Skocz do zawartości

corsaire77

Zarejestrowani
  • Postów

    108
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O corsaire77

  • Urodziny 07.09.1977

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    MY2015 Cupra 280 5d
  • Zawód
    BE Trainer

Osiągnięcia corsaire77

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Chyba najfajniejsze porównanie e89 i e86: http://www.carthrottle.com/post/a-used-bmw-z4-coupe-is-all-the-drivers-car-you-could-ever-want-for-under-10k/ Starałem się pojeździć lub dać się przewieźć ówczesnymi konkurentami e86, i po trzech latach jeżdżenia raczej nazwałbym to samochodem sportowym. Jasne, zmagają się w nim dwie siły - płużenie przodem i wyjazd d*py, do tego nie ma szpery i jest CDV . Niemniej po małych modach - jak u kolegi McKoval, który założył LSD, wywalił CDV i zmienił geometrię - da się to w dużej części wyeliminować. SLK naprawdę okazał się tapczanem, ówczesne TT płużyło totalnie przodem, Opel GT vel Pontiac Solstice był wykonany jak w Bangladeszu i zmieniał kierunek jazdy na wybojach, 350z (uwielbiam ten samochód) to już bardziej muscle, albo bardziej do driftu - jak leciał bokiem, to miał już sporą bezwładność. Ciężko też trochę tę wagę zatrzymać. Ja się bałem. Oczywiście E86 nie jest czysto sportowy jak S2K czy Cayman S. W porównaniu z Caymanem jeździ jak stara Corvette, ale ze swoim momentem w trasie może służyć za 'pocket GT', jak nazwał to szef designu BMW (S2K jeździ tylko w trybie flat out). Zawsze uważałem Caymana S za ideał i tak już chyba zostanie - niczego więcej nie potrzebuję od motoryzacji, i kiedyś mam nadzieję taki samochód kupić. :cry2: Niemniej E86 dawał ten wyjątkowy 'sense of occasion', 6 cylindrów z natychmiastową reakcją, wyjeżdżający tył na którym mamy przyjemność siedzieć, możliwość dozowania gazu w zakręcie i wprowadzania pojazdu w rotację. Słychać dyfer, dwumasę, biegi wchodzą ciężko, [BAD] siada przy przyspieszaniu, i tak ma być. Na wielu filmach widać, jak e86 3.0si można objechać nowymi hothatchami, gdzie szpera i FWD umożliwia depnięcie już na szczycie zakrętu. Tyle że kierowca e86 i tak będzie miał większą frajdę. Pewnie definicje "samochodu sportowego" bardzo się różnią, ale dla mnie e86 zdecydowanie się kwalifikował.
  2. Dokładnie :-D To leciutka aluminiowa maska - czuję różnicę podnosząc teraz ciężki metalowy badziew.
  3. OEM już dawno nie produkują, a poza tym wymagał wiercenia. Na z4-forum.com był podobny problem - może warto pomyśleć nad adaptacją jakiegoś bagażnika rowerowego.
  4. Kolejna dawka plotek: nowe Z1 (zamiast Mini), nowe Z3 (właśnie, któryś z kolegów wspominał o wspólnej platformie z GT86), nowe Z5 aka Supra. http://www.bmwblog.com/2014/12/09/new-info-bmw-z1-z3-z5/?utm_content=buffereed61&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
  5. Ja nie kombinowałem, wstawiłem ATE Power Disc (dostępne również oficjalnie jako doposażenie OEM). Nawet nie świniły za bardzo pyłem, jak na nacinane. Rozumiem, że chodzi o zmiejszenie fadingu po paru okrążeniach? Bo jeśli chodzi o siłę hamowania, to po prostu większe heble.
  6. Oglądałeś je już na żywo? Bierz coupe :twisted: :twisted: :twisted: - w czasach F-Type, Maserati Alfieri i nowych Mercedesów nagle wyglada zaskakująco "na czasie". Pomijając to, że handlarz nie wie, o czym pisze.
  7. Zapewne chodziło bardziej o wspólny projekt na bazie nowej Supry, nie GT86. Będzie to samochód z silnikiem umieszczonym centralnie i napędzie na tył. O ile w wersji Toyoty będą także dwa silniki elektryczne z przodu, jak w Ferrari FF, to w BMW nie jest to jeszcze do końca przesądzone. W każdym razie, szykuje się wreszcie sportowy samochód.
  8. Równie dużo części pochodzi z serii 1. Jeśli chodzi Ci o części "zamek systemowy" prawy (51217202146) lub lewy (51217202145), to występują właściwie we wszystkich nowszych BMW, z wyjątkiem wspomnianego E46. Tutaj możesz sprawdzić zastosowanie każdej części w innych pojazdach. Załączam przykład wspomnianego zamka: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7202145-zamek-systemowy-lewy
