Skocz do zawartości

buniago

Zarejestrowani
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e61 525dA + update dla skrzyni i silnika :)
  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia buniago

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. No i podłączone !! :) @speed1211 bardzo dziekuje jeszcze raz. Generalnie okazało się, że wystarczyło puścić z PIN 3 SZM do PIN 2 do żółtej kostki kabel (wyciągnięty z SZM potem rozłączony z jednego na dwa fotele po sztuce) oraz wyciąć zasilanie z żółtej kostki i zostawić w czarnej. Nic więcej :D Nie trzeba było nawet kodować komputera i wszystko chodzi, każda funkcja, grzanie oraz pamięci. Super dzięki za podpowiedź i życzę powodzenia innym :)
  2. No więc wybrany został model: https://www.aliexpress.com/item/32857179336.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.60682656NVd57x&algo_pvid=5bd91fa6-1ed1-48e7-8c8a-560eb15b848f&algo_exp_id=5bd91fa6-1ed1-48e7-8c8a-560eb15b848f-0 Padło na to ponieważ w zestawie była dobra kamerka, dobry procesor, dużo RAM, dostępne wszystkie systemy operacyjne, działanie z Idrive, screen mirror, modem karty SIM dostępny na zwenątrz radia. Radio zamówione, zostało wysłane na 1,5tygodnia od dnia zamówienia, następnie dostawa zajęła 2 dni. W kartonie cały zestaw z anteną GPS (swoją drogą schowałem pod tapicerką - nie wyciągałem nigdzie), kamerą, 2xUSB, wyjście na SIM :8) Jakość dźwięku wyższa niż orgyginalne radio, jednak do dziś (kilka dni) nie udało mi się uregulować dźwięku tak aby w maksymalnej głośności było czysto. Generalne działanie ok, menu i opcję działają z Idrive ale nie poprzez kręcenie kontrolerem a przez jego przesuwanie góra/dół/lewo/prawo. Ekran jest bardzo responsywny, wyraźny. Przechodzenie do standardowego MENU jest bardzo proste i szybkie a sama grafika dużo lepsza niż na oryginalnym radiu było :D :D :D Pierwsze podrygi, rozebranie całej konsoli, generalnie nie jest to ciężkie, najlepiej jest zdjąć listwę ozdobną, potem wyciągnąć kratki (wyciągnąć przycisk awaryjnych, odłączyć kabel) następnie dwie śródki w rogach na krzyżak. Potem generalnie dobrze jest wrzucić sobie N jeśli ktoś ma automat, albo jeden z biegów bliżej podłokietnika i wyjęcie konsoli od dołu (trzy spinki). Potem trzeba wykręcić jeszcze dwie śrubki od DVD, wyjąć i odłączyć kostkę z tyłu radia. Po tym trzeba wypiąć światłowód z oryginalnej kostki i wpiąć do kostki nowej z radia Android. Później podłączenie kostki android do DVD, i wpięcie się. Generalnie kabel do monitora spokojnie można lewą albo prawą stroną pociągnąć przy nawiewach, spokojnie przechodzi. Tutaj udało się doprowadzić kabel z modemem do włożenia karty SIM Po drugiej stronie schowka udało się znaleźć miejsce na wyciągnięcie kabli USB Takie MENU wybrałem sobie jako przewodnie, najbardziej mi się podobało :) Całość po złożeniu wygląda poniżej: oryginalnie, normalnie, dobrze spasowane. Mogę oczywiście potwierdzić, że mocno odbija światło, ale narazie nie sprawiło mi to problemu na tyle abym się musiał przejmować. Jest możliwość wybrania sobie trybu MENU w zależności co kto chce, czy to ma być stary tryb czy może najnowsza szata graficzna. Reset radia i gotowe: Mogę powiedzieć jedną rzecz, po podłączeniu radia miałem taki patent, że po włączeniu muzyki z android przełaczało się