O Boże🤦♀️ Na czym ty te date sprawdzasz? Widziałeś kiedyś nowy akumulator z kabelkiem? To jest data produkcji kabelka. Akumulator masz po modelu zwykły, czyli nie AGM. i nie jest to oryginał. Do tych aut oryginalnie najczęściej szedł AGM 80Ah. Po wymianie BMW zaleca zakodiwanie go fo auta. Tematów jest jakieś 124 tysiące o tym jak to zrobić, więc nie ma sensu pisać. Z jakim akumulatorem wyjechało twoje auto z fabryki możesz sprawdzić rozkodowując VIN darmowym dekoderem np. na mdecoder. bimmer.work też chyba to podaje w liście wyposażenia.
Co do konieczności wymiany, to jedź na tester gdzieś. Akumulator raz w roku wypadało by naładować prostownikiem. Sama jazda rzadko da radę go dobrze naładować, chyba że na serio pokonujesz długie trasy. Poza tym podejrzewam, że jak ktoś przyzydził na alumulatorze to też go nie zakodował. Różnica jest w napięciu ładowania. Przy AGM jest ono wyższe niż dla zwykłego. Jak ktoś tego nie zakodował to mógł być nie prawidłoowo ładowany, chociaż to sprawa dyskusyjna. BMW zaleca rejestracje i ustawienie parametrów akumulatora, jak pisałem wcześniej i ja to robie.
Ogólnie ładowanie akumulatora powinno robić się to przez porty pod maską, aby klema IBS wiedzuała o ładowaniu i monitorowała ładowanie akumulatora. Jak kupisz nowy to też zanim go wsadzisz, najlepiej naładuj go.