poważny
Zarejestrowani-
Postów
78 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia poważny
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
wymiana zderzaka na LCI: mam pytanie, wczoraj ktoś tak skutecznie załatwił mi zderzak że nadaje się tylko o wymiany :evil: pytanko czy kupując kompletny LCI z kratkami, założę go do siebie przy starych lampach i prowadnicach zderzaka, robił już ktoś taki "przeszczep" ;)
-
u mnie było to samo, wystarczyło posmarować specjalnym środkiem prowadnic po których pracuje klocek i problem zniknął :)
-
rozmawiałem z firmą tuningową z Częstochowy, otrzymałem informacje że potrafią zrobić już program do serii F, koszt to ok 2800 brutto z pomiarami na hamowni. Wysyłam link do nich, może ktoś zna tą firmę, mile widziane opinie. http://www.best-performance.pl/chiptuning.php?marka_edit_wersja=4&marka_edit_nadwozie=48&marka_edit_nadwozie2=80
-
działa to w każdym F10/F11 czy potrzebna jest jakaś dodatkowa funkcja ?
-
wtrącę swoje trzy grosze i niestety zmartwię Cię kolego że w takiej konfiguracji z xdriv niestety musisz liczyć się z takim spalaniem. Ja jak kupiłem swoje 525xd a wcześniej jeździłem takim samochodem ale w konfiguracji jeszcze 6 cylindrów bez X, to samochód ten palił o dwa litry mniej. Niestety jezeli masz ciężką nogę to napęd X w BMW zjada od litra do nawet dwóch na autostradzie, a w słabszej wersji 520XD podejrzewam że będzie to jeszcze większa różnica ze względu na fakt zbyt małej mocy do wagi i pokonania oporów stałego napędu na cztery koła. Nie ma co reklamować, moje 525 pali podobnie, a jak je docisnę to więcej niż Tobie ...dlatego pozostaje niedosyt że nie wybrałem min 530xd, bo to jest minimum do napędu na cztery łapy a samo spalanie potrafi nie na papierze, ale w realu być sporo niższe od czterocylindrówek, które mają ok 500obr. więcej przy na 8ym biegu, a to się przekłada na realne spalanie. Gdyby nie chora akcyza, mało kto wybierałby 520xd lub 525xd, ja drugi raz bym tego błędu nie popełnił.
-
WYDECH-zastanawiam się nad wymianą całego wydechu w swoim 525, niestety męczy mnie ten klekot czterech cylindrów i zastanawiam się czy zrobienie jakiegoś wydechu nie pomogłoby choć troszkę by ten dźwięk nie brzmiał jak starego TDI :( miałem przez tydzień volvo S80 z asistance z nowym ich czterocylindrowym dieslem, który brzmi jak na taką konstrukcję fenomenalnie, spokojnie można powiedzieć że basik jaki z siebie wydaje jest na poziomie ich poprzedniej konstrukcji pięciu cylindrów. To co jest w BMW to mega kpina, nie rozumiem dlaczego robią taką sieczkarnie skoro można jednak wykrzesać troszkę z podstawowej jednostki. Chyba tylko dlatego żeby klienci kupowali "szóski" ;) ale do meritum, mam na tapecie dwie firmy, INOCHI motorsport, którą polecał mi kolega z Łodzi, druga to MG motorsport, pytanie czy ktoś z kolegów robił wydech w 520 lub jak u mnie w 525 i czy jest w ogóle sens, czy coś to da i nie licze tutaj na przyrost mocy, lecz na poprawę dźwięku, który jest BEZNADZIEJNY :mad2:
-
mam pytanie troszkę innego typu, ale nie chcę zakładać kolejnego wątku...siedziałem ostatnio w F10, która miała już nowe menu i włączając radio to oprócz wiadomości z RDS, wyświetlane są dodatkowo jeszcze inne informacje nadawane przez stacje radiową, a pytanie brzmi czy w starszej wersji jest też taka możliwość, czy wyświetlają się tylko wiadomości w prawym górnym rogu z RDS??
-
już kiedyś pisałem o montażu cb radia w mojej F11. Ja wyrzuciłem gaśnicę z pod fotela i wsunąłem tam radio, mocując je na szybko złączki do szkieletu. radio trzyma się sztywno. Antena na magnesie w narożniku dachu z kątową regulacją, przez co pomimo krzywizny dachu jest prosto pochylona do tyłu. Kabel puszczony przy uszczelce wchodzi za lampę, gdzie jest wywiercona dziura i założone specjalne gumowe przyjście. Dalej za poszyciem, pod fotelem tylnim i listwami, kabel wychodzi pod fotel. Zasilanie w końcówce kątowej jest pociągnięte z zapalniczki z tyłu i schowany w konsoli środkowej. Nic nie widać, nic nie razi, prawie jak z fabryki, a na pewno lepiej niż zrobiłby to serwis BMW ;) wrzucę zdjęcia na spokojnie...
