Skocz do zawartości

KM

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Dawniej e30 316i '89, potem e39 523i '00 Sedan, dziś E39 528iA Touring
  • Lokalizacja
    Wieluń/Wrocław

Osiągnięcia KM

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Boczki są te same ale plastikowe ramki dookoła szyby (strona wewnętrzna) już nie. Dziś przyjrzałem się bliżej szybą i te ramki muszą być inne w pojedynczych szybach (szersze). Pytanie tylko czy da się je w ogóle zamienić z ramkami szyb pojedynczych (jeśli jest to np, jedynie kwestia odstawiania plastikowej ramki o kilka milimetrów więcej.
  2. Chciałbym dołożyć sobie rolety tylnych szyb w Touringu. Znalazłem zestaw kompletny tj. rolety, boczki, plastikowe ramki, uchwyty ale mam podwójne szyby u siebie i teraz pytanie - czy zestaw z pojedynczych będzie pasował? Dokładnie chodzi o plastikowe ramki (te z kabelkiem) i małą roletkę. Wg. katalogu są to inne numery OEM i jest różnica w cenie. Pytanie - czy w ogóle da się estetycznie to spasować? Czy ktoś przerabiał temat?
  3. Problem rozwiązany. PRZYCZYNA - licznik a w nim uszkodzone/spalone układy odpowiadające za wskazania paliwa i temperaturę zewnętrzną. NAPRAWA - wymiana licznika. Jak to zdiagnozować? Tylko na serwisowym oprogramowaniu i z kumatym elektronikiem. U człowieka który prywatnie zajmuje się podpinaniem pod komputer niestety nic nie było widoczne. Dopiero po podpięciu pod serwisowy sprzęt, specjalista sprawdził bezpośrednio wskazania czujników. Okazało się, że działają dobrze (wskazują temperaturę i poziom paliwa). Samemu można zewrzeć przewody we wtyczce od czujnika temp. Jeśli wskazanie nie zmieni się na +50, należy zmierzyć napięcie w owej wtyczce (około 3,5-3,8V). Jeśli napięcie jest to znaczy, że licznik padł. WYMIANA LICZNIKA - polecam pojeździć za tym osobiście, nie kupować na odległość. Ja dopiero po podpięciu trzeciego licznika znalazłem odpowiedni. Są trzy rodzaje liczników: - "bez samochodzika" - bida. Nie wiem po co w ogóle to się znalazło w e39... (2 wtyczki) - z samochodzikiem - wersja "low" (2 wtyczki) - "duży komputer" - wersja "high" (3 wtyczki) Stan szybek pozostawia nieraz wiele do życzenia ale można ją polerować pastą polerską do karoserii i szybko nabiera blasku. Numerki na białej tabliczce - raczej bez znaczenia. Trzeba tylko pamiętać żeby nie instalować diesla w benzynie i na odwrót. Konieczne jest kodowanie (przebieg, VIN i ewentualnie wersja wyposażenia - automat/manual). Przy kodowaniu miałem przykrą niespodziankę - EWS zapamiętał i zapisał sobie przebieg z nowego licznika i nie chciał tego zmienić (miga kropka). Niedługo będę ogarniał to w serwisie. To tyle w temacie, mam nadzieję że komuś się kiedyś przyda :)
  4. Czujnik założyłem FEBI, taki jak był wcześniej. Niestety po zwarciu przewodów w kostce nic się nie dzieje. Napięcie na kablach jest (około 3,4-3,8 V), obwód też sprawdzałem - jest. Jak tylko uruchomie WDS na którymś z komputerów przejrzę dokładnie jak idzie ta wiązka i będę szukał winowajcy. Dam znać jak uda się coś ruszyć z tematem.
  5. Aku nowy - bosh s5. Powód wysokiego poboru prądu, króry rozładowywał aku - zmieniarka mp3. Nie było nic spawane :) Ciekawi mnie czy zepsuty czujnik temp. zew. powoduje słabiutką pracę klimy. Jeśli tak, to muszę mieć schemat czujnika żeby wiedzieć jak on leci. Niestety diagramy elektryczne mi nie działają na kompie (problemy z javą).
