Medick
Zarejestrowani-
Postów
79 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46 320d M47TU 2002r AT
Osiągnięcia Medick
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
U mnie halogeny przykręcone są od strony wewnętrznej ale mam inną wersję po lifcie. Myślę, że tutaj będzie podobnie. Zdejmij przednie nadkole z tym tunelem a powinno się coś wyjaśnić.
-
Tak. Profilaktycznie to zrobiłem.
-
Witam, co zdejmę pokrywę zaworów to mam przestawiony rozrząd na blokadzie kół na czujniki vanosów. Czasem korekty wymaga też położenie wałka wydechowego jednak nie zawsze natomiast zawsze mam przestawione koła na czujniki. Auto po poprawnym ustawieniu rozrządu jeździ ok jednak mam wrażenie, że znowu przestawił mi się rozrząd a znudziło mi się w kółko zrzucać pokrywę zaworów bo efekt ustawienia rozrządu jest krótkotrwały. Moim wrażeniem jest, że rozrząd przestawia się na kołach vanosów na łączeniu z wałkami jednak chcę się dowiedzieć czy jest to możliwe? Na ostatniej korekcie rozrządu bardzo mocno dokręciłem te koła jednak chyba nic to i tak nie pomogło. Łańcuch wygląda na napięty prawidłowo, więc nie wiem czy jego wymiana ze ślizgami coś pomoże, dodam, że napinacz jest nowy. Jeśli teraz zdejmę pokrywę i okaże się, że rozrząd jest znowu przestawiony chciałbym wiedzieć co z tym fantem zrobić aby więcej tam już nie zaglądać. Pozdrawiam
-
Za co i gdzie?
-
Witam, dziś postanowiłem ogarnąć WinKFP i zaktualizować soft w dme. WinKFP zaktualizowałem BMW coding toolem korzystając z sp-daten 57.2. Wgrywanie softu F3 Update ZUSB poszło wszystko ok w 3 etapach (pasek postępu: pierwszy raz szybko poszedł do 100%, później długo do 100% i ostatni 3-ci etap musiałem potwierdzić i w miarę szybko poszło również do 100%), na koniec dostałem informacje, że programowanie zostało zakończone. Aktualizacja wykonała się z nr. 7516518 do 7551385. Efekt jest taki, że mam zapisany stały błąd teraz w sterowniku: DIS: 28D6 DME: Process error - no coding DME not yet coded INPA: 28D6 CDKCOD - HO-Proc.failure, coding missing DME noch nicht codiert Oprócz tego błędu auto jeździ i nie widać nic niepokojącego ale wolałbym to wyjaśnić. Przyda się też dla ludzi którzy mają ten błąd w sterowniku silnika i nic nie robili bo widziałem takie posty, jednak odpowiedzi były z kosmosu i finalnie problem nie był rozwiązany. Pozdrawiam
-
Serio nikt nie wie? :shock:
-
Stare się przycinały i wymieniałem wszystko aby zrobić te stukanie ale co bym nie wymieniał to i tak bezskutecznie. Nowe chodzą luźno ale jakiś luzów które powodowałyby na nich stukanie raczej nie widzę.
-
Ustawiłem prawidłowo wałki balansujące jednak nie rozwiązało to problemu ze stukami. Tak jak wcześniej wspomniałem, że wiedziałem o ich złym ustawieniu po tej operacji znacznie poprawiła się kultura pracy silnika. Ma ktoś jakieś pomysły z tymi stukami? Jeździć i nie wnikać już trochę za późno zważywszy na poniesione koszty i czas :/ Pozdrawiam.
-
Coś mi się wydaję, że znowu poleciał Ci jeż. Sytuacja jaką opisujesz była podobna u znajomego, wymieniliśmy jeża i działa.
