Skocz do zawartości

mcs80

Zarejestrowani
  • Postów

    207
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 520i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mcs80

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. 112 błąd zajętości maty: kiedy mi pierwszy raz wyskoczył to kupiłem emulator z allegro. Odłączyłem wszystko pod fotelem, wpiąłem emulator i był spokój z dwa lata. Po czym znów wyskoczył ten sam błąd. Myślałem, że emulator padł. Kupiłem drugi i założenie drugiego już nic nie dało. Więc .... poczytałem i wykodowałem tą matę ncs'em. Samochód już jej nie sprawdza. Zachowuje się tak jakby nigdy jej nie było. Jak masz INPĘ to masz i ncs expert. Na youtube jest dokładny poradnik krok po kroku jak wykodować tą matę. Wg mnie to lepsze rozwiązanie niż ten emulator. Pamiętaj, że po wykodowaniu maty poduszka pasażera zawsze wystrzeli, bez względu na to czy ktoś będzie siedział na miejscu pasażera, czy nie. Jeśli chodzi o czujnik (bodajże ciśnienia) abs, który też mi padł, to kiedy kupiłem najpierw jeden zamiennik (działał źle - wywalało błąd), później drugi innej firmy też zamiennik (nadal wywalało błąd) to skończyło się na zakupie oryginału i problem zniknął. Nie pamiętam tylko jaki mi wtedy błąd wywalało, ale chyba bezpośrednio błąd czujnika ciśnienia płynu hamulcowego / abs'u. A te ikony od abs'u mogą oznaczać wiele różnych rzeczy. Mi padł też sam sterownik pompy abs. Już dwukrotnie. Za pierwszym razem nie działał prędkościomierz i tempomat. Za drugim razem tylko i wyłącznie kontrola trakcji. Za każdym razm sterownik szedł do naprawy i wracał sprawny i wszystko działało.
  2. Cześć, rzuć okiem na to: https://bmw-info.pl/ISTA/ powinieneś sobie poradzić.
  3. Dzięki za wskazówki. Wymienię, kupię cały ten przewód, bo obawiam się, że bez tej przejściówki będzie trochę za krótki. W każdym razie z jednej strony, wejście do tunera w bagażniku to fakra: A to wejście z drugiej strony, do wzmacniacza za słupkiem tylnym lewym ma jakąś swoją nazwę?
  4. U mnie kabel który biegnie od wzmacniacza (za tylnym słupkiem, oznaczony jako 2 w pierwszym poście) do bagażnika do tunera kończy się męskim wejściem jak na zdjęciu D poniżej. Natomiast w tunerze mam inne wejście. Takie jak na zdjęciu E. Stąd jest ta przejściówka. Być może powinienem kupić kabel (jeden bez przejściówki) który z jednej strony będzie miał wejście jak do wzmacniacza, natomiast z drugiej jak do tunera? Tylko jak te końcówki się nazywają? Czy wejście antenowe w tunerze to to zaznaczone na zdjęciu E? Jak rozbiorę tuner to zauważę ten pręcik? Widać to na gołe oko?
  5. Cześć. samochód: e39 2001 polift sedan. Tuner radiowy bm54 po lewo w bagażniku. Wyświetlacz 16:9. Mam taki kłopot z radiem. Radio odbiera słabo. Często zanikają wszystkie stacje, tzn. na wyświetlaczu nie pojawia się żadna. Szumy i trzaski. Wiem, że powinno być dużo lepiej - porównania z innymi samochodami na tym samym terenie. Wczoraj pobawiłem się instalacją. Najpierw wzmacniaczem za tylnym lewym słupkiem, odkręcałem wszystkie złącza i sprawdzałem co się będzie działo i tak: 1. Po odkręceniu sygnał w radiu całkowicie zanika. Samo radio działa, tzn. nie wyłącza się. Pomarańczowa dioda przy włączniku pali się. W radiu cisza całkowita, nie ma nawet szumu. 