  6. Aku zdechł. Wcześniej miałem problem poboru prądu na postoju. Problem rozwiązany ale przez częste spadki napięcia aku siadł. Próbowałem go odratować na prostowniku. Mój błąd że zostawiłem samochód na kilkanaście h bez prądu. Efekt jest taki jak opisuje powyżej. Ktoś może ma podobne doświadczenia/jakieś pomysły? :)
  7. Tak. Tak jak napisałem, wszystko już działa tylko... nie to co opisałem.
  8. Witajcie, Niestety popełniłem błąd i miałem odłączony akumulator na kilkanaście godzin w moim e39. Po podłączeniu ponownym nie działa: - Czujnik temp. zewnętrznej ( -40 na wyświetlaczu, wymieniłem na nowy FEBI, dalej nie łapie), - Klimatronic (świeci się śnieżynka ale nie załącza klimy), - wskaźnik poziomu paliwa (test zegarów - ok, wskaźnik nie działa). Po podłączeniu na kompie: - błąd przekaźnika pompy paliwa (jedzie do mnie nowy, ale po zamianie z innym przekaźnikiem też nic nie działało więc nie wiem czy to ma wpływ na wskaźnik poziomu...) - pokasowane drobne błędy, z których żaden nie wskazywał na powyższe przypadłości :/ Bezpieczniki ok, przekaźniki... nie wiem nawet które są do czego i gdzie ich szukać... Samo sprawdzanie przekaźnika też jest mi obce :P Tematy na forach bywały ale rozmywały się i nic z nich nie wynikało dlatego dodaje ten temat. Jeśli zła kategoria, poprawcie mnie. Proszę piszcie jeśli macie jakieś sensowne pomysły, ja już mam dość.
  9. Dokładnie tak. Każde uszkodzenie kabla polecam dobrze zlutować (nie skręcać kabli ze sobą). Ja właśnie czekam na cieplejsze dni i będę robil remont okablowania tylnej klapy w sedanie (e39). Wszystko tam trzeba wyciągnąć, zlutować i koniecznie zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi, a w miejscach najbardziej newralgicznych (narażonych na ciągłe zginanie) koszulkę daję na długości 10 cm kabla. Polecam też zakup lutownicy samochodowej i przedłużacza do zapalniczki. Koszt nie duży a bardzo usprawnia wszelkie prace elektryczne.
  10. Swap silnika opisany jest wszędzie i wykonuje go profesjonalnie wiele warsztatów. "Zmiana na skóry" to jest dopiero banał, no chyba że sam sobie chcesz te skóry uszyć. Tekst o fabrycznym montażu stanowi swego rodzaju bezsens. Logicznie rzecz biorąc zaprzecza zdaniu poprzedniemu. Natomiast bardzo zainteresowało mnie 4 zdanie w części drugiej - czy ktoś to rozumie? :P A tak w ramach hmmm resocjalizacji? - Temat jest techniczny a nie filozoficzny czy ideologiczny, ale skoro już zacząłeś to skończę. Wykazujesz skrajny brak dojrzałości emocjonalnej. Prosiłem o konkretne odpowiedzi, żeby to forum wyglądało tak jak wyglądać powinno - konkretnie i na temat. Niestety zaburzyłeś harmonię, ale tak to jest jak dzieci zabierają głos kiedy dorośli rozmawiają... Zdajesz się być takim dzieciakiem. Kiedyś w piaskownicy udowadniałeś kto wykopie głębszy tunel a dziś szczycisz się tym jak wspaniale parkujesz... Świetnie, że tak wspaniale parkujesz bez PDC, jestem z Ciebie dumny! No naprawdę masz cele w życiu! Ciekaw jestem co stoi na szczycie Twoich priorytetów. Ja jednak nie mam radaru w głowie i szkoda mojego cennego czasu żeby skupiać się nad myśleniem o odległości, o tym czy już jestem blisko kolejnego bezsensownego słupka czy wysokiego krawężnika niewidocznego w żaden sposób, jakich wiele w polskich miastach. Po prostu chcę szybko i bezproblemowo parkować w każdych warunkach. Poza tym fajnie jest zrobić coś dobrze samemu - spróbuj czasami, polecam :)
  11. OK, wysłałem Ci prywatną wiadomość :) Jak tylko założę PDC, wstawię całą relacje. Fajnie będzie jeśli temat wreszcie zostanie całościowo opisany w jednym miejscu :)
  12. Witajcie, postanowiłem założyć w swoim 523 parktronic z tyłu, bo w praktyce tylko tam jest mi on potrzebny. Koniecznie chcę pełen oryginał z przyciskiem w panelu. Lista części: -listwy z otworami (3szt), -czujniki (4szt), -wiązka do modułu (1szt.) -moduł/sterownik -wiązka do modułu od strony samochodu (zasilanie, sygnał wstecznego, sterowanie przyciskiem, linia diagnostyczna) -panel z przyciskiem. Przydatne informacje jakie zdobyłem po przeczytaniu kilkudziesięciu mniej lub bardziej trafionych tematów na kilku forach: Panel pod klimatronikiem (kostka-piny): 1 - Podgrzewanie siedzenia kierowcy 2 - Zasilanie (bezpiecznik17) przekrój 0.75 3 - Terminal58g (podświetlenie) 4 - EDC/(DME z MSS52) 5 - EDC/(DME z MSS52) 6 - Zasilanie (bezpiecznik60)/(masa