Skocz do zawartości

david89

Zarejestrowani
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O david89

  • Urodziny 10.06.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318Ci 01r.
  • Lokalizacja
    Gliwice
  • Zawód
    student

Osiągnięcia david89

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Udało się rozwiązać problem. Wymiana przednich piast oraz regeneracja przednich zacisków pomogła :)
  2. To tak, dla doprecyzowania. Najmocniejsze drgania oczywiście odczuwam na kierownicy. Tym niemniej, im większa prędkość, tym bardziej trzęsie również samochodem (dodatkowo, mam takie odczucie jakby silnikiem telepało, choć to może być tylko złudne odczucie). Jak już wspomniałem wcześniej, nie są to drgania, które pojawiają się cyklicznie np. wczoraj jechałem do sklepu i nie pojawiły się ani razu, nawet przy prędkości około 100 km/h. Natomiast, jak już zaczynają się pojawiać, to również bez znaczenia jest droga, bo potrafią się pojawić nawet na równiutkiej autostradzie. Co do tulei przednich. Były wymieniane jakieś 20.000 km temu na lemforder. Jeżdżę bardzo ostrożnie i mocno dbam o zawieszenie, dlatego raczej wątpię, że mi się już po takim dystansie wysypały. Tym bardziej, że 70% dróg jakich pokonuje, to zazwyczaj dobrej jakości nawierzchnie. A jak się zdarzą jakieś dziurawe drogi, to staram się jak tylko mogę unikać wjeżdżania w dziury. Choć w tym tyg. jadę na przegląd, więc poproszę, żeby przyjrzeli się dobrze zawieszeniu. Aczkolwiek, gdyby problem leżał w zawieszeniu, to te drgania nie powinny występować ciągle?
  3. Witam, Mam problem z mocnymi drganiami na kierownicy podczas przyśpieszania. Drgania występują począwszy od 60 km/h. Z tym że, po wyrównaniu prędkości i przejechaniu odcinka 1-3 km, drgania ustępują. Nie są to cykliczne drgania, ale zazwyczaj powtarza się to po każdym do-hamowaniu i ponownym przyśpieszeniu. Tak na gorąco obstawiam na problem ze skrzynią, może poduszkami lub wałem napędowym. Choć to tylko moja wstępna diagnoza. Z racji, że od kiedy kupiłem BMW, to moja pierwsza taka usterka, to szukam dopiero jakiegoś dobrego serwisu w Gliwicach lub okolicach, żeby spróbować rozwiązać problem. Tym niemniej, może ktoś z forumowiczów miał już z czymś podobnym problem i może się podzielić opinią. Nie chciałbym wymienić połowę samochodu, jeżdżąc od serwisu do serwisu.
  4. A ja mam trochę inne pytanie, wymieniłem lewy wahacz(prawy był wymieniony około 20tys temu) + obie tuleje i pojechałem na zbieżność aaa tam mechanik do mnie, że mam delikatny luz na wewn. sworzniu(prawym) i nie ma sensu robić zbieżności, bo szkoda kasy. I mam pytanie, bo jak przyłożyłem palec do gumy sworznia(między wahaczem a belką), to faktycznie po włączeniu szarpaków, było czuć taki minimalny luz, tyle że, mi się wydaje, że tak ma być? z racji tego, iż te długie sworznie można delikatnie ustawiać... Ogólnie, zgłupiałem, bo 3tyg. temu robiłem przegląd i auto zostało przetrzepane dokładnie i poza luzem na zewn. sworzniu (lewego wahacza), wszystko inne było w porządku... Sam już nie wiem co robić... :(
  5. Problem rozwiązany, wariowanie obrotów oraz gaśnięcie silnika powodowały... poluzowane dwie śruby trzymające zawór odmy.
  6. Od niedzieli mojej e46 nagle zaczęły falować obroty, czasami nawet przy hamowaniu i wysprzęgleniu potrafi zgasnąć. Błędu nie wywala, choć jutro postaram się podpiąć pod kompa. Cały problem polega na tym, że obroty potrafią na chwilę spaść do 300-500, ale zaraz wracają do normalności, ale czasami nic się nie dzieje. Dodatkowo, wraz z falowaniem obrotów, z silnika wydobywa się dziwny świst. Auto jest w gazie, jednakże problem jest także na benzynie. Ostatnio wymieniłem odmę + separator. Tutaj filmik, jakoś słaba, ale chwilowo nie dysponuje lepszym sprzętem. http://www.youtube.com/watch?v=03ZBl_CAyRQ&feature=youtu.be
  7. Sierpień 2012 Korzystając ze słonecznego dnia, wymieniłem dziś: -taśmę kierownicy (w końcu ustało denerwujące skrzypienie) -dołożyłem manetkę BC Teraz pozostała tylko aktywacja funkcji BC. :cool2: scarab Też mi się nie podobają, ale wymiana lusterek musi trochę poczekać. Mam kilka ważniejszych rzeczy do zrobienia. :wink:
  8. Fotki będą jak wróci z wakacji lustrzanka (czyli we wrześniu) :lol: Przebieg faktycznie niski, ale pierwsza rejestracja grudzień 2001, zatem zgodnie z książką serwisową( zakładając że jest oryginalna), to autko zrobiło 105 tys przez 8 lat w Niemczech, w co jestem w stanie uwierzyć :wink:
  9. Powitał wszystkich :dance: Z stworzeniem dziennika historii mojego samochodu zbierałem się już trochę czasu, aż wreszcie znalazłem chwilę żeby to zrobić :wink: Auto zakupiłem w 30.01.2012, więc już trochę czasu minęło. Sprowadzony z Niemiec - koniec 2009 Ostatni wpis w książce serwisowej Czerwiec 2009 - Przebieg 105 000 Kupiłem z przebiegiem 123 000. Na początek nr VIN. Wyposażenie Składanie Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBABL31020JX38275 Kod typu BL31 Typ 318CI (EUR) Typoszereg E E46 (2) Seria 3 Rodzaj konstrukcji COUPE Układ kierowniczy LL Drzwi 2 Silnik M43/TU Pojemność skokowa 1.90 Moc 87 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor STAHLGRAU METALLIC (400) Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Data prod. 2001-06-28 Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S434A INTERIOR TRIM Wyp. wn., powierzchnia aluminium S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42) S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn. S930A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA Składanie Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki Luty 2012 -Zakup odświeżacza samochodowego brief :lol: -Wyważenie opon letnich Marzec 2012 -Wymiana opon na letnie -Wymiana filtra powietrze Mann -Wymiana filtra kabinowego (węglowy) Mann -Wymiana filtra paliwowego Mann Kwiecień 2012 -Sprawdzenie wszystkich płynów -Światła do jazdy dziennej o-ringi -Radio mp3 Pioniera -Radio CB w schowku pod kierownicą Czerwiec 2012 -Serwis klimatyzacji (sprawdzenie szczelności, nabicie i odgrzybienie) Sierpień 2012 -Wymiana filtra oleju Mann -Wymiana oleju valvoline maxlife 5w40 (Przebieg -129 000- Kolejna wymiana- 145 000) -Wymiana napinacza Ruville -Wymiana rolki prowadzącej Ruville -Wymiana rolki napinacza klimatyzacji MG -Wymiana obu pasków Conti. Sierpień 2012 -Niestety czeka mnie spawanie felgi (mikroskopijne pęknięcie i delikatnie ucieka powietrze)- a co najlepsze, gdy zeszło powietrze i oddałem do klejenia oponę (bo myślałem że jest przebita ) to mechanik nawet mi nie powiedział, że uszkodzona jest felga, tylko skasował za niby klejenie opony.. :duh: :duh: i dopiero jak ponownie zeszło powietrze i tym razem udałem się do wulkanizatora, to okazało się, że opona w ogóle nie była klejona, a tylko ktoś nieudolnie próbował zakleić felgę :mad2: W przygotowaniu: -Wymiana klocków i tarcz -Wymiana czujnika zużycia klocków -Czyszczenie układu hamulcowego -Wymiana płynu hamulcowego -Czyszczenie plastików wewnętrznych -Oklejanie nerek na czarno. -Dołożenie manetki BC
  10. david89

