Skocz do zawartości

Zyzy1980

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było BMW x1 28xi => 520d => X3 xdrive 20d FLI

Osiągnięcia Zyzy1980

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Zyzy1980

    x3 vs seria 5

    generalnie w granicach 8 do 10 l w zależności od autosrady, wiatru i tego czy z górki czy pod górkę. Pomiar na tempomacie. Kiedy silnik się wysila to max 10l, kiedy spokojnie jedzie po płaskim w granicach 9 a z górki nawet do 6 schodzi. i tak średnio sądzę, że te 8,1 jest realne.
  2. Zyzy1980

    x3 vs seria 5

    Dobra pierwsza traska zrobiona. Więc tak, jeśli idzie o spalanie w nowym 20d 190 hp to jest po 1100 km na poziomie 8.1. Z czego jak już wspominałem 100 km po mieście, ale spokojnie pozostałe trasa gdzie 70% to autostrada - prędkość 140 km/h. Nie jest źle... Co do silnika to fakt jest cichy, ale niestety ma jedną wadę na wyższych biegach, tak około 1800 do 2000 obrotów tak wpada w rezonans, że cała kabina, kierownica i to co się znajduje w schowkach tak pięknie dźwięczy jak świąteczny koncert na kieliszkach kryształowych. Co do prędkości autostradowych i hałasu - szczerze, kabina jest super wyciszona, maska też jak silnik się uspokoi i jedzie równo kompletnie go nie słychać, odgłos kół - nie sądzę. Jednak w porównaniu do 520d, którym do niedawna jeździłem opory wiatru mega odczuwalne. Coś za coś. Z kolei mogłem się kopnąć skrótem 15 km przez las po błocie i piachu bez obaw, że się zakopie :) Tak jak wspominałem coś za coś. Jeśli chodzi o komfort - jest tak o 10 do 20% mniejszy niż w serii 5, ale bez przesady i dramatyzowania. PS: W mojej ocenie zachwyt nad tym silnikiem, w odniesieniu do starego 20d, jest mocno na wyrost. Jakoś mi dupy nie urwał, współpraca z automatem mam wrażenie nawet słabsza niż w poprzednim zestawieniu. No chyba, że po prostu nie jeździłem starym x3 20d i tam było jeszcze gorzej :) ale porównując do 520d 184 hp to w piątce pracuje to wszystko jak cud malina :) tutaj jakoś, źle nie jest ale często pomagam łopatkami bo skrzynia trzyma na biegu i na obrotach, kiedy nie ma takiej potrzeby...
  3. Zyzy1980

    x3 vs seria 5

    Panowie, Otóż wczoraj odebrałem nową x3 20d. Piszę w temacie bo akurat przesiadłem się z 5 f10 :) Powiecie wariat :) Powiem tak piątka bardzo, ale to bardzo dobre auto. Zmieniłem bo mam 2m wzrostu i wsiadanie do niskiego sedana ... cóż męcząca sprawa. Z resztą lubie sobie posiedzieć na krześle, a nie szczególnie na kanapie. Piątką jeździłem 2 lata i byłem mega zadowolony. Zwłaszcza, że przesiadłem się do niej z x1 28i. Ten to lubil sobie zjarac w trasie i w mieście :) w kazdym razie napisze jak cos się mi się nasunie z ciekawszych spostrzeżeń. Na razie powiem tyle, koniec zarysowań parkingowych o krawężniki, może gumy pod przednim błotnikiem przetrwają teraz dłużej niż pół roku :), koniec z martwieniem się o spowalniacze. Co do awaryjności, cóż jak kupowałem 5 sprzedawcy zapewniali mnie, że to auto najwyższej klasy. Na bank nie będzie się psuło, tak jak x1 - wspomniana przez Was wcześniej przekładnia - byłem rekordzistą wymian chyba 7 w ciągu roku :) podsumowanie 520d - dwie skrzynie biegów, moduł kierownicy i już mi się nie chciało bo sprzedawałem wtryskiwacze do wymiany i podobno jakieś zawory :) Zaczynam się przyzwyczajać, że mam więcej znajomych w serwisie BMW niż w swoim bloku sąsiadów :-) Pozdro...
  4. Heja mam pytanie w sumie widziałem w wielu wpisach rozpatrywaliście kilka modeli, ale nie było takiego zapytania. Dodam, że auto do miasta dla żony a czasem na wyjazdy: 118d i problematyka DPF - mocy wystarczy 118i benzyna i wyższe spalanie - tutaj na pewno mocy wystarczy :-) alternatywa 116i - pytanie tylko czy realnie mneijsze będzie spalanie niż w 118i. ??? ktoś testował albo po prostu się orientuje? Pomogłoby mi to w wyborze. Z góry dziękuję.
  5. Ja znam jeden przypadek mojego auta - oddalem bmw x1 28i roczne 35 tys.przebiegu i z bogatym wyposazeniem za 156 tys i jest wycenione na 169 tys.w PS - ta teoria o sowitym zarabianiu dealera to trochę jak widać pod znakiem zapytania bo jeszcze trzeba ponegocjować przeca :) Z cennika auto warte 237 tys.
  6. No i chodzi właśnie o tę regulację ciepło zimno. Ja z tyłu nie mam tego suwaka z ustawieniem zimno ciepło tylko suwaki od ustawień mocy nawiewu. Jak się dowiedziałem, niestety ten nawiew będzie żył własnym życiem i jest to tylko dodatkowa cyrkulacja powietrza. Nie będzie z niego leciało ciepłe powietrze :( cóż było dopłacić do klimy 4 strefowej lub tej dwusterfowej o rozszerzonym zakresie...
  7. Mam problem przy samej wentylacji nie mogę włączyć nawiewu powietrza na szybę czyli działa ustawienia tylko na pasażera i nogi... Macie tak to normalne? Po stronie kierowcy wszystko gra. Tylko po stronie pasażera nie da rady ustawić... z konsoli jak przyciskam tzw. guzik co ma zmieniać to nie działa :-(
  8. Mam pytanie czy ktoś coś wie, jak ta sprawa się skończyła. Mam dokladnie tę samą sytuację, z przodu gorąco z tyłu letnie powietrze - może nawet zimne leci...
  9. Zyzy1980

