człowiek się martwi jak czyta coś takiego, martwi się podwójnie jak spotka taką osobę na drodze... jakie masz "doświadczenie" aby pisać, że działa identycznie (ile tys. km zrobiłeś autem z tym silnikiem jak był nowy :?:/ doświadczenie konstruktorskie/... ) w myśl tej teorii jak coś się psuje należy wycinać, może dasz "instrukcję" co i kiedy wycinać aby nie było negatywnych skutków, auto działało identycznie i właściciel się nie martwił... na rozkręcenie pomogę Ci (przebiegi "zalecane"): - x tys. km jakby przypadkowo zdarzyła się stłuczka to w miejsce poduszek wkładasz "gazetę" + oporniki na elektrykę (lub wersja dla wycinaczy: wycinasz kabelek od sygnalizującej ikonki) - 120 tys. km - klapki, - 150 tys. km - przepływomierz, - 150 tys. km - koło dwumasowe zastępujesz monolitem, - 180 tys. km - sprężyna od sprzęgła, - 200 tys. km - filtr cząstek stałych, - 220 tys. km - sprężyny od fotela bo przetarła się tapicerka, - ... Wypowiadać się każdy może klapki są dodatkiem który nie jest potrzebny. Odsyłam do tegoż samego silnika w wersji 318d tam klapek jest brak i właśnie od 30 tyś mam taki kolektor u siebie bo martwiłem się o klapki. Nie brońcie tak BMW każda firma ma jakieś niedociągnięcia klapki w BMW i łańcuchy w nowszych wersjach 318d to porażka. U mnie po wymianie zero skutków ubocznych. wersja 320d http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3327-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i48480/kR/sN/r2005 wersja 318d http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3827-instalacja-ssaca-agr-bez-sterowklapami/i48821/kL/sN/r2005