Skocz do zawartości

poli_x

Zarejestrowani
  • Postów

    320
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O poli_x

  • Urodziny 06.04.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jeszcze takiego nie wyprodukowali.
  • Lokalizacja
    Irlandia-Lusk | Polska-Świdnik/Kraków

Osiągnięcia poli_x

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. No jak widać, nie wiadomo, skoro piszesz, że w Irlandii ponad 3x łatwiej na auto zarobić, co nie jest prawdą, a tylko uproszczeniem. Przyzwyczaiłem się do tego ze Polsce myślą ze w Irlandii euro rosną na drzewach.
  2. Jezeli tak sprawe ujmujesz (ID3 i Leaf) w prawie identycznej cenie to tak, przyznaje Ci racje, bralbym w ciemno ID3. Leaf to podsamochod wg wszelkich standardow, jego technologia siega 10 lat wstecz. A nie rozwazasz chociaz tego ID4 czy tej Skody Suva? - nie powinny byc duzo drozsze od ID3 (10-15%?) a materialy w srodku sa jednak sporo lepsze z tego co widzialem na youtube. A co do materialow w ID3 jeszcze - premium nie oczekuje, wystarczylaby w zupelnosci jakosc z Golfa, to co tam jednak laduja to jest skandal. ID.4 będzie startował chyba od 43k a cen na Skodę jeszcze nie ma, osobiście moje zdanie jest takie ze elektryk musi być tani i jako drugi samochód do domu i tu ID.3 na irlandzkim rynku według mnie wpasowuje się idealnie, wystarczający zasięg na Irlandię, wystarczające wyposażenie, dobre prowadzenie i fajne przyspieszenie a to wszystko od 32k, za rok będzie jeszcze tańsza odmiana. W tym segmencie jedyna konkurencja jest Leaf - porównywalny cenowo... Jeśli ktoś chce fajnego elektryka i chce dołożyć pieniądze to jedyna sensowna propozycja to Tesla, Model 3 od 42k, cała reszta na rynku to w mojej opini syf, lub benzyny przerobione nieudolnie na elektryki, więcej w tym mody niż technologii. Lubię również hybrydy, ale ceny za nowe sztuki są kiepskim żartem, mam na myśli hybrydę BMW czyli jedyna najsensowniejsza na rynku. Jeśli chodzi o wykończenie to nie wypowiem się do momentu w którym się ID.3 nie przejadę.
  3. Bardzo głupie porównanie bo w Polsce minimalna nie wynosi 1350zł.
  4. Nie wiem jak u innych, odpowiem za siebie bo kazdy ma inne spektrum potrzeb motoryzacyjnych oraz wrazliwosci na jakosc/estetyke/funkcjonalnosc/wlasciwosci jezdne/cene itp To, ze ID3 nie bedzie do konca odpowiadac ludziom ktorzy lubia jezdzic BMW, to norma - bo siedzi sie wyzej, prowadzi gorzej - tu nie ma niczego odkrywczego, ale wiadomo, nie kazdy potrzebuje wchodzic bokiem w zakrety jadac po bulki - wiec to zadna wada dla Kowalskiego. To, ze infotainment jest ulomny/niedopracowany, a obsluga czegokolwiek w kabinie FATALNA - ja juz tego nie przeboleje i dla mnie to natychmiastowy deal breaker. To, ze materialy w srodku odpowiadaja aucie ICE typu Dacia Lodgy czy Fiat Tipo w przedziale cenowym 40-60tys PLN to dla mnie natychmiastowy deal breaker. I co gorsza to nie zalezy czy siedzisz w najbiedniejszej wersji za 160 tys PLN czy najbogatszej za 220-230 tys PLN. Nie potrzebuje jakosci S-klasy, ale na boga, zachowajmy jakis zdrowy rozsadek jezeli chodzi o przyzwoicie wygladajace wnetrze auta. Palak pod maska zamiast silownika - WTF, w 2020r? OTA nie dziala, stacje ladowania na trasie 2x drozsze niz jazda na benzyne (ok, nie przeszkadza jak uzywamy auta tylko po miescie). 160 tys PLN (najbiedniejsze ID3) to nie sa drobne jak na miejskiego hatchbacka i czlowiek ma prawo wymagac troche jakosci, ja, bedac super fanem aut elektrycznych majac 160tys PLN do wydania na nowe auto, wolalbym jednak nadal jezdzic spalinowym G20 320i z kilkoma dodatkami w tej cenie i nikt by mnie do tego ID3 nie przekonal. A co do porownania tego EV z innymi EV - w tej cenie na rynku jest bieda wybor i ja osobiscie dolozlbym 35 tys PLN do najtanszego modelu 3 Tesli albo jezdzil jeszcze rok czy dwa uzywanym e-golfem/bmw i3/jakims ICE az bedzie lepiej z wyborem. A bedzie, bo kazdy producent zasypuje newsami o nowych, planowanych EV, kwestia miesiecy teraz juz. I znów sprowadzamy się do tego samego wniosku, w Irlandii ID.3 to aktualnie najlepszy wybór w tych pieniądzach, można mieć Leafa za 30 tys euro z zasięgiem 200km lub ID.3 za 32 tys który ma napęd na tył, przyspieszenie w okolicach 7 sekund i ze 300 km realnego zasięgu, jest zaprojektowany od podstaw, więc miejsca w nim z tyłu jak w Passacie, nie można wymagać od tego samochodu materiałow premium bo to nie ten segment.
  5. Przeczytałem kilka ostatnich stron i zastanawiam się skąd hejt na ID.3, jaki inny elektryk jest lepszy, lub lepiej wykonany za cenę aktualnie najtańszego ID.3? Nie rozmawiajmy o topowej wersji, wiadomo ze wtedy lepiej brać nawet najtańszy model Tesli 3.
  6. Samochody nie są tańsze w Irlandii niż w Polsce czy UK, ceny tu są chore, bardziej opłaca się ściągać samochód z Uk, nie dość ze jest lepiej wyposażony to jeszcze taniej, mam na myśli silniki benzynowe(nie wiem jak z elektrykami), chcesz kolejny przykład chorych cen w Irlandii? Nissan Leaf 62kWh - 40 tys euro,40kWh - 30tys, Peugot 208 electric? 30k (podstawowa wersja...) Przykro się na to patrzy bo Irlandia mogłaby być pionierem elektryków jak Norwegia. Moje sedno jest takie ze Ty patrzysz na elektrykę przez pryzmat Norwegii i po części oceniasz cała motoryzacje na tej podstawie, jak widzisz są miejsca w Europie jak Irlandia gdzie lepiej kupić diesla od elektryka pomimo faktu ze średnia odległość dojazdu do pracy nie przekracza raczej 30 km,mieszkając w Dublinie masz 200km na północ, 250 południe i 300 na zachód. To nie Musk i jego dziedzictwo intelektualne jest warte 3 marki kolejno w tabeli a polityka, podobnie ma się sytuacja z pseudo wirusem.
  7. O tym nie slyszalem, raczej tylko zwariowany PR. Na oficjalnej stronie Tesli jest 2,1s do setki, Vmax > 400km/h i zasieg 1000km. 10.000Nm momentu :twisted: W Norwegii cena auta 850.000 PLN, rezerwacja - zaliczka 170.000 PLN Ciekawostka - Oslo i okolice - 68 osob wplacilo zaliczke i zarezerwowalo to auto :norty: Uwierz lub nie, ale przez ostatnie 2 dni przeczytałem 37 stron tego tematu, w dużej części się z Tobą zgadzam, jednakże całą atrakcyjność Tesli opierasz tylko na Norwegii i USA, mieszkam od 12 lat w Irlandii, tu też się bardziej opłaca posiadać elektryka ,Irlandia również ma całkiem spoko sieć ładowarek do elektryków, Irlandia jest również mała, ze wschodu na zachód to odległość 300 km, mówiąc jaśniej to wyspa stworzona pod elektryki, jak to się przekłada na realia? Tesla SR+ to taki sam wydatek jak goła 320d czyli 48tys euro (cena w przypadku Tesli uwzględnia juz zwrot 5000euro które daje państwo na zakup elektryka, jeśli chcesz hybryda 330e to wydatek ponad 50 tys euro. Fakt, pojawia się już troche Tesli na drogach w Irlandii jednak to ciągle mało na tle 320d.520d czy innych Diesli. Sposób finansowania rownież nie zachęca do zakupu Tesli, brak najpopularniejszego w Irlandii PCP po części ją dyskwalifikuje, przynajmniej w mojej kategorii - potencjalnego klienta.
