Skocz do zawartości

bogdan201

Zarejestrowani
  • Postów

    166
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 LCI 530dA 2008

Osiągnięcia bogdan201

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Jeżeli Twoje auto jest LCI (po lifcie) to jest to objaw normalny. Mam to samo, auto posiadam od przebiegu 75 tys. teraz 109 tys. i jest tak od początku. Czym zimniej to trwa to dłużej. Powyżej 10C prawie od razu skrzynia przechodzi w lockup.
  2. Po zamknięciu auta pilotem klamki wewnętrzne nie otworzą drzwi, to jest zabezpieczenie stosowane powszechnie we współczesnych samochodach.
  3. Też mam z 2008 roku AGM, na razie ma się dobrze, jest w dobrej kondycji. Ważny te jest przebieg samochodu (liczba uruchomień) mam przejechane 107 tys km więc może to też ma znaczenie.
  4. Koła 225/45R18 mam u siebie jako zimówki, felgi oryginalne M135 ET20. Nic nie obciera, średnica kół jest praktycznie taka sama jak 245/40R18, które mam jako letnie. Zawieszenie mam obniżone m-pakiet.
  5. Wersja 231 i 235 ps ma aluminiowe bloki, 218 żeliwny, dlatego też głowica od 218 ps może się różnić jakimiś szczegółami.
  6. Mam co prawda model po lifcie tzw. LCI z silnikiem 235 PS ale od 3 biegu (auto rusza z 2 biegu) skrzynia jeżeli jest ciepła to zapina tzw. lokup. Jeżeli jadę na 3 czy 4 i nacisnę centymetr gazu skrzynia nie ślizga się tylko samochód płynnie, dynamicznie przyspiesza na tym samym biegu. Jeżeli wcisnę więcej gazu następuje redukcja o jeden lub dwa biegi i auto dostaje kopa.
  7. Dziękuję za odpowiedź. Czy różnica w ilości światła po wyczyszczeniu samych soczewek jest aż tak duża w ilości światła na drodze ? Jak kupiłem swoje auto dwa i pół roku temu z przebiegiem 75 tys zrobionym w większości w dłuższych trasach to ilość światła po przesiadce z Seata Leona II też z ksenonem mnie zaskoczyła na plus dla BMW. Teraz mam 105 tys i wydaje mi się, że światła jest jakby mniej, szczególnie podczas jazdy w deszczu. Nie wiem może mam słabszy wzrok, człowiek się przyzwyczaił już do tego typu oświetlenia i chciałby zawsze aby było lepiej/więcej lub moje soczewki są coraz brudniejsze :)
  8. Dziękuję za obszerną relację. Bardzo fajny poradnik, który na pewno przyda mi się w przyszłości. Napisz proszę czy robiłeś coś z szybą reflektora od wewnętrznej strony, czy była ona mocno brudna ? Jest tam wystarczający dostęp po wyjęciu modułu soczewki aby wyczyścić całą szybę od środka ? Jeszcze jedno, po rozbiórce i złożeniu w środku lampy nie widać jakiś zarysowań, śladów po demontażu, oczywiście patrząc od przodu samochodu ? Pozdrawiam
  9. Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy Business Mask 2 a Professional CIC to jest spora różnica na korzyść tego drugiego. Słuchałem na seryjnym audio Business i była to porażka, po zmianie na CIC zwykłe stereo zagrało znacznie fajniej, szczególnie tony niskie nie brzmią już jak z puszki po piwie.
  10. To, że przez pierwsze 5-6 minut po odpaleniu na zimno skrzynia działa inaczej niż po rozgrzaniu to normalne. Zimna nie zapina tzw. Locap-a tylko jedzie jakby była w stanie ślizgającego się sprzęgła. Pod górkę obroty silnika wzrastają z górki spadają. Dzieje się tak przez kilka pierwszych minut jazdy na zimno aż silnik nie osiągnie około 50C po tym czasie przechodzi w tryb normalny. CO do reszty objawów niestety nie pomogę.
  11. Z tego co zaobserwowałem to wkładając klucz do slotu uruchamiamy grzanie świec (oczywiście muszą być spełnione pewne warunki, temperatura najważniejsza). Widocznie te 2-3 sekundy wystarczają do prawidłowego zapalenia sprawnego, nowoczesnego silnika diesla. Zresztą Speed1211 na poprzedniej stronie zamieścił informację z WDS-a jak działają świece żarowe w naszych silnikach diesla.
  12. Jeżeli w aucie wszystko jest sprawne to klucz w slot i dusić na przycisk start bez zbędnej zwłoki. Przy dużych mrozach (-16-25C) samochód odpali nie od razu a dopiero po 2-3 sekundach wyświetlania żółtej kontrolki świec żarowych. Jeżeli wsiadacie do samochodu wkładacie kluczyk do slotu i czekacie nie wiem na co, to pozwalacie bez sensu zużywać prąd do rozgrzania świec, które po kilku sekundach się schładzają, potencjalnie pozwalacie na zwiększone zużycie sterownika i samych świec, które muszą ponownie się dogrzewać, o dodatkowym obciążeniu akumulatora nie wspomnę.
  13. Serwis BMW lub sklep internetowy http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7193293-diodowe-podswietlenie-rejestracji/i52071/kL/sN/r2010/m03. Do nowych lampek nie pasują wtyczki z samochodu. Można obciąć stare wtyczki i dolutować nowe piny wraz z wtyczkami nowego typu. Ja zrobiłem przejściówki ze starych wtyczek na nowe, nic nie musiałem ciąć czy lutować. Do tego potrzeba 4 pinów starszego typu, 2 gniazda starszego typu, 4 pinów nowszego typu z przewodami i 2 wtyczki nowego typu.
  14. Kup oryginalne lampki podświetlenia tablicy rejestracyjnej LED od E90 LCI i wyłącz poprzez kodowanie sprawdzanie na zimno i ciepło tych żarówek. Koszt jednej oryginalnej lampki poniżej 50 zł. Efekt bardzo fajny, lampki świecą ładnym białym światłem, nie oświetlają pół kilometra kwadratowego asfaltu za autem. Nie kupuj żadnych żarówek z CAN-busem. Ich trwałość jest niewielka, nagrzewają się jak diabli, pobierają tyle samo lub podobnie prądu co zwykłe żarówki, do tego przy każdym włączeniu zapłonu mogą mrugać pomimo opornika. W BMW można poprzez kodowanie wyłączyć sprawdzanie na zimno i gorąco każdą żarówkę z osobna. W tej marce stosujemy żarówki LED bez CAN-busa, to nie VW/Skoda/Audi/Seat gdzie nie można wyłączyć sprawdzania żarówek.
  15. bogdan201

    530d ic fmic jaki?

    Oryginał lub z 535d - będzie baza do dalszych modów (chiptuning)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.