Skocz do zawartości

ppiotrek

Zarejestrowani
  • Postów

    171
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia ppiotrek

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Sprawdź jakie są odczyty w trakcie jazdy - wartości powinny oscylować w okolicy 1,0-2,0, a po zdjęciu nogi z gazu spadać momentalnie do 32,77. Skoro masz ten błąd to coś jest nie tak z mieszanką lub sondą. DPF Ci się nie zapycha?
  2. Prawdopodobnie sonda do wymiany. Obserwuj wskazania lambda1 w trakcie jazdy. Powinny oscylować w okolicy 1 z ułamkiem, a przy zdjęciu nogi z gazu wchodzić na 32,77.
  3. Czyli na ile ustawiłeś EGRa? Widziałem, że pisałeś mg ale w BTool chyba ustawia się wartości od -0,4 do 0,7 czy jakoś tak :D
  4. Miałem uszkodzoną sondę lambda i rzeczywiście wypalanie odbywało się co nawet 50 km. Pojawiał się sporadycznie błąd. Przy sprawdzeniu dokładnym okazało się, ze sonda nie pracowała w pełnym zakresie. Przypuszczam jednak, ze wypalanie co 200 km już nie ma z taka sonda za dużo wspólnego.
  5. Moim zdaniem nie ruszać i jeździć.
  6. Dość wysoki poziom sadzy masz. U mnie zwykle się załącza przy około 30-32g. Wyjątkiem jest gdy jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach. W takim przypadku rozpoczyna się proces wypalania ale nie kończy i tym sposobym sadza spada oraz rośnie... Można lekko dobić kilkadziesiąt km taką metodą :norty: Stąd moje przypuszczenie, że dystans mogłeś mieć znacznie mniejszy jak się po raz pierwszy rozpoczęła regeneracja. Ogólnie to są jeszcze regeneracje pomiędzy, o których już pisałem kiedyś, które nie zerują licznika. Jeśli się wypala i nie ma problemów z autem to trzeba, moim zdaniem, po prostu jeździć niezależnie czy to jest 150 czy 400 km.
  7. Zajrzyj tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=354145&start=45#wrap, użytkownik PiotrJakub. Moim zdaniem filtr do wyjęcia i wyczyszczenia.
  8. Tak też widuję róźnice w BTool w wartościach aktualne / oczekiwane. Doceniam Twój post za podparcie informacjami od BMW. Jedyna rzecz, którą bym się niepokoił to to, że przy mocnym depnięciu wbijasz na 400 hPa, poza tym wartości masz dobre. Samo wypalanie co 200-300 km jest okej. Wszystko zależy od stylu jazdy i stanu silnika oraz osprzętu. Tak jak pisałem wyżej z resztą. Ciekawy pomysł z odpięcięm czujnika ale nie wiem czy nie spowoduje to jednak zapychania się filtra. Spróbuj jeśli chcesz dalej testować :)
  9. Nie widziałem E90, w którym się filtr wypala co 700 km... 200-300 km jest jak najbardziej okej przy mieszanym trybie jazdy.
  10. Jakie masz maksymalne wartości ciśnienia wstecznego po wypaleniu się DPFa oraz później przy zbliżającej się regeneracji? Spróbuj ustawić EGR na 0.2-0.4 i możliwe, że zmniejszy to częstotliwość wypalania.
  11. Dzięki PiotrJakub za informacje na bieżąco co i jak. Tak jak zauważyłeś bywają tez regeneracje pomiędzy takimi gdzie zeruje się licznik. Co do dystansu to pojeździj dłużej i na trasie... Różnica wtedy może być znacząca chociaż z mojego doświadczenia ciężko o więcej niż 350 km.
  12. U mnie sonda tez szwankowała - nie pracowała w całym zakresie. Zaczęło się od sporadycznego błędu 447B, a po przebiegu kilku tysięcy km oraz już nawracającymi błędzie zauważyłem okopconą końcówkę wydechu i dopiero wtedy po dokładnej analizie logów udało się znaleźć przyczynę. Dodam, ze dpf potrafił się wypalić co mniej niż 100 km, gdy błąd już na stałe się pojawił. Mało prawdopodobne, żebyś nie miał żadnego błędu i równocześnie uszkodzoną sondę.
  13. Pytanie czy wypalanie co 200-300 km można uznać za częste? Ktoś pisał w temacie BToola, ze przywrócił dpf zakupując zamiennik jmj i po 200 km jest 15g sadzy. Co nam to mówi? Nie za dużo. Wydaje mi się, ze za bardzo się tym przejmujemy. Z moich obserwacji wynika, ze dystanse pomiędzy wypaleniem są bardzo zróżnicowane. Dodatkowo czasem pojawiają się wypalenia, które nie resetują licznika, a obniżają jednak poziom sadzy. Ciężko jest jednoznacznie wiec powiedzieć kiedy wypalanie można uznać za częste, a kiedy rzadkie obserwując jedynie wskazania ciśnienia oraz dystansu od ostatniej regeneracji. Jeśli nie ma błędów to ja bym się tym nie przejmował chociaż tez bym chciał, żeby u mnie się dpf czyścił co 750 km :lol:
  14. Czemu popiół masz 0,1g? Jakie wskazania masz lambdy oraz czujnika ciśnienia podczas jazdy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.