Skocz do zawartości

janusz1973

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia janusz1973

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Mariusz dzięki za radę...:) Sprawdziłem antenę, przyczyną chyba był luźny styk, zagiąłem delikatnie wszystkie blaszki i działa bez problemu. Dostanie się do anteny od nawigacji w E61 nie jest problemem ale dostęp utrudniony. W kombi dostęp przez zdjęcie maskownic od głośników. Lepiej oba wyjąć. W jeden otwór włożyć lampę drugim można podejrzeć co się tam dzieje i jak jest podłączony przewód. W limuzynie chyba trzeba zdjąć całą podsufitkę. Anteny nie wymontuje się od spodu. Jest włożona od góry więc należy wyciąć delikatnie płetwę z dachu i roznitować antenę. Zanim jednak się to zrobi gdyby konieczna była wymiana lepiej podłączyć inną na zewnątrz i sprawdzić. Navi chodzi super, mi osobiście podoba się bardzo...:) Mam też navi w palmtopie ale to nie to samo frajda niesamowita przy korzystaniu z tej w samochodzie...:) Dzięki za pomoc pozdrawiam JK
  2. Dodam jeszcze że wprowadziłem w książkę adresową pod nazwą która standardowo się wyświetla moje miejsce zamieszkania. Jak ustalę trasę gdzieś gdzie chcę jechać jako miejsce startu pokazuje jakąś miejscowość pod Częstochową i z tego miejsca przelicza trasę do celu. Janusz
  3. Witam wszystkich, mam problem z Nawigacją... wszystko jest ok do momentu kiedy nie ustalę trasy... po ustaleniu trasy: - nie widzę pozycji samochodu tak jakby stał gdzieś w polu a znajduje się na ulicy która jest na mapie... - ekran od nawigacji co jakiś czas robi się czarny tak jakby się restartował system a wcześniej zawiesza się... wszystko wraca do normy po jakichś kilku minutach, pokazuje się ekran startowy z logo BMW, ekran wyboru i za moment komunikat z nawigacji z pytaniem czy kontynuować nawigację? do wyboru Yes, No... po kliknięciu Yes nawigacja zaczyna działaś ale kursor z samochodem nie stoi na ulicy tylko gdzieś w polu... mało tego znajduję się np na ulicy X chcę dojechać na ul Y szukam Y i wybieram Start ulica jest oddalona o 2 km a nawigacja pokazuje 125 km... Czego to może być przyczyna...? Może ja nie potrafię tego ustawić, może potrzebne są jakieś ustawienia początkowe...? U kolegi w samochodzie ta sama płytka działa ok. Czy dysponuje ktoś może instrukcją do nawigacji BMW E61 Professional w języku polskim...? I jeszcze jedno - przy przeglądaniu mapy, mapa tak jakby była odwrócona, ulice które są na mapie w rzeczywistości są przede mną a na mapie za mną... troszkę trudno mi to zobrazować chodzi o zmianę orientacji mapy... Z góry dzięki za rady... Pozdrawiam Janusz
  4. Super dzięki Aleks, nie skorzystam to z rapidshare czas oczekiwania na pocięte kawałki mapy hmm.... Siedziałbym przed komputerem i klikał... Może jakiś torrent najlepiej z obrazem mapy... Nagrałem dziś mapkę którą posiadam z mojego obrazu niestety error nagrałem na DVD-R DL niestety też nie działa...:/ Pozdrawiam i dzięki za pomoc...:)
  5. Witam ponownie, zapomniałem o moim poście dotyczącym "jeża" (opornicy wentylatora) miałem opisać jak rozwiązałem problem i co było przyczyną niedziałającej dmuchawy. Nie ukrywam że jeździłem z tym uszkodzeniem dość długo... przerażała mnie wymiana jeża... W modelu E39 nie ma problemu z wymianą natomiast w E60 czy E61 jest troszkę roboty. Jeża wymieniłem sam więc opiszę co i jak. Zacznę jednak od tego że w serwisie ASO powiedzieli mi za wymianę około 1 000 zł, dlaczego? Bo wymiana jest dość skomplikowana dużo rozbierania, nie chcieli powiedzieć gdzie jest ukryty jeż. Uchylili tylko rąbka tajemnicy że pod deską rozdzielczą, którą trzeba częściowo zdemontować. Do rzeczy: Demontujemy: plastik z deski rozdzielczej ten w którym są umieszczone kratki nawiewu (środkowy i pasażera), demontujemy mieszek dźwigni zmiany biegów, wyjmujemy gałką od iDrive, demontujemy plastik ozdobny który umieszczony jest na tunelu przykręcony jest 2 śrubami i na wciski, demontujemy plastik kryjący napędy DVD i odtwarzacza, demontujemy popielniczkę w całości wraz z uchwytem, demontujemy całą kratkę w której umieszczone są napędy i regulatory od klimy nawiewów itd, wypinamy wszystkie wtyczki, każda jest inna i inna długość wiązki raczej nie można pomylić przy podłączaniu, demontujemy plastikowy szyb wentylacyjny który