wojtekaw
Zarejestrowani-
Postów
107 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 530dA 2001
Osiągnięcia wojtekaw
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Witam. Sprawdź elektromagnes sprzęgła sprężarki, mój miał uszkodzoną izolację i zwarcie w nim powodowało przepalanie bezpiecznika. Usterka powstała w ciągu jednego dnia. :)) Nowy elektromagnes załatwił sprawę. Pozdrawiam Wojtek.
-
Takie usterki występowałyby cały czas a nie przy niskim poziomie paliwa w baku. Tak jak pisze danielxc717 sprawdź ile paliwa masz w prawej komorze zbiornika paliwa gdy usterka występuje. Możesz mieć problem z przelewaniem paliwa z lewej komory do prawej lub siadła pompa paliwa w zbiorniku ale jeśli poniżej ćwiartki poziomu pomimo wszystko odpala, po dłuższym kręceniu ale jednak to pewnie problem z przelewaniem paliwa z lewej komory do prawej będzie.
-
Instalacja pdc idzie pod nerkami, zresztą jest widoczna na zdjęciu. W ten sposób fabryka nie prowadziła żadnych przewodów. Nie jest to więc oryginalna instalacja, trzeba szukać dokąd idzie i czy jest na niej napięcie. Jeżeli jest napięcie to sprawdzić czy po uśpieniu auta też ono tam jest, sprawdzić na którym bezpieczniku jest to podłączone. Pozdrawiam Wojtek.
-
Hej. To co zostało odcięte nie było oryginalnym wyposażeniem auta. Przez nerki nie przechodził żaden przewód. Fabryka ma przygotowane przejścia do przewodów nie tek jak na zdjęciu na "rympał" Poszukaj dokąd idzie przewód i wtedy daj zdjęcie może coś się wykmini, nie masz w desce jakiejś dziury po dodatkowym włączniku lub czegoś nie oryginalnego? Pozdrawiam Wojtek.
-
Witam. Rozbiórkę i elementy składowe macie w tym wątku. :D https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=214621 Pozdrawiam Wojtek.
-
Witam. Sprawdź tuleje mocujące tylny wózek do podwozia. Mam ten sam efekt tyle że w automacie przy gwałtowniejszym ruszeniu mam ten stuk i padnięte mam te tuleje. Pozdrawiam Wojtek.
-
Hej. Różnica w hakach jest w ugięciu belki z tego co pamiętam. Tu masz linki do haków z realoem pierwsze dwa do sedana: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL81-EUR-06-2001-E39-BMW-530d&diagId=71_0124 https://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?id=DL81-EUR-06-2001-E39-BMW-530d&mg=71&sg=10&diagId=71_0124&q=71606768848&series=E39 Następne dwa do touringa: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DP81-EUR-06-2001-E39-BMW-530d&diagId=71_0125 https://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?id=DP81-EUR-06-2001-E39-BMW-530d&mg=71&sg=10&diagId=71_0125&q=71606768849&series=E39 Sam u siebie zakładałem, żadna filozofia, kupiłem kompletny hak z wiązką i modułem plus klapka w zderzak. Wiązka wychodzi w tym samym miejscu co przewody do pdc w zderzaku robisz wycięcie, od wewnętrznej strony jest zaznaczone jak wyciąć otwór na klapkę i to wszystko. Dokodowanie modułu do auta i wszystko śmiga jak w ori. Pozdrawiam Wojtek.
-
Witam. Uszczelka jest tylko wepchnięta na kołkach, przy zdejmowaniu musisz uważać by jej nie rozerwać. Kołki mają kształt litery "T". Wychodzą razem z uszczelką z drzwi. Pozdrawiam Wojtek.
