Skocz do zawartości

Kibab

Zarejestrowani
  • Postów

    125
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kibab

  • Urodziny 29.04.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318d 2007.10 (N47D20A) + chip
  • Lokalizacja
    KRA
  • Zawód
    Programista

Osiągnięcia Kibab

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. W moim (i innych) przypadku błąd 4501 był od niesprawnego elektrozaworu od EGR. To dławienie na 2/3 też miałem, na 4,5,6 już auto w miarę dobrze jechało: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=330930&p=2422770&hilit=4501#p2422770 Po wymianie problem z przymuleniem i błędem nie pojawił się od prawie roku. Na początek możesz odpisać wtyczkę od tego elektrozaworu (jak w temacie wyżej) i sprawdzić czy nie ma już tego przymulenia na 2/3.
  2. Błąd 4501 - wyglada że do wymiany elektrozawór od egr BMW OE 11747805391 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=330930&p=2422770&hilit=4501#p2422770 Pozostałe :search:, ale niektóre mogą też już się nie pojawiać po wymianie elektrozaworu.
  3. 1. Wyłącz klimę 2. Sprawdź temp płynu chlodzacego w ukrytym menu (może być czujnik do wymiany)
  4. Miałem błąd 4501 i tak jak opisałem: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=330930#p2422770 problem u mnie został rozwiązany przez wymianę elektrozaworu od EGR. Dodatkowo w tym samym czasie wymieniłem tez czujnik ciśnienia spalin. A co do błędu wszystkich świec to najprawdopodobniej jest to przez uwalony sterownik świec zarowych (polecam oddać do regereracji do kolegi roger-nysa).
  5. U mnie ucina w widoku wartości (Note4) - załącznik poniżej. Chyba że niepotrzebnie dodałem te wartości *Expected bo są juz w tej drugiej kolumnie? Dodatkowo aplikacja chyba nie próbuje nadpisać/usunąć poprzedniego pliku z logami i się wykłada (raport błędów wysłany). Problem występuje jeżeli w tej samej minucie będzie wł. i wył. logowania.
  6. TLDR: Rozwiązanie problemów z błędami (w moim przypadku): - DDE 41BB, 41BA - wymiana czujnika ciśnienia spalin (BMW OE 13627805152). Nie polecam FEBI, szkoda że nie posłuchałem sprzedawcy jak mówił: "na stanie od ręki nie mam nic godnego polecenia, tylko FEBI", po miesiącu czujnik zaczął wariować, tym razem pokazuje wartości ujemne i wyskakuje błąd ponownie. Po wymianie na BMW OE, problemu juz nie ma. - DDE 4501, 4C5E - wymiana elektrozaworu od EGR (BMW OE 11747805391). Wymiana na Pierburg (nie BMW OE, ale BMW OE to też Pierburg), rozwiązała problem z 4501/4C5E oraz zamuleniem. Poniżej szczegółowy opis --------------------------------------------- Ostatnio miałem problem też z błędem DDE 4501 (u mnie był dodatkowy opis: Exhaust-gas recirculation, control deviation - Air mass to high/negative control deviation): https://www.dropbox.com/s/8df8tr4vdto4ez9/2017-10-03%2016.09.12.jpg?dl=0 Zapalała się także kontrolka silnika. Wydawało mi się nie było utraty mocy, ale jednak gdy odpiąłem wtyczkę od elektrozaworu który steruję EGR (podciśnieniem), to błąd 4501 przestał się pojawiać oraz samochód odżył. Teraz wydaje mi się że od ponad pół roku problem z utratą mocy postępował i w końcu komputer zaczął wywalać błąd 4501. Elektrozawór zaznaczony na zielono, a wtyczka którą odpiąłem na czerwono: https://www.dropbox.com/s/zxr767d6p4wyxuy/2017-10-14%2017.36.30.jpg?dl=0 Po testach od dwóch tygodni błąd się nie pojawił (przejechane ponad 1000km). Dzisiaj spróbuje rozebrać ten elektrozawór i wyczyścić (o ile się da, bo wtedy to wymiana na nowy, nr 11747805391. Edit: wymieniam, bo wygląda że poza osłoną filtra - a filtr przepuszcza - nie da się więcej rozebrać bez uszkodzenia całości). Prawdopodobnie zawór nie domyka się i otwiera EGR pomimo że komputer daje sygnał żeby zamknąć EGR. Dodam jeszcze że przez DIS robiłem testy "Air mass system test" i wszystko było ok, więc możliwe ze elektrozawór tylko czasami źle działał. Wyciągałem też sam zawór EGR (gruszka), ale był w miarę czysty - była sadza, ale tylko minimalne ilości (sadzy nie było grubo), ale czyszczenie nie pomogło. Wyglądało podobnie tak jak kiedyś otwierałem: https://www.dropbox.com/s/chjudz5aatca81e/2013-01-18%2017.50.45.jpg?dl=0 Testowałem też EGR podpinając wężyk podciśnienia bezpośrednio do gruszki (z pominięciem elektrozaworu). Chodził poprawnie, po zgaszeniu silnika i odczekaniu całej nocy podciśnienie było utrzymywane, więc membrana oraz wężyki były sprawne, po odłączaniu wężyka zawór wrócił do pierwotnego położenia (zamkniętego), więc spręzyna w EGR wyglądała także na sprawną. Testowałem też EGR miernikiem na oporność po zmianie położenia zaworu, wartości zmieniały się (nie pamiętam jak i na którym bolcu), więc pewnie jest ok. Teraz odnośnie błędu 41BB (oraz 41BA), też miałem go ok. 1 msc. temu, pokazywała się ikona odnośnie zapchanego DPF (który jest wycięty). Pomogła wymiana czujnika ciśnienia splin (13627805152). Stary pokazywał wartość ok. 1000 (czegoś-tam, nawet na postoju oraz z wył. silnikiem), a dopuszczalne max. jeżeli dobrze pamiętam, to przy 4000 obrotów była wartość 200. Po wymianie czujnika problemu nie ma. Od kupna samochodu (ponad 5 lat temu) miałem błąd DDE 4C5E. DPF był już wcześniej wycięty i zakładałem że błąd był przez to że DPF nie był usunięty z mapy komputera. Po wymianie elektrozaworu 11747805391, też błędu 4C5E już nie mam.
  7. Turbo wygląda że jest ok (sucho i łopatki ok), przynajmniej w porównaniu z moim, ale problemów (odczuwalnych) z mocą nie mam: https://www.dropbox.com/s/xdeadlka4bq3u5y/2013-01-18%2015-56-28.jpg?dl=0
  8. Mam 318d z 2007 - też ma nie mieć klapek podobno: https://www.dropbox.com/s/xzhs9oxxjai0cn8/2013-06-24%2016.26.21.jpg Więc chyba wszystko się zgadza.
  9. Przy ostatnim przeglądzie klimy okazało się że miałem nieszczelność, ale na chłodnicy klimatyzacji (widziałem 'bąbelki'/uciekający gaz przy próbie nieszczelności = 40zł). Całkowity koszt naprawy 800zł (nowa chłodnica NRF, robocizna, napełnieanie, itp). Przy tej wymieanie, mówili że mieli tydz. wcześniej też E90 z tym samym problemem. U mnie wyciek był na dole, tam gdzie jest ta kratka na zderzaku na dole, czyli możliwe że przez uszkodzenie mechniczne (kamień, itp). Poprzedni właściciel dość często jezdził na serwis klimy do ASO, nawet 2-3 razy w roku. Po zakupie pojechałem do tego serwisu, bo bardzo słabo chłodziło. Okazało się że układ był podobno przeoliwiony, coś tam porobili jakąś maszyną przez ok 0,5h, później odgrzybieanie kolejne 0,5h i klima wreszcie zaczęła działać tak jak należy. Przez 2 lata było ok (oczywiście co roku przeglad i uzupełnianie).
  10. Jeżeli auto odpala gdy jest czerwona kłódka, to polecam najpierw skasować licznik ELV. Po skasowaniu przejechałem ~40kkm (w niecałe 2 lata) i do dzisiaj mam spokój. Nowego softu nie wgyrwałem (chociaż nie wiem jaki mam obecnie).
  11. A sprawdzałeś spalanie realne (na "dystrybutorze"), a nie przez komputer? Może masz źle ustawione i przekłamuje. Widziałem już kiedyś podobne tematy odnośnie dużego spalania i czasem okazywało się że tylko komputer źle pokazywał, a temat na kilka stron...
  12. Wydaje mi się, że może to być dwumasa, ale lepiej jakbyś nagrał jakis filmik z tym. Czy dobrze rozumiem, że masz przejechane tylko 13kkm (pierwszy właściciel)?
  13. Hmm... Z tego co czytałem w kilku miejscach to N47 w E9x był od 2007.10, a kolega pisze że z ma kwietnia 2007? Chyba że chodzi o M47?? Sent from my GT-I9300
  14. https://www.dropbox.com/s/mvt1xtxfq2crztf/2013-04-16%2017.39.05%20-%20REST.jpg - nadkole od strony kierowcy. Z tego co pamiętam nowsze N47 modele (lift?) mogą nie mieć już REST (na przycisku chyba pisze ALL i brak pompy)
  15. Jezeli świeci dioda pomarańczowa to Start/Stop jest wyłączony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.