zamocowany jest na wcisk i zabezpieczony dwiema srebrnymi zapinkami, to operacja powyżej (demontujemy plastikowy szyb wentylacyjny) może wymagać demontażu całej konsoli między siedzeniami (tam gdzie są schowki) ja tak zrobiłem, po zdjęciu szybu wentylacyjnego widzimy pokrywkę od wentylatora nawiewu oraz wtyczkę do wentylatora (trzy przewody dwa grube i jeden cienki) rozpinamy tą wtyczkę, odkręcamy pokrywkę (4 srebrne śrubki) otwieramy i widzimy wentylator, ja uprościłem sobie wyjęcie pokrywki i wentylatora wyjmując 2 boczne szyby wentylacyjne one troszkę przeszkadzają, odkręcamy silnik wentylatora (dwie śruby górna i dolna), wysuwamy delikatnie wentylator (uwaga wentylator jest na dwóch gumowych łożyskach ostrożnie nie urwać czegoś), po wyjęciu wentylatora mamy dostęp do jeża który jest właściwie za wentylatorem, ostrożnie wypinamy jeża podważając delikatnie zatrzask, wypinamy wtyczki i podłączamy nowego w serwisie jeż kosztuje 310 zł ja kupiłem za 249 zł tej samej firmy tylko bez znaczka BMW, warto też przedmuchać kompresorem bieżnię silnika tam gdzie chodzą szczotki oraz wyczyścić ewentualne zabrudzenia jakie są wewnątrz miejsca na wentylator, ja przeprowadziłem też odgrzybianie szybów wentylacyjnych korzystając z łatwego dostępu, jak to składamy..? tego chyba już opisywać nie muszę odwrotna procedura...:) Uwaga z wyjętym wentylatorem należy obchodzić się bardzo ostrożnie podobno dwa wirniki są wyważone w żadnym wypadku nie wolno tego demontować. Właściwie jedyna trudność może wystąpić przy zakładaniu dekla od wentylatora (pokrywki) trzeba uzbroić się w cierpliwość i próbować odpowiedniego założenia (wsunięcia w prowadnice i przykręcić) nic na siłę! Dlaczego jeż mógł ulec uszkodzeniu...? Należy przede wszystkim pilnować wymiany filtrów kabinowych (pod maską na podszybiu po obu stronach) zatkane mogły spowodować przegrzanie się jeża. Nie wiem czy to ma wpływ na uszkodzenie ja czasem przekręcałem gałki od wentylatora bardzo szybkim ruchem na maxa. Objawy jakie u mnie wystąpiły: Automat klma nie działała w ogóle, Manual tylko na z pokrętłem na maxa bardzo słabiutko prawie wcale i tylko przy spadkach napięcia (otwieranie szyb, włączenie ogrzewania szyby tylnej i inne). U kolegi w X5 rozładowywał akumulator pracując ciągle nawet po wyłączeniu samochodu i po włączeniu chodził tylko na wysokich obrotach. Mam fotki wentylatora i miejsca gdzie znajduje się wentylator w samochodzie ale nie bardzo wiem czy mogę je tu wrzucić. Nie życzę nikomu wymiany tego w E60 lub E61 sporo roboty. Mimo wszystko ta wymiana nie jest warta 1 000 zł a tyle zażyczyli sobie w ASO BMW. Mi to zajęło 4 godzinki z szukaniem gdzie jest jeż. Powodzenia w ewentualnych naprawach...:) Pozdrawiam Janusz...;) P.S. Jak ktoś ma pytania to zapraszam...:)
  6. Witam kolegów...;) te linki do mapy są nieczynne... ma ktoś może aktualny link do BMW Road Map Europe Professional 09-2 DVD...? posiadam plik BMW.Road.Map.Europe.Professional.DVD.2009.MULTiLANGUAGE.ISO --> 5,98 GB ściągnąłem go kiedyś, nagrałem raz na płycie ale nic z tego moja mapa nie działa... przeczytałem wiele postów na tym forum piszecie: - nagrywać na takich płytach a nie innych, - używać takich a nie innych programów do nagrywania, - zanim uruchomi się płytę 09-2 załaduj najpierw płytę 08-1 lub 2. powiem tak nagrałem korzystając z mojego pliku iso 14 płyt różnymi programami na różnych płytach z prędkością x1 lub x2... zawsze to samo, posiadam oryginał 06-1 po włożeniu tej płyty mapa się odpala... wyjmuję płytkę i wkładam mapę 2009 widzę komunikat proszę pozostawić płytę w napędzie i zaczekać 5 minut (wyłączyć zapłon)... odczekuję nawet 10 minut i nic z tego Error... nie sądzę aby zanim włożę płytę z 2009 r była potrzeba zrobienia update płytą z 2008 r. to byłby absurd... natomiast uważam że w sieci jest wiele uszkodzonych map do ściągnięcia którym czegoś brakuje (jakiegoś pliku) to jest powód tego że mapa nie chce się odpalić... dzwoniłem dziś do serwisu i pytałem jak to jest tym bardziej że mam znajomego... klienci kupują płytę 2009 wkładają odczekują 5 minut i wszystko chodzi bez problemu... na koniec pytanie: ma ktoś może iso z 2009-2...? ale sprawdzone i działające...? albo ktoś z okolic Łodzi działającą płytkę do Navi Professional E60...?
  7. janusz1973

    Poduszka silnika

    U mnie była uszkodzona poduszka od strony kierowcy. przy wrzuceniu na wsteczny spore wibracje. Poduszka od strony kierowcy wymieniona i jak ręką odjął. Niestety do E61 520 D tylko oryginał zamienników brak. Kosz poduszki 360 zł + 100 zł za wymianę. Godzina pracy dla mechanika z autoryzowanego serwisu. Oczywiście praca po godzinach we własnym warsztacie nie w ASO. Sprawdzić można to na podnośniku wrzucając kilka razy z N na D i z N na R.
  8. janusz1973

    Poduszka silnika

    Sprawdzał to mechanik siedzi poduszka po stronie kierowcy pokazywał mi jak to wygląda.
  9. janusz1973

    Poduszka silnika

    Witam, mam uszkodzoną poduszkę silnika BMW 520D E61. Przy wrzuceniu na wsteczny czuć wyraźne drgania. Zanim jednak wymienię poduszkę chciałem ustalić pewien szczegół. Do czego są węże które doprowadzone są do poduszek? Może to jakaś pneumatyka? Janusz
  10. Sprawdź połączenie czujników z przewodem, może coś nie łączy. Następnie skasuj ponownie. Mi się pokazało - 25 000 jak nie wymieniłem czujników. Kupiłem czujniki skasowałem ponownie i wszystko ok. Jeśli to nie pomoże to chyba pozostaje podłączyć pod komputer. Ewentualnie możesz spróbować jeszcze wymienić czujnik może jest uszkodzony. Janusz
  11. Co o tym myślicie? Zacząłem wyszukiwać w necie informacji na temat filtrów cząsteczek stałych. To co znalazłem w artykułach: Filtr cząstek stałych ma za zadanie zatrzymać w układzie wydechowym jedne z bardziej niebezpiecznych substancji a mianowicie cząstki sadzy (cząstki stałe). Filtr ten jest częścią układu wydechowego. W momencie, gdy ilość niebezpiecznej substancji (cząstek stałych) zgromadzonych w filtrze osiągnie wysoki poziom rozpoczyna się automatyczny cykl jego regeneracji. Poprzez odpowiedni wzrost temperatury w filtrze następuje utlenienie sadzy oraz jej samoczynne usunięcie, co zapobiega zatkaniu się filtra. Procedura ta jest wykonywana cyklicznie, co kilkaset kilometrów. Wyżej podałem zasadę działania filtra cząstek, który nie wymaga od użytkownika żadnej ingerencji. Trzeba wspomnieć, że jest także odmiana, która wymaga pewnej „obsługi”. W filtrze takim za wypalanie pozostałości sadzy odpowiedzialny jest specjalny środek, który użytkownik samochodu musi dodać do paliwa po przejechaniu ok. 75 000 – 100 000 km. Jeśli chodzi o budowę to jest ona stosunkowo prosta. Obudowa filtra wykonana jest ze stali nierdzewnej (ze względu na jej żywotność) natomiast jego wnętrze składa się ze związków węglanu krzemu, które to zatrzymują niebezpieczne substancje. Podsumowanie Producenci podają, że żywotność filtra jest porównywalna do żywotności samego samochodu. Wiec nie dość, że samochód jest bardziej ekologiczny to jeszcze odpada nam koszt wymiany filtra spalin. Jak na razie filtr ten na pewno stosowany jest przez dwa koncerny samochodów a mianowicie Renault i Volkswagen-a. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko cieszyć się z faktu, że inżynierom ciągle nie brakuje pomysłów na tworzenie coraz bardziej ekologicznych samochodów. Źródło: http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-133,t-filtr_czastek_stalych.html ************************************************************* Źródło 2 jest w PDF: http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Files/Esp_Leaflet.pdf Nowe przepisy Euro 4 dotyczące emisji spalin, które zaczęły obowiązywać w 2005 roku, opracowano w celu ograniczenia poziomu emisji zanieczyszczeń uwalnianych do atmosfery przez samochody. Wymogi ustawodawcze kładą główny nacisk na rozwiązania konstrukcyjne silników Diesla i układów wydechowych - większość nowoczesnych silników Diesla zostanie