Skocz do zawartości

piotres

Zarejestrowani
  • Postów

    2 299
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana piotres w dniu 20 Września 2023

Użytkownicy przyznają piotres punkty reputacji!

7 obserwujących

O piotres

  • Urodziny 03.08.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F20 118d LCI 15' + E91 318d LCI 10'+ F82 M4 14'
  • Lokalizacja
    Pomiechówek

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia piotres

Veteran marki

Veteran marki (13/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Wurth :) Oooo teraz dopiero widze że zapomniałem wrzucić fot na Breyton Race GTS2 19' - czyli obecnym kole które mam tylko takie foto z wiosny - jak zawsze po zimie myju myju od spodu + wnęki kół. Przy okazji ostatniego serwisu olejowo-filtrowego postanowiłem go troche rozszerzyć .... :D Przy przebiegu niespełna 239 tys km... Poza kpl. filtrów i oleju do silnika na pokład wleciały turbina z B47 20d 190KM z 17r po 58 tys km do tego wtryski z b47 190 19r ok 50 tys km, do tego wszystkiego zakupiłem oil catch cana polskiej firmy ProPerfekt oraz nowiutki wiekszy IC ori Valeo z 35d 313KM/ lub jak ktos woli BMW Performance kit dedykowany 20d :). DPF poleciał do "prania" w pobliskiej polecanej firmie. Żona zaczęła ostatniego roku więcej jeździć tym autem (teraz zrobi ten samochód pewnie z 20 tys na rok) i jak kiedyś 150KM było dla niej w pełni wystarczające , tak teraz sama mi zaczeła mówić że może by tak podnieść moc w jej jedynce ...no więc długo mnie o to nie musiała prosić :) Początkowo miałem w planach zrobić soft na tym osprzęcie który był (byłoby ze 190KM) ale w dniu w którym chipiarz zabrał auto sprzęgło zaczeło się ślizgać ...troche mnie to zdziwiło bo wg historii z ASO miało ok 60 tys km przebiegu od wymiany...no ale cóż...stwierdziłem że jak i tak mam grzebać się ze sprzęgłem to spełnie dawny plan upgrade'u do 20d 190 i pójde z mocą o 2 kroki dalej :rotfl: . W końcu czego się nie robi dla żony, prawda ? :D :P Z tym że kiedyś myślałem że 190 różni się tylko wtryskami ale niestety i turbo okazało się być inne... Co do sprzęgła to wpadł cały zestaw z 20d 190 łącznie z dwumasa po ok 50 tys km (to widać ...ma tak mało śladów pracy w porównaniu do mojej ori) ...dobrze że B47 z manualem bywa jeszcze w anglikach z 17-19r którzy polscy częściarze tak często rozbierają Tarcza z tego zestawu została obita "kevlarem" czyli okładziną z domieszka tego kompozytu - LUK 8090S. Strona zimna w turbince z wersji 190 się mocno różni . Nowy LUK na tarczy 240mm z 20d :) 18d ma tarcze 228mm, dwumasa i docisk są takie same. Docisk z mojego auta vs używka-jak nówka która kupiłem ... Jednak ożenek kpl sprzegła z 20d nie okazał się być Plugnplay bo wałek sprzęgłowy w skrzyni 18d okazał się być mniejszy ... :zdziwko: z pomoca przyszła lokalna firma Reges która regeneruje m.in sprzęgła i za symboliczne 100zł przenitowali mi piastę ze starej tarczy 228mm do 240tki :). Nowy icuś jak wspomniałem 35d 313KM/ bmw perf. do 20d - to jedno i to samo :) ...kijowe foto , robiłem lepsze ale coś mi wcieło - nóweczka Valeo świeżo z pudełeczka. Sporo grubszy i o 1 rządek wyższy od tego z 18d Zero ciemnego alu/zagiętych listków . Koszt 740zł więc sporo taniej jak chinskie tuningowe icki no i mam pewnośc że złączki są dobrze spasowane i rury nie będą spadać z krócców :). Wartości przeciwciśnien przed/po praniu - firma Compressland Chotomów