  9. Maledives Blue :clap: :modlitwa: :dance:
  10. Gdyby ktoś miał ochotę, następna Kawa i Samochody już w niedzielę 27. lipca w PKP Warszawa Powiśle od 10:00 do 13:00. Jak zwykle sporo rzadkich kabrioletów, coupe i GT. Warto wpaść i porozmawiać.
  11. Cześć, najczęstszym powodem parowania lamp w naszych samochodach są uszczelki zintegrowane z tylmi pokrywami. Masz do nich dostęp przez nadkole. Otwierasz (np. monetą) klapkę rewizyjną i możesz zdjąć drut mocujący pokrywy. Jak pewnie zauważysz, uszczelka pokrywy z czasem twardnieje, parcieje. Uszczelnianie silikonem niewiele daje. Te lampy są co prawda wentylowane, ale przy sparciałej uszczelce jest za dużo wilgoci. Nowe pokrywy można zamówić u dealera. Numery (po lifcie): 07 Pokrywka reflekt. lewego 1 63126928413 07 Pokrywka reflekt. prawego 1 63126928414 Przed wymianą osusz dokładnie otwartą lampę (różne metody - paręnaście minut suszarką, dzień na słońcu, itp.). Jeżdżenie dłużej przy parujących lampach może skończyć się nieciekawie. Skraplająca się woda wycieka wtedy przez otwór na dole lampy i może np. zalać przetwornice xenonów.
  12. Wow. Jaki to kolor? Maldives Blue? :-D
  13. Popychacze. Wada fabryczna wielu silników po lifcie. Wychodzi zwykle w samochodach o małych przebiegach, nie jeżdżących na co dzień. Porównaj: Po wymianie popychaczy problem może z czasem powrócić. Niestety często jedynym ratunkiem jest wymiana głowicy na poprawioną wersję (część dostępna od 2008, po zakończeniu produkcji E85/6). Napisano już o tym dziesiątki stron: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10937
  14. Było mnóstwo kabrioletów - Mercedesy, S2000, Miaty, Boxstery, i oczywiście piękne, pachnące nowością E89.... :clap: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203054269411945&set=ms.10203054268451921.10203054267771904.10203054267051886.10203054266731878.10203054266451871.10203054266131863.10203054265891857.10203054265011835.10203054264611825.10203054264331818.10203054264091812.10203054263891807.10203054263211790.10203054269411945.10203054263011785.10203054263491797.10203054265411845.bps.a.10202861980164834&type=1&theater Lepsze zdjęcia: https://www.facebook.com/motorePL/photos/ms.761633473887769.761633507221099.761633553887761.761633577221092.761633600554423.761633630554420.761633643887752.761633693887747.761633717221078.761633743887742.761634040554379.761633797221070.761633833887733.761633853887731.761633880554395.761633920554391.761633927221057.761633947221055.761633987221051.761634003887716.761634020554381.761633747221075.761632863887830.761632900554493.761632880554495.761632920554491.761632947221155.761632963887820.761632990554484.761633023887814.761633060554477.761633080554475.761633457221104.761633143887802.761633177221132.761633217221128.761633223887794.761633257221124.761633277221122.761633310554452.761633337221116.761633360554447.761633393887777.761633440554439.761633107221139.bps.a.456937597690693/761632863887830/?type=1&theater
  15. Zomol, tak jak znalazłeś, w katalogu są clear indicators do prefacelifta. Problem w tym, że z fabryki wyjeżdżały z pomarańczowymi. Białe oryginalne przez liftem były widywane - według niektórych - tylko pod koniec przedliftowej produkcji. Reszta to przeróbki własne. Nie występowały jako opcja fabryczna. http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?p=169415#p169415 To taki swoisty biały kruk, i to dość drogi. Można było je kupić jako opcję do zamontowania u dealera: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?p=73562 Rzadsze niż dziewica w klubie. KlaudiuszS - przepisy regulują kolor świecenia, nie kolor klosza. Gdyby przyjąć takie rozumowanie, przy przejściu z pre- na facelift w większości krajów nowa wersja byłaby nielegalna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.