-
...aktualizowali mi cały soft, silnika, skrzyni i wszystkich urządzeń pokładowych...zrobiłem zdjęcie, załączyłem je do zgłoszenia i wraz z nowym softem, zniknął problem :)
-
...u mnie po aktualizacji softu wszystko jest oki, obeszło się bez wymiany zegarów :)
-
Witam...jestem w dziale E53 gościnnie na prośbę kolegi, któremu w jego Xe zastrajkowała skrzynia biegów. Po odpaleniu i wrzuceniu biegu auto się toczy i po chwili zatrzymuje się. Skrzynia GM, 5 biegów, rocznik samochodu 2002, przebieg 160 tyś. Znacie jakiś dobry warsztat wyspecjalizowany w naprawie, lub mający takie skrzynie na wymianę? Wskazana lokalizacja z racji położenia mojej miejscowości to Śląsk, Częstochowa, Łódź, Wrocław. Za pomoc w imieniu kolegi z góry wielkie dzięki :)
-
ja nie krytykuje podkręcania mocy i niutków i tego że ma to bardzo negatywny wpływ na silnik, ale podkreślam obecną awaryjność siników, nawet bez chipa, po którym niestety nawet po cofnięciu softu do oryginału, serwis nie wykryje nic, przeprowadzi naprawę, a BMW AG Niemcy cofnie gwarancję, bo OKO SAURONA widzi wszytko :duh: Siedziałem ostatnio z serwisantem wie godziny po zamknięciu serwisu, czekając na swój samochód i dowiedziałem się że każde dubnięcie jest widoczne i nikt nie robi problemu dopóki nie stanie się nic z tym elementem, który miał z nim związek....czyli przy silniku jest on sam, cały osprzęt i skrzynia biegów. Mała turbina w 525 padła, bo odkręciła się śrubka a jeździ nią 50letnia stateczna kobieta, a wtryski 535 wypaliły się u dziadziusia po 70tce...zakładam że ich styl jazdy nie polegał na katowaniu swoich samochodów, więc to typowe usterki wynikające z przypadku, lub jakość elementów. :mad2:
-
tak, chodzi o dealera, jeżeli dobrze pamiętam to Smorawiński....
-
Wczoraj byłem w serwisie i spokojnie sobie pogadałem o awaryjności nowych silników bmw i tak tylko w tym co ciekawsze stało obecnie w gabinecie zabiegowym, to w takim 525 jak moje odkręciła się śrubka w małym turbo robiąc w nim tsunami i to przy 50tyś, a w 535d, wypaliły się dwa wtryski przy 60tys, a w x6 odkręciła się śruba wału :!: zdecydowałem że nie ryzykuje i jeżeli zrobię tuning to tylko oryginał, ac.s, lub hartge, bo tylko tam jest utrzymana gwarancja...wole wydać teraz 10tyś zamiast trzech w firmie tuningowej, niż za swój silnik później 20tysiaków, lub szukać go po rozbitkach. Najlepsze parametry daje hartge +gwarancja dwa lata i 100tyś km, robi to poznań, za ok 10 tyś zł. Elastyczność od 80 do 180/h poprawiła się o 5,01s! ! Mają programy do większości silników, benzyn również....
-
może i audi ma ładne wnętrze, ale nie ma w nim nawiązania lub kontynuacji pewnych detali wnętrza jak w BMW. F11 jest moją pierwszą bawarką, ale zegary, układ stylu czcionki, układ konsoli centralnej, to od lat elementy charakterystyczne dla BMW, tak jak ringi reflektorów, czy grill. Zmieniają się w detalach ewoluując w stronę nowocześniejszego i świeżego wyglądu, ale to cały czas klasyka, co można jeszcze oddać również w swojej konsekwencji Mercedesowi. Audi jest jak zawsze wykonane perfekcyjnie, ze smakiem, ale historii i konsekwencji w detalach, które dają ten magnetyzm do marki w nim nie ma. Solidne auto, które w myśl swojej reklamy "przewaga dzięki technice" zdobywa swoją grupę zakupową dla których TDI, TFSI to cud technologii, ale Ci którzy cenią markę za historię i prestiż z nim związany, nigdy nie kupią samochodu, który na desce kreślarskiej powstaje w standardzie jako przednio-napędówka, a nie w klasycznym układzie napędu na tylne koła. Gdyby nie quatro, to C7, byłby i tu nie zmienię zdania zwyczajnym solidnym wozidełkiem, ubranym w nowoczesne technologie i materiały z górnej półki. Dlatego BMW zawsze będzie górą :cool2: