pawelkorn
Zarejestrowani-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E90 330d 2010
Osiągnięcia pawelkorn
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
a ja zaczynam obstawiać chyba bardziej usterkę w silniku niż w skrzyni automatycznej, gdyż to dzieje się na zimnym silniku. Na ciepłym skrzynia biegi przerzuca normalnie. Myślę nad EGR, przepływomierzem lub czujnikiem ciśnienia turbo :roll: PS EGR już wymieniony na nowy bo wyskakiwał błąd ale usterka dalej skrzyni jest pozostały dwa inne czujniki :mrgreen:
-
Witam wszystkich widzę,że nie tylko ja mam problem z automatem w bmw 330d lci N57. Mianowicie dzieje mi się to na zimnym silniku podczas powolnego przyspieszania z 2-go biegu na 3 przy obrotach około 1500 i powolnym dodawaniu gazu -jest takie jakby "zawachanie" automatu (przydławienie). Automat jakby nie wiedział czy ma dalej ciągnąć biegi czy zmienić w końcu zmienia i jest szarpnięcie (jak mu więcej dodam gazu to czuje taką ciężką głośną pracę silnika i powolne przyśpieszanie ale wtedy jest ok). Na ciepłym silniku jest ok. Zauważyłem, że jak przejdę w tryb sportowy DS to na tym biegu bije ostro w plecy ( pod warunkiem, że muszę szybciej pojeździć a później wolno zacznę dodawać gazu). Czasami też przy zmianie na 5 i 6 bieg lekko szarpnie. Olej w automacie wymieniony, wcześniej był błąd EGR-a sterownego elektrycznie (zacinał się ale go dobrze nasmarowałem i było już ok) może ktoś coś podpowie? :lol:
-
Mpier odpowiadając na wcześniejsze Twoje pytanie to do serii nie wróciłem :twisted: zrobiłem tak około 60kkm i auto zmieniało właściciela miałem więcej od serii o około 100nm i 40km kolega wyżej wgrał mi swój program jak byłem w okolicy Krakowa i tak zostawiłem bo auto "latało" :lol: hehe Szkoda mi już było czasu i pieniędzy na ciągnie się po mechanikach i czekałem aż mi dwumas dokona żywota żeby wymienić na nowy zestaw i czekałem i czekałem... aż sprzedałem auto
-
Właśnie miałem odpisywać o montażu dwumasu specjalnym przyrządem ale G-CS mnie uprzedził :D Też słyszałem o złym montażu lecz u siebie już nie miałem okazji sprawdzić. Spróbuj nowy docisk sam dokupić i podjechać do fachowca który dysponuje odpowiednim sprzętem. :wink:
-
Witam kolegów. Mpier a sprawdzałeś, czy założony "dwumas" ze sprzęgłem był regenerowany? Ja bym podjechał do dobrego mechanika poprosił o sprawdzenie: poduszek silnika i skrzyni, łącznika elastycznego wału oraz podpory wału. Ciekawe jeszcze jak jest mapa napisana (rozumiem że auto posiada nadal zwiększoną moc), czy moment obrotowy jest "płaski od dołu". Jakby te części były w porządku oraz mapa to obstawiałbym nowe koło dwumasowe. W moim przypadku tak było. Z reklamacją może być problem, gdyż u mnie po powrocie do parametrów seryjnych dwumas dawał radę :D Problem zaczynał się od dołożenia już 40 niutków ponad serie :roll:
-
E-91 wymiana oleju dyfer i skrzynia
pawelkorn odpowiedział(a) na jacekmury1 temat w E90, E91, E92, E93
Witam może już po czasie ale w BMW e46 330d M57 wymieniłem olej w dyfrze i zaczęło się lekkie wycie między 100-110km/h. Kupiłem więc używany, zalałem Motulem (przewidzianym do tego modelu) i po przejechaniu 100km z tyłu samochodu czuć było przegrzany metal a dyfer był cały gorący. Zdenerwowany wsadziłem swój stary i tak jeździłem jeszcze 100tys km i sie nie rozleciał tylko delikatnie wył (olej zalałem ori BMW). Później miałem bmw e90 330d M57N nie wymieniałem oleju w dyfrze (spr. poziom) tylko w skrzyni manualnej na Fuchsa (przewidzianym przez producenta do tego modelu). Pośmierdziało trochę w aucie tym olejem pewnie z odpowietrznika skrzyni ale było wszystko ok. Obecnie mam e90 lci 330d N57 w skrzyni automatycznej olej :D wymieniłem, dyfra nie ruszam. pozdrawiam -
Dwumas na 6 biegu nie daje rady:)
-
koledzy, czy występuje u was również: 1. stuki podczas gaszenia bez wciśniętego sprzęgła? ( z wciśniętym jest ok) 2. drży lewarek na 3 biegu tylko podczas dodawania gazu? 3. to już pytanie do dociekliwych, czy występują odgłosy z okolic skrzyni biegów, gdy auto jest na podnośniku rozpędzone na 5 lub 6 biegu w przedziale tych obrotów co występują wibracje? :lol: Wał wyważałem sprawdzałem tulejki i krzyżak wszystko było ok, także sądzę że wał odpada :mrgreen:
-
coś koło tys???? :shock: oj chyba przesada ja to robiłem za 200zł lub 300zł już nie pamiętam wymontowałem wal zawiozłem do gościa on zamocował na maszynę i przy odpowiedniej prędkości sprawdzał jak się zachowuje a maszyna pokazywała gdzie trzeba dorzucić ciężarek lub zdjąć jeśli coś źle mowie to poprawcie mnie... jak tysiąc wyważanie by kosztowało to bym wolał kupić nowy wał :mrgreen:
-
ja stawiam na skrzynie lub dwumas będę miał więcej czasu to zacznę coś z tym robić....
