Skocz do zawartości

fzhut

Zarejestrowani
  • Postów

    791
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

O fzhut

  • Urodziny 17.02.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    12' F11 525xd /16' F20 118d
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zawód
    Doktorant; samozatrudnienie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia fzhut

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

0

Reputacja

  1. Opcje są dwie - albo lockup nie spina w skrzyni AT, albo ktoś zrobił soft na zasadzie "wszystkie limitery +50%" a turbo z bliżej nieokreslonego powodu łapie overboost i przez to generuje taki piękny szczyt. W razie czego również zapraszam, sprawdzę.
  2. Ja trochę tego lęku przed N47, szczególnie z końca produkcji nie rozumiem. Tak, 218ps to zwykłe N47 więc "problemy" ma podobne, ale zasadniczo w normalnych egzemplarzach te problemy sprowadzają się co najwyżej do łańcucha - a tu taka moja mała porada - warto spojrzeć sobie na rozrząd w N47 i B47 i można się nieźle zdziwić :D Pamiętaj, że wiele "problemów" i legend wokół nich wynika też z wieku, N47 klepią od 2007, B47 od 2015; wiele jeszcze nie wiemy ;) W B47 dla przykładu masowo padały EGRy, ale jako że to głównie w ramach gwarancji było, no to jakoś się tak głośno nie mówi :)
  3. Przede wszystkim trzeba odróżnić przełączanie trybów od aktywnego zawieszenia. Przy aktywnym zawieszeniu trybów jest 5 i rzeczywiście jest różnica w sztywności. Przy braku są zazwyczaj trzy tryby a główna różnica to reakcja pedału gazu, praca automatycznej skrzyni. Miałem jedną F11 bez trybów i nie odczuwałem braku, normalnie i tak jeżdżę w środkowym (comfort), wyższe obroty załatwiałem sportem skrzyni. Jeśli chodzi o auto z DDC to rzeczywiście, różnice są większe ale DDC trzeba lubić. Ja akurat fanem aktywnego zawiasu nie jestem, ponieważ to zawsze są miękkie spręzyny w porównaniu do zwykłego zawieszenia i w typowo sportowej jeździe jest gorsze. Z drugiej strony F10/11 to kanapa i sportu w tym aucie jest raczej mało, więc czasem ten comfort+ się przydaje - w połączeniu z komfortami robi z auta prawdziwą kanapę :)
  4. Hamowałem B48 na pełnym zbiorniku 95 (tylko hamowałem) i trzymała idealną serię, natomiast w przypadku moda z pewnością na RON98 ugrasz więcej niż na 95. Co ciekawe w silniku B38 odnotowałem zdecydowanie mniejsze zuzycie paliwa na 98 :o
  5. Te silniki akurat już bardzo długo robią, to nie B48 i B58 :)
  6. Opis trochę niekatualny, auto sprzedałem jak miało pół roku. Może trochę w duchu poprzedniego posta - pytanie czego oczekujesz. Wyprzedzić się da, poniżej 9 sekund do setki zejdzie; 180/400 bez problemu zrobisz. Teraz kupując jedynkę wziąłbym tylko i wyłącznie M140i a z diesla 25d + soft, ale uważam, że w tym pieniądzu 118d jest bardzo fajnym samochodem. Do normalnej jazdy wystarcza.
  7. Wstyd czy nie wstyd. Dla użytkownika 400 czy 500 konnego BMW takie 200 konne to może też być wstyd. Z resztą czego tu się wstydzić - auto tak jedzie bo taki ma silnik, mi się zdaje że samochód kupuje się dla siebie i według swoich potrzeb, a nie po to, żeby zaimponować komuś mocą - to chyba byłoby dość prymitywne.
  8. Nie, sugeruję w drugą stronę - że po prostu nie ma co się przejmować delikatnym załamaniem na wykresie. Tuner mógł dać inny filtr i już byś go nie ujrzał :cool2:
  9. Eh, te wszędobylne filtry. Niestety ale wykres "pod klienta" najlepszy jest z ogromnym filtrem - robisz takie banany jak kreator mocy i masz spokój. Co prawda trzeba potem tłumaczyć, dlaczego moment tak późno, ale ja w zwyczaju nie mam wielkiego wygładzania i zawsze pytania a co a dlaczego a jak. A ten brak wygładzania często się przydaje, bo wiele może pokazać. Ostatnio miałem do zrobienia auto z uszkodzoną skrzynią i wykres bez dużego filtra elegancko pokazał co się dzieje z lockupem, dzięki temu można było łatwo klientowi wytłumaczyć, że wóz jest uszkodzony :) :
  10. fzhut

    Wielkopolskie

    Ja byłem z klientem kupującym moją Fkę. Wydaje mi się, że rzetelnie podchodzą do sprawy i są zapaleńcami, ja jako osoba zupełnie z boku wyszedłem raczej z dobrym wrażeniem.
  11. No, to do mnie masz za daleko :D VAGTune, będziesz zadowolony.
  12. Jeśli w tym rejonie chcesz robić, to VAGtune.
  13. Skąd jesteś i jakie auto ?
  14. Te banany z kreatora to chyba najgorsze wykresy jakie widziałem w sieci. Jaki jest cel dawania tak wielkiego filtra ? Przecież tu nic nie widać i wszystko jest poprzesuwane :evil:
  15. U mnie powodem był uszkodzony czujnik ciśnienia. 6.2 bara jak u Ciebie to chyba nie jest zdecydowanie za wysokie ciśnienie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.