunków bocznych?
  8. Czy ktoś wie który FRM odpowiada za kierunkowskazy w błotniku. Na przykład za pomarańczowe światło w lampach odpowiada FRM 3060 FRM_U_EFFEKTIV - U_EFF_SM_V. Mam zapalone na stałe kierunki w błotnikach i nie działają przy włączeniu kierunkowskazu.
  9. Części do BMW po numerze VIN możesz wyszukać na tej stronie www.realoem.com
  10. Sprawdź czy dobrze przykręcone są rozpórki w komorze silnika (dwa elementy idące od kielichów do centralnego miejsca w podszybiu. Śruba E14 lub E16 pod okrągłą podkładką zewnętrznej części podszybia (między ranieniami wycieraczek).
  11. Module section Function Value Default comments FEM_BODY 3060 NSL_Verbaut Verbaut Nitch Verbaut Activate Rear Fog Lamp Switch - Part 1 - zapala lampkę deski rozdzielczej REM 3063 Mapping_Nebelschlussl _L_output nsl_l off Activate Rear-Left Fog Lamp - Part 2 - ustawia w module świateł możliwość zapalenia światła przeciwmgielnego tylnego L REM 3063 Mapping_Nebelschlussl_L_Function nebelschlusslicht nebelschlusslicht Activate Rear-Left Fog Lamp - Part 3 REM 3063 Mapping_Nebelschlussl_R_output nsl_r off Activate Rear-Right Fog Lamp - Part 4 REM 3063 Mapping_Nebelschlussl_R_Function nebelschlusslicht nebelschlusslicht Activate Rear-Right Fog Lamp - Part 5 Zmiany pokazane powyżej skutkują przy modelu F30 2013r, przełącznik od świateł (w przypadku f30) jest wyposażony w przełączniki do przeciwmgielnych przednich i tylnych nawet w wersjach bez przeciwmgielnych - na youtube można znaleźć filmik jak odblokować przyciski (odcięcie mechanicznej blokady w postaci nadlewki plastiku) przełącznik będzie działać lecz nie będzie miał ikonki świateł przeciwmgielnych przednich czy tylnych. Pozdrawiam
  12. Pewnie już poradziłeś sobie z tematem swojego auta. Możesz podpowiedzieć co należy zmienić podczas wprowadzania ustawień Europejskich. Mam obecnie BMW F30 na obecną chwilę dostosowałem ustawienia świateł do warunków PL. Przymierzam się do zmiany języka i innych ustawień wewnątrz. Czy możesz podpowiedzieć co usuwamy z VO SALAPA elements na pewno zmiana języka z S853 na S8A1 zmiana regiony DVD z S697 na S698 co jeszcze zmieniamy? Mam też pytanie odnośnie nawigacji mam mapę 2018 -1 mogę zakupić kod FSC czy wgrana mapa będzie miała język polski (oczywiście najpierw mam zamiar zmienić język w aucie na pl). Pozdrawiam Tomasz
  13. Posiadam E90 z kluczykami(pilotami) typu smart odpalane na guzik start/stop. Jeden pilot działa bez zarzutu drugi natomiast odpala tylko sam silnik (piloty bez funkcji komfort). Przeglądałem wpisy na różnych forach i stwierdziłem że trzeba podładować akumulatorek w kluczyku – czyli otwieram auto z pilota działającego a odpalam z pilotem do podładowania (to jest też sugestia Pana z serwisu BMW). Przejechałem sporo kilometrów tak więc kluczyk miał szansę się podładować zwłaszcza że trwało to kilka dni (oczywiście nie ciągłej jazdy nie jestem aż tak zdesperowany) – no i nic kluczyk nadal nie działa tzn. nie otwiera drzwi. Następny pomysł zaczerpnięty z forum – otwarcie tylnej klapy z włożonym kluczykiem w stacji dokującej – podobno ma to pokazać czy ładowany jest akumulatorek czy nie i w jakim jest stanie. Pilot niedziałający brak reakcji – sprawdzam pilota działającego w celu potwierdzenie teorii – niestety brak reakcji mimo iż otwiera klapę poza stacją dokującą nie wykonuje polecenia po zadokowaniu. Nic innego tylko rozebrać pilota (rozcięcie mechaniczne) nie za pomocą piły mechanicznej tylko delikatnie żeby można było ponownie skleić obudowę. No to mam – płytka na zewnątrz obudowy i sprawdzam 1. pomiar akumulatorka – ogromne zdziwienie :shock: napięcie 3,2 V – aku prawie jak nowe 2. pomiar aku przy naciśniętym przycisku 3,09 V znaczy przycisk działa no i aku prawie jak nowe 3. pomiary wszystkich przycisków – działają poprawnie (miernik na pozycji piszczyk i zwierają po naciśnięciu prawidłowo) I teraz pytanie do Was co można z tym pilotem dalej zrobić co sprawdzić, czy ma ktoś jakieś pomysły? To że mogę kupić nowy w ASO to wiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.