Skocz do zawartości

paliwko

Zarejestrowani
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O paliwko

  • Urodziny 07.01.1974

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2002 steptronik
  • Lokalizacja
    Małopolska

Osiągnięcia paliwko

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ja miałem taki sam. Czarny twardy zabity czaną cieknącą mazią. Wymień odrazu. W serwiseie Mcars w Krakowie powiedzieli mi że to wymienia się przy każdej zmianie oleju. Teraz odeszli juz od filterków bo separatora plastikowego nie trzeba wymieniać a spełnia taką samą funkcje jak filtr.
  2. Ja też zamieniłem teraz w 150-ce filtr na separator. Co do zamiany to może się zdażyć że mimo setarator da się "wcisnąć" do 130-tki jednak może być jeszcze coś co sprawi że nie będzie spełniał swojej funkcj a może nawet zaburzał pracs slnika. Wbrew pozorów jest to dość odpowiedzialny element, sam się o tym przekonałem. Gdy filtr sie kompletnie zatkał zrobło się w komorze korbowej takie ciśnienie że silnik krwawił z każdej strony.
  3. Krótko i na temat. Wielkie dzięki jutro posprawdzam.
  4. Dzisiaj odebrałem autko od mechanika i mogę powiedzieć że prawie wiem co było przyczyna dużego spalania. Przyczyny byłe dwie: filtr odmy i niedogrzany silnik tylko jeszcze nie wiem z jakiego powodu ale opisałem to tu: viewtopic.php?f=34&t=113880 Co do oszukiwania przez BC to jeszcze testuje ale BC pokazuje teraz około 6,3l a nie 7-8l zobaczymy jak wyjdzie z tankowania :D
  5. Witam Zaczęło się od tego, że spalanie kształtowało się momentami gróbo powyżej 10l/100km przy bardzo spokojnej jeździe. Okazało się, że mały wyciek oleju z silnika który zignorowałem przy kupnie, jest poważniejszy niz wyglądał. Dziś po trzech tygodniach odebrałem go od mechanika który zdiagnozował wreszcie przy mojej pomocy, że był to zapchany filtr odmy. Od razu zauważyłem spadek wskazań spalania na BC :D . Teraz moje pytanie, bo skoro w odmie przez ten filtr znalazło się mnustwo oleju to pewnie wartało by przeczyścić kilkarzeczy takich jak kolektor zawór EGR, zawór podcisnienia w kolektorze czy zawór sterujący sprężarką. O ile kolektor to prosta sprawa to jak czyścić te zaworki i czujnik doładowania? Naftą, benzyną czy jeszcze czymś innym?
  6. Witam Problem wiąże się z temperaturą silnika. Na początku myślałem że, kiedy wskazówka nie do konca wstaje do pionu to może coś z samym zegarem (miałem tak w 320i E36), ale kiedy temperatuta któregoś dnia spadła do 6st to moja wskazówka ledwo wyszła z niebieskiego, wiec diagnoza prosta termostat. Wymieniłem na nowy oryginał BMW. Szczena mi opadła kiedy dzisiaj po wymianie przy 12st ledwo przekroczyła białą kreske. Dopatrzyłem się na Realoem drugiego termostatu od AGR, ale czy można go jakoś łatwo zdiagnozować i czy może być powodem niedogrzania? nr 8 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3335&hg=11&fg=50&hl=9 Nie wiem jeszcze co to jest na rysuku nr7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=64_1084&hg=64&fg=18 oraz nr1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=64_1243&hg=64&fg=65 Mechanik twierdzi, że spełnia to funkcję dogrzewania silnika dopuki nie osiągnie optymalnej temperatury, ale czemu to nazywa się postojowe a jeżeli to jest rzeczywiście postojoweto fajnie ale jak się go uruchamia ? W czym problem nie dogrzewania się, czy jest to termostat EGR czy to grzanie postojowe. Kiedys komp pokazał błąd dodatkowego zaworu wody. Może to jest to ale jaki wpływ ma ten zawór na temperature i który to jest? Jeszcze jedo, czy można wyświetlić w jakimś teście na zegarach dokładną temperature w stopniach?
  7. Miałem E39 528 M52 i BC pokazywał od 10 do 11l i tak było bo sprawdzałem go przy tankowaniu zawsze do pełna. To było przy raczej spokojnej i przeciętnej jezdzie ale jak noga ciężka to i potrafił spalić więcej. Ale potwierdzam że jest to chyba jeden z bardziej udanych silników. Bardzo dobra dynamika nawet w E39 służył mi bezawaryjnie. Sprzedałem go szwagrowi, podobno jakiś macher odzczytał mu przebieg tego auta 670tyś km :D Gdyby to była prawda to potwierdza się, że jest to udany silnik. :D
