pokorski
Zarejestrowani-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
Osiągnięcia pokorski
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Dzięki. Czyli pewnie skończył mi się czynnik skoro przestało działać.
-
Czy w BMW F10 (2010r) samochód wyświetla informację, gdy jest mało (lub brak) czynnika chłodniczego w klimatyzacji? Czy po prostu klimatyzacja przestaje działać i już?
-
Dzięki za odpowiedź (chociaż trochę smutłem, że tego nie mam).
-
Mam BMW F10 535i 2010r. z następującymi opcjami: 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL Kupując auto byłem przekonany, że ta kombinacja daje efekt jak w tym filmie: natomiast to wygląda tak, że auto po prostu gasi długie światła, gdy rozpozna pojazd z przodu. Nie byłem w stanie doszukać się na ten temat w instrukcji obsługi, doszukałem się jednak wątku http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=929114, który opisuje podobny problem (dotyczący USA i rzekomych przepisów zabraniających takiej technologii). Moje auto jest z Szwajcarii, więc z tym akurat nie powinno być problemu. Czy to jest kwestia jakiegoś ustawienia, przeprogramowania, czy jednak brakuje mi jakiejś opcji po prostu?
-
Nie twierdziłem, że dzięki temu, że urwane są klapki silnik pali mniej, ale dzięki temu, że działa poprawnie (wcześniej był de facto uszkodzony). Trudno wymagać od silnika, aby był oszczędny jeśli mu coś dolega. Być może temperatura rzeczywiście też ma coś do powiedzenia, ale naprawdę nie sądzę, że aż tyle. Różnica moim zdaniem jest dramatyczna - teraz spalanie schodzi czasem poniżej 10 (a już na pewno oscyluje w granicach 10), a wcześniej było co najmniej 12 (bywało i tak, że 14). Reklamę zrobię, jak trochę pojeżdżę i będzie OK, poza tym jak wspomniałem mam jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. Jeśli i tym razem będzie ok to nie ma problemu. Czytając wątek o polecanych mechanikach (na tym forum) zdecydowałem się na Bębna, z którego byłem niezadowolony (opinia się pewnie zdezaktualizowała, a ja czytałem tylko kilka pierwszych stron - tak wiem, mój błąd) - nie chciałbym pochopnie polecać, póki nie wiem czy na pewno będzie wszystko OK. Koledze zdecydowanie polecę wyrzucenie tych klapek natychmiast. Nie jeździć z tym ani dnia więcej niż trzeba - ja sporo zapłaciłem (czasu i pieniędzy) za to, że przeciągnąłem to o miesiąc. Nie ma co ryzykować niepotrzebnie. Nie zauważyłem (nawet na niskich obrotach) żadnej różnicy. Może się po prostu nie znam, ale jest chyba duża grupa ludzi, którzy też wywalili te klapki i nie narzekają. Mechanicy twierdzili także, że lepiej je wywalić (w sensie, jeśli nie widać różnicy, lub jest ona bardzo mała, to nie ma co ryzykować zepsuciem połowy silnika).
-
A więc naprawa się zakończyła. Odebrałem auto, jeździ jak poprzednio. Łączny koszt wyszedł 4.100 PLN. W tym były chyba standardowe dla tej pechowej "usterki" rzeczy: głowica, pierścienie, zawory, tłoki, oleje/płyny itp. Rada dla wszystkich kupujących autka: wyjęcie tych klapek to pierwsze co powinno się zrobić po kupnie auta. Mi akurat starczyło aby auto kupić, opłacić i ubezpieczyć, a klapki zostawiłem na następny miesiąc na kolejną wypłatę i tyle mi z tego wyszło. Po wyjęciu klapek nie zauważyłem żadnych zmian, ani na plus (w stylu przyrost mocy itp.) ani na minus (w stylu coś gorzej z gaszeniem obrotów). Rzeczą na plus jest jednak zmniejszenie spalania - zdecydowane zresztą. Komputer w mieście (Wrocław, a więc chyba gorzej już się nie da) przed naprawą wskazywał spalanie około 12l/100, czasem nawet więcej, ale poniżej tej wartości praktycznie zejść się nie dało. Teraz mam ok. 10l/100, nadal po mieście, a więc różnica jest dość spora. No cóż, silnik pracował nieoptymalnie, więc pewnie i chlał więcej. Pozostało mi jeszcze kilka drobnych usterek, które chciałem załatwić za jednym zamachem w stylu: przetwornica ksenonów, czy cieknący spryskiwacz (pewnie reflektorów), lub przekłamujący termometr, ale potrzebowałem na mus odebrać auto, bo wyjeżdżam. Za tydzień będzie to zrobione, zrobi się trochę cieplej, umyję autko i wrzucę zdjęcia do Galerii (a jest na co popatrzeć :]) Koniec końców, zakochałem się w tym aucie i nawet jeśli okaże się, że rozszyfrowanie skrótu Będziesz Miał Wydatki jest adekwatne to trudno. Chciałem tego auta i nadal chcę, a jazda nim sprawia przyjemność. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów i nikomu nie życzę takiej naprawy.
