Skocz do zawartości

cursor

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 166
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O cursor

  • Urodziny 06.08.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Nie mam ;P
  • Lokalizacja
    Racibórz(Śląsk)
  • Zawód
    Elektromechanik w niezależnym warsztacie BMW

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia cursor

  1. A gdzie producent umożliwił ograniczenie EGR? W ISTA zostało to usunięte już dawno
  2. Odłączyłeś stare lusterka, podłączając nowy panel? Teoretycznie wtedy szyby powinny nadal działać, ale seryjne lusterko będzie blokować pracę nowego panelu
  3. SZL to zespół przełączników zespolonych pod kierownicą. Błędy dotyczą czujnika kąta skrętu, który jest w nim Zmień język na angielski, będzie prościej 😉 Przydałoby się podpatrzeć odczyty z obu czujników kąta skrętu(tego w SZL i w przekładni). Bodajże inpą łącząc się z AFS, da się podejrzeć oba odczyty naraz
  4. F10 LCI USA ma tradycyjną przesłonę z długich(jak w przedlift czy E60). ECE ma wałeczek o odpowiednim kształcie, żeby "wycinanie" wiązki działało. Wersję ECE da się też przestawić na UK w I-Drive. Kilka auta z xenonem skrętnym miałem. Kodowanie TMS na ECE załatwiało sprawę, nie powodując problemów z dziennymi itp.
  5. Mylisz się. Z TIS:
  6. Pokaż błędy wraz z opisem i ramką zamrożoną
  7. Jak najbardziej prawda, po prostu miałeś szczęście. Nie zawsze tak się, dzieje. Przez awarię klamki, możesz nie uruchomić silnika(sterownik nie pozwoli przez brak komunikacji z blokadą kierownicy
  8. Na pewno warto skontrolować wiązkę do lampy, potrafi się przetrzeć o nadkole. Wyjąłbym też moduł TMS z tej lampy i sprawdził czy nie ma na nim śladów wilgoci. Z tego co pamiętam to sam TMS jest chyba taki sam w ECE i USA, to kwestia kodowania
  9. Cyfra/liczba na końcu nr VIN to suma kontrolna, to normalne 😉 Ten błąd oznacza, że masz w FA jakąś nielogiczną kombinację opcji, np. dwa języki, albo coś z Europejczyka, a masz auto z USA. Sprawdź czy przypadkiem nie masz opcji 8A1(język polski), 6UD(rosyjski) lub 698(region 2 dla DVD)
  10. Lista błędów w modułach wraz z opisami?
  11. Wiele modeli wyprodukowanych po 03/2018r nie ma instalacji i ledów do przeciwmgłowych tył. Warto sprawdzić, przed wysyłką lamp na przeróbkę
  12. CIC special service utility potrafi pokazać wersję mapy w jednostce. Nowsze wersje ISTA w zakładce z danymi pojazdu też powinny. Osobiście najpierw uruchomiłbym obecną mapę, aby mieć pewność, że wszystko działa, a później robiłbym aktualizację. Teoretycznie powinien zadziałać też kod z nowszej wersji mapy(np. 2018 do mapy 2014), ale różnie z tym bywa. Kod wygeneruj analogicznie jakbyś aktualizował nawigację
  13. cursor

    Śląskie

    We Wieprzu jest BMW Mcoders
  14. Jeśli masz podstawowe stereo, sama wymiana głośników da zauważalny efekt, ale z subwooferów myślę, że nie będziesz zadowolony do momentu gdy nie dołożysz do nich wzmacniacza. Wszystko rozbija się o własne umiejętności. Zestawy dedykowane takich marek jak Audio system, Gladen, Helix czy Focal to w przypadku przednich drzwi jest plug&play, jeśli pozostaniesz przy zasilaniu ich z końcówki w radiu(w wielu przypadkach wystarczające). Subwoofery też jakoś zagrają, ale ich potencjał wykorzystasz dopiero po podłączeniu ich do zewnętrznego wzmacniacza. Nie chodzi tu o ilość basu, co przede wszystkim kontrolę nad głośnikami. We wspomnianych instalacjach, które wykonywałem używałem głośników z logic7(chodziło o możliwe najtańsze poprawienie fabryki). Dodatkowo wyprowadziłem sygnał audio do wzmacniacza dla subwooferów jak to jest w systemie HIFI i przekodowałem radio na Hifi. Każde CCC i MASK mają takowe wyjście, kwestia ew. kodowania, aby pojawił się tam odpowiedni sygnał. Jeśli bawiłeś się już kiedyś z car-audio, to podłączenie takiego wzmacniacza nie będzie dla Ciebie dużą trudnością(niewiele się to różni od montażu takiego wzmacniacza np. w Golfie)
  15. Z odłączonym modułem ALC(AHL) spróbowałbym wykonać inicjalizację active steering przy pomocy ISTA. INPA podczas tej funkcji nie wykonuje kalibracji kąta skrętu u góry(w SZL). Moduł ALC podłączony jest do PT-CAN(tak samo jak sterownik silnika czy active steering), aby znać kąt skrętu kierownicy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.