To moje duty-cycle to opis sterowania EGR-em i turbem w autach typu VAG. Oznacza po prostu procent zasterowania zaworem. Nie miałem w ten weekend okazji podłączyć DIS-a, ale to czego szukamy powinno być w "Diagnosis requests" naszego DDE. No chyba, że mi się tylko tak wydaje. Dzisiaj podłączyłem INPA. Kilka razy złapałem moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie na wyjściu z zaworu sterującego EGR-em. Objawem była znacznie większa wartość w "current air-mass" w (desired/current values 1). Po zdjęciu wężyka z EGR-u stwierdziłem brak podciśnienia. Co ciekawe po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika EGR zaczął pracować normalnie. Kilka razy trafiłem ponownie moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie. Celem sprawdzenia poruszałem klika razy wtyczką przy zaworze sterującym EGR-em. Nie zdejmowałem jej jednak, gdyż silnik był bardzo gorący, a zawór sterujący jest tuż pod rurą z płynem chłodzącym. Nie wiem czy to całkowicie wyleczyło sprawę, ale podciśnienie przestało zanikać. W chwili gdy wartość "current air-mass" zaczynała być wyraźnie większa od zadanej, lekkie dodanie gazu, przywracało normalność ;) Myślę, że trzeba zdjąć wtyczkę i przyglądnąć się stykom. Koniecznie trzeba je dokładnie wyczyścić i prysnąć jakimś środkiem do styków. Do dokładnego sprawdzenia jest też stan przewodów zasilających wtyczkę zaworu EGR. Obstawiam, jakieś niedomaganie ze strony elektrycznej. Jutro jak będzie chwila czasu, ciąg dalszy testów. Jak znam życie, przez chwilę będziemy cieszyć się przywróceniem pracy EGR-a, by po kilku dniach ograniczyć jego pracę wg instrukcji z filmu jw. Pozdrawiam serdecznie. PS. Przepraszam za duty-cycle (za dużo Audi). W BMW pewnie nazywa się to factor-cośtam lub jakoś inaczej, ale pewnie się jakoś nazywa, skoro jest i daje się mierzyć :). Jak znajdę dam znać.