2. Po odkręceniu sygnał w radiu całkowicie zanika. W radiu cisza całkowita, nie ma nawet szumu. Samo radio wyłącza się po około 30 sek., tzn. pomarańczowa dioda przy włączniku gaśnie. Po ponownym podłączeniu dioda zapala się po około 5 sek. i radio zaczyna grać, cały czas tak samo słabo. Wg mnie ten przewód biegnie do tunera w bagażniku i jest podłączony do tunera. U mnie po drodze na tym kablu jest jeszcze przejściówka (zdjęcie B). Sama przejściówka jest delikatnie może nie uszkodzona ale przełamana. 3. Odłączenie powoduje całkowity zanik odbioru. W radiu cisza całkowita, nie ma nawet szumu. 4. Ten przewód nie robi zupełnie nic. Czy jest podłączony, czy nie to nie ma to żadnej różnicy. 5. Ten przewód tak samo nie robi zupełnie nic. Czy jest podłączony, czy nie to nie ma to żadnej różnicy. 6. Po odłączeniu odbiór jest gorszy. Szumi i trzeszczy jeszcze bardziej. Ale to nie jest jakaś kolosalna różnica. ilość stacji na BC nie zmienia się. Mam wrażenie, że to jest sygnał antenowy. 7. Ten przewód nie robi zupełnie nic. Czy jest podłączony, czy nie to nie ma to żadnej różnicy. Zabawy tunerem w bagażniku i wszystkimi przewodami z niego i do niego wychodzącymi nic a nic nie dają. Cały czas tak samo kiepsko odbiera. Kiedy odpinam od tunera przewód ze zdjęcia B dzieje się dokładnie to samo co przy odpięciu przewodu 2 od wzmacniacza za słupkiem. W ogóle mam wrażenie, że jak ktoś wejdzie do samochodu to odbiór się pogarsza, słychać większe szumy i trzaski. Sam tuner (ten z bagażnika) już był naprawiany - końcówki mocy. Wzmacniacz (ten spod słupka) też już podmieniałem na inny o takich samych numerach i też nic to nie dawało. Żadne zabawy, dokręcanie, odkręcanie, załamywanie, przeginanie żadnych kabli nie poprawiło pierwotnego stanu. Gdzieś czytałem o jakimś cienkim druciku sygnałowym w antenie który lubi pęknąć? Ale gdzie to jest o jakim pręciku mowa? Co robić dalej, co dalej sprawdzać wymieniać? Ktoś coś doradzi / podpowie?
  6. Cały zbiornik ma 70l. A co się dzieje w przypadku ilości paliwa mniejszej od tych 30/31l, np: 20l? Czy pompka będzie się starała utrzymywać 20l cały czas w jednej sekcji? Paliwo do silnika pobierane jest tylko z jednej sekcji? Czy z dwóch równolegle?
  7. Cześć, mógłby mi ktoś napisać jak to jest z poziomem paliwa w baku? Wiem, że jest on podzielony na dwie sekcje i jakoś to się tam przelewa. Zalałem ponad 40l. I w jednym zbiorniku nigdy nie wyskakuje mi ponad 31l. Czy 31l to maks na jeden zbiornik / sekcję? Czy jakiś pływak mi się zawiesza i nie wskazuje prawidłowo / więcej? Trzeci odczyt od lewej to suma i powiedzmy że ona się nie zmienia. Podczas jazy pierwsza i druga wartość zmieniają się cały czas / skaczą. Widocznie paliwo sobie hasa między dwoma zbiornikami / sekcjami. Ale druga wartość nigdy nie przekracza 31l. Widać to na zdjęciu. Tak wiem wyświetlacz ma nie wszystkie pixele. Ale dopóki mogę odczytać to nie chce tego naprawiać. Z góry dzięki za odpowiedź.
  8. mcs80

