Nemrod
Zarejestrowani-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E91 320i LCI (2010 rok)
Osiągnięcia Nemrod
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora
Nemrod odpowiedział(a) na szymonb temat w E90, E91, E92, E93
Dzieki. Chyba ostatnie pytanie :) mam obecnie aku 90Ah i prąd startowy 900A. Czy bedzie pasował (po adaptacji oczywiście ) 92Ah ale prąd startowy 850A ? -
Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora
Nemrod odpowiedział(a) na szymonb temat w E90, E91, E92, E93
„Odczekać 15 minut”… od wyłączenia pojazdu, tak mam rozumieć ? -
Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora
Nemrod odpowiedział(a) na szymonb temat w E90, E91, E92, E93
Dziękuje za cenne wskazówki. Czy jest jakiś sposób aby ograniczyć ryzyko uszkodzenia tego modułu FRM3 ? Widzę, że koszt jego wymiany to kolejny niemały wydatek. -
Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora
Nemrod odpowiedział(a) na szymonb temat w E90, E91, E92, E93
Dzieki przeszukałem forum zapomiałem i YT :/ Mam dodatkowe pytania: 1. Jaki akumulator najlepiej kupić (320i 170 KM; start stop; efficientdybamic). 2. Obecnie mam seryjny, od nowości. Czy po wymianie na nowy auto odpali bez adaptacji nowego aku ? 3. Czy gdzies w okolicach Warszawy ( Otwock, Wawer, Wilanów, Konstancin) mógłby mi ktoś odpłatnie zaadaptować nowy aku ? Pzdr -
Zamykając wątek. Żadnych ledów z tyłu nie mam. Zwykle żarówki. Zmylił mnie wygląd świateł (po lifcie).
-
Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora
Nemrod odpowiedział(a) na szymonb temat w E90, E91, E92, E93
Czołem Panowie. Czy mógłby ktoś podrzucić instruktaż jak i dostać się do akumulatora i wymontować go. Przejrzałem mnóstwo wątków, nie znalazłem. -
Cześć Panowie. Nie znalazłem takiego wątku. Brak światła stop jak w tytule. Jak to naprawić ? Czy w ogóle wymienia sie jakies „żarówki”, moduły led w tych lampach ? Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.
-
BMW 320i wtryskiwacze wymiana czy czyszczenie.
Nemrod odpowiedział(a) na Nemrod temat w E90, E91, E92, E93
Auto odebrałem już w piątek. Zdecydowałem sie zrobić napraw w ASO bo cena w miarę rozsądna, a nieautoryzowany serwis to długi czas oczekiwania na jakiś termin. Wymieniłem komplet na dwóch cylindrach do tego na pozostałych dwóch świece, całkowity koszt 3 000 PLN - 2 100 PLN części i 900 PLN robocizna ( w tym 340 PLN testu komputerowego). Cena oczywiście po rabatach. Jak sobie policzyłem to może poza ASO zaoszczędził bym ok 300-400 PLN ale za to bez gwarancji. Jestem bardzo zadowolony - auto kompletnie odmienione, dynamiczne. Poniżej objawy, które zostały wyeliminowane: - wypadanie zapłonu - szczególnie na ciepłym silniku, - spadki mocy, okresowe zamulenie silnika, - na wolnych obrotach (poniżej 2 tys.) auto dławiło się, konieczna redukcja biegu, - na luzie i wolnych obrotach auto potrafiło nierówno pracować (bardzo delikatne skoki obrotów) - potrafił się jakby "zakrztusić", - rozchwiane wartości średniego spalania w rożnych okresach. Z ciekawostek: - koszt roboczogodziny w przypadku aut starszych niż 5 lat to 22 PLN brutto, a nie 37 PLN - ceny warszawskie, - na początku ASO odmówiło mi wydania wymienionych części, bo polityka firmy, bo coś tam, ale po chwili zadzwonili, przeprosili i oczywiście pięknie zapakowali w pudełeczka i zostawili w bagażniku, wtryskiwacze może zregeneruje, - odmówili mi również wydania, wydruku z kompa po pełnej diagnozie, udało mi się jednak wydębić oryginał diagnozy w jaki sposób doszli do wymiany wtryskiwaczy, jakieś 12 stron, wszystko po szwabsku, ale w podsumowaniu faktycznie - wymiana wtrysków na dwóch cylindrach. Dziś wiem, że tę naprawę powinienem już przed wakacjami zrobić bo ostatnie miesiące to był muł a nie BMW. Pozdro Panowie! -
