BMWUser
Zarejestrowani-
Postów
174 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia BMWUser
Współpracownik (7/14)
0
Reputacja
-
Serwer z materialami do BMW (juz jest)
BMWUser odpowiedział(a) na BMWUser temat w Inne zagadnienia wokół BMW
zapraszam na: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=63618 to pytanie juz dawno powinno byc postawione... -
Serwer z materialami do BMW - dostep na hasło ?
BMWUser opublikował(a) temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Witam, jwt. sam juz nie wiem jak to rozwiazac, stad moje pytanie :). Demokracja, demokracja :). Jak juz byliscie zaglosowac, to teraz wyklikajcie tutaj... :). Pytanie dotyczy repozytorium z tego watku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383 -
Serwer z materialami do BMW (juz jest)
BMWUser odpowiedział(a) na BMWUser temat w Inne zagadnienia wokół BMW
:naughty: nie znudzilo sie mi, tylko nie mam kurde czasu... @Varrol strona powroci, materialy nie zginely... Pytalem sie o hosting i chetnego do prowadzenia - nie znalazl sie na chetny. Musze przepisac strone. Nowa koncepcja uwzglednia inne rozwiazanie. Kazdy kto bedzie chcial umiescic plik w forum, bedzie uploadowal to na megashare czy rapida, a w repozytorium bedzie znajdowal sie tylko link. Wtedy strona bedzie prowadzila sie sama. Do konca roku strona powroci. To moge obiecac. -
Witam, problem rozwiazalem. Usterka byla powiazana. 1. wymienilem pompe paliwa 2. wymienilem 1 swiece (pekla ceramika) 3. wymienilem 2 fajki (mialy 1,2kOhm) Ku przestrodze dla innych. Jezeli masz sonde lambda, ktora ma mniej przejechane niz 160kkm to nawet nie zawracajcie sobie nia glowy. W ostatecznosci mozna ja sprawdzic. Przegladalem forum i nie wiem dlaczego pojawil sie drugi zloty srodek -> "wymien lambde". Pierwszy zloty srodek to "zresetuj kompa". :8) Pozdrawiam!
-
tak - pojawi sie blad czy tak - pojawil Ci sie taki blad? jezeli TAK to co bylo powodem usterki?
-
Witam, krotkie pytanie, jwt: Czy DME z '92 roku pokaze blad zbyt slabej mieszanki? Czy komus pokazal sie kiedys taki blad? Dziekuje, pozdrawiam.
-
sonda lambde wymieniac po 18kkm jazdy na gazie :?: malo realne spalanie mam na poziomie 8-9l na trasie, ale ponizej 120-140 nie schodze wiec spalanie jest w normie. Nie dopuszczam do siebie tej mysli, ze to sonda :) poniewaz nie usmiecha mi sie kupowac kolejnej lambady za 460zl :/. Dodam jeszcze, ze nie ma na DME zadnych bledow... Dodano 15:38: dzwonilem do bosch service. Czy oni [bAD] ? 80 zeta za diagnoze lambdy? 80 zeta za diagnoze cisnienia na listwie wtryskiwaczy? Czy ma ktos schemat podlaczenia lambady? Chetnie za 80 zeta sam sprawdze napiecie.
-
no bede musial sie wybrac, ale to byloby dziwne, gdyz wymienilem sonde 30kkm temu, ale przeciez chyba ma dluzsza zywotnosc. Hmmm... no nie wiem, przyznam sie szczerze, ze obstawialem na pompe paliwa. Wydaje mi sie, ze juz dochodzi kresu swoich dni. Usterka "rosla" w miare uplywu czasu, a przyznam szczerze, ze nie slyszalem o "powoli" padajacej "lambadzie" :). Dzieki, ze chcialo Ci sie przeczytac calego posta :). Do swojego poprzedniego postu dodam, ze auto jezdzilo 18kkm na LPG. Od 10kkm nie ma LPG tylko czyste Pb.