    Brak aktywnego bc e39

    Tutaj mniej więcej od 4-tej minuty masz pokazane co Ci najprawdopodobniej się stało. W tej manetce są puszczone luzem cienkie i kruche przewody właśnie od przycisku BC. Jeden z nich się przerywa. Ja swój cały zastąpiłem cały zupełnie nowym solidniejszym i działa już kilka lat. Niestety musisz zdjąć kierownicę aby się dostać do manetki.
  9. Cześć, zainstalowałem ISTA. Wcześniej wszystko diagnozowałem INPĄ. W ISTA znalazłem błędy, których w inpie nie widziałem. Tzn nawet nie mam pewności, bo w inpie błędy są zupełnie inaczej oznaczane. Czy mógłby mi ktoś pomóc rozpracować te błędy? Gdie szukać ich opisów?
  10. Cześć, u mnie kiedyś po zabawie i próbie wgrania nowego softu kość pamięci padła na której ten soft jest nagrany. Ale miałem inny objaw. Nie stawało na próbie uruchomienia a uruchamiało się w podstawowej monochromatycznej najstarszej wersji softu
  11. A wygląda to tak: WhatsApp Video 2024-06-25 at 14.36.41.mp4
  12. https://e46garage.pl/bmw-inpa-2020-5-0-6-ncsexpert-4-0-1-ediabas-7-3-0-spdaten-v67/ 1. Instalujemy inpa_5_0_6-2020.exe. TO NIE WIRUS - u mnie windows blokował pisząc, że to wirus. Działa zarówno na win10 i win11 2. Podłączamy kabel samochód <-> komputer. Komputer go wykryje ale nie zainstaluje sterowników domyślnie. W "menedżerze urządzeń" będą niezidentyfikowane urządzenia. W każdym niezidentyfikowanym urządzeniu "Aktualizujemy sterownik" a jako źródło podajemy "Sterownik kabla". Powinny przejść wszystkie. 3. W "menedżerze urządzeń" powinien pojawić się "Porty COM i LPT" (przy podłączonym kablu). Wchodzimy w Właściwości -> Ustawienia portu -> Zaawansowane -> - Koniecznie ustawiamy: Numer portu: " COM1" - mi co jakiś czas komputer zmienia tą wartość np na com 3. I jak cos mi nie działa top musze tu znów wejść i zmienić na com1 (nie wiem, czemu się tak dzieje) - Czas opóźnienia (msek): 1 - Odbioru (Bajty) 4096 - Transmisji (Bajty): 4096 - Akceptujemy wszystko "ok" x2 4. Możemy odpalić INPĘ lub NCSexpert. - przy INPIE obie czarne kółka na górze powinny się palić na czarno - instrukcja kodowania NCSexpert jest na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=vCcsMsahjP4
  13. Wymieniałem w dwie osoby całą podsufitkę, co prawda w corolli, ale nie ma to chyba żadnego znaczenia. Dodam, że pierwszy raz w życiu się czymś takim zajmowałem. Podsufitkę wyciągnąłem z samochodu. Nie wyobrażam sobie robić tego (wg mnie to niewykonalne) na zamontowanej w samochodzie podsufitce. Użyłem kleju Bonaterm AS jak poniżej. Nanosiłem go zwykłem pędzlem (mimo, że na opakowaniu jest, że do pistoletu). Zerwałem cały stary materiał z podsufitki i naklejałem nowy. Podsufitkę po usunięciu całego starego materiału odtłuściłem jeszcze przed nakładaniem tego kleju. Klej nakładałem i na podsufitkę i delikatnie na materiał tak aby materiał nie przesiąkł. Chwilę odczekiwałem aby rozpuszczalnik z kleju odparował i kładłem materiał delikatnie dociskając go ręką. Podsufitka trzyma się już drugi rok. Wygląda naprawdę profesjonalnie i jestem niesamowicie zadowolony z roboty. Zdziwiłem się, że tak profesjonalnie nam to wyszło, mimo, że pierwszy raz robiliśmy. Teraz jeśli miałbym robić słupki w e39 to kupiłbym nowy materiał. Ściągnąłbym wszystkie słupki, zdarłbym stary materiał i wszystkie okleił na nowo. Na allegro można nawet kupić wzornik na którym jest kilka rodzajów materiału i dobrać najlepiej pasujący kupując później tyle metrów ile nam potrzeba. A tak przy okazji wiecie, czy podsufitkę z e39 sedan da się wyciągnąć? Zmieści się przez drzwi któreś? Kiedyś gdzieś słyszałem, że w niektórych samochodach trzeba szybę całą najpierw wyciągnąć bo inaczej podsufitka nie wyjdzie.
  14. Ten ułamany wlot działa tylko w jednym kierunku. Tzn, płyn leci tylko do zbiorniczka. Może po prostu zatkaj, ściśnij tą gumową rurkę która była założona na ten ułamany króciec. Np. jakimś ściskiem. Na 2 km powinno wytrzymać. Tylko i tak i tak musisz czymś dziurę w zbiorniczku zatkać.
  15. Hak zdjęty i nie ma żadnej różnicy. Nadal pokazuje, że coś za mną jest, kiedy tak naprawdę nic nie ma. To nie wina haka. Ale też tak myślałem, bo do tej pory nie było z nim problemu. Jak sobie popiskiwały tak sobie popiskują. Od czego zaczynać? Kupić jeden czujnik i wymieniać po kolei? Choć nie chce mi się wierzyć, że któryś jest uszkodzony a komp tego nie wykrywa i tak sieje błędami po instalacji, że sterownik od tego głupieje. Wiązkę cała wymienić? Czy sterownik nowy, tzn. inny używany?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.