Skocz do zawartości

pawelkorn

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330d 2010

Osiągnięcia pawelkorn

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. a ja zaczynam obstawiać chyba bardziej usterkę w silniku niż w skrzyni automatycznej, gdyż to dzieje się na zimnym silniku. Na ciepłym skrzynia biegi przerzuca normalnie. Myślę nad EGR, przepływomierzem lub czujnikiem ciśnienia turbo :roll: PS EGR już wymieniony na nowy bo wyskakiwał błąd ale usterka dalej skrzyni jest pozostały dwa inne czujniki :mrgreen:
  2. Witam wszystkich widzę,że nie tylko ja mam problem z automatem w bmw 330d lci N57. Mianowicie dzieje mi się to na zimnym silniku podczas powolnego przyspieszania z 2-go biegu na 3 przy obrotach około 1500 i powolnym dodawaniu gazu -jest takie jakby "zawachanie" automatu (przydławienie). Automat jakby nie wiedział czy ma dalej ciągnąć biegi czy zmienić w końcu zmienia i jest szarpnięcie (jak mu więcej dodam gazu to czuje taką ciężką głośną pracę silnika i powolne przyśpieszanie ale wtedy jest ok). Na ciepłym silniku jest ok. Zauważyłem, że jak przejdę w tryb sportowy DS to na tym biegu bije ostro w plecy ( pod warunkiem, że muszę szybciej pojeździć a później wolno zacznę dodawać gazu). Czasami też przy zmianie na 5 i 6 bieg lekko szarpnie. Olej w automacie wymieniony, wcześniej był błąd EGR-a sterownego elektrycznie (zacinał się ale go dobrze nasmarowałem i było już ok) może ktoś coś podpowie? :lol:
  3. Mpier odpowiadając na wcześniejsze Twoje pytanie to do serii nie wróciłem :twisted: zrobiłem tak około 60kkm i auto zmieniało właściciela miałem więcej od serii o około 100nm i 40km kolega wyżej wgrał mi swój program jak byłem w okolicy Krakowa i tak zostawiłem bo auto "latało" :lol: hehe Szkoda mi już było czasu i pieniędzy na ciągnie się po mechanikach i czekałem aż mi dwumas dokona żywota żeby wymienić na nowy zestaw i czekałem i czekałem... aż sprzedałem auto
  4. Właśnie miałem odpisywać o montażu dwumasu specjalnym przyrządem ale G-CS mnie uprzedził :D Też słyszałem o złym montażu lecz u siebie już nie miałem okazji sprawdzić. Spróbuj nowy docisk sam dokupić i podjechać do fachowca który dysponuje odpowiednim sprzętem. :wink:
  5. Witam kolegów. Mpier a sprawdzałeś, czy założony "dwumas" ze sprzęgłem był regenerowany? Ja bym podjechał do dobrego mechanika poprosił o sprawdzenie: poduszek silnika i skrzyni, łącznika elastycznego wału oraz podpory wału. Ciekawe jeszcze jak jest mapa napisana (rozumiem że auto posiada nadal zwiększoną moc), czy moment obrotowy jest "płaski od dołu". Jakby te części były w porządku oraz mapa to obstawiałbym nowe koło dwumasowe. W moim przypadku tak było. Z reklamacją może być problem, gdyż u mnie po powrocie do parametrów seryjnych dwumas dawał radę :D Problem zaczynał się od dołożenia już 40 niutków ponad serie :roll:
  6. Witam może już po czasie ale w BMW e46 330d M57 wymieniłem olej w dyfrze i zaczęło się lekkie wycie między 100-110km/h. Kupiłem więc używany, zalałem Motulem (przewidzianym do tego modelu) i po przejechaniu 100km z tyłu samochodu czuć było przegrzany metal a dyfer był cały gorący. Zdenerwowany wsadziłem swój stary i tak jeździłem jeszcze 100tys km i sie nie rozleciał tylko delikatnie wył (olej zalałem ori BMW). Później miałem bmw e90 330d M57N nie wymieniałem oleju w dyfrze (spr. poziom) tylko w skrzyni manualnej na Fuchsa (przewidzianym przez producenta do tego modelu). Pośmierdziało trochę w aucie tym olejem pewnie z odpowietrznika skrzyni ale było wszystko ok. Obecnie mam e90 lci 330d N57 w skrzyni automatycznej olej :D wymieniłem, dyfra nie ruszam. pozdrawiam
  7. Dwumas na 6 biegu nie daje rady:)
  8. koledzy, czy występuje u was również: 1. stuki podczas gaszenia bez wciśniętego sprzęgła? ( z wciśniętym jest ok) 2. drży lewarek na 3 biegu tylko podczas dodawania gazu? 3. to już pytanie do dociekliwych, czy występują odgłosy z okolic skrzyni biegów, gdy auto jest na podnośniku rozpędzone na 5 lub 6 biegu w przedziale tych obrotów co występują wibracje? :lol: Wał wyważałem sprawdzałem tulejki i krzyżak wszystko było ok, także sądzę że wał odpada :mrgreen:
  9. coś koło tys???? :shock: oj chyba przesada ja to robiłem za 200zł lub 300zł już nie pamiętam wymontowałem wal zawiozłem do gościa on zamocował na maszynę i przy odpowiedniej prędkości sprawdzał jak się zachowuje a maszyna pokazywała gdzie trzeba dorzucić ciężarek lub zdjąć jeśli coś źle mowie to poprawcie mnie... jak tysiąc wyważanie by kosztowało to bym wolał kupić nowy wał :mrgreen:
  10. ja stawiam na skrzynie lub dwumas będę miał więcej czasu to zacznę coś z tym robić....
  11. no tak wiem ze o moment chodzi tylko ze ja mogę podnieść max 40Nm (sprawdzałem schodząc powoli w kierunku serii)to chyba coś jest nie halo :cry: a inni użytkownicy tego samego modelu lub e60 robią spokojnie od 80 do 130Nm i jakoś bez problemu wszystko gra...
  12. ja ostawiam dwumas fabrycznie nowy jest skopany, kolega wyżej pisze ze coś ze skrzynia hmmm... poduszki nic nie dadzą przerabiałem to wszystko co Ty i pisałem o tym, trzeba było nie wchodzić w koszta niepotrzebnie bo bo mi to nie dało efektu. Ostatnio zauważylem ze po wymianie przepływki na nową (bo były szarpnięcia miedzy 1500obr a 2000obr a czyszczenie egr i elektrozaworeka nic nie dało) i.. powiem ze wibracje są mniejsze :shock: i to dużoa auto lepiej reaguje na gas nawet przy dużych temperaturach powietrza, kolega miał podobnie to mu po wymianie regulatora ciśnienia na pompie wibracje ustały i weź bądź mądry (może pompa nie nadążała z paliwem i silnikiem trzęsło)
  13. a mi po wymianie na fuchsa podczas ostrzejszej jazdy autem smierdzi olej w srodku z nawieu olej nigdzie nie rozlany, nie ma wyciekow sprawdzony bo myslalem ze moze zagotowal sie ale tez nie dziwne troszke tak jakbym czul zapach tego smierdzacego oleju caly czas
  14. prosiłbym o konkrety a nie o to czy chip jest winny czy nie ludzie opanujcie się czy ktoś napisał że chip jest winny nie!! po prostu po zwiększeniu mocy stało się tak jak jest napisane powyżej i szukamy przyczyny tego a nie twierdzimy że za wszystko odpowiedzialny jest chip jakbym tak sadził to bym nie podnosił mocy w aucie i mnie by tutaj nie było także proszę o konkretne odpowiedzi na temat likwidacji tych wibracji w pewnym zakresie obrotów z góry dzięki :roll:
  15. na początek witam wszystkich:) koledzy ktoś już znalazł przyczynę wibracji po podniesieniu mocy bo ja również przeczytałem całe forum i po kolei zacząłem wymienić to podporę to łącznik wału wyważyłem też wał i dalej nic wymieniłem też półosie dalej nic poduszki skrzyni i silnika również sprzęgła nie będę wymieniał bo mam nowe kilku miesięcy kpl zostało chyba tylko sprawdzić kwestię zasilania paliwa bo układ napędowy cały wymieniłem i sprawdziłem biorę się za spr wtrysków a później za regulator ciśnienia paliwa może on coś źle podaje jak jest max moment obrotowy przepływkę mam dobrą lub coś może z EGR może bo zauważyłem że jak dojeżdżam na luzie czasami do świateł to zabuja silnikiem i wskazówka obrotów poskacze góra dół kilka razy i czuć to też na lewarku(coś wtedy może być z dawką paliwa) :|
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.