Skocz do zawartości

PKort

Zarejestrowani
  • Postów

    173
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2021 G08
    2022 F44 220i
    ex: 2010 E90 320dA
  • Lokalizacja
    WPR

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PKort

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

20

Reputacja

  1. Dla jednego "to tylko dupowóz", a dla drugiego samochód, na który pracował, za który zapłacił dużo pieniędzy i którym ma nadzieję jeździć przez wiele lat. Sugeruję więcej szacunku dla innych.
  2. Tak, mieszkam w Polsce. Na ostatnim przeglądzie diagnosta sprawdzał mi rozmiary kół - w końcu może beknąć za przepuszczenie nieprawidłowego ogumienia (art 306a kw). Policjant mi ogumienia nie kontrolował, bo staram się jeździć zgodnie z przepisami i nie spowodowałem żadnej kolizji. Ale w przypadku stłuczki policja sprawdza rozmiary opon i wpisuje to do protokołu (ostatnio również pod kątem art 306a). Ale oczywiście mogę sobie wyobrazić sytuację, kiedy kierowca próbuje "kozaczyć", więc policjant się zirytuje i sprawdzi również takie rzeczy. A odnośnie ubezpieczycieli - żyjemy w Polsce, więc jak tylko jest jakakolwiek podstawa do odmowy wypłaty odszkodowania, to ubezpieczyciel z niej korzysta. Więc likwidatorzy/rzeczoznawcy sprawdzają rozmiary opon, marki i daty produkcji.
  3. To chyba nie jest prawidłowy rozmiar do X4 30i? Wydaje mi się, że masz nieprawidłowe felgi i nieprawidłowe opony. Jeżeli tak, to jak trafi się kontrola i policjant będzie chciał być skrupulatny, to zatrzyma dowód rejestracyjny. Na badaniu technicznym takie samo ryzyko, że diagnosta zatrzyma dowód. W przypadku stłuczki ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania. Dodatkowo może grozić Ci oskarżenie o ingerowanie we wskazania drogomierza, to jest teraz zagrożone karą więzienia.
  4. Robienie ogromnej afery i rezygnacja z zakupu samochodu z powodu porysowanej szyby rzeczywiście wydaje się być przesadą ale... Z drugiej strony - jeżeli dealer nie poinformował o porysowanej szybie i podstawił taki samochód do wydania (może licząc na to, że klient nie zauważy i odbierze) każe się zastanowić - czy może zapomniał poinformować o czymś jeszcze? Albo może serwis nie przeprowadził przeglądu pojazdu przed wydaniem i nie wiadomo, czy nie ma jeszcze jakichś innych uszkodzeń? No i jeszcze kwestia wymiany uszkodzonej szyby, o czym wspomniał kol. @buster12 - niby ASO powinno działać zgodnie z procedurami przygotowanymi przez producenta, ale tam przecież też pracują ludzie (a do wymiany szyby raczej nie wyznacza się najlepszych majstrów w serwisie)? I dodatkowo dochodzi kwestia czasu, który dealer będzie potrzebował na przygotowanie samochodu do powtórnego wydania - może się z tym upora w jeden dzień, a może będą to 3 tygodnie?
  5. PKort

    X1 u11 vs X3 G01

    Ja w G08 nie mam przyciemnianych szyb. Wstawiłem siateczki, ale to nie to samo. W wakacje jeździłem CX-5 z fabrycznie przyciemnianymi i to było dużo lepsze. Jeżeli masz dzieci albo lubisz wozić plecaki/torby za siedzeniami zamiast w bagażniku, to bierze przyciemniane szyby.
  6. Sam ostatnio porzuciłem myśl o zakupie nowego BMW na rzecz Lexusa NX350h. Przesiadka na inne multimedia boli (niestety, nawet najnowsze dzieło Toyoty/Lexusa nie dorasta do pięt iDrive7), trzeba się przyzwyczaić do innych odczuć przy przyspieszaniu i generalnie innego prowadzenia. Ale poza tym to bardzo fajne auto.
  7. Ja czasami mam potrzebę zmienić ustawienia nawiewu w trybie natychmiastowym nieważne, czy parkuję, czy nie. To może tutaj jest problem, a nie w systemie BMW?
  8. PKort

