gonzosc
Zarejestrowani-
Postów
74 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia gonzosc
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Już pisałem, że klimę mam wyłączona i nie potrzebuję jej włączać.
-
Gdzie znajdę ten czujnik? Z rysunku nie bardzo mogę zakumać gdzie on jest. Jestem po trasie 2x450km (większość autostrada). Temperatury w teście nr 7 wahały się od 83 do 96 st C. Wentylator załączał się nawet jak było w okolicach 87st C. Mam wrażenie, że jak rośnie ciśnienie w układzie to załącza się. Jak jadę na 2500obr to nie włącza się, jak jadę np 3500obr to włącza się.
-
Za co odpowiada ten czujnik nr 13? http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DS51-EUR-05-2001-E39-BMW-530i&diagId=12_2294
-
Nie, klimatyzacja jest wyłączona.
-
Jak zjeżdżam z autostrady to jeszcze wyje. Otwieram maskę i sprawdzam - kręci jeszcze ponad minute
-
No dobra. Jestem po małych testach. Zrobiłem tak - odpiąłem czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy i na kablu podpiąłem drugi czujnik (ten stary co wymieniałem). Tak więc czujnik sobie wisiał w powietrzu, wentylator dalej załącza się podczas jazdy po autostradzie. Tak było rano i teraz jak wracałem do domu. Temperatura w teście nr 7 nie zmienia się czyli 94-96 st C. Ma ktoś jakiś pomysł?
-
Chłodnica raczej normalna ale na wszelki wypadek wydmuchałem ją przed chwilą - jutro test. Dzisiaj na autostradzie załączył mi go jak go depnąłem tak na około 150km\h (odcinek jakieś 8km), a temperatura na zewnątrz poniżej zera. Test nr 7 - temperatura od 93 do 96 tak się waha niezależnie od tego czy wentylator chodzi czy nie. Podczas jazdy na autostradzie nawet jak wentylator chodził to temperatura testu 7 --> 95-96 st C Dziwna sprawa bo jak zatrzymałem samochód to Visco nie łapało, a wentylator kręcił jak szalony. Zauważyłem, że Visco łapie ale jak nie mam obrotów silnika. Jak za sprzęgli i wtedy dodam gazu to tak jakby się ślizgało.
-
Witam wszystkich, mam następujący problem na który nie mogę znaleźć rozwiązania. A mianowicie podczas jednostajnej jazdy po autostradzie np. 120km/h lub troszkę szybciej załącza mi się wiatrak klimatyzacji i nie wiem dlaczego. Robi mi się tak nawet jak na zewnątrz jest temperatura ujemna. Wcześniej takiego objawu nie zauważyłem lub takie coś występowało ale nie słyszałem wiatraka od klimatyzacji. Zdrzałko się, że wiatrak się załączał ale tylko na postoju. Miałem niesprawne Visco więc je wymieniłem. Profilaktycznie wymieniłem również pompę wody bo dawno już nie wymieniałem. Nic to nie pomogło. Wymieniłem czujnik temperatury w dolnym wężu chłodnicy ale bez efektu. Samochód myślę, że jest dobrze odpowietrzony (to moje 4 BMW i mam w tym trochę doświadczenia). Przy dzisiejszych temperaturach (lekko ujemnych) podczas jazdy po mieście nie jestem w stanie wywołać takiego efektu nawet podczas dynamicznej jazdy. Na postoju muszę sporo katować silnik aby załączył się wiatrak klimatyzacji. INPA nic ciekawego nie mówi, a bynajmniej nic niepokojącego tam nie widzę. Wiatrak klimatyzacji załącza się jak temperatura w dolnym wężu osiągnie 71st C i działa do momentu aż spadnie do mw. 30st C (testowane podczas postoju). Jak termostat otworzy się to praktycznie za chwilę włącza się wiatrak klimatyzacji. Czy miał ktoś z Was taki problem? Temperatura silnika oscyluje pomiędzy 93 a 96 st C (podczas jazdy w mieście - odczyt z testu nr 7).