-
Witam, przegladam juz druga godzine forum i szukam pod roznymi haslami. Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi. Mam typowanie na usterke, ale nie chce sugerowac. Poprosze opinie innych uzytkownikow. OPIS PROBLEMU: silnik: M50B20 przebieg: 235kkm rok: 1992 Nie dalej jak 3kkm temu zauwazylem, ze czasem dzieje sie tak, iz na obrotach do okolo 3000 zbieral sie dosc sennie. Powyzej dostawal nagle kopa i wszystko bylo fajnie. Najbardziej bylo to odczuwalne na 3 biegu. Pomyslalem, ze czas na czyszczenie przeplywki, kontrole szczelnosci dolotu, kontrole szczelnosci doprowadzenia paliwa oraz uszczelek na wtryskach. Wyczyscilem krokowca, oraz wymienilem waz od krokowca do kolektora (byl pekniety). Zalozylem opaski na wszystkie weze jakie tylko moglem, zeby nie bylo watpliwosci co do szczelnosci dolotu. No i wszystko bylo ladnie pieknie przez 500 km. Teraz jest inaczej... tzn. raz jest tak. Mam wrazanie, ze do 3,5 obr/min jest w miare, a pozniej jest jakis opor - idzie, ale wolniej. Dodatkowo, bywa tak, iz szarpie go przy przyspieszaniu wlasnie do tych 3,5 obr/min. Szarpie, a nawet pierdnie w rure wylotowa :/. Jak dodaje powoli gazu to wydaje sie przyspieszac lepiej (stabilniej) niz jak docisne pedal do podlogi. Nie jest tak zawsze, ale zaczyna sie to coraz czesciej pojawiac. Mam swoje typowanie na usterke, ale nie chce sugerowac. Poprosze o sugestie. Dziekuje. Pozdrawiam.
-
a Siemensa nie? ;) na pompce albo na jakiejkolwiek czesci bedzie napis "VDO"...
-
Ostatnio robilem passata b6. Podobna byla sytuacja tzn. pojawial sie tylko jeden blad - mieszanka za uboga bank 1... nie widzialem czy napisales, z ktorego roku jest ta 320i. Ja mam '92 i mam powazne watpliwosci czy komputer byl juz na tyle zaawansowany zeby pokazac, czy mieszanka jest zbyt uboga. Co mozesz zrobic: 1. sprawdz cisnienie paliwa na listwie wtryskow. 2. sprawdz szczelnosc dolotu - wszystkie wezyki, szczegolnie taki waski co wchodzi do kolektora od tylu. 3. silniczek krokowy czy pracuje dobrze, czy sie zamyka ja ostatnio jak czyscilem swojego krokowca znalazlem delikatnie pekniety waz laczacy go z kolektorem. Usterka praktycznie niewidoczna, ale jak sprawdzilem jego szczelnosc, to caly wdech przez ta pekniecie moglem zassac :). jak masz sprawne chlodzenie, to moze na hamowanie sie wybierz?
-
o turbinie nic nie pisalem... :). Faktycznie, iz zima powietrze jest zimne i dochodzi do 0, ALE... taka temperatura jest "wszedzie" wiec nie robi to roznicy dla silnika (tutaj wchodza w gre inne aspekty: mniejsza wilgotnosc powietrza). To troche bardziej zlozony proces, dlaczego zima silnik nie ma DUZO koni :). Nie jestem fizykiem :), wiec dokladnie Ci nie odpowiem na to pytanie. Swoje dywagacje opieram na zaleznosci pomiedzy temperatura rozprezania sie gazu w okreslonej temperaturze. Dla przykladu: jezeli zgazujesz puszke z napojem (tak mocno, do stanu fontanny :]) ale jej nie otworzysz tylko ja schlodzisz do odpowiedniej temperatury otoczenia, i w tej samej temperaturze otworzysz puszke to nic sie nie stanie. odwracajac sytuacje, jezeli zgazujesz puszke w nizszej temperaturze i podniesiesz temperature otoczenia i otworzysz puszke wybuchnia GWALTOWNIEJ niz otworzylbys ja w tej samej temperaturze co ja gazowales :). Mam nadzieje, ze w miare jasno napisalem... przenoszac to na samochod = INTERCOOLER... Powietrze schlodzone (czyli jest zimniejsze niz na zewnatrz) gwaltowaniej sie rozprezy niz by mialo ta sama temperature co na zewnatrz. Hmmm... dywagacje