Skocz do zawartości

PKort

Zarejestrowani
  • Postów

    124
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2021 G08
    2022 F44 220i
    ex: 2010 E90 320dA
  • Lokalizacja
    WPR

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PKort

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

12

Reputacja

  1. PKort

    Opony zimowe

    Jeżeli kol. JuRik99 kupował na siebie (dealer dostał gotówkę) i rejestrował osobiście, to takie świadectwo otrzymał. Jeżeli kupował w leasingu i to dealer rejestrował samochód, to świadectwa homologacji nie dostał. Zostaje jedynie naklejka na słupku.
  2. PKort

    Opony zimowe

    Wymiary zalecane do każdego auta znajdziesz na naklejce na słupku. Tutaj masz listę "generyczną": https://www.wheel-size.com/size/bmw/x1/u11-u12-2022-now/eudm/#trim-iii-u11u12-2022-2025-xdrive20d--161 według tej strony, na zimę są następujące rozmiary opon i felg: 205/65R17, felgi 7Jx17 ET41 205/60R18, felgi 6,5Jx18 ET41 225/55R18, felgi 7,5Jx18 ET50 245/45R19, felgi 8Jx19 ET46
  3. PKort

    Opony zimowe

    To zależy, co byłoby przyczyną awarii. Jeżeli koła faktycznie byłyby "od czapy", np. dużo szersze opony i bardziej odsunięte, to mógłbym się zgodzić, że mogło to mieć wpływ na obciążenie i sposób zużycia układu. Ale musiałby ustalić rzeczoznawca w sposób nie budzący wątpliwości. Ale jeżeli masz felgi i opony o takich samych wymiarach, jak OEM (tylko np. z innym wzorem albo lżejsze), to raczej nie widzę powodu, dla którego to miałaby być przyczyna awarii i szukałbym jej gdzie indziej. To chyba jest akurat pochodna którejś z kolei iteracji przepisów o emisji spalin, wedle której zużycie paliwa i emisję należy badać dla każdej konfiguracji oddzielnie. A każda osobna homologacja to koszty - przy dużej liczbie dostępnych konfiguracji (takie fotele, inne fotele, takie lampy, inne lampy, taka nawigacja, inna nawigacja, szyberdach/bez szyberdachu itp.) te koszty rosną zauważalnie. Pewnie dlatego księgowi i spece od marketingu wymyślili, że producenci ograniczają liczbę konfiguracji sprzętowych (przez co redukują koszty homologacji), ale za to część funkcji jest nieaktywna. Ale jeżeli klient dodatkowo zapłaci już po zakupie, to może sobie te funkcje aktywować. Sprytne.
  4. PKort

    Dylemat zakupowy

    Dokładnie tak. I to mnie strasznie mierzi w BMW - jeden pójdzie i dostanie rabat 10%, a ktoś inny na ten sam samochód 15%, a ktoś jeszcze inny "po znajomości" 23%. A kiedyś jak miał farta, to nawet i 30%.
  5. PKort

    Dylemat zakupowy

    No nie, katalogowo wychodziło coś koło 320k, po rabacie 267+10k za koła. Na BMW nijak nikt mi nie chciał dać rabatu większego, jak 9-10%, dodatkowo odbiór najwcześniej za rok. Więc machnąłem ręką i poszedłem do konkurencji. Odnośnie koloru - NX nie ma takiego koloru, który mi się najbardziej podoba. X1 zresztą fabrycznie też nie ma - musiałbym dopłacać za Individual. Więc wybierałem z gamy tych, które są w produkcji. Akurat ten, który mi się spodobał był dostępny i z taką tapicerką, jaką chciałem. Więc nie narzekam.
  6. PKort

    Dylemat zakupowy

    W moim przypadku dylemat zakupowy się rozwiązał. Zamiast X1 zamówiony Lexus NX350h AWD w wersji Prestige+pakiety Design, Tazuna i Premium. Czyli prawie maksymalne wyposażenie (skórzana tapicerka, adaptacyjne światła, kamery 360, HUD, bezprzewodowy CarPlay, ładowarka do telefonu - wszystko to, na czym mi zależało). Rabat 18% od ceny katalogowej - cenowo wyszło porównywalnie ze średnio wyposażonym X1 20i. Do tego koła zimowe na felgach 20" za 10kPLN. Z powodu presji czasowej wybierałem samochód z gotowych (stock + te, które były w transporcie), więc nie było dostępnej pełnej gamy kolorów nadwozia/tapicerki, ale i tak wybór był całkiem spory. W chwili obecnej u Lexusa przy zamówieniu samochodu do produkcji czas oczekiwania to ok. 5 m-cy. Więc robi się rok produkcji 2025 i wchodzą nowe przepisy o emisji spalin i ceny idą w górę. Nie wiadomo jeszcze, jak bardzo - ale sprzedawcy przewidują, że o ok. 10%.
  7. Dokładnie tak. W połowie roku rozglądałem się za G01 i w Bawarii ze stocku (centralnego) mieli 4 egzemplarze. Dosłownie 4. Wszystkie w podstawowych silnikach (20i/20d), słabo wyposażone. Rabaty dawali minimalne (8% na start). A na G45 wtedy jeszcze nie przyjmowali zamówień.
  8. PKort