automatycznie źródło na FM z AUX i zaczynała muzyka z radia lecieć. Trzeba było wejść ponownie w opcję oryginalnego oprogramowania, zmienić źródło na AUX - wystarczy wejść w opcje, zmienić tak na przełączanie się źródła z auto na manual :D :D Mam jednak zagwostkę, czy macie - użytkownicy adroidow - jakiś pomysł jak można wprowadzić to radio w tzw tryb uśpienia jak wyłączamy auto ? Tak aby nie wyłączało się całkiem a było na czuwaniu. Mialem w moim poprzednim e39 adroida (z dużo mniej ramu i słabszym prockiem) i tam po przekręceniu kluczyka już działała apka i leciała muzyka. W tym za każdym razem nawet po minucie wyłączenia zapłonu całe radio powstaje od podstaw - tak jakbyśmy włączali telefon/tablet od początku. Może macie jakiś patent na to? Może da się gdzieś w opcjach adroid ustawić coś takiego ? Dzięki za wszelkie opinie i podpowiedzi. Dam znać jak kamerka będzie gotowa :)
  3. :shock: bardzo bardzo ci dziekuje W tym momencie jestem w szoku ale myślę że jutro zabiorę się za rozszyfrowanie wiadomości. To będą moje pierwsze mody elektryczne w aucie na poziomie wyżej niż podłączanie androida i kamery cofania w e39 :D dziękuję bardzo i będę dawał znać jak się zabiorę za to. Narazie skóry odnowione, wyczyszczone i zakonserwowane :)
  4. Oryginalnie mam polelektryki szmaciane z grzaniem. Bez pamięci, bez żadnych dodatkowych regulacji. Czy mogę pięknie prosić o dostęp do TIS ? :) Dzięki, dziś spróbuje jakoś wyciągnąć ten SZM. A mówisz o trzech kablach, rozumiem, że muszę je osobno doprowadzić do fotela kierowcy i pasażera plus dodatkowa masa na pasażera. A te trzy kable z tego SZM to z których PIN, do których PIN i której kostki w fotelach? Jeśli dobrze rozumiem to do żółtej. Jeśli to nie problem możesz to rozrysować, nawet długopisem na kartce by wystarczyło, myślę, że wielu osobą się przyda na przyszłość. Wstawię dziś moje wszystkie wiązki które mam ORI i te jakie dostałem fabryczne od foteli :)
  5. Dzięki za zainteresowanie tematem :) Małą czarną kostkę mam w przewodach od foteli i w swoich oryginalnych. Z tego co widzę, róźnica jest tylko taka, że pasażera ma w niej PIN 2 a kierowcy nie ma (fotele komforty). Tak informacyjnie moje auto to listopad 2005, dawca lipiec 2006 :) Czy możesz powiedzieć co to jest SZM ? TIS który podałeś jest zamknięty :( szukałem w google i znalazlem tylko jakieś tłumaczenie z RUS na PL, niestety opis foteli tylko dla e9x, dla e60 nie ma :( http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.pl&sl=ru&sp=nmt4&tl=pl&u=http://tis.bmwcats.com/ Może ma ktoś zapisany ten temat o którym mówisz albo może jest na forum jeszcze aby podpowiedzieć? Znalazłem gościa który podobno to zrobił, ale nie rozumiem tego co on tu pisze, ja mam w czarnej kostce zasilanie, a on tutaj pokazuje, że podłącza w zółtej :shock: https://5series.net/forums/e61-touring-discussion-4/e61-%6004-seats-retrofit-123714/
  6. Odebrałem dziś fotele i zrobiłem fotki kostek. Prośba o podpowiedź jak to rozgryźć, na bank muszę też coś dołożyć tylko gdzie :-( Kosci z mojego auta: [/img] Kosci z foteli (poprosiłem przy zakupie i dostalem te co były oryginalnie odcięte;)): [/img] widac ze brakuje mi PINU 2, 3, 11, 14, 21 i 22. Za to mam 13 a w fotelach nie bylo 13 tylko 14 :shock: Moje fotele były grzane i dawca też ma grzanie.
