Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 727
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    13

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 10 Listopada 2024

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10, TM3P
    TMY Perf.
    BMW i4 M50

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Very Popular Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

112

Reputacja

  1. inzynier elektryk, pisalem kiedys. brzydze sie polityka (a ta w polskim wykonaniu to juz szczegolnie) Temat Cybertrucka jest mi obcy, nie interesuje sie nim. Z tego co rozumiem zainteresowanie autem jest bardzo slabe? https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/ https://electrek.co/2025/01/16/tesla-throttles-down-cybertruck-production-shift-workers-to-model-y/ Jakie sa tego powody? Nie mam pojecia, nie znam rynku amerykanskiego, jakbym mial zgadywac: - cena 80k$ jest 2x wyzsza od tej ktora byla podana przy zapowiedziach auta (najtanszy za 35k$) i jest ogolnie duzo wyzsza od zwyklych amerykanskich spalinowych pickupow - Musk na dzis w Ameryce jest osoba wysoce kontrowersyjna, utozsamiana z Trumpem i maga, jezdzenie Cybertruckiem to troche manifestacja polityczna teraz (tu juz tylko sobie Musk musi dziekowac czy tez raczej rada nadzorcza musi brac pod uwage czy obecnosc Muska w Tesli to dla nich plus czy minus na dzis) - nie bylo kredytu federalnego 7,5k$ a przy innych modelach byl - mamy ewidentna czkawke na rynku elektrykow i w US i w EU ogolnie Amerykanie glosuja porfelem i bardzo dobrze --> widac sa ewidentnie jakies grube problemy ktore Tesla musi ogarnac Projekt od samego poczatku byl strasznie kontrowersyjny i jak skonczy w dluzszym horyzoncie - zobaczymy. Ja bym go tak szybko nie skreslal bo jedna z rzeczy ktora Tesla bardzo dobrze pokazuje to UPOR, poczatki produkcji i sprzedazy np modelu 3 byly tez tragiczne a dzisiaj zle nie jest przeciez. Czy tyle wystarczy za komentasz? Tutaj nie wiem do czego pijesz, pogubilem watki? Sprzedaz BEV BMW rosnie? Oczywiscie ze rosnie bo musi rosnac, albo BMW bedzie produkowac i sprzedawac elektryki (chocby i w dumpingowych cenach) albo bedzie placic wielomiliardowe kary. Wybor jest wiec dla nich prosty. Spodziewaj sie, ze w tym roku i4 M50 czy inne iX 40 pewnie po 250k PLN w PL na wyprzedazach beda dalej latac. Co do mojej i4 pisalem juz sto razy - kupilem bo byla smiesznie tania i duzo na niej nie strace, samochod jest absolutnie fatalny i nie polecam go nikomu, co najwyzej zatwardzialym fanom marki, nie wiem dla kogo to jest auto - jest przestarzaly technologicznie, nieergonomiczny, ma tragiczne GUI, nie nadaje sie w trasy, nie jest pakowny, nie jest zwrotny, nie daje usmiechu na twarzy, serio - nie wiem kto i w jakim celu chcialby kupowac to auto. Jest beznadziejnym elektrykiem. Ostatnie dni ciagle mi szwankuje webasto w apce, do tego stopnia ze sie w ogole nie da uruchamic zdalnie i musze rano siedziec w aucie 10 min i czekac az sie nagrzeje. K i CH leca soczyste. Na dzis, i mowie Ci to z reka na sercu, wolalbym jako wozidlo do pracy podstawowa i najtansza TM3 RWD, jest o 2 dlugosci lepszym elektrykiem od i4.