-
Zgodnie z obietnicą piszę jak to się skończyło (a właściwie dopiero kończy). Całość naprawy wyniesie około 4000 PLN. Auto mam odebrać za kilka dni (tak, to tak długo trwało). Cóż, zaboli, ale mówi się trudno. Będę Miał Wypas [za dużo $$$] ;) Mam nadzieję, że po tej naprawie będzie jeździć dobrze, prawdę mówiąc nie mogę się doczekać aż odbiorę autko :) Pozdrawiam klubowiczów!
-
Wrzuciłem zdjęcia z diagnozy na mój serwer: https://www.solve.edu.pl/bmw/index.php (są dość duże - nie przeskalowywałem ich, więc może się trochę ładować) Oprócz tego - po poproszeniu o paragon wyszło jeszcze 20 PLN więcej. No dobra, zapłaciłem i przewiozłem lawetą do innego mechanika. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to super. Na razie u drugiego mechanika głowica leci do góry, a więcej będę mógł powiedzieć pewnie w poniedziałek.
-
Panowie, żeby nie było wątpliwości: o klapkach to nawet i ja wiedziałem: o tym, że mam tego pecha dowiedziałem się jak pojechałem do mechanika po to, aby mi je wyjął! (auto kupiłem pod koniec grudnia po świętach, miałem dodatkowej kasy na ubezpieczenie AC i to był priorytet). Jestem pewien, że gdy kupowałem auto to jeszcze tego problemu nie było (auto było gruntownie sprawdzone u bardzo polecanego w internecie i na forum mechanika, poza tym jeździło inaczej). Problem musiał się pojawić podczas mojej eksploatacji. Niestety: miałem pieniędzy na kupno samochodu, dokładne jego sprawdzenie, wykupienie AC i na wizytę u mechanika czekałem na najbliższy wpływ kasy. Przebieg: na liczniku był 180k, a prawdziwy był 290k (wyszło to po badaniu DISem przed kupnem). Uznałem, że jest to przebieg w porządku i po sprawdzeniu, że auto jest w bardzo dobrym stanie zdecydowałem się je kupić (po zbiciu ceny za przebieg). Auto było badane miernikiem lakieru, podnoszone na podnośniku itp. Problem wystąpił, gdy przyspieszałem (szybciej niż zwykle, ale nie z gazem w podłodze), gdy silnik doszedł do większych obrotów, był dziwny dźwięk, a auto przestało przyspieszać, zatrzymałem się na następnych światłach i wyczułem drgania w kabinie. Kilka dni później pojechałem do mechanika (Bęben-Serwis we Wrocławiu), aby to zbadać i przy okazji zrobić inne proste usterki (w stylu termometr zewnętrzny), stwierdził brak kompresji na piątym cylindrze i brak dwóch klapek kolektora, zaśpiewał 450 PLN za samą diagnozę, powiedział, że więcej powie po rozebraniu głowicy silnika, orientacyjnie powiedział że w optymistycznym przypadku wyjdzie to 5000 PLN, a w pesymistycznym 8000 PLN. Wiem jedno, płacę za diagnozę (zdzierstwo!), biorę auto na lawetę/hol i jadę do innego mechanika. O dalszych przebojach opowiem jutro.