    318Ci - pasek klinowy

    W końcu założyłem pasek, zgodnie z radą odgiąłem delikatnie w dół rurkę, potem trochę powalczyłem z napięciem napinacza i założyłem pasek :wink:
  11. david89

    318Ci - pasek klinowy

    Faktycznie, jest trochę za wysoko, tzn podejrzewałem że może jest ciut wyżej, ale jak próbowałem ją delikatnie odgiąć, to nie drgnęła ani o milimetr i zostawiłem w spokoju, żeby czegoś nie zniszczyć.
  12. david89

    318Ci - pasek klinowy

    Tylko że ja mam m43tu.
  13. david89

    318Ci - pasek klinowy

    Niestety wyrzuciłem stary pasek przed sprawdzeniem czy nowy pasuje i dziś po wymianie napinacz i rolki prowadzącej chce założyć nowy (nr PK X 1733) i ni jak nie pasuje... poniżej daje zdjęcie jak to wyglądało po zerwaniu rolki. Gdy w ten sposób zakładałem to zostaje o kilka cm za dużo. http://images46.fotosik.pl/1656/157da43d5fc52b6fm.jpg Ale jeśli zakładam jak na tym obrazku: http://tis.spaghetticoder.org/images/1/00/80/10.gif to blokuje mi rurka po między kołem od klimy a pompy wody. Już sam nie wiem co mam robić, od rana siedzę, szukam i zero informacji. :(
  14. pentak- Ty szukasz samochód, czy coś co go tylko przypomina? :duh: To coś mieni się w 10 odcieniach, a ten przód.. nawet trudno znaleźć słowa, które opisałyby to coś..aaa i kiera...co to [MOD:regulamin,, ostrzeżenie.] ma być ? :mad2: Jedyna wartościowo rzecz, to felgi :mrgreen:
  15. david89

    318Ci 2001r Brak klaksonu

    Mam problem, 2 tygodnie temu przestał mi działać klakson. Dziś z racji ładnej pogody poszedłem z nim powalczyć , niestety bez powodzenia. Sprawdziłem bezpieczniki, ściągnąłem poduszkę, przeczyściłem, odpiąłem wtyczki i ponownie wpiąłem... i dalej nic. Nie sprawdzałem przednich klaksonów, bo nie sądzę, że nagle popsuły się oba. Mam wrażenie że mogła paść taśma, dodatkowo ostatnio zaczęła delikatnie skrzypieć kierownica przy skręcaniu(nie zawsze, ale coraz częściej), czyli wskazywałoby na uszkodzoną taśmę? Przeczytałem, wiele wątków, dotyczących klaksonu/skrzypienia kiery, ale zbyt wiele rożnych możliwości co mogło się zepsuć. Który kabel jest od klaksonu? http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/og9384_4a.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.