polecam - koszt 500zł netto. Niby na mojej diagnostyce bimmertool i przed prankiem ciśnienia były małe, ale chipiarz mi mówił że u niego dochodziło do 70 mbar z tego co zrozumiałem na jałowych obrotach :zdziwko: podczas próby pierwszego chipa ze ślizgającym się sprzęgłem (tak btw. ok 170KM shamowane i na wiecej sterownik nie pozwalał - wyrzucał błąd uślizgu sprzęgła). Oil catch bo jednak każdy dieselek lubi rzucić troche mgły olejowej w dolot :). No i kropa nad i czyli dopracowany sofcik - 236KM / 492 Nm w porównaniu do wartości serii 157/301 jest spory przyrost :).
  2. O dailaku również nie można zapominać ;) Jakiś czas temu zmieniłem mu tuleje pływające bo lewa skrzypiała ...przy okazji do wymiany poszły poduszki amorków tył bo jak wyjałem stare to nie mogłem już na nie patrzeć, niby spełniały swoją funkcję ale wyglądały strasznie. Wiec na szybko kupiłem nowe Lemfordery. W pewne grudniowe dni w końcu się wziąłem za przekładkę skór na wymarzony Sattelbraun który czekał w garażu gdzieś tak pół roku czasu. Przednie fotele trzeba było rozebrać całkiem by przełożyć elektryczne podstawy. No ale po 2 czy 3 dniach prac w końcu cały komplet znalazł się w aucie. Tu się przy okazji znowu poczyściło. Zapomniałem cyknać foto na koniec - ale uwierzcie - jest komplet :) rolety w tylnych drzwiach dalej są, podłokietnik dzielony europa jak było. Na dowód ori skóry które już zostały sprzedane (poszły na eksport, w PL nikt nie chciał ładnych skór z roletkami za 3000zł). No to teraz mam e91 w konfigu kolorystycznym który pewnie sam bym kiedyś zamówił w ASO - kiedyś bo teraz te niebieskie lakiery już mi się troszke opatrzyły. Ale dalej Lemans robi robotę- wiadomo :D
  3. ułaaa to troche pracy Cie przy niej czeka ...przydałby sie zderzak mpak i na przod, jakaś glebka, błaga o xenon ...w środku masz płaskie stołki czy sporty ?? Troszeczke mnie zawsze dziwi że mając tak sporą podaż tych aut na rynku entuzjaści tuningu kupują bieda edyszyn ...to się po prostu nie opłaca :oops: . edit: teraz widze że auto od 2017r w twoich rekach, czyli pewnie już takie zostanie, ja bym nie zdzierżył z takim golasem :mrgreen: no ale sa różne gusta, wiadomo.
  4. Dziękuje :D Z okazji zbliżających się 300.000km :8) kupiłem e91 prezent o którym myślałem już od dawna ..w zasadzie od zakupu samochodu. Ale nie jest go łatwo dorwać, w końcu się udało :mrgreen: . Dodam że do wnętrza :norty: . Niedługo się pochwalę, ale montaż to nie prędko, pewnie ze 3-4 miesiące miną nim znajdę na to czas. Póki co czas zajmuje mi nieruchomość którą widać na fotach w tle za e91 ;).
  5. Bardzo mało, z zewnątrz plastikowa szpatułką podważasz zaczynajac od miejsca centralnie pod logiem.
  6. Jak co roku po zime ...podmywanie :rotfl: . Szykowanie Breytonów do malowania pod E91 rodziców które dobija do 350 tys km ;). Race GTS :D Tu już po malunku...18tka robi siusiu. Halogeny poszły do obróbki. Serwis jak co 15 tys km ...dodatkowo rura dolotu poszła do wymiany bo przetarła się od opaski. Przetarta gumka na przycisku klapy poszła do podmiany na inną używkę. Wymieniłem jeszcze poduszke silnika i znowu mam nadzieje na rok spokój i ze zmiana felg i ze wszystkim :rotfl: . Znajomi mi mówia że to najlepsze felgi jakie to 318d do tej pory miało ...spasowanie , kolor , wzór :hyhy: . 8,5x19 et30 + dystans 10mm opona 225 35 19 michał 4s 9,5x19 et35 + dystans 12mm opona 235 35 19 michał 4s Tak jest z tyłu naciąg - ale ja takie naciągi całkiem lubie :) . Przynajmniej można ładnie felge wysadzić bez przycierek.