wyposażona w filtry cząstek stałych w celu ograniczenia poziomu emisji spalin uwalnianych do atmosfery. Aby zapobiec wzrostowi kosztów serwisowania, producenci tacy jak VW, Audi, BMW i Mercedes-Benz zdecydowali się na zastosowanie filtrów cząstek stałych, które nie wymagają obsługi w całym okresie eksploatacji samochodu. ************************************************************ Wyczytałem też że w samochodach marki BMW z filtrem cząsteczek stałych nie należy podnosić mocy silnika poprzez wszelkiego rodzaju tuning. Gdyż proces samooczyszczania polega w BMW na zwiększeniu ilości wtryskiwanego paliwa co skutkuje podniesieniem temperatury. Tuning powoduje również zwiększenie dawkowania paliwa. W rezultacie zbyt wysoka temperatura może spowodować zniszczenie filtra z powodu zbyt wysokiej temperatury. ************************************************************* Przy samochodach z filtrem cząsteczek stałych musi być stosowany odpowiedni olej silnikowy. Janusz
  12. Witam ponownie i przepraszam za zwłokę w odpowiedzi, samochód ma przejechane 37 tyś. km mało jeżdżę z uwagi na to że mam drugi mniejszy.Przebieg jest oryginalny sprawdzałem to przy zakupie samochodu. Jeśli chodzi o filtr cząsteczek stałych to podobno jest w tym modelu przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie. Z problemem wysokiej temp końcówki rury byłem w serwisie w zeszłym roku po powrocie z Chorwacji. Zauważyłem to w powrotnej drodze. Serwis stwierdził że wszystko jest ok. Samochód miał wtedy przejechane jakieś 20 parę tyś. Do tego wewnątrz końcówki miałem jakąś dziwną substancję kleisto zieloną wszyscy z którymi rozmawiałem stwierdzili że to farba którą ktoś pomalował końcówkę. Z rury tak jak wspomniał kolega wydobywa się dziwny zapach wręcz gryzący w oczy jak mam przymknięte drzwi od garażu. Nie stracił na mocy. Jeszcze raz proszę o rady co mogę z tym zrobić. Może to wina paliwa które tankuję? Nalewam na stacji Lotos. A ostatnio na BP oczywiście tą droższą ropę. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem Janusz:)
  13. Witam wszystkich, czy w waszych E60, E61 też się tak bardzo nagrzewa końcówka rury wydechowej? U mnie jest nagrzana do tego stopnia że śmierdzi spalenizną od czasu do czasu a jak na nią poleje wodę to kupa pary i syku. Nigdy nie zwracałem na to uwagi, czy to jest normalne? Janusz.
  14. Faktycznie masz rację mogli udoskonalić jeża a jeśli już tego nie zrobili to umieścić go tak by wymiana była prostsza jak w E39. Pewnie że opisze jak rozwiązałem problem o fotki też się postaram. Ponawiam moje pytanie dotyczące TIS, WDS i ETK. Janusz
  15. Witam ponownie, wczoraj byłem u elektryka który zajmuje się tylko BMW coraz więcej wskazuje na to że jest to wina jeża. Jednak z wymianą muszę się jeszcze wstrzymać do sprawdzenia został jeszcze panel z pokrętłami. Jednak w tym modelu aby to sprawdzić szybko trzeba zrobić podmiankę na inny panel. Jeśli chodzi o wymianę jeża w E61 (sądzę że tak samo jest w E60) jest to dość duży problem. W serwisie wygląda to następująco: sam jeż 240 zł + wymiana 4 godziny roboty 280,00 zł 1/h (nie wiem czy netto czy brutto) x 4 = 1 120,00 zł Całkowity koszt: 1 360,00 zł (pod warunkiem że to wina jeża). Mam programy (nie zainstalowane na kompie) WDS i TIS czy któryś z tych programów przedstawia powiedzmy rysunkowo jak należy się zabrać do wymiany danej części w BMW? Ja muszę rozebrać część deski rozdzielczej. Powstaje pytanie którą część. Aha WDS i TIS mam z 2005- 2006 r czy wyszły już jakieś nowe wersje tego oprogramowania może po polsku to pytanie dotyczy też ETK. Janusz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.