z MSS52) przekrój 0.5 7 - Zasilanie (bezpiecznik32) przekrój 2.5 8 - puste 9 - puste 10 - Aktywne siedzenie pasażera 11 - Aktywne siedzenie kierowcy 12 - Podgrzewanie siedzenia kierowcy - termostat 13 - Podgrzewanie siedzenia pasażera 14 - Tylna roleta góra - silnik 15 - Tylna roleta dół - silnik 16 - przycisk ASC/DSC 17 - puste 18 - puste 19 - masa przekrój 0.75 20 - Tylna roleta - przycisk 21 - K-BUS 22 - Podgrzewanie siedzenia pasażera - termostat 23 - Zasilanie (bezpiecznik45) przekrój 0.5 Kolory w czarnej wtyczce (moduł PDC): 1- czerwono zółty 2- niebiesko czerwony 3- brak 4- biało szary 5- brak 6- brązowo czarny 7- brązowo szary 8- niebiesko szary 9- czarno zółty 10- brązowo niebieski 11- brak 12- brak Bezpiecznik PDC - 21 Pytania: 1. Czy potrzebuję czegoś jeszcze? (jakiś dodatkowy moduł czy przekaźnik - jeśli tak to który?) 2. Jak wygląda podłączenie wszystkiego? Podłączenie przycisku na panelu zintegrowanym (które piny na kostce), podłączenie bezpiecznika 21 (do panelu, czy do modułu? stawiam na moduł?). 3. Gdzie dokładnie podłączyć kable z czarnej wtyczki sterownika/modułu PDC? <-Kluczowe pytanie. Proszę o konkretne odpowiedzi ew. linki do przydatnych zdjęć/poradników. @Prośba do kogoś posiadającego oryginalnie parktronic z przyciskiem w panelu zintegrowanym - czy możesz zrobić mi zdjęcie kostki za panelem? Wiem z doświadczenia, że układ kabli w pinach jest kluczowy :) Jeśli uda się zebrać wszystkie przydatne informacje, zrobię wreszcie jeden porządny "Zrób to sam" do PDC, wraz ze zdjęciami i porządnym opisem, bo jak na razie w sieci są informacje niepełne.
  13. Witam ponownie, z kolejnym ogłoszeniem :) http://allegro.pl/bmw-520i-e39-lpg-sekwencja-i3327404217.html Nie wiem czy można się tutaj czegoś czepić jeśli chodzi o zdjęcia, bardziej chciałbym skupić się na tym czy ktoś może zna ten egzemplarz? Pytam ponieważ sprzedawca twierdzi że sam sprowadził go z Niemiec tymczasem w archiwum allegro znalazłem ogłoszenie tej e39, z 2011 roku - http://xarchiwum.pl/bmw-520i-bezwypadkowe-i-wlasciciel-i1524816298.html Tak więc pojawiają się od razu wątpliwości. Oczywiście pojadę na oględziny, ale może wcześniej ktoś będzie coś wiedział o niej? VIN: Vehicle information Type Value VIN WBADD11070BN62182 Type code DD11 Type 520I (EUR) E series E39 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M52 Displacement 2.00 Power 110 Drive HECK Transmission MECH Colour ORIENTBLAU METALLIC (317) Upholstery STOFF FLOCK STREIFEN/GRAU (D3TT) Prod.date 1998-04-23 Options Code Description (interface) Description (EPC) S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29 S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S339A SHADOW LINE Shadow-Line S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen, green-tinted upper strip S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S441A RAUCHERPAKET Smoker package S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS Code Description (interface) Description (EPC) S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Side airbag for driver/passenger S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S550A BORDCOMPUTER On-board computer Information Code Description (interface) Description (EPC) S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
  14. http://allegro.pl/bmw-523-i-i3324843745.html Informacje od sprzedawcy - wymienione wisko i profilaktycznie wymieniona pompa wody. Do zrobienia tarcze, tył. Bunia od 3 mies stoi nieużywana. VIN: Type Value VIN WBADD31050BU20974 Type code DD31 Type 523I (EUR) E series E39 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M52 Displacement 2.50 Power 125 Drive HECK Transmission MECH Colour ARKTISSILBER METALLIC (309) Upholstery STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT) Prod.date 1996-11-05 Options Code Description (interface) Description (EPC) S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel S283A LM RAEDER/BMW STYLING II BMW LA wheel, BMW styling II S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S550A BORDCOMPUTER On-board computer S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Side airbag for driver/passenger S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer Co sądzicie?
  15. OOO dobrze wiedzieć! :) A jak wyglądać powinny oryginalne?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.