dotycza silnika benzynowego czyli o zaplonie iskrowym. DIESEL dziala calkiem inaczej... TEORIA: Co to jest NOS (NITRO) wiekszosc wiec... http://pl.wikipedia.org/wiki/Nitro_(motoryzacja) zamiast stosowac chemiczne wzbogacanie mieszanki zastanawimy sie w tym watku nad alternatywna metoda "polepszenia" spalanej mieszanki celem zwiekszenia mocy silnika przy jednoczesnym nie uszkodzeniu go :). Schladzajac powietrze mozemy zabrac go wiecej do cylindra. Stosunek procentowy tlenu nadal bedzie 21% ale bedzie on efektywniekszy ze wzgledu na jego podwiekszona rozprezalnosc... Eksperyment dla odwaznych (DZIECI oraz NIEODPOWIEDZALNE OSOBY prosze nie czytac dalej): 1. wez butelke (PETa) i nalej do niej odrobine benzyny. Zakrec. 2. wrzuc do ogniska, UWAGA, butelka moze latac. druga czynnosc: 1. wlej do butelki (o tym samym litrarzu) i nalej do niej te sama ilosc benzyny 2. butelke nalezy wypelnic mocno schlodzonym powietrzem, nie polecam wkladac otwartej butelki do zamrazarki :). 3. Butelka powinna zawierac schlodzone powietrze. 4. Wrzucasz do ogniska, UWAGA butelka pewnie bedzie latac. Byc moze u mnie wystapila autosugestia, ale efekt byl widoczny :). tutaj jest do poczytania o powietrzu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze tutaj o gestosci: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gęstość_powietrza mozna sobie podstawic do wzoru i policzyc... w skrocie... obnizajac temperature z +25^c w otoczeniu do 0 zwiekszymy jego gestosc o 9%! Czy moc sie zwiekszy o 9% ???? to jest pytanie?
-
powaznie masz taka srednia???? ja regularnie co tydzien robie trase 540km i musze dobrze wciskac gaz, zeby mi srednia wyszla 90km/h :). Poza zabudowanym minimum 140km w porywach do 160km... w zabudowanym roznie bywa, ronda nie przelece :D :D... Staram sie jak moge... ale ponizej 10l/100km nie zejde... ciekawy jestem czy podajecie wasze osiagi z czystym sumieniem :8) ?
-
szkoda, ze nie zrobiles fotek dla potomny :/.
-
Bez podstaw... ale pojemnosc cylindra w maksymalnym skoku tloka niech wynosi jakas pojemnosc - A. Chcac napelnic wspomniana pojemnosc jak najwieksza iloscia powietrza (tlenu) to musialbys zmienic jego wlasciwosci fizyczne, tak aby byly lepsze niz w srodowisku zewnetrzym. W innym przypadku stan faktyczny bedzie nadal taki sam, a oszukiwanie czujnika nie mam tutaj najmniejszego sensu. Nie zwiekszy to ilosci powietrza, ktora znajduje sie w pojemnosci A w danej jednostce czasu. Twoim tokiem myslenia doszlibysmy do paradoksu jakim byloby wytworzenie przeciagu w silniku :), a tu chodzi o zwiekszenie cisnienia wytwarzanego na tloku.To jest w tej chwili czysta teoria. Tak jak _Kai_ napisal, trzeba by sprawdzic... Inna niepokojaca sprawa jest wytrzymalosc silnika :)... Mysle, ze chlodzac powietrze mozna by zrobic kilkadziesiat koni - im wieksza temperatur tym gwaltowaniejszy wybuch mieszanki (przy odpowiedniej ilosci paliwa). Im gwaltowniejszy wybych tym wieksze cisnienie. Im wieksze cisnienie tym WIEKSZA MOC :D :D :D.... Jednak to sa swodobne teorie... PS: zaczalem sie zastanawiac nad zainstalowaniem butli z tlenem ;D. Malo, ze podczas rozprezania pochlania cieplo z ukladu, dwa temperatura moglaby byc bliska 0^c :D... robi sie powoli kosmos... Ewentulanie mozna sprobowac wzbogacac powietrze sztucznie w tlen. Tutaj wyczytalem: http://sport.alpinistyka.pl/2_26821_0.html, cena za 8l to 20zl :). Bede musial kiedys kupic e34 i sie pobawic... a moze jak zmienie na cos innego to swoj obecny przeznacze na te testy.