Skocz do zawartości

s0nar

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 281
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    25

Ostatnia wygrana s0nar w dniu 16 Stycznia

Użytkownicy przyznają s0nar punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 M550i 2023

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia s0nar

  1. Na wszystko jest rozwiązanie jak już wspomniałem wyżej. Na szczęście mam to wyposażenie od lat i bardzo mi się podoba, ułatwia życie. Problemów zero.
  2. s0nar

    Mrowienie kierownicy

    Możesz podać więcej szczegółów tego wynalazku? Docelowo pewnie będę robił chip tuning, żeby wydobyć z silnika 600KM+, ale może warto się też przyjrzeć rozwiązaniu, o którym piszesz.
  3. s0nar

    RABATY

    Interwałowe mam w 5-letnim pakiecie, więc nie płacę dodatkowo. Ale oprócz tego robię międzyinterwałowe, bo chcę wymieniać oliwę co 8tys. km. I o takiej wymianie pisałem.
  4. Wg mnie G30 można zawinąć na gameboya jak każde inne auto z dostępem komfortowym. Dlatego zalecam stosowanie dodatkowego zabezpieczenia, np. kodu z dostępnych w aucie przycisków. No i AC, to podstawa. A kluczyk w domu/w sklepie warto trzymać w specjalnym etui blokującym sygnał.
  5. s0nar

    RABATY

    No nie wiem czy 700zł. Chyba za same materiały 😉 Dzisiaj w Bawarii Motors (Gdańsk) wymieniałem i po rabacie skasowali równe 1002,59zł brutto (olej z filtrem + wymiana).
  6. Ktoś pytał? Jak już przestaniesz seplenić i wypisywać jakieś dyrdymały to może kiedyś pogadamy. Gdyby BMW miało w dupie klientów to chyba byłby koniec tej firmy. Zresztą nie tylko tej, ale każdej firmy. Koniec końców to klienci mają kasę i wybierają albo produkt tej firmy albo jednak inny. Póki co być może nie brakuje takich, którzy przesiedli się z Tarpana i są zachwyceni G60. Wierzyć nie musisz, ale z drugiej strony jest mnóstwo takich, którzy są zwyczajnie rozczarowani i zawiedzeni nową propozycją od BMW i złamanego grosza nie położą na samochód, który nie spełnia ich oczekiwań. Ty nazywasz to płaczem, a ja wyrażaniem opinii. Nie wiadomo co by było gdyby w G60 można było dokupić to i owo czego obecnie brakuje. Może klientów byłoby więcej? Może byłbym jednym z nich? Zobaczymy co będzie po G60, czekam z niecierpliwością. Może nawet Chińczycy zaorają i Mercedesa i BMW i nic nie będzie. A w chińczykach masz jeszcze mniej i gorzej, ale przynajmniej tanio (na razie) 🙂 Czyli to co typowy Janusz lubi najbardziej.
  7. W poprzedniej generacji tak było i komu to przeszkadzało? Piątka nawet była określana mianem "baby seven". Bo mogłeś mieć w zasadzie wszystko z serii 7 tylko w mniejszym nadwoziu. Przy czym piątka od zawsze była samochodem dla kierowcy, a siódemka - zależnie od konfiguracji. Jeśli miałeś swojego kierowcę i większość czasu planowałeś jeździć z tyłu to pozostało konfigurować serię 7 "dla pasażera tylnej kanapy" - tutaj można było zrobić z tyłu niezły gabinet, a przód zostawić jako taki, bo kogo interesują warunki pracy kierowcy 😉 W serii 5 np. nie mogłeś zamówić z tyłu oddzielnych, rozkładanych foteli z wentylacją i masażem. Co najwyżej kanapę 40:20:40 z podgrzewaniem skrajnych miejsc. Tak samo rolety - w serii 7 wszystkie są elektrycznie sterowane, a w serii 5 tylko tylna, a te boczne trzeba zasłaniać/odsłaniać ręcznie nad czym ubolewam. Dlatego mimo podobieństw, seria 5 od 7 mogła się różnić dość znacznie. I nie do końca przyjmuję argument, że klienci woleliby wypasioną 5 niż 7. To auta kierowane do innych segmentów odbiorcy. Ostatnio nawet jak testowałem nową serię 7 to powiedziałem zaprzyjaźnionemu handlowcowi, że auto całkiem fajne, ale póki co wolę mniejszą i zwinniejszą piątkę, a po siódemkę przyjdę jak będę siwy, na karku będę miał 60+ lat i nie będę już tak dynamiczny jak obecnie. Bo tak odbieram siódemkę - auto dla starego dziada do wygodnego, nie za szybkiego przemieszczania się pontonem.
  8. To nie jest "wymyślanie". Wyobraź sobie, że w poprzednich samochodach miałeś i dociąganie drzwi i masaż i reflektory laserowe i naturalne skóry premium i nawet Night Vision. I nawet Bower&Wilkins był lepszy, bo ten Bowrs z G60 to farsa i odpowiednik dotychczasowego Harmana Kartona. A teraz producent wypuszcza na rynek model ogołocony z tego wszystkiego. No to co ja mam sobie myśleć? Myślę, że to jest jakieś łajno i kpina z klienta. I guzik mnie obchodzi, że dotychczasowy kierowca Skody czy innego VW może będzie zachwycony nawet tą bieda wersją G60. Oczekuję, że jak płacę za auto ponad pół bańki to będzie ono rzeczywiście premium, a nie taką trochę lepszą wersją Skody. Nie wiem jak inni, ale ja wybieram 98% opcji z konfiguratora (tak jak pisałem: poza szyberdachem, hakiem i ekranami w zagłówkach, bo tego nie używam) i wydaje mi się, że mam prawo oczekiwać, że każdy kolejny model będzie przynajmniej tak samo dobry jak poprzedni, a nawet lepszy. G60 w niczym nie jest lepsze od G30LCI i tu jest problem. Jeśli dla ciebie to jest śmieszne to spoko. Wg mnie to jest raczej tragiczne i pokazuje, że BMW znacznie obniża loty. A ty jeszcze klaszczesz. To jest dopiero przezabawne.
  9. Ja z kolei nie jeździłem autem z lepszymi reflektorami niż laserowe, które są w G30LCI. Jak lasery się odpalą i pokażą pełnię możliwości to masz dzień przed samochodem na kilkaset metrów (nie wiem czy to jest dokładnie 650m jak obiecuje producent, ale na oko. z pół kilometra). Miałem przedliftowe G30 z adaptacyjnymi LED-ami i one takiego efektu wow nie robiły. Chętnie bym porównał lasery G30LCI z LED-ami G60, ale szczerze mówiąc wątpię, aby do tej budżetowej wersji dali coś lepszego od laserów znanych z G30LCI.
  10. Na szczęście nie musiałem już szukać na innych półkach, bo do jazdy samochodem wystarczają mi te, o których pisałem. HUD w BMW czytelny, ochrona przed słońcem i dziwnymi odblaskami jest, są lekkie i nie zostawiają na nosie odcisków nawet podczas wielogodzinnej jazdy, wszystko pozostałe też zgodne z oczekiwaniami. Do szczęścia mi więcej nie potrzeba.
  11. Napisałem o moich doświadczeniach. Wcześniej myślałem, że raybany to szczyt techniki. Dopóki się nie przesiadłem na dwie półki wyżej jak się okazało. Teoria teorią, a praktyka praktyką. Sprawdź te okulary zanim zaczniesz negować co piszę.
  12. s0nar