  2. Ciekawa teoria, nie wiem jak skomentowac bo pierwsze slysze takie bzdury 🤣 Tesla zawyza przejechane km zeby lepiej wygladala sprawnosc napedu? Przeciez to by bylo komiczne. Cale ich GUI opiera sie na mapach googla, odcinki, odleglosci pomiedzy SC - jak by to mialo wygladac? Ze GUI pokazuje 200km pomiedzy SC (odleglosc faktyczna), a po dojechaniu wyswietla sie na liczniku jednak 210km? Przeciez to jest absurd, gdyby auto raportowalo 5% wiecej przebiegu niz faktycznie przejechalo to mialoby to wplyw na jego utrate wartosci (bylaby wieksza), czytaj zbiorowy pozew w USA by pewnie byl na legendarna sume pieniedzy. Dasz jakies linki tych rewelacji? ----------------------------------------- Zmieniajac temat - troche ciekawostek apropo strategii BMW na najblizsze lata. Info dla inwestorow (czyli tych ktorzy faktycznie rzadza firma) a nie fanbojow czy malkontentow. Kazdy swoje wnioski moze wyciagnac sam, wrzuce kilka ciekawszych screenow https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2024/investor-presentation/BMW_Investor_Presentation_2024.pdf Tutaj pokazane jak firma sie "wycofuje" z elektrykow bo nikt ich nie chce Tutaj piekne wyniki sprzedazy - Chiny -13% Marze producenta, widac juz dno, czy kogos jeszcze dziwi ze BMW montuje Nexeny, uzywa najtwardszego i najtanszego plastiku gdzie moze czy wycina DO KOSCI wszystko co sie da liczac ze ludzie przez sentyment nadal wybiora marke? Marze rzedu 5-6% to sa marze jakichs producentow pokroju Renault czy innego Opla, takie maraze w marce "premium" to jest niesmieszny zart conajwyzej Tu juz sie nie chce pastwic nawet. Jak na moje dywidendy zostana wstrzymane w tym roku a kurs spolki, o panie, powiem tak, za 30-35$ bede rozstawiac torby liczac ze sie jakos wygrzebia z tego zlego zarzadzania w nastepnych latach.
  3. Ja kupilem swoje i4 w cenie katalogowej bez grosza rabatu. Liczy sie? nie martw sie, za kilka lat bedziesz mial model sprzedazy bezposredniej w bmw identyczny jak w tesli, zero rabatow od dealerow a propaganda tyczyla sie porownywania aut stockowych, fabrycznie nowych z 1,5 rocznymi podemonstracyjnymi ale to juz nie doczytales albo Cie nie interesuje, nie?
  4. Ty, wklejasz cytaty ze TM3 skonczyla na 3 pozycji od konca a ja patrze, ze dojechala NAJDALEJ ze wszystkich 25 aut pokonujac zima na jednym ladowaniu 530km. Rotfl. Czy to Tesli wina, ze normy WLTP sa z dupy? Moze troche mniej niz NEDC ale nadal z dupy? Wiesz ze w tych normach WLTP hybrydy BMW pala po 1,5-2l benzyny na 100 km wg producenta? I ze przejezdzaja po 2000km na baku? ^^ Czy to nie identyczne klamanie wg Ciebie? Wlasnie zerknalem na zuzycie paliwa dla 330e z konfiguratora BMW - 1,3-1,8l/100km. Jakis komentarz n/t klamania? 😉 Normy europejskie pozwalaja na takie debilizmy a producenci oszukuja, wszystko zgodnie z prawem. W US maja EPA i zero problemow, gdyby nie US to vw pewnie nigdy by za dieselgate nie beknal, smutne to w sumie.
  5. Sa juz i takie oferty (to juz desperacja?) jak na moje, 180k pln - dotacja = 150k pln brutto jak za segment, 77kwh i calkiem dobre wyoposazenie to juz naprawde dobra oferta, konkurujaca z autami spalinowymi. Przyklasnac tylko Tesli za wojny cenowe (i Chinczykom) bo kazdy jeden producent oferujacy auta w Europie bedzie sie musial dostosowac do nowej rzeczywistosci, to wszystko z pozytkiem dla kupujacych. Tesla klepie swoje modele Y w Niemczech, za niemieckie pensje i koszty, zarabia dobrze nadal na swoich autach - wiec DA SIE oferowac bev w atrakcyjnych cenach. Europejscy producenci beda sie musieli zreorganizowac, unowoczesnic produkcje bo inaczej nie wytrzymaja tempa i po prostu przestana sie liczyc. Tak jak bylo w tym artykule - skupienie sie paniczne na hybrydach spowoduje jedynie poglebienie sie i tak juz duzego zaspania, to bedzie dobre (finansowo) w perspektywie jeszcze max kilku lat a pozniej kaplica.