  8. Aź mi sie :cry2: :cry2: :cry2: chce gdy to pisze , ale oprócz BMW w tej wersji, Kia i Hunday bedą lepszym wyborem.[/ Poważnie jest az tak zle z tymi jedynkami?
  9. Uspokoiliście mnie w takim razie, co do daty produkcji zmyliła mnie po prostu data rejestracji samochodu - w Irlandii często data rejestracji pokrywa się z datą produkcji wynika to z tego że pierwsze dwie/trzy cyfry na tablicy rejestracji samochodu mówią o dacie rejestracji samochodu a to ogólnie przyjęte przez społeczeństwo oznacza "datę produkcji" samochód na tablicy ma 08 więc myślałem że jest z 2008 roku, faktycznie dopiero VIN mi powiedział o tym że samochód jest z 2007 roku. Wracając do samochodu, jak już zaznaczyłem, potrzebuje samochodu dla żony, ona ma do pracy 10km w jedną stronę, dodatkowo będzie traktowany jako drugi samochód w domu, 2.0 i więcej nie wchodzi w grę z uwagi na chory podatek drogowy w Irlandii - znalezienie takiej pojemności graniczy z cudem, jeśli chodzi o diesla to już sprawa jest łatwiejsza - w Irlandii 80% wszystkich wozów na drogach to Diesle...tyle że są droższe, znalezienie zadbanego nie będzie łatwe, serwis sprowadza się tylko do wymian oleju, o rozrządzie użytkownicy jak i mechanicy(to nie żart) nie mają pojęcia no i szkoda ze względu na dystans do i z pracy, wybór jest więc pomiędzy 116i, Kią Ceed 1.4, I30 1.4 - nic więcej godnego uwagi nie odnotowałem. Z tego co piszecie wynika że to ta lepsza konstrukcja benzyny, to oznacza że to ta która również mniej pali ? z tego co widziałem na internecie to różnica w spalaniu może wynosić do 2litrów na 100km na korzyść tej lepszej jednostki, czy jest ewentualnie coś na co powinienem zwrócić uwagę przy tym silniku? Z ciekawostek które sam wyłapałem to zauważyłem że podczas pracy silnika, gdy odkręcę korek wlewu oleju, silnik zaczyna nierówno pracować, dziwnie się zachowywać - po zakręceniu korka wszystko wraca do normy, ale to już się dowiedziałem od 2 mechaników że podobno normalny objaw. ps. Z tego co widze po VIN to jest to wersja 116hp, czyli to wersja 122hp jest tą gorszą? Byłem pewny ze wersja 122hp jest nowsza i dlatego jest mniej awaryjna :?:
  10. Według VIN „ WBAUE12020PB27572” Wychodzi ze jest N45N, tylko nie wiem czy to lepiej czy gorzej :-)
  11. Trochę niszczycie moją wizje =), tu w Irlandii bardzo ciężko znaleźć samochód zadbany, a w momencie gdy znalazłem igiełkę z pieczątkami serwisowymi i paragonami od dnia wyjechania z fabryki wy mi mówicie żeby kupić diesla - których nie znosze :lol: :roll:
  12. To ma być samochód dla żony na dojazd do pracy....
  13. Czego Ty byś polecił szukać?
  14. Witam, takie pytanko, czy 116i z 2008roku to dobry pomysł czy unikać tego silnika?
  15. Chciałem tylko napisać ze faktycznie problemem był przekaźnik - moze bedzie to dla kogos pomocne. Raz jeszcze dziekuje halfi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.