    RABATY

    Nie patrzyłem ile kosztowało BRI w G60, ale z doświadczenia powiem, że warto brać 5-letnie pakiety nawet jeśli kosztują kilkanaście tysięcy złotych. Nawet jeśli ktoś nie planuje jeździć samochodem 5 lat to przy odsprzedaży jest to istotna kwestia i dużo łatwiej takie auto odsprzedać. Kupujący ślinią się na takie rzeczy jak gwarancja czy pakiet serwisowy i jest to łakomy kąsek i dość mocny argument w negocjacjach. Wracając do BRI to podam na przykładzie poprzedniego auta, 540i 2018. Tam miałem problem np. z ekranem ciekłokrystalicznym sterującym klimatyzacją/ogrzewaniem foteli i wentylacją foteli, maglownicą aktywną, pompą wody. Sama wymiana maglownicy gdyby nie pakiet to ok. 20tys. zł, pompa wody ok. 5tys. zł, ekran to ok. 3tys. zł z tego co pamiętam. Pakiety zazwyczaj się zwracają. Chcę przez to powiedzieć, że BMW to dość skomplikowane samochody (zwłaszcza te lepiej wyposażone) i jest tutaj co się zepsuć. A byle pierdółka się popsuje i leci w tysiące. W bardziej skrajnych przypadkach w dziesiątki tysięcy (silnik to już coś koło setki pln). Pakietu bym nie brał jedynie w przypadku gdybym z góry wiedział, że autem będę jeździł tylko rok czy dwa lata. W takim przypadku wystarczy standardowa gwarancja.
  13. Sugerujesz, że jestem ślepy albo kłamię? Ciekawe podejście, ale mimo to pozdrawiam.
  14. Pewnie. Można też kupić wieśniackie neony świecące pod samochodem. Albo zamiast oryginalnego Ambient Air można kupić choinkę Wunderbaum o zapachu kokosowym. Tylko po co? Jednak co fabryka to fabryka i jednak wolę od razu zaznaczyć w konfiguratorze co potrzebuję niż potem jeździć po 10 firmach i doposażać. Nie wspominając o późniejszym niezgodnym z wyposażeniem VIN-em. Niestety, G60 zostało pozbawione wielu opcji cenionych i znanych z wcześniejszych modeli. BTW - nie "tyś" tylko "tys.".
  15. Też tak kiedyś myślałem aż lata temu przesiadłem się z Raybanów na Maui Jim. Teraz w aucie wożę ten model i bez problemów korzystam z head-upa: https://www.edel-optics.pl/Pokowai-Arch-439-2M-Maui-Jim.html Może to kwestia odrobinę innego kierunku, ale już nie muszę obracać nienaturalnie głową, aby coś zobaczyć na hudzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.