Skocz do zawartości

Cov

Zarejestrowani
  • Postów

    54
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520D
    było E90 320D
  • Lokalizacja
    Pyrlandia

Osiągnięcia Cov

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Cov

    Webasto w f10 nie działa

    Hej, zacznij od pompki która wymusza obieg płynu chłodzącego. Walczyłem z czymś takim w E90. Wymieniałem szczotki na pompce co 3-4 lata, i webasto wracało do życia. Zanim to odkryłem odwiedziłem kilka warsztatów, i w każdym była inna diagnoza. Webasto nie chce ruszyć, dopóki nie ma sygnału, że jest wymuszony obieg plynu.
  2. Dzięki bardzo za info. Umawiam się zatem na wizytę.
  3. Hej Kruk, A czy coś wiadomo na temat akcji dla VIN: WBAFW11000DY63593 Pozdr. Jacek
  4. Dzień Dobry Mam pytanie o dostępność i cenę części o numerach: 51247368753 -1 szt 61122183660 -1 szt 65159174270 -1 szt 66209142107 -1 szt Pozdrawiam Jacek
  5. Ale to nie jest kwestia że coś nie gra, wszystko działa bez problemów... ja po prostu chcę aby wszystko było jak należy, nie chcę problemów z przeglądami, chcę spokojnie jeździć za granicę, a co najważniejsze, nie chcę chcę chmury za samochodem i nie chcę truć.
  6. Witam, Ja ma troszkę inne pytanie a propos filtra DPF, jakieś czas temu dałem się namówić na wycięcie filtra DPF przy okazji wymiany turbiny w E90 2.0D 163KM, i mam teraz pustą puszkę po filtrze. Nie mniej jednak chciałbym wstawić filtr z powrotem. Byłem na kanale aby odczytać numer części z filtra, ale bezskutecznie. Pojechałem do ASO aby po numerze VIN powiedzieli mi że filtr DPF do mojego auta ma numer 18307798307. Jest to aktualna część więc nie ma ich na częściach z odzysku, wiec mam pytanie czy numer części jest tak istotny? Czy każdy filtr który pochodzi z E90 z silnikiem 2.0d 163KM będzie odpowiedni? Czy każdy filtr który wygląda identycznie i pochodzi z takiego samochodu jest taki sam, czy są różne wersje filtrów do jednego modelu auta? W internecie są filtry pochodzące z demontażu ale ich numery części nie istnieją w RealOEM ale obok numerów jest logo BMW więc raczej część oryginalna z demontażu. Nie chciałbym sytuacji kiedy kupię filtr a komp będzie wyrzucał mi błędy.
  7. Witam Trochę odświeżę temat. Mam BMW E90 i padł mi moduł bluetooth MULF, jak wyczytałem z forum że to typowa usterka tego modułu, czyli odcinanie dźwięku w radiu, oraz brak połączenia z telefonem. Po wypięciu wtyczki światłowodowej z tego modułu radio gra bez problemu. Wyszukałem w necie że aby naprawić moduł, trzeba przelutować układ BGA na płytce modułu oraz zaprogramować ponownie numer VIN. Jako że jestem elektronikiem, przelutowałem wszystkie układy aby poprawić ich kontakt z płytką modułu, niestety nie mam za bardzo doświadczenia z kodowaniem :( Czy ktoś mógłby mi zrobić jakieś instruktarz jak mógłbym sobie sam wprogramować VIN do tego modułu? Mam zainstalowaną INPE i WinKFP ale nie bardzo wiem jak tam się poruszać, a nie chcę sobie przez przypadek unieruchomić samochodu...
  8. No tak, nie dalej jak 2 miesiące temu cieszylem sie ze wymieniłem termostaty na nowe, i wszystko jest jak trzeba :| Niestety, w związku z tym ze jeździłem dłuższy czas z niedogrzanym silnikiem ( z niewiedzy) , po wymianie termostatów silnik doszedł do prawidłowej temperatury i zaczął wypalać DPF'a niestety zapychajac go od ilości nagromadzonych spalin, w efekcie zwiększone ciśnienie w wydechu ubiło turbinę :| Jestem juz po wymianie turbiny i wycince DPF'a, no i auto znowu cieszy jazdą, ale jak widać jazda z niedogrzanym silnikiem może mieć poważne skutki. Pozdr. Jacek