    Opony zimowe

    Ciekaw jestem argumentacji w przypadku, kiedy felgi mają takie same parametry, jak OEM.
  9. Sens jest taki, że: 1) nowe modele coraz częściej mają choroby wieku dziecięcego. Starsze modele mają ten etap już za sobą i najczęściej wiele poprawek wprowadzonych na etapie produkcji 2) Nie każdemu pasuje nowa koncepcja BMW z usuwaniem różnych (przydatnych) elementów wyposażenia (np. brak pokrętła iDrive w nowych seriach 1 i pochodnych, postępująca rezygnacja z przycisków fizycznych) 3) nowe modele są wycenione drożej, niż stare, więc w cenie średnio doposażonego egzemplarza z nowego modelu możesz dostać w pełni wyposażony model poprzedni.
  10. PKort

    Opony zimowe

    Słyszałem o sytuacji, gdzie rzeczoznawca likwidujący szkodę sprawdzał, czy opony mają homologację, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktokolwiek zakwestionował brak homologacji felg. Poza tym: czy widziałeś gdziekolwiek listę "homologowanych" felg do BMW? Ja sprawdzam rozmiary felg OEM i szukam felg o tych samych rozmiarach (średnica, szerokość, rozstaw śrub) dając sobie +/- 2mm tolerancji na odsadzeniu (ET). Dodatkowo otwór centralny nie może być mniejszy, niż OEM (może być większy, wtedy wstawia się pierścień centrujący).
  11. Według tej strony: https://www.wheel-size.com/size/bmw/x5/f15-2013-2018/eudm/#trim-iii-f15-2013-2018-xdrive30d--255 możesz mieć koła zimowe w rozmiarach: przód/tył 255/55R18, felgi 8,5Jx18 ET46 przód/tył 255/50R19 na felgach 9Jx19 ET37 przód 275/40R20 na felgach 10Jx20 ET40, tył 315/35R20 na felgach 11Jx20 ET37. Więc potencjalnie możesz kupić same opony zimowe i zostawić te felgi, które masz. Albo kupić nowe koła o innej średnicy (np 19") i wymieniać cały komplet.
  12. PKort

    Opony zimowe

    Jeżeli chcesz złożyć identyczny zestaw, jak w salonie - to może być ciężko znaleźć taniej. Ale możesz założyć inne felgi. Ja już kilka razy robiłem takie "zestawy" - specyfikacje felg są dostępne chociażby tutaj: https://www.wheel-size.com/size/bmw/x1/u11-u12-2022-now/eudm/ Wystarczy wrzucić rozmiar w Allegro (ET może być +/-2mm) i jest duży wybór felg. Opony w sumie też można znaleźć na Allegro po rozmiarze, w opisie jest najczęściej informacja o homologacji dla danej marki samochodów. Do tego czujniki - można napisać do sprzedawcy z prośbą o potwierdzenie kompatybilności podając VIN - najwyżej odpisze, że nie wie, to trzeba pisać do innego. Taki zestaw wychodzi sporo taniej, niż w salonie - na kołach zimowych do G08 zaoszczędziłem parę ładnych tysięcy złotych, do F21 też wyszło dużo taniej (zestaw na alufelgach 17" wyszedł połowę tego, co w salonie wołali za koła z 16" felgami stalowymi).
  13. No nie, w G05 LCI cięcia już są. Chociażby czujniki Comfort Access tylko w przednich drzwiach (w pre-LCI było we wszystkich). Czytałem też coś o fotelach, podsufitce, osłonach przeciwsłonecznych - ale nie weryfikowałem osobiście, więc nie potwierdzę.
  14. PKort

    Opony zimowe

    Opony możesz kupi sobie jakie chcesz, byleby w rozmiarze i parametrach zgodnych z danymi w świadectwie homologacyjnym (żeby w razie czego policja się nie czepiała).... Ale jeżeli będziesz miał jakąkolwiek szkodę, to licz się z tym, że ubezpieczyciel może się wypiąć i nie wypłacić odszkodowania zgodnie z paragrafem X, pkt. Y podpunktem Z OWU... Więc lepiej sprawdzić, co pisze ubezpieczyciel w OWU albo kupić opony z homologacją BMW. Ja kupiłem Pirelli WinterSottoZero do G08, do U11 też pewnie będzie wybór różnych producentów/modeli.
  15. Ja miałem coś takiego x-naście lat temu w E90: na zimowych oponach 205/55R16 było wszystko w porządku, ale na letnich (przód 225/45R17, tył 255/40R17) miałem właśnie takie zachowania, że samochód znienacka zaczynał sam skręcać w lewo albo prawo (zależy, które koło którą stroną wjechało w koleinę). Na szczęście w ciągu paru lat wyremontowano główne drogi w mojej okolicy i problem zniknął.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.