  7. Czy możesz proszę podrzucić jakich schemat tych dodatkowych przewodów? Dzięki za pomoc, w weekend pewnie będę siadał to roboty nad tym :-)
  8. Wyświetla że temat nie istnieje :-( możecie podpowiedzieć na co się szykować?
  9. Cześć, Mam pytanie, czy ktoś wie może na co się trzeba przygotować przy wymianie pol elektryki z grzaniem na komforty z grzaniem? Dawca to przedlift, biorca też :) Dzięki za podpowiedzi, postaram się przygotować wszystko zanim zjedzie auto do garażu żeby wszystko w jedną noc zrobić :) dziękuje za podpowiedzi.
  10. Cześć wszystkim, Niby byłem już zdecydowany a jednak jest spory wybór i zanim kupię w tym tygodniu może poradze się was :) w moim poprzednim e39 miałem Xtrons'a, jednak aktualnie firma ta ma dużo droższe jednostki, koszt do e61 to 1850 PLN + wysyłka z UK czyli pewnie dojdzie cło. Macie jakieś sprawdzone które ktoś fizycznie posiada i jest zadowolony ? Jakieś funkcje które powinnomieć? Wg mnie: - 4gb RAM - 8 rdzeni - co by odtwarzało dobrą jakość i było w stanie działać z podzielonym ekranem czyli kilkoma funkcjami na raz - screen mirror - wiadomka - możliwość włączenia systemu EVO i ID7 ewentualnie - wejście na SIM - wyjścia RCA - na przyszłość pod jakiś wzmacniacz Co myślicie ? :) ten wyglada dobrze https://pl.aliexpress.com/item/33003826171.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.293d304ducv4AC&algo_pvid=5b865aa6-b2c2-4105-a445-2f6f87462eb1&algo_expid=5b865aa6-b2c2-4105-a445-2f6f87462eb1-7&btsid=2100bddf16188215132943433eefda&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ albo https://pl.aliexpress.com/item/32898657670.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.293d304ducv4AC&algo_pvid=null&algo_expid=null&btsid=2100bb4916188213587062177eab10&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ lub https://pl.aliexpress.com/item/4001292623730.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.293d304ducv4AC&algo_pvid=4b7a23af-ecdd-454b-9c16-144647e47a4d&algo_expid=4b7a23af-ecdd-454b-9c16-144647e47a4d-6&btsid=2100bdd016188214185381044e6637&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
  11. Znajomy miał u siebie założone w e39 sedan te felgi przy oponie 265/35/18 i nie było problemu. Ja ostatnio u siebie w kombi zakładałem 9,5 cala szerokie Tomason TN8 przy ET 15 i przy oponie 265/35/19 zabrakło z 3-5mm żeby weszło :D wystarczyło by nadkola zrolować :lol:
  12. Wczoraj dostałem zaciski i jarzma od V8 z oznaczeniem 60/30/324 więc te które trzeba :) także w przyszłym tygodniu tarcze i klocki i robimy :D
  13. Z tego co sprawdzilem na RealOEM to nie było w moim aucie innej pompy hamulcowej ani innego servo. A jak wchodzę w tarcze to występują te większe z odnośnikiem S102a. Jeśli dobrze rozumiem, to gdyby wymagana była większa pompa to byłaby zaznaczona z tym samym wyróżnikiem. Ani pompa ani servo nie wysepowało inne przy tarczach 320mm :lol:
  14. Zmiana układu na większy da Ci znacznie więcej niż zakup nie wiadomo jak dobrego i drogiego zestawu w podstawowym rozmiarze ;) Co do kwestii technicznej co jest potrzebne do SWAP-a to nie pomogę bo się tym nie zajmuje. Czyli potwierdzasz, że różnica jest. No to ciekawe jestem czy pompa i servo to samo. Akurat mam do wymiany zetaw przedni to bym od razu większy założył :lol:
  15. Witam, Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo? Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.