  8. Pewnie w większosci tak jest ale ja uważam, że przekłamania komputera wynikają z jakiegoś uszkodzenia np. czujnika temperatury powietrza zasysanego do silnika może uszkodzona skrzynia albo coś podobnego. Dlatego np u mnie tak drastycznie różnią się wskazania BC od rzeczywistości. Tu trzeba by znaleźć przyczynę a nie korygowac wskazania BC. Siostrze w Skodzie Oktavi wysiadł przepływomierz i też paliła duzo a wskazania BC były nieprawdziwe.
  9. Z nieba spadł mi ten wątek! Dwa tygodnie temu nabyłem 320d w automacie i jakie było moje wielkie zdziwienie kiedy nie dość że spalanie mimo spokojnej jazdy według BC kształtowało się na poziomie 7 – 8 l/100, to zniknęło mi pół zbiornika po 300 km, szczęka opadła mi do ziemi. Zastanawia mnię w tym kilka spraw: 1 Czy oszukiwanie przez BC nie wiąże się z jakąś np. usterką w stylu lejących wtrysków lub jakiegoś zużycia lub złej pracy skrzyni. 2 Czy możliwe jest przekłamanie prawie o 100% 3 Czy możliwe jest że spalanie podobno w udanym silniku jakim jest M47N przy spokojnej jeździe w 80% trasa BARDZO SPOKOJNA I DELIKATNA JAZDA, wychodzi z tankowania 12-15l /100km. Dodam tylko że przed kupnem prześwietliłem go i komputer nie pokazał błędów. Przez ostatni tydzień miałem straszne „myślenice” i w końcu najbardziej na podejrzaną wygląda mi skrzynia. Może znajdzie się ktoś z Krakowa lub Tarnowa lub okolic z 320d automat, żeby zasiąść w moim i porównać. Nawet moje E39 528i nie paliło więcej niż 11 przy normalnej jeździe, E34 535 palił 8 trasa i 16 miasto i tyle pokazywał!!!. Czy to BMW coś schrzaniło czy ja trafiłem na felerny egzemplarz.
  10. Wielkie dzięki miron_vip, bo już traciłem nadzieje. Dziwił mnie ten luz na zatrzaskach. Jutro będę próbował i napewno poinformuję o rezultatach. Przyglądnąłem się im jeszcze raz i u dołu między reflektorami jest znaczek "HELLA " :D
  11. Przypatrzyłem się tym lampom dokładnie i chyba juz wiem o co chodzi. 1 Prawdopodobnie to nie są oryginalne lamy BMW, bo nie znalazłem na nich żadnego oznaczenia fabrycznego oprócz jakiegoś numeru. Jedynie na regulacji wysokości jest znaczek HELLA. http://paliwkoo.republika.pl/bmw/E39_528/lampy/1.jpg http://paliwkoo.republika.pl/bmw/E39_528/lampy/2.jpg 2 Z tego co pamiętam z E36 to całe klosze opierały się na klamrach, u mnie te klamry maja luz około 1-2 mm. http://paliwkoo.republika.pl/bmw/E39_528/lampy/3.jpg http://paliwkoo.republika.pl/bmw/E39_528/lampy/4.jpg Wniosek: prawdopodobnie ktoś już tu przede mną był, wyrzucił uszczelkę i osadził na silikonie. No... chyba że się mylę.
  12. Szukałem wczoraj ale znalazłem wątek odnośnie E34. W E36 miałem ten sam problem, ale poszło bezboleśnie a tu "ni hu hu", już zastanawiam się czy tego ktos silikonem nie skleił.
  13. Witam Kupiłem Właśnie E39, mam założone lampy po liftingu z ringami. Strasznie mi parują i jeden z rungów jest troche zabrudzony. Wczoraj wymontowałem je z samochodu i zabrałem się do rozbierania ale utknołem na tym, że nie mogę ściągnąć szkła. W E36 schodziło prosto. Napotkałem tylko na dwie śróbki na torx na wysokosci kierunkowskazu ale to nie one trzymają. Czy to się da rozebrać? W ostateczności pościągam gumy i posusze troche na kaloryferze :D , ale znając życie pewnie znowu zaparują. paliwko
  14. Wszystko by bylo super tylko nadal nie mam nikogo kto by chciałby jechać ze mną z moich stron a samemu nie oplaca mi się jechać taki kawał drogi. Może ktoś kto czyta ten wątek ma kogoś z południa polski kto chciałby się wybrać na tą imprezę. Pomóżcie bo dziś już piątek.
  15. No to nie ma sprawy jak bede sie wybieral napewno sie odezewe tylko musisz mi dac kontakt do siebie. Na razie nie mam chetnych a samemu na pewno nie oplaca mi sie tyle km robic. W gre wchodzi napewno sobota bo potem do domu trzeba wrócic :]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.