-
Czyli tak jak myślałem Panowie. Zdawałem sobie sprawę, że to nie będzie mały wydatek, ale ten Pan ma jednak zawyżone ceny. Pozostaje mi zapłacić za tę diagnozę i auto na hol/lawetę gdzie indziej. Na pewno jeszcze się odezwę jak to się skończyło (wiele wątków widziałem wygasało po kilku odpowiedziach) to będzie dla potomności. W razie czego, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to czekam.
-
Jeszcze - czy moglibyście polecić jakiś warsztat we Wrocławiu, gdzie mógłbym to zrobić? [na razie tę wycenę robiłem u Bębna na Legnickiej]
-
Witam, Mam problem jak w temacie, w moim BMW 330xd z 2003r. [204KM] urwały się klapki od kolektora i zrobiły zamieszanie w silniku. W tym miesiącu właśnie miałem je robić (auto świeżo kupione, najpierw wolałem wykupić AC). Pech chciał, że się uszkodziło teraz i teraz mam problem. Chciałbym oczywiście to zrobić i zdaję sobie sprawę, że koszt będzie potężny, ale chciałbym się najpierw poradzić Was, którzy na pewno wiecie więcej. Dokładniejsze objawy: brak kompresji na piątym cylindrze, brak dwóch klapek na kolektorze. Chciałbym wiedzieć czy koszty podane przez mechanika są rozsądne (oczywiście sam też rozejrzę się za mechanikiem): * diagnoza (stwierdzenie problemu z urwaniem klapki i brakiem kompresji) = 450 PLN * najlższejsza możliwa naprawa = ok. 5000 PLN * najcięższa możliwa naprawa = ok. 8000 PLN ewentualnie * nowy silnik = ok. 5000 PLN * wymiana silnika = ok. 3000 PLN Czy to nie jest za dużo? Ponadto, czy nie ma innej opcji (nie została nawet zdjęta głowica)? Może macie jakieś rady dla mnie?
-
Rozkodowałem jednak w końcu: Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBAED71040JP98608 Kod typu ED71 Typ 330XD (EUR) Typoszereg E E46 (4FL) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M57/TU Pojemność skokowa 3.00 Moc 150 Napęd ALLR Skrzynia biegów AUT Kolor SILBERGRAU METALLIC (A08) Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Data prod. 2004-03-12 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką S2BBA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 98 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 98 S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Zintegrowana pilot uniwersalny S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S495A 3. KOPFSTUETZE HINTEN Pas bezp. trzypunkt. i zagł. tył środek Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie CO2 Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn. S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
-
Witam, Chciałbym zapytać co sądzicie o tym ogłoszeniu: http://otomoto.pl/bmw-330-bmw-3-330-xd-4x4-full-opcja-C26783354.html VIN: WBAED71040JP98608 Chciałem samemu rozkodować VIN na stronie BMW, ale aktualnie chyba niedomaga (Overload Exception). Zanim się naprawi zapytam, może już po zdjęciach coś widzicie? Podejrzane (nie wiem, nie znam się zbytnio) jest to, że jest jeszcze jedno bliźniacze ogłoszenie: http://otomoto.pl/bmw-330-3-0-xd-C26962805.html Rok, przebieg, miasto, kolor, wyposażenie się zgadza, ale numery telefonu inne. Drugie też podejrzenie - już przez dobry ok. miesiąc widzę to auto na otomoto, początkowo nie zwracałem na nie uwagi (myślałem bardziej o E39). Dziwne, że nikt jeszcze nie kupił. Powiedzcie też co sądzicie o cenie. Mi trudno powiedzieć, bo takich aut (z takim wyposażeniem) jest ledwie kilka. A może widzieliście inne interesujące ogłoszenia? [zależy mi na automatycznej skrzyni, 3-litrowym dieslu i skórzanej tapicerce, na auto chcę przeznaczyć 30k + 5k na pakiet startowy, ubezpieczenia i opłaty - chyba tylko E39 i E46?]. Z góry dzięki! No i miejmy nadzieję, że będę mógł coś więcej napisać (np. pochwalić się autkiem jak już kupię) :)