    X1 u11 vs X3 G01

    Właśnie z uwagi na samą ideę ,"używalność" i stabilność nowego iDrive jestem bardzo zadowolony z tego, co mam w G08 i F44 🙂
  9. PKort

    X1 u11 vs X3 G01

    Osobiście wybrałbym G01. Od 3 lat mam G08 i uważam, że to jest bardzo solidny samochód. Może nie ma najnowszej wersji systemu iDrive, ale to, co jest, działa szybko, sprawnie i się nie zawiesza. No i ma fizyczne przyciski dla najważniejszych funkcji (klima, ogrzewanie foteli). No i jest już w miarę "ogarnięty" w tym sensie, że nie ma pierdyliarda akcji serwisowych i chorób wieku dziecięcego. Osobiście szukałbym wersji trochę mocniejszej - IMHO takie 30i to sensowna opcja. No i najlepiej z CarPlay, adaptacyjnymi światłami i kamerami 360, które bardzo ułatwiają życie. Możesz rozważyć np. taki egzemplarz: https://najlepszeoferty.bmw.pl/uzywane/wyszukaj/opis-szczegolowy/168658/ Jest w podobnej cenie co ten podany przez Ciebie, ale mocniejszy silnik.
  10. Napisz coś więcej - jakie masz obecnie opony/felgi, a jakie chciałbyś zamontować. Jeżeli masz obecnie standardowy zestaw 245/45R18 na felgach 8Jx18 ET30 a chciałbyś zamontować te same opony na felgi z F25 8Jx18 ET43, to tutaj masz wizualizację: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=245&aspect=45&diameter=18&wheelwidth=8&offset=30&width2=245&aspect2=45&wheel_size=18&wheel_width=8&offset2=43 Felgi z większym ET będą głębiej osadzone, niż te z mniejszym ET. Możesz rozważyć zastosowanie dystansów (10-15mm) + dłuższych śrub, żeby utrzymać rozstaw zbliżony do oryginalnego.
  11. Moje zrozumienie jest takie, że indeks nośności odpowiada obciążeniu, jakie musi być w stanie przenieść opona w danym samochodzie. Ma to wprost związek z DMC danego samochodu. O ile więc nie można stosować opony o niższym indeksie nośności, to stosowanie opony o wyższym indeksie nie powinno rodzić problemów. Ten artykuł na Link4 wprost stwierdza, że można stosować opony o wyższym indeksie nośności: https://www.link4.pl/blog/indeks-nosnosci-opony-czym-jest-i-jak-go-dobrac Ale jeżeli ktoś ma jakieś inne informacje poparte odpowiednim źródłem, to chętnie się zapoznam.
  12. Jak opona ma wyższy indeks nośności to chyba nie jest problem? Potrafi przenieść większe obciążenie, niż jest wymagane.
  13. PKort

    Digital key plus na android

    Ciekawe. Na iOS działa tak, jak powinno - każdy ma swój profil sparowany z kluczykiem cyfrowym i w momencie otwarcia drzwi telefonem profil jest rozpoznawany poprawnie. Położenie telefonu na ładowarce nic nie zmienia.
  14. Ty chyba nie rozumiesz, jak działa ASO. Oni pracują według oficjalnych instrukcji serwisowych opublikowanych przez BMW. Jeżeli do danej czynności nie ma instrukcji serwisowej, to ASO się tego oficjalnie nie podejmie, bo nie weźmie na siebie ryzyka, że cokolwiek pójdzie nie tak i będą musieli ponieść konsekwencje. Więc masz następujące opcje: 1) Olewasz ASO, ryzykujesz utratę gwarancji i jedziesz do warsztatu, który wykona odpowiednią przeróbkę 2) Przedkładasz gwarancję ponad komfort otwierania bagażnika stopą. Czekasz do momentu wygaśnięcia gwarancji i dopiero wtedy jedziesz do warsztatu, który wykona odpowiednią przeróbkę.
  15. Raczej będzie, bo wchodzą w życie nowe normy emisji spalin.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.