Skocz do zawartości

bartase46

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330d 2002r.

Osiągnięcia bartase46

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. No dobra dosyć tego! Wątek trochę odbiega od początku. Może założyciel się wypowie czy zostało coś zrobione w aucie i z jakim skutkiem?
  2. To są studia z mechaniki samochodowej? Siła 3X większa niż masa samochodu? (tu chyba mowa o promie kosmicznym:)) a Ty masz teoretyczny zakres wiedzy z tego co napisałem, czy chcesz się pośmiać? PRZEPRASZAM KOLEGĘ! Nie chciałem urazić tylko po prostu się dziwię troszkę:) (chyba mogę co?). Co do mojej wiedzy to nie będę się wypowiadał... Pewnie mogę się dużo od Ciebie nauczyć. Chętnie skorzystam:) Pozdrawiam! :)
  3. To są studia z mechaniki samochodowej? Siła 3X większa niż masa samochodu? (tu chyba mowa o promie kosmicznym:))
  4. Witam. Mógłby ktoś wyjasnić o co chodzi z tymi drażniącymi spalinami? Chodzi o to że czasami jest właśnie tak jak mówisz. Spaliny "szczypią cię w nos" a nawet łzawią oczy... Jeżeli tak jest to prawdopodobnie powoli kończą ci się wtryski. Najczęściej to widać jak auto jest np. nagrzane pochodzi dłuższą chwilę na biegu jałowym i następnie przyciśniesz trochę gaz i przytrzymasz zaczyna pojawiać się niebieskawy dymek i jest strasznie drażniący... To jest taki powierzchowny objaw i wymaga dokładnego sprawdzenia.
  5. Niekoniecznie będzie niebieski dym ale jest to możliwe. Dlatego doradzałem wizytę u mechanika żeby mógł zobaczyć auto na żywo a nie przez forum:) Nie powiedziałem też że naprawa się nie opłaca w przypadku wymiany np. pierścieni tłokowych. Miałem raczej na myśli że pierścienie to nie wszystko (wizyta u mechanika). Nie jest też powiedziane że na 100% pierścienie są zużyte przecież to BMW a nie fiat:) Mogą być np. przyblokowane nagarem a to można stwierdzić tylko po rozebraniu silnika. Tak więc sama widzisz że to nie takie proste i nie ma złotego leku:) No chyba że sprzedaż auta:)
  6. Zaznaczam że to jest dosyć śmiało postawiona teza i żeby to potwierdzić trzeba skontrolować dużo innych rzeczy w aucie a to wymaga odstawienia auta do mechanika. Trudno powiedzieć na sto procent korespondencyjnie:) Koszty mogą być dosyć wysokie i trzeba przemyśleć czy to się opłaca. Wymiana silnika (oczywiście na używany) wiąże się z ryzykiem kupienia jednostki w gorszym stanie niż twoja a w ten sposób koszty rosną. No chyba że masz silnik z pewnego źrudła i wiesz że jest on na 100% sprawny.
  7. Właśnie mi wychodzi na zużycie silnika. Nadmierne zużycie pierścieni tłokowych powoduje przedmuchy do skrzyni korbowej co w konsekwencji prowadzi do nadmiernego przepływu powietrza z cząstkami oleju przez odmę. W takiej sytuacji żadna odma nie jest w stanie odseparować tych cząsteczek które przedostają się dalej do układu ssącego i w miejscu najmniej szczelnym wydostają się na zewnątrz. Normalnie w odmie zawsze znajduje się olej ale właśnie po to ona jest żeby oddzielić te drobiny od powietrza przepływającego przez nią.
  8. Błędu w diagnozowaniu nie popełniłem tylko błąd w montażu zestawu (moja niewiedza) związany z kluczykiem I EWS:) Pozdrawiam!
  9. W takim razie wydaje mi się że przyczyny należy poszukać gdzie indziej. Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej masz drożny bo inaczej skąd pojawiał by się olej w miejscu połączenia układu odpowietrzania z układem zasilania w powietrze. W momencie kiedy zapaliła ci się żółta lampka od oleju sprawdzałaś stan oleju w silniku na bagnecie? Jeżeli tak to jaki on był? Czy poza tym silnik pracuje poprawnie? Nie drażni zapach spalin?
  10. Ile auto ma przejechane?
  11. Tzn. wymieniono filtr odmy wyczyszczono miejsca po których stwierdzono że jest niedrożny i po jakimś czasie w tych miejscach pojawił się nalot oleju?
  12. Witam! Moim zdaniem korekty są ok. Prawdopodobnie wykończył się napinacz paska klinowego i on puka na wolnych obrotach. Pisałeś że sprzęgło i dwumasa jest wymieniona więc domyślam się że robiłeś to niedawno. Zużyte koło dwumasowe powoduje szybkie zużywanie się min. napinaczy... Napisz jeszcze ile auto ma przejechane.
  13. Zrobiłeś tą geometrie? Moim zdaniem wina leży po jej stronie.
  14. A skąd wiesz że masz niedrożny układ odpowietrzania skrzyni korbowej?
  15. Przepraszam ale coś pochrzaniłem z poprzednim postem. Dobrze by było żebyś jeszcze kolego napisał czy to automat czy manual i ile ma przejechane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.