Cześć! Prośba o radę i Wasze opinie. Posiadam 320i LCI (170 KM), rok prod. 2009, przebieg 84.500 km, jeżdżę na dobrym paliwie Pb98 lub Pb100(z Shella). Objawy - okresowe spadki mocy (raz jeździ jak burza, raz jak muł). Słabo pali na ciepłym - długo kręci. Coroczny przegląd w nieautoryzowanym serwisie pokazał ponoć błąd sądy lambda. Sąda 15 miesięcy temu wymieniana w ASO przy okazji innej naprawy, wiec jeszcze na gwarancji. Jadę wiec do ASO Dzisiejsza diagnoza ASO BMW - na dwóch cylindrach do wymiany wtryskiwacze, świece i cewki, ale zalecają wymianę kompletu na 4 cylindrach, bo te niewymienione pewnie i tak zaraz padną, jak będą dwa nowe wtryskiwacze. o cenie lepiej nie będę pisał :cry: W necie czytałem, że wtryskiwacze w benzyniakach są bardzo trwałe i sporadycznie się psują, częściej zanieczyszczają i wymagają profesjonalnego czyszczenia, a nie wymiany. Pytanie - czy może ktoś potwierdzić, to co napisałem w zdaniu powyżej ? Czy jest sens czyścić te wtryskiwacze np. tu http://pracowniamielewczyk.pl/o-firmie ? Czy kupować nowe wtryskiwacze ok 900 pln/sztuka ? Będę Wam bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie w temacie wtryskiwaczy benzynowych BMW.
-
Mnie problem dotknął również przed wczoraj (po raz drugi w historii) - pierwsze roztopy u mnie pedał hamulca był twardy.. Pierwszy raz kiedy zauważyłem problem (listopad) - tez padał duuży deszcz. Objaw dziwny, ale liczba wpisów na ten temat w ostatnich dniach, raczej wskazuje na pogodę.
-
Częstotliwość przeglądów/wymian w 320i (e91)
Nemrod odpowiedział(a) na Nemrod temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Dzięki, apropos odmy to muszę gdzieś sprawdzić na 100%, bo słyszałem, że jednak mam odmę. Rozrząd mam na łańcuszku, wiec nie wymieniam, tak?? -
Częstotliwość przeglądów/wymian w 320i (e91)
Nemrod opublikował(a) temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Witam Koledzy, jestem świeżak, dopiero co sprowadziłem z Niemiec BMW e91 LCI 320i (170 KM) 2009 rok, przebieg 49600km. Ostatnie serwis przy 31000km (olej+filtr+płyn hamulcowy+filtr powietrza). Chciałem zapytać o częstotliwość dalszych przeglądów( nie zamierzam robić ich w ASO) i wymian. Wiem, że niektóre elementy (olej, klocki, filtra kabinowy.) mogę sprawdzić na komputerze, ale co np. z świecami, filtrem paliwa, filtr odmy, płynie w układzie chłodzenia, oleju w skrzyni itd......??? Przewertowałem całą niemiecką lekturę, która była w aucie i nic nie znalazłem..... Wątpię, żeby w ASO dali mi wydruk, mówiący co i kiedy powinienem wymieniać. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdro!! -
Dzięki wielkie za pomoc!! :) Czy tak samo kasuje inspekcie filtrów??? Czy dla każdego filtra (powietrza, paliwa, oleju) jest osobna kontrolka???
-
Mam 320i (170 KM) E91 LCI 2009 rok - i komputer pokazuje mi następną wymianę za 11 tys.km, ale chce zmienić wcześniej, nie czekając 11 tys.km. Chodzi mi o to czy po wymianie w tej chwili oleju moge jakoś zrestartować kompa aby od nowa odliczał 30 tys.,a nie aktualne 11 tys. do kolejnej wymiany??
-
Ciężko mi znaleźć podobny wątek (strasznie mało tu o silnikach benzynowych). Pytanie jest następujące: Wymieniam (nie w ASO) olej+filtr, czy w benzynzach również występuje filtr odmy?? I jak mam ustawić w komputerze samochodu, aby odliczał od zera dystans i czas do nastepnej wymiany oleju? Czy cos takiego wykonuje sie tylko w ASO. Sory za być może głupie pytania ale BMW mam dopiero od 3 tygodni :)