Skocz do zawartości

Powelt

Zarejestrowani
  • Postów

    181
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW G30 530e 2017
  • Zawód
    Architekt

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Powelt

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. No dokładnie mam takie same odczucia. G30 było łudząco podobne do 7 jak miało premierę. Kokpit, światła, linia. Pewnie to było uznane za błąd, stąd szybki lifting siódemy. Myślałem, że skoro nowa 7 poszła jak by bardziej w stronę Rolsa i nawet nie ma wersji krótkiej, to G60 uzupełni lukę pomiędzy 3 i 7. A tu po prostu większe 3. Bez szału.
  2. Po zabawie z konfiguratorem powiem tak. Dla kogoś kto ma G30 nie widzę tak naprawdę nic nowego, co by to auto oferowało poza delikatnie zmienionym wyglądem i bardziej cyfrowym kokpitem co dla mnie jak już pisałem we wcześniejszym wpisie raczej działa na niekorzyść. Między G30 a F10 była dużo większa różnica a przede wszystkim G30 pre LCI bardzo mocno nawiązywało do serii 7 do tego stopnia, ze BMW musiało zrobić dość radykalny lifting siódemki. Nawet ja się do dziś często mylę jak widzę przód 7 pre LCI - czy to 5 czy 7. A kokpit i fotele w wersji luxury to już w środku praktycznie ten sam samochód dla kierowcy. Patrząc na nową pięć, mam wrażenie, że bliżej jej do aktualnej trójki, tylko po prostu większej. Czy to dobra droga - poczekam aż zobaczę w salonie i się przejadę.
  3. Hym, w konfiguratorze dla Diesla wybrałem wszystko co się dało i mi wyskoczyło 344tys zł. Coś pominąłem?: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/0ea003n9 Zakładam, że to dopiero początek, więc pewnie niebawem uzupełnią ofertę.
  4. To już naprawdę poszło w złą stronę. Jakie nowe funkcje daje ten system? Takie, że z poziomu ekranu można sterować tym, co do tej pory było wygodnie i przede wszystkim bezpiecznie dostępne na przyciskach! Ta tabletyzacja nie niesie za sobą absolutnie żadnego postępu technologicznego. Nie widać tu ani jednej funkcji, której nie byłoby w poprzednim modelu. Wręcz uwstecznienie. Co kogo boli w pokrętach do klimatyzacji? Pamiętam jak kiedyś w e46 miałem przyciski do klimy i jak mnie to denerwowało, że jak chcę podnieść o kilka stopni temperaturę to muszę podczas jazdy klikać a w e90 było już pokrętło. Teraz w aktualnych 3 przed liftem były znów przyciski a po lifcie już tylko ekran dotykowy :duh: Oczywiście i tak BMW jeszcze nie idzie w taką skrajność jak Mercedes z nową E klasą, gdzie wytapetowali całe wnętrze ekranami i reklamują to angrybirds i kreskówkami - biznesową limuzynę... Przecież wnętrza tych samochodów tak szybko się zestarzeją przez te ekrany. No cóż, motoryzacja zjada swój własny ogon. Chyba trzeba trzymać g30 pod kocem.
  5. Powelt

    530e plug in

    Porównywać BMW do Toyoty :duh: Rok temu szukałem auta dla Partnerki. Jeździłem Toyota RAV4 w hybrydzie plugