no to zrobiłem taki test. Opiszę go może komuś też się przyda ta wiadomość. Na przód założyłem oryginalne 18stki RF 225/50/R18 99V, na tyle były szersze 19stki 255/40R19 96W też od BMW dedykowane do tego modelu (od razu zaznaczę że różnica wg kalkulatora to 0,2% - to tak dla tych którzy mogliby mi zarzucić, że tak nie wolno robić) i pojechałem na trasę testową z lekkimi koleinami. Efekt widoczny od razu, auto jedzie prosto i nic go nie rzuca. No tak powinno być. I w zasadzie już to potwierdziło mi teorię, że tyle szersze koła nie mają takiego znaczenia. No ale postanowiłem jeszcze wykonać jeden test . Na przód założyłem 19stki 225/45R19 92W letnie z RF a na tył poszły 18stki 225/50/R18 99V zimowe te które były przed chwilą na przedniej osi. I ponownie ta sama trasa. No i znowu auto kierowało mną a nie ja nim. Wniosek taki, że te moje RF w rozmiarze 19 cali powodują, że samochód próbuje przejąć kontrolę nad kierowcą :( rozmiary kół jakie brały w udział w teście: 18 stki - Continental TS830P SSR R-F 225/50/R18 99V 19stki - przód: 225/45R19 92W, tył- 255/40R19 96W No i pytanie, sądzicie, że wymiana RF letnich na nowe np: Michelin Pilot Sport 5 rozwiąże mój problem ?