Problem leży w nośności tylnych opon do 20 cali. Produkowane opony w dedykowanym rozmiarze to 255/30 r20 o nośności 92. Jest to wystarczająco do sedana, ale nie wystarczająco do kombi które ma dopuszczalne większe obciążenie tylnej osi. Maksymalny homologowany rozmiar kół do g21 to 19 cali. W Niemczech zakładają te 20 calowe koła z tym, że u nich trochę to inaczej działa bo mają wpis w stacji diagnostycznej o zrobieniu z 5 osobowej wersji 4 osobową i w tym momencie opona 92Y spełnia normy.
W Polsce temat jest bez rozwiązania, nie ma homologacji na 20 cali i w przypadkach gwarancyjnych producent może odmówić naprawy na warunkach gwarancji. Tu byłby mniejszy problem bo możesz jechać na serwis na mniejszych zimówkach, ale problem pojawia się przy potencjalnym zdarzeniu drogowym gdzie ubezpieczyciel może odmówić Ci wypłaty odszkodowania z tytułu używania kół nie homologowanych do danego samochodu.
Jak chcesz być bezpieczny to sugeruje wybór 19 cali. Jak nie zależy Ci na wyżej wymienionych kwestiach to możesz ryzykować z 20 calami. Gro osób zapewne powie Ci, że ubezpieczyciel musi Ci udowodnić, że nieprawidłowy rozmiar kół miał wpływ na zdarzenie drogowe, ale musisz mieć cierpliwość do batalii sądowych.
Co więcej, za zachodnią granicą, czy to Niemcy, czy nawet Szwajcaria sporo tunerów oferuje koła do g21 i to w rozmiarach 235/35/20 i 275/30/20 które mają jeszcze mniejsza różnicę obwodu koła niż oryginalne rozmiary i nie mam zielonego pojęcia jak obchodzą kwestie homologacyjne/TUV/ABE więc jak ktoś ma więcej wiedzy to chętnie się dowiem bo taki zestaw wygląda świetnie w budzie g21.
Pozdrawiam.