  6. Stary - piszesz o przecenach nowych elektrykow a pozniej wklejasz oferte auta demonstracyjnego, z data produkcji 08.2023 (czyli w wakacje bedzie mialo 2 lata), ktore ma 8k na liczniku i siedzialo w nim (testowalo i pierdzialo w fotele) pewnie 1000 roznych osob przez te poltora roku. Zajebista promocja, o tym marzy czlowiek wydajacy pol miliona na auto, na ten "powiew nowosci" 🤣 To juz jest propaganda level Goebbels sloniku. Jezeli przyrownywac to do tego co robi BMW to -20% to dostajesz nierzadko na auto do produkcji, z biezacego rocznika, do wlasnej konfiguracji. Wyprzedaze rocznika, auta stockowe (ale nadal nie demowki a auta fabrycznie nowe!) topowe wersje i wyzsze segmenty czesto potrafia miec przeceny po 30% (czy wiecej!) A poltoraroczne demowki z PS w cenie -40% czy -45% to tez norma, wystarczy zerknac na oferty ktore tu wklejalismy sto razy. Wiec nie wiem o czym Ty wogole piszesz szczerze mowiac 😮 PS. Polecam przeczytac swietny wywiad, nic dodac nic ujac! https://oko.press/samochody-elektryczne-dane-sprzedazy-chiny
  7. W NO 90% nowych aut to bev, tutaj kazdy model widzisz doslownie wszedzie, taycanow jest zatrzesienie ale na miano prawdziwego karalucha zasluguje tylko jedna marka ^^ filmik to cringe imho - dzieciak sie podniecil i zamowil nowego macana turbo za 1,5M nok ale pewnie jak dostal wycene odkupu swojego taycana to ZBLADL i sie skonczylo rumakowanie 😉 deprecjacja tych macanow bedzie legendarna bo ich ceny sa imho absurdalne, ciekawi mnie jak Porsche bedzie adresowac ten problem, wyprzedaze -30% nie beda wygladac ladnie pr'owo
  8. co to zdjecie ma wspolnego z tymi _nowymi_ ev?
  9. Troche mi przykro jak tak piszesz, moje i4 ma ~20 znaczkow ///M (zebym nie zapomnial ze to prawilne ///M), ma karbonowa lotke na bagazniku, wazy co prawda odrobine duzo (2,5 tony?) ale na szczescie mamy nowa M5 wiec tez juz jakos tak to nie przeszkadza. Sheer driving pleasure!
  10. Wejdz na podforum x3 i sprawdz. slonikowi styki poprzepalalo no bo jak bmw daje jakies nexeny ^^ marka premium? to w plebejskiej tesli daja pirelli czy inne micheliny i sie nie znizaja do takich praktyk ponizej pasa. a w odoowiedzi zdjecie konceptu taksowki ktora z zalozenia ma byc myta szlauchem i byccpapierosoodporna 😉
  11. Jak to @BMFun zwykl mowic - "jak nie widac roznicy to po co przeplacac", cos jak Dosia ^^
  12. Powiem szczerze ciezko sie czyta takie artykuly. Z czlowieka z wizja i checia zmiany swiata na lepsze do babrania sie w polityce i robienia sie z siebie takiego buca Niedlugo wstyd bedzie Tesla jezdzic i moze firma powoli powinna zaczac rozmyslac nad zmiana na fotelu CEO 😞 Elon Musk to Canada's outgoing PM Justin Trudeau: Girl, you’re not the .... - Times of India (indiatimes.com) I z watku obok: auto premium to i opony montowane premium 😄 @słonik40 strasznie jestem ciekawy Twojego komentarza, to wynika z tych oszczednosci ze wzgledu na R&D na Neue Klasse? ^^ Producent pluje, klienci wciaz mowia ze to deszcz..