  7. Linka Ci juz nie podam bo aukcja znikneła (zakup sprzed 1,5 roku). "BMW F20 F21 NAKŁADKI NA GRILL NERKA MPAKIET MPOWER" - allegro - sprzedawca "dlaauta" cena było to zawrotne 32,99zł.
  8. Fotki ze spoilerkiem strzelone w wolnym momencie czekając 3min na żonę :D . Przednie lampy zostały zabezpieczone grubą folia ochronną Llumar Platinum. Foliował mój kolega na codzien pracujący w detailingu. Zamysł tej roboty był taki żeby samemu się nauczyć foliować, ale chyba jednak nie będę mieć czasu na naukę. :zakrecony: Jeszcze 2 pamiątkowe fotki na zimowych/wielosezonowych kołach na BBS CH-R...felgi zostały juz sprzedane. Teraz na wielosezon będą 19tki Breyton Race GTS2 8,5+9,5 ....takie same felgi jak mamy w 20 calach na lato. Kocham ten wzór :cwaniak: . Jeśli chodzi o setup letni to wciąż nie mogę się napatrzeć, dla mnie jest to najlepsze spasowanie felgi do samochodu jakie widziałem :rotfl: .
  9. Nadszedł czas na odkurzenie tematu, choc z samochodem działo się nie wiele - zważając uwage na to że to daily to chyba dobrze :mrgreen: : W tle to co teraz pochłania sporą część mojej energii - budowa domu + garaży :norty: . Testy nowej miejscówki. Zdecydowałem się na chinskie nakładki a'la M3 identyczne jak widziane u kolegi, ot żeby coś sobie odmienić . Pasują naprawde perfect bo jak na chiński dodatek jest rzadkością. W międzyczasie czasami dalej wykonuje pracę przy nie swoich autach ...tutaj bliźniacze 318d dobrego kolegi ..pół roku młodsze, troche gorzej wyposażone ...polerka, montaż splitterów, malowanie relingów itp. Namawiałem go na obniżenie ale nie udało się. :oops:
  10. Co do łańcuchów to nawet nie porównywałem ich długości do nowych - po prostu zdjąłem stare części, wyrzuciłem je do skrzyni ze złomem i założyłem nowe łańcuchy + napinacze i kółka. Auto ma być u nas na min 5 lat, a żona miała tym autem robić 30-40 tys rocznie tak się jednak nie dzieje, gdyż ma prace zdalną z domu. Tak czy siak myśle że rozrząd w B47 spokojnie by dojechał do 300kkm, nie słyszałem jeszcze by komuś się zerwał, a oglądałem kiedyś film na Yt gdzie jakiś taxiarz pisał że ma pod 500kkm w B47 i rozrząd ori i wszystko cyka. Jeszcze jeden mod - jako że stary licznik i tak wymagał "kodowania" to przy okazji postanowiłem zrobić upgrade na licznik "black" czyli taki montowany od II połowy 2017r (tzw. LCI 2). Kupiłem na allegro takowy licznik jak się potem okazało z X1 z rynku Duńskiego. Próba podłączenia i zaświecił ale sypał chyba wszelkimi możliwymi błędami łącznie ze składanym dachem :rotfl: (ciekawe skąd to się wzieło skoro ani x1 ani moje f20 nie jest cabrio :rotfl: ). W celu jego zgarnia z samochodem udałem się do Kamila właściciela firmy MILO z Mińska Maz....forumowicza z BMW Sport :super: . Nie było łatwo ale po 2 podejściach licznik w końcu wzorcowo wpisał się w elektronikę naszej F20. Pierwszy raz miałem takie spalanie w 2.0d ....spokojna dłuższa trasa i cuda się stały. :rotfl: Wcześniej zawsze 2.0d więcej mi paliły w trasie jak w mieszanym, albo minimum tyle samo. Różnica w wyglądzie jest kolosalna tak przy wyłączonym jak i rozświetlonym liczniku. Niedługo potem odwiedził mnie Vaporr swoim nowym nabytkiem M140xi :) . Celem wprowadzenia kilku zmian/serwisów m.in downpipe , oleje, hamulce, dyfuzor itp itd Także mamy 2szt F20 na fotach ...która wygląda na szybszą :cwaniak: ? ....jak się później okazało szara robi "setkę" w 3,3s ,no biała będzie troche wolniejsza :rotfl: . Mało kto odnotował fakt że przy drugim lifcie w F20 zmienili także kształt deski rozdzielczej ...ale czy jest to zmiana na plus tak samo jak licznik :oczami: ? Przy okazji montażu kół zimowych wymiana lewego wahacza. Nowe śruby na tył bo zawitał dystans 5mm z tyłu. Na zimę/cały sezon ;) ?? postanowiłem zejść o cal niżej z rozmiaru i wpadły felgi 19 calowe BBS CH-R w rozmiarach 8,5x19 ET32 + 9x19ET44 + dystans 5mm. Przód wszedł ...cudem. Ale nic nie trze. Postawiłem na opony wielosezonowe zachęcony wyczytanymi dobrymi opiniami- tył Bridgestone A005 235/35/19 przód byłem zmuszony kupić 225/35 bo 235 by już na 100% ocierały. A z wielosezonów 225/35/19 zostaja tylko chińczyki, żaden "stary" producent nie robi o dziwo wielosezonowych opon w tym rozmiarze. Więc kupiłem Tracmaxy. Z opon wielosezonowych jestem tak umiarkowanie zadowolony, bardziej mnie dziwi zachowanie tych A005 które dosyć marnie sobie radza już z cienka warstwą śniegu. W porównaniu do starych michelinów alpin które mam w E91 jest sporo gorzej. Ogonek w końcu przyklejony ale jeszcze brak fotek ;). pozdrawiam
  11. :P Jakiś już dłuższy czas temu oddałem auto do ASO Bawaria na przysługująca mu akcje serwisowa "kontrola i ew. wymiana chłodnicy EGR + update softu silnika". Ku mojemu zdziwieniu pod ASO spotkałem 2szt innych F20/1 LCI obie M135i/M140i . No moja troche agresywniej wyglądała :mrgreen: . Ku mojemu zdziwieniu chłodnica spalin faktycznie została wymieniona - byłem pewny że panowie po kontroli stwierdzą że jest OK i poza updatem auta nie zrobią nic :D . Nie pamiętam już czy chwaliłem się ori performance'owymi nakładkami na pedały ... 2szt F20 w kolorze A300 ...niby te same auta a jednak :norty: . 116i kolegi któremu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ...te silniki N13 to naprawdę ....nie polecam :roll: . Czysty peugeot. 2 foty powyżej widać moją prawą lampę która zaczeła z nienacka i bez powodu mocno parować od środka - podobno w f20lci to bardzo częste. Wpadła kolejna używana lampa z 2018r którą właśnie montuje. Kupiłem też dokładkę spoilera która uważam że będzie korespondować z tyłu z dolnym tuningowym dyfuzorem. Hot or not ? pozdro i miłej niedzieli !
  12. Dzieki małej radzie kolegi mnichu udało się rozwiązać problem ! Przeskrobałem styki we wtyczce lamp odpowiadające za AHL - w zasadzie to przeskrobałem ostrą igłą wszystkie wąskie styki we wtyczkach lamp - i problem znikł ! Na multimetrze u mnie było przejście, więc było to mylące a wtyczki BMW uważałem za dobre, pierwszy raz natrafiłem na nieprzewodzące wystarczająco dobrze styki, widać AHL jest bardzo czuły na solidny kontakt.
  13. Czy ktoś rozwiązał ten problem ? mam identyczny problem w e93 LCI 2010r jak autor tematu - lampy z modułami skrętu sa na 100% OK (sprawdzene w innym aucie), moduł FRM na 100% OK (tez sprawdzany w innym aucie) , wiązka sprawdzona a błędy jak były tak są - 009cc0 i chyba 009cbf - comunication with step motor distrupted - na obu lampach . I skręt nie działa. pozdrawiam
  14. Mam takie hobby na które poświęcam większą część czasu po pracy zawodowej :D . dzięki za słowa uznania.
  15. Poza lakierowanie elementów i wstawieniem nowego szkieletu błotnika to sam wszystko robiłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.