-
Należałoby przelecieć miernikiem instalację i poprawność działania joya. Do sprawdzenia sam joy i wiązka w drzwiach- najprawdopodobniej jest uszkodzona w miejscu gdzie się składa na połączeniu drzwi- nadwozie
-
Witam, zakupiłem blokady rozrządu do silników N42 I N46, mam pytanie do czego służą te wyszczególnione na dołączonym zdjęciu? Może są do N46 którego jeszcze nie widziałem albo do czegoś gdzie nie były mi potrzebne. http://zapodaj.net/3968697f2e463.jpg.html Pozdrawiam
-
Witam, z problemem stuków w układzie napędowym walczę już pół roku. Jest to metaliczny stukot przy szybkim ruszaniu i występuje bardzo wyraźnie po gwałtownym wciśnięciu sprzęgła, np. gdy jadę na wstecznym, wciskam sprzęgło aby zakończyć cofanie na rozpędzonym samochodzie, tak samo jest na 1 i przy zmianie na 2 bieg- zawsze po wciśnięciu sprzęgła i mam ok. 3 metaliczne stuknięcia, można ten dźwięk porównać do poluzowanego wydechu który o coś uderza, zrobiłem chyba wszystko co możliwe i bez zmian. Stukot na podnośniku wyraźnie wydobywa się ze skrzyni biegów. Lista wykonanych czynności w celu usunięcia usterki: -wymiana wszystkich 7 tulei tylnej belki czyli mocowania dyfra też -wymiana łącznika elastycznego skrzyni biegów z wałem napędowym -wymiana podpory wału -wymiana poduszek skrzyni biegów -poduszki silnika sprawdzone- ok -mocowanie belki do podłogi sprawdzone- ok -podmiana dyfrów na 3 różne -podmiana skrzyni biegów na 3 różne -podmiana wału napędowego, na moim luzu na krzyżakach też nie było ale z tego wszystkiego w ramach testu podmieniłem cały wał -wymiana kompletu sprzęgła z kołem dwumasowym na nowe LUKa, później też w ramach testów na inne używane, sprzęgło wyzerowane -wymiana wszystkich tulei tylnego zawieszenia łącznie z progowymi -wymiana półosi na nowe Metelli -zaciski hamulcowe solidnie dokręcone Wpadłem na jeszcze jeden pomysł który będę jutro realizował, mianowicie ustawienie wałków balansujących, na 100% są źle ustawione bo ktoś wcześniej nieumiejętnie ingerował w rozrząd. Na tym poziomie kończą się moje pomysły ale korzystając z okazji, że będę zwalał miskę olejową może ktoś nasunie jeszcze jakieś pomysły co tam i ogólnie jeszcze sprawdzić. Pozdrawiam.
-
Faktycznie widziałem wcześniej ten post i zapomniałem o nim. Mam jeszcze pytanie do blokad bo widzę dwa różne komplety: http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-1-8-2-0-valvetronic-n42-n46-t-i5670383330.html http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-n42-n46-n46t-valvetronic-i5670551078.html Jak to z nimi jest bo na pewno są do czegoś innego, zastanawia mnie ta pierwsza?
-
Witam, chciałbym prosić o jakieś wskazówki dotyczące wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy- mniej więcej wiem z czym to się je ale większe obawy mam w kwestii rozrządu, vanosów itp. Czy będzie konieczne ustawienie od nowa rozrządu? Jeśli tak to jakie blokady do tej operacji mi wystarczą bo w necie widziałem takie już za 200zł. Proszę o jakieś wskazówki dotyczące kwestii rozrządu ponieważ będę robił to sam a nigdy wcześniej nie robiłem, proszę też o nie negowanie mojego pomysłu- samochód jest mój, mam okazję więc chcę się tego nauczyć a tępy nie jestem oby tylko pierwszy raz a ten zawsze musi kiedyś nastąpić jak u każdego, najwyżej jeśli coś pójdzie nie tak to będzie mój stracony czas a koszty najwyżej poniosę w ramach "edukacji" aż w końcu się uda. Proszę o naprowadzenie mnie w miarę możliwości krok po kroku od początku jak wygląda demontaż i ponowny montaż wałków itp. Pozdrawiam
-
Witam ponownie. Zakupiłem odpowiedni manometr i zmierzyłem kompresję która przedstawia się następująco: Minimum valve lift: cyl.1- 7.5 cyl.2- 8 cyl.3- 7.5 cyl.4- 6 Valve lift 9.6mm więc chyba max: cyl.1- 11 cyl.2- 11.3 cyl.3- 11.3 cyl.4- 11.6 Próba olejowa: cyl.1- 13.4 cyl.2- 13.7 cyl.3- 14.6 cyl.4- 13.7 Prosiłbym o ocenę ludzi którzy mają większe doświadczenie z tym silnikiem. Wg TISa ciśnienie ma wynosić 9-18bar, ze wzoru jest to 12.5bar. Pozdrawiam.