-
no tak wiem ze o moment chodzi tylko ze ja mogę podnieść max 40Nm (sprawdzałem schodząc powoli w kierunku serii)to chyba coś jest nie halo :cry: a inni użytkownicy tego samego modelu lub e60 robią spokojnie od 80 do 130Nm i jakoś bez problemu wszystko gra...
-
ja ostawiam dwumas fabrycznie nowy jest skopany, kolega wyżej pisze ze coś ze skrzynia hmmm... poduszki nic nie dadzą przerabiałem to wszystko co Ty i pisałem o tym, trzeba było nie wchodzić w koszta niepotrzebnie bo bo mi to nie dało efektu. Ostatnio zauważylem ze po wymianie przepływki na nową (bo były szarpnięcia miedzy 1500obr a 2000obr a czyszczenie egr i elektrozaworeka nic nie dało) i.. powiem ze wibracje są mniejsze :shock: i to dużoa auto lepiej reaguje na gas nawet przy dużych temperaturach powietrza, kolega miał podobnie to mu po wymianie regulatora ciśnienia na pompie wibracje ustały i weź bądź mądry (może pompa nie nadążała z paliwem i silnikiem trzęsło)
-
E90 wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ASB
pawelkorn odpowiedział(a) na Tymo temat w E90, E91, E92, E93
a mi po wymianie na fuchsa podczas ostrzejszej jazdy autem smierdzi olej w srodku z nawieu olej nigdzie nie rozlany, nie ma wyciekow sprawdzony bo myslalem ze moze zagotowal sie ale tez nie dziwne troszke tak jakbym czul zapach tego smierdzacego oleju caly czas -
prosiłbym o konkrety a nie o to czy chip jest winny czy nie ludzie opanujcie się czy ktoś napisał że chip jest winny nie!! po prostu po zwiększeniu mocy stało się tak jak jest napisane powyżej i szukamy przyczyny tego a nie twierdzimy że za wszystko odpowiedzialny jest chip jakbym tak sadził to bym nie podnosił mocy w aucie i mnie by tutaj nie było także proszę o konkretne odpowiedzi na temat likwidacji tych wibracji w pewnym zakresie obrotów z góry dzięki :roll:
-
na początek witam wszystkich:) koledzy ktoś już znalazł przyczynę wibracji po podniesieniu mocy bo ja również przeczytałem całe forum i po kolei zacząłem wymienić to podporę to łącznik wału wyważyłem też wał i dalej nic wymieniłem też półosie dalej nic poduszki skrzyni i silnika również sprzęgła nie będę wymieniał bo mam nowe kilku miesięcy kpl zostało chyba tylko sprawdzić kwestię zasilania paliwa bo układ napędowy cały wymieniłem i sprawdziłem biorę się za spr wtrysków a później za regulator ciśnienia paliwa może on coś źle podaje jak jest max moment obrotowy przepływkę mam dobrą lub coś może z EGR może bo zauważyłem że jak dojeżdżam na luzie czasami do świateł to zabuja silnikiem i wskazówka obrotów poskacze góra dół kilka razy i czuć to też na lewarku(coś wtedy może być z dawką paliwa) :|