-
Witem. Numer pinu to jak dobrze pamiętam : 1252 1427612 A obudowa kostki to: 1252 1427222 Numery części wtedy uzyskałem od Pana Macieja z Gorzowa :) Napisałem do czego konkretnie potrzebuję części i bez problemu uzyskałem odpowiedź jak i same części. Sklep współpracujący z naszym forum czescidobmw Pozdrawiam Wojtek
-
Hej. Również mam automat :-) , Wymieniłem przetwornik i efektu nie było. Wszystkiemu winne były piny w moim przypadku oczywiście. Przetwornik ma dwa filterki jeden zewnętrzny i jeden wewnętrzny. Ja czyściłem obydwa już wcześniej bo były problemy ale po czyszczeniu ustąpiły. Drugim razem okazało się że filterki są czyste więc zamówiłem prztwornik bo był w dobrej cenie ori pierburga ale efektu nie było, potem wpadłem na pomysł z pinami i to był strzał w dziesiątkę. Na twoim wykresie wygląda to podobnie jak u mnie, proponuję wymień piny od czujnika ciśnienia doładowania, koszt mały w porównaniu do przetwornika. Pozdrawiam Wojtek.
-
Witam. Tak były objawy. Problem był taki że przy wciśnięciu gazu np; przy wyprzedzaniu silnik przez powiedzmy sekundę wahał się co ma zrobić a potem ciągnął normalnie, czasem nawet w trakcie przyspieszania łapał muła na ułamek sekundy i znów szedł normalnie. Wymieniłem wężyki podciśnienia bo były już w kiepskim stanie ale dalej kłopot był, zawór przy turbo wyczyszczony (oba filterki) i dalej problem. Po podłączeniu kompa wyszło że czujnik ciśnienia doładowania nie domaga np: ecu po wciśnięciu gazu oczekiwało ciśnienie na poziomie 2400mbar a czujnik wskazywał 975 mbar. Po wymianie czujnika problem nie zniknął więc dochodzenie co jeszcze nie tak a mając już przejścia z kostką ciśnienia paliwa wymieniłem piny i problem znikł. Pozdrawiam Wojtek.
-
Hej. Widziałem ten temat i Twoją odpowiedź odnośnie numeru kostki też ale dopiero po moim wpisie tu z numerem tejże kostki. Ja kupiłem ori od Pana Maćka z Gorzowa i nie było problemów. Te z allegro mogą być różne dlatego że nie są ori a są do różnych czujników ale ktoś dopasował je i tak sprzedaje nie wiem czy były różne kostki do tych czujników. Dobrze że to podziałało w tym temacie ale tam w tamtym jest trochę to dziwne. Trzeba szukać problemu. Ja miałem jeszcze problem z czujnikiem doładowania a też okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania. i jak w tym wypadku wystarczyło wymienić piny na nowe. Pozdrawiam Wojtek.
-
Witam. Późno bo późno ale numer tej wtyczki i styków to numer 24 w tym linku. https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL81-EUR-06-2001-E39-BMW-530d&diagId=13_2041 Pozdrawiam Wojtek.
-
E39 (M57D30) zgasł i nie odpala - pomoc w diagnozie
wojtekaw odpowiedział(a) na lukaswalker temat w E39
Witam. Odpowiedź masz podaną w błędzie, ciśnienie paliwa masz 1bar takie podaje pompa w baku. Pompa progowa ma podawać 4 bary brak tego ciśnienia powoduje że sterownik silnika nie pozwoli go uruchomić. Skoro działa Ci pompa w zbiorniku (wspomniany 1 bar ciśnienia) to przekaźnik pomp jest sprawny. Przyczyny szukaj w pompie progowej bądź jej przewodów zasilających. Pozdrawiam Wojtek. -
Hej. Miałem takie same objawy, winne były styki właśnie na czujniku ciśnienia paliwa na listwie, styki wyglądały idealnie wzrokowo. Kombinacje różne szły ale po podłączeniu lapka i obserwacji live data padło na czujnik ciśnienia paliwa, po odłączeniu jego (wiem sterownik ma tryb "awaryjny") silnik zaczął pracować prawidłowo. Pierwsza czynność zakup nowych styków do kostki i wymiana ich, problem znikł od awarii minęły jakieś cztery lata a silnik chodzi cały czas prawidłowo. Wtyczka na wygląd nie działa styki straciły swą sprężystość i nie stykały już prawidłowo. Koszt styków to parę zł a radość z jazdy bezcenna :D :D Pozdrawiam Wojtek.