  13. Ja tam bym nic nie odswiezal, piekno i doskonalosc w kazdym calu 🤣 21:55 - tylko dla ludzi o mocnych nerwach Powiem kontrowersyjnie - to auto z 2l silnikiem ma tyle wspolnego z premium co Toyota RAV, BMW sie okreslilo czy chce byc marka premium czy chce sprzedawac wiecej od Opla i Renault i nie ma sie co obrazac.
  14. Nie rozumiem. Tzn jestes wyjatkiem wsrod klientow premium w Polsce ktory przez 3 lata w tym watku psioczyl na elektryki zeby ostatecznie kupic 2 BEV firm uwazanych za "premium" i puentujesz to, ze "klienci premium" (cokolwiek to znaczy ^^) nie chca BEV? Cos tu Twoja logika sloniku sie ROZJEZDZA. Ja bym powiedzial, ze w Polsce dzieje sie to samo co w Norwegii - ludzie chca po prostu kupowac dobre elektryki ktore maja dobre value. I nie wazne czy to jest 100k PLN czy 500k PLN - dla kazdego ta cena co innego oznacza. Oczywistoscia jest, ze tansze elektryki sie troche lepiej sprzedaja natomiast statystyki sprzedazy aut w PL mowia wyraznie, ze to nie cena jest problemem a zwykle "value". Elektryki firm "premium" nie przedstawiaja dobrego value, klienci glosuja portfelem a 2-3 letnie Taycany czy inne iX maja spadek wartosci po +50%, ot wolny rynek. BMFun krecil kilka postow temu beke z tego porownania, ze ktos napisal, ze TM3P daje 90% tego co Taycan ale to jest smutna prawda w swiecie elektykow - TM3P ma lepsze przyspieszenie niz Taycan Turbo (sprzed liftu), ma wiekszy zasieg, wieksza pakownosc, lepsze GUI wiec chetnych na zaplacenie x3 za prestiz, za pneumatyke czy Burmestra jest po prostu bardzo niewielu. W swiecie aut benzynowych takie 911 czy Panamera nie maja odpowiednikow w postaci Tesli czy innych Toyot, Porsche dopracowalo do perfekcji napedy, feeling, handling etc a w swiecie BEV legacy prezentuje sie jako "krol jest nagi", nawet Kitajce juz dochodza do tych wnioskow. Ot nowe rozdanie w historii motoryzacji. PS Jeszcze raz Ci wkleje zeby do Twojej ciezkiej glowy dotarlo: "BMW sprzedalo w Polsce w zeszlym roku 27k samochodow To duzo wiecej niz Renault (21k), Dacia (20k), Ford (14k), Mazda (11k), Opel (10k), Peugeot (10k) czy jakas Honda (4k)" Mowienie o marce "premium", ktora w tak biednym kraju jak Polska sprzedaje wiecej aut Dacia i Opel razem wzieci zakrawa na kupe smiechu tylko. To tak jakbysmy mieli wiecej restauracji Michelin niz MacDonaldsow 😜 Jezeli myslisz, ze sprzedaz jest napedzana topowymi X5 to pomysl jeszcze raz, kroluja bieda 320d czy inne 320i ktore dostaja jako muly do trzaskania kilometrow jakies pomniejsze korpo szczurki na poziomie jakiegos junior managera. Sam zreszta jestes swietnym przykladem - kupiles auto "premium" w stanie "absolutny golas" byleby sie lapalo pod doplaty. 530i tez miales gole i wesole w opcji "m-pakiet". Po co chlopie te latki "klienci premium", na smiesznosc sie tylko narazasz.
  15. Jakim klientem bys okreslil samego siebie? A Ty @BMFun? 🤣
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.