Skocz do zawartości

Evergreen

Zarejestrowani
  • Postów

    119
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 520d+ LCI
  • Lokalizacja
    Krk

Osiągnięcia Evergreen

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. AOH Janusz Jałocha, Krzywaczka k/Krakowa
  2. Witam, Mi komplet 4szt. wystarczyły na 1,5 sezonu czyli jakieś 40k km (w trakcie użytkowania 3-4 zamiany tył na przód i odwrotnie). Ścieralność widoczna, głośność na przyzwoitym poziomie (w sumie ciche, mam rozmiar 245/45/18), zaczęły ząbkować na sam koniec użytkowania ale... najlepsze gumy jakie miałem. Kleiły do drogi czy to na mokrym czy na suchym. Aktualnie jeżdżę na Bridgestone Potenza Adrenalin re002 i to jest porażka. Może nie ścierają się tak szybko jak Dunlopy ale nie kleją też do drogi, nie czuję się pewnie i tyle :/
  3. Cześć, Mam ten sam silnik, 2.0 163km (M47). Zrobiłem chip we Wrocławiu w firmie http://www.jetronik.pl jakieś niecałe 2 lata temu. Od tego czasu zrobiłem ok 70k km i jedyne co robiłem to wymieniałem filtry i olej co 15k km (za każdym razem filtr powietrza) + z rozwagą użytkowałem autko (bez pycenia na zimnym, studziłem turbinę po szybkiej jeździe etc.). Pewnie interesują Cię osiągi ? Po kilku hamowaniach oraz napisaniu mapy pod moj silnik wynik to 193km (155 przy hamowaniu serii) i 397Nm (313Nm seria). Dodatkowy plus to spadek spalania o jakieś 0,5l/100km. Jeżeli nadal zastanawiasz czy robić chipa i czy warto, to powiem, tak - warto. Auto dużo lepiej zbiera się przy prędkościach powyżej 100km/h o co w zasadzie mi chodziło. Jestem zadowolony. Pzdr, Ever
  4. Witam, miałem dokładnie te same obiawy, wskazówka przy ok. 1500obr/min zaczynała energicznie szaleć. Błąd w kompie świadczył o uwalonej sterowniku na listwie paliwa, który wymieniłem na nowy ori i nie pomogło. Po jakimś tygodniu od wymiany żona jadąc w trasę zadzwoniła do mnie mówiąc ze auto dziwnie sie zachowywało przy wjeździe na autostradę, zaczęło trząść całym autem wiec pojechała tak przez pare km z prędkością 80km/h i ustało. Od tego czasu problem sie nie pojawia. Jak dla mnie, jak teraz o tym myśle to winowajca było cos na listwie paliwa (paproch, nagar, cokolwiek) co w końcu zostało przetrawione przez silnik ;) cała akcja z falującymi obrotami zaczęła sie od kiepskiej jakości paliw zalanej w pośpiech na osiedlowej stacji...
  5. Dokładnie jak u mnie, wskazówka lata sobie góra-dół, po dodaniu gazu efekt znika. Ruchy obrotomierza nie mają kompletnie żadnego wpływu na płynność jazdy czy "rzucanie" budą w trakcie jazdy.
  6. Niestety nie odpowiem na Twoje pytanie, bo wymiane zleciłem serwisowi w Krakowie. Ale tak, trzeba zdjąć kolektor aby się do niego dostać. Jedno co muszę zweryfikować do swojej poprzedniej wypowiedzi to to, że falowanie obrotów (ale bez szarpania) podczas jazdy 60km/h przy ok.1500 obrotów niestety nie do końca ustały. Pojawiają się jednak duuuużo rzadziej (autko było robione w ostatni piątek, od tego czasu falowanie widziałem 2 razy). Wydaje mi się, że będzie to już problem konwertera który daj powoli znaki zużycia. Pzdr, Ever
  7. Cześć, U mnie winowajcą podobnych problemów (wibrujące obroty w przedziale 1500-2000 podczas jazdy oraz wibracje całego auta na zimnym w podczas postoju z wrzucownym "D") był regulator na listwie paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Pzdr, Ever
  8. 520d M47 w automacie na kołach 18" spalanie średnie 8l/100 po mieście. Na trasie w weekend przy 30C Gdynia-Kraków przy prędkości 170km/h non stop też 8l. Coś macie nie tak :)
  9. Evergreen

    Olej dylemat

    A skąd ten wniosek ? Jeżeli jest to ta sama klasa lepkości to w niczym nie przeszkadza zmiana etykietki oleju (baza olejowa i tak jest taka sama, różnica tkwi w dodatkach). Co innego jeżeli mówimy o zmianie klasy np. przejściu z półsyntetyka na pełen syntetyk, tu silnikowi może się to nie do końca spodobać :)
  10. aj tam, aj tam na domysłach niczego nie zbudowano. Snoop o czym piszesz ? :P
  11. Hm... dziwne, zawsze przywożę swój olej oraz swoje części i nigdy nie ma z tym problemu. Wyjątkiem rzeczywiście była zmiana oleju w skrzyni biegów ale tu sam odpuściłem i poprosiłem żeby zorganizowali sami części i odpowiedni olej. Pzdr, Ever
  12. Przecież masz autobus 113 i to prosto pod Carrefour Czyżyny jedzie :cool2: , O wschodzie słońca i przed samym zachodem :lol: :lol:
  13. Hm... Ciekawe bo w polskim auto świecie i bodajże motorze w teście rozmiaru 225/50/17 zajęły 3 i 2 miejsce od góry. Lepsze były tylko ContiSportContact5
  14. Wszędzie trzeba płacić za podpięcie do kompa i oględziny (chyba, że nie zdiagnozowane, to wtedy tylko podpięcie), jak by to robili za darmo to nie mieli by czasu na nic innego a rodziny pomarły by z głodu :) Ja u Panów zarówno wymieniam olej, robię grubsze rzeczy i nie narzekam, fakt czasem termin odległy ale auta porządnie zrobione i na czas oddawane a co najważniejsze to wiem, że mogę im zaufać i potem żadnego przewału w aucie znajdę a to chyba najważniejsze (?). To, że dużo aut mają na placu to moim zdaniem świadczy tylko o ich fachowości i zadowolonych klientach no bo skąd te auta by się tam wzięły, darmowy parking na zadupiu ? :) Pzdr, Ever
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.