-
A jednak padły zegary. Sorry za odgrzebywanie tematu ale dopiero teraz zabrałem się za dalszą naprawę. Sprawa ma się tak, że pożyczyłem od znajomego takie same zegary (tzn. te same numery) i podłączyłem u siebie. Działają bez problemów. Wcześniej od firmy co naprawia sterowniki dostałem informacje, że mój jest sprawny. W programie INPA jak puszczę sobie test zegarów to jest OK. Jak zrobię wychyl prędkościomierza --> sekcja "Activate Analog" --> F1 "speed" i tam wpisuję w % to reaguje normalnie ale jak w sekcji "Activate Analog" --> F8 "speed A" i tam wpisuję w km to zero reakcji (w innym samochodzie reaguje na ten parametr). Czy naprawiał ktoś z was już taką usterkę? Jak dzwonię po specach od naprawy liczników to mówią, że nie spotkali się z taką usterką.
-
Witam,? czy tłumik wstępny w moim samochodzie to też katalizator? - część nr 1 - realoem - W katalogu znalazłem, że katalizatory są wmontowane w kolektor wydechowy - część nr 1 i 2 - realoem - Problem polega na tym, że tym tłumiku wstępnym coś zaczęło latać i strasznie brzęczy podczas dodawania gazu i hamowania silnikiem. Co z tym mogę zrobić? Wyciąć, kupić zamiennik (nie mogę znaleźć), a może używka jakaś?
-
Witam, podpinam się pod temat. U mnie sytuacja następująca: nie działa: - prędkościomierz - ekonomizer działa: - obrotomierz - wskaźnik temperatury - wskaźnik paliwa - trakcja (można włączać i wyłączać) - ABS (kontrolka nie świeci, testy wykazują że na 100% działa poprawnie) - tempomat - komputer pokładowy - test zegarów wykonany i wskazanie jest OK Styki na wtyczce przy sterowniku są czyste. INPA mówi, że odczyty prędkości z czujników ABS są, komputer pokazuje aktualną prędkość. http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa01.png http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa02.png http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa03.png Wydaje mi się, że to nie jest wina czujnika. Proszę o jakieś sugestie.
-
Ciężko powiedzieć ile paliło, bo prawie nie dało się jeździć. Jechał dobrze przez chwilę, a za chwilę znowu muł. U mnie świetnie było to widać w programie od instalacji gazowej. M52B20 ma dwie sondy więc wielkiego wyboru w zamianie wtyczek nie ma.
-
To źle, bo jak masz samochód na postoju i stacyjkę na pozycji 1 to masz zasilanie na kablu do radia, a co za tym idzie masz włączony wzmacniacz, mimo że np. nie słuchasz muzyki i radio masz wyłączone. W radiu powinieneś mieć kabel do sterowania anteną wysuwaną (przeważnie niebieski w kostce ISO) i do niego powinieneś podpiąć "Remote" ze wzmacniacza.
-
Jak słuchasz muzyki z tubą na nieuruchomionym silniku to zamęczysz każdy akumulator. Ostatnio jeżdżę tylko na Centra Plus i Centra Futura i problemu nie mam. Kiedyś miałem jakiegoś BOSCH'a i też było OK. Jak słucham za długo muzy na nieuruchomionym silniku to prostownik idzie w ruch.
-
Kolega ma E39 z silnikiem M52B28 i twierdzi, że nie ma EWS. Czy wychodziły takie wersje? Czy jeśli podepnę komputer bez EWS do mojej budy która ma EWS to wystartuje? ********************** Problem rozwiązany. Sprawa prosta, a ja rozebrałem pół samochodu. Okazało się, że padnięty jest czujnik temperatury podwójny. Po podpięciu sprawnego czujnika moje M52 odpala. Ciekawe jest to, że jak czujnik nie jest podpięty to też odpala. Część nr 14 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1480&hg=11&fg=15 Teraz będę walczył dalej z tym silnikiem bo jeszcze długa droga jest przede mną. Jak zwalczę temat to opiszę dokładnie moją historię SWAP'u.