    hamulce w X1

    JA jestem po przebojach z BMW Polska i niestety mogę powiedzieć, że uznają tylko i wyłącznie postanowienia najwyższych instancji - nie Klienta. Generalnie sporo zależy od dealera. Na moje pismo odpowiedzieli co prawda, ale właśnie wypinając się i kierując do gwaranta. Dealer oczywiście mówi, że to BMW Polska uznaje bądź nie gwarancję i kółeczko się zamyka... Tak na serio to radzę się dogadywać ze sprzedawcą bo serwis i nawet szefowie serwisu mają za zadanie odroczyć, odrzucić i zbagatelizować każdą sprawę chyba, że jest to uszkodzenie, któ®e może ich narazić na większe straty. Np. w jednym z samochodów (mini cooper s) zaczął hałasować rozrząd. Po 20 tys km puściła uszczelka pod napinaczem łańcucha. Zaczął klekotać jak ropniak. W momencie wykrycia usterki odebrano mi kluczyki z zakazem jazdy tym autem rzekomo z powodu niebezpieczeństwa dla kierowcy. Oczywiście chodziło o to, żeby nie wymieniać całego silnika lub całego rozrządu... :-) Tylko wówczas zobaczyłem u nich przejęcie dość prawdziwe. Tutaj też dość urzekająca sytuacja bo przypadkiem Pan z BMW powiedział mi, że to seria wadliwych uszczelek w miniakach ale nie robią akcji serwisowej bo uszczelka pada w kilku miniakach na 100 sztuk. Więc wolą po prostu naprawiać niż wymieniać u wszystkich przed upływem czasu gwarancji jest szansa, że uszczelka wytrzyma 2 lata, a później to już nie ich zmartwienia... :-) Radzę uderzać do Niemiec. Jeśli to nic nie da dogadać się z dealerem.
  10. No jest modyfikacja i jest taka możliwość w przypadku firmy. W przypadku konsumenta indywidualnego nie można modyfikować rękojmi w przypadku przedsiębiorcy a i owszem. Niestety trzeba czytac dokłądnie i najlepiej z prawnikiem przed podpisaniem.
  11. Z dniem dzisiejszym odpuszczam reklamowanie w BMW Polska. Stuki w układzie kierowniczym wracają i nikt się nie kwapi do wymiany auta na nowe. PS: uważajcie na umowy sprzedaży jest w nich punkt o modyfikacji rękojmi - w jego brzmieniu to konsument pokrywa koszty wymiany auta na nowe czyli różnicy amortyzacji użytkowania. 7 wymian w tym 2 całe kolumny i dalej to samo. 2 razy udało im się naprawić, ale problem wraca po jakimś czasie - 2 do 3 tyś. kilometrów. Stuki masakra. Straciłem cierpliwość i sprzedałem. Teraz przesiadam się do serii 5 w nadziei, że nie będzie takiej lipy. Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia z X1 niż miałem Ja.
  12. Ja na razie mogę powiedzieć coś o 28i zrobiłem nim 40 tys. w niespelna rok i auto bez skazy elegancko przyspiesza i silnik naprawdę bajka - energiczny. Podobno lepiej jeszcze ze dwa razy w manualu. Z 8 stopniową skrzynią ponad sekunda zastanowienia co zrobić z obrotami hmm... czasem podczas wyprzedzania ta ponad sekunda stanowiła o podwójnym oddechu :-) Co do klekota nie wiem, opowiem po roku. W 28i tylko spalanie minusem. No ale benzyna zawsze pila sporo zwlaszcza jak 240 koni pod maską. :)
  13. Ok ok! Nie resetowalem i walilem na torze az milo :) Niech będzie ze spala niewiele mniej! Naprawde o litr czy dwa nie bede sie klucil. Może i jezdze ekstremalnie i szybko. Przyznaje - takze zamykam przepychankę. :-) Powiedzmy, ze 20i pali troszke wiecej niz 20d. Dla mnie te troszke wiecej to duzo i osobiscie sprawdzalem. Jesli ktos akceptuje swoje spalanie i/lub pali mu mniej niz mi się pokazalo to tylko sie ciesszyc bmw do bmw nie rowne. Swoja droga powiem Wam, że moja Zona ma miniaka coopera s - jej spalanie po miescie to 7,9 litrow. W serwisie patrzą się na mnie jak na kosmite jak odbieram auto. Pytaja się jak to robie i gdzie tankuje. :-) podobno spalanie nie do uzyskania w miescie. Na trasie natomiast pali jej 6 a nawet czasem 5 litrow. Wiec na pewno mozna :)
  14. ej no sorry, ale takie spalanie udalo mi sie osignac. Co do dynamiki to naprawdę pozostawiala wiele do zyczenia. Testowalem te auta na tez torze (120i oraz 320i) caly dzien jazdy i pilowania - wskazania, ktore podalem z komputera. Co do nie wiem co pisze sam mam x28i i jezdzilem testowym x20i - stad mowie o identycznym spalaniu obu a roznicy mocy. Może w 320i da rade zejsc ponizej 10 litrow z napedem na tyl moze nawet z xdrive. Jednak nie wierzę w to, że spalanie będzie podobne jak w 320d. Nie ma bata po prostu. :-) Inna sprawa co to jest normalna jazda ... ? ...
  15. jeździłem 320i i jest bardzo zbliżone dynamiką do 318d. Spalanie w 320i będzie podobne jak w 328i - poziom po mieście 13 litrów realnie na trasie 10 max lub raczej min 9 - jak ktoś lubi jeździć 90 km/h z tempomatem. W zimę z włączonym ogrzewaniem, radiem etc. w 4 osoby spali nawet 17 litrów. W 320d byłoby to nierealne :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.