  9. Witam No i ja dołożę swoje trzy grosze :wink: Usunąłem właśnie klapki w swojej e90 2,0d silnik M47N2 przy przebiegu 264KK, dla kogoś kto jest przed wymiana, zaślepki o wymiarach 22mm, ja zakupiłem cały komplet z nowymi uszczelkami ,( i dobrze bo stare uszczelki były twarde, i w nienajlepszej kondycji) tutaj: http://www.aditech.net.pl , co do samych klapek, to po wymontowaniu były luźne na prowadnicach, wiec zdążyłem na czas. :D Co do sklepu to polecam, paczka doszła w ekspresowym tępie, ale nie o tym chciałem. Moje wrażenia po usunięciu klapek? Hmm mam wrażenie ze auto jest mniej żwawe w zakresie obrotów 1000-1500, nie jest to jakaś drastyczna różnica, ale wyczuwalna. Co do telepania budą przy gaszeniu, to nie zauważyłem żadnych zmian. Pozdr. Jacek
  10. Witam Co do klocków to potwierdzam zdanie kolegi DW1225, tez w zeszłym roku założyłem te ceramiczne klocki i felga jest o wiele czystsza :cool2: , właśnie dojeżdżam przód i tez założę ATE ceramic, co do czujnika to nie ma co szaleć, nie brać najtańszych, ale tez nie przesadzać z ori. Wycieraczki? Nie wymieniam, jak stare dobrze wyczyscisz, i odtłuścisz, i to samo zrobisz z szybą to posłużą ci jeszcze sporo czasu, tylko jedna zasada, nie myć szyb na stacjach benzynowych :nienie: Zawsze jak mylem szyby na stacji, to potem wycieraczki zaczęły mazac szybę i piszczeć :|
  11. No to może ja coś napiszę wykońcu na temat, bo jak czasami czytam niektóre posty na tym forum, to faktycznie wydaje mi się że marką BMW jeżdżą osoby które pozjadały wszystkie rozumy :duh: Ale do rzeczy, ja od prawie dwóch lat jeżdzę E90 2.0d manual z roku 2006, jak szukałem auta, to ustawiłem sobie kryteria czego szukać, chciałem skrzynie manualna, silnik 2,0d, nawigacje, i jasna beżowa tapicerka. Oglądałem samochody, świeżo sprowadzone, jeszcze na lawecie, w komisach, i od prywatnych osób. Powiem tak, nie jestem ekspertem, a powiem tylko o swoim przypadku. Nie ufam samochodom wprowadzonym na lawecie, bo one zawsze maja przebiegi ok 160-180 tys km :mad2: bez względu na rocznik, oglądałem jeden uderzony z przodu, tez sprowadzony z Belgii, przebieg tez podobny, niestety takiego auta nie sprawdzisz na drodze, czy stuka, czy puka, czy coś nie jest poważnego do robienia :roll: Ostatecznie kupiłem od prywatnej osoby w Polsce, która sprowadzała to auto z Niemiec jako 2 letnie, i w miarę klarownie opisała historie auta. Sprawdzone i potwierdzone w moim znajomym warsztacie, ze nie było nigdy bite, tylko widoczne obcierki, i z nowa turbina ( o tym informował sprzedawca) . Koszty dodatkowe to opony, filtry, klocki, no i teraz termostaty. Czy bym kupił jeszcze raz? Nie mogę powiedzieć złego słowa na ten samochód, ale... Teraz bym brał 3,0d w automacie :D Pozdr. Jacek
  12. Po ile masz takie kabelki? :8) Pozdr.
  13. Nie ma tragedii, szczotki z allegro z przesyłką 25zl , dwa termostaty + rura dochodząca do filtra powietrza (stara była lekko popękana i jakby za krótka) to koszt 370 zl w ASO, 2x 4l Prestone 80 zl, czyli razem niecałe 500zl. Robocizna moja, sam się za to zabrałem w sobotnie popołudnie :)
  14. Witam Mieliście rację :cool2: , problemem okazały się szczotki od dodatkowej pompy wody, po wymianie obydwu termostatów i wstawieniu szczotek Webasto ożyło :lol: Przy pierwszym odpaleniu poszła taka chmura dymu, że myślałem że mi się auto pali :mrgreen: ale po chwili było już normalnie. Dzięki jeszcze raz Panowie za pomoc :cool2:
  15. A ja chciałem podziękować koledze K8v8M za założenie tego tematu :wink: dzięki temu przeczytałem o tym problemie i sprawdziłem u siebie jak wygląda temperatura, no i niespodzianka :? silnik po przejechaniu 100 km miał 52C :( Teraz mam wymienione dwa termostaty i temperatura szybko uzyskuje 90C. Gdyby nie ten temat, to cały czas jeździłbym z niedogrzanym silnikiem, i nie wiedziałbym że coś jest nie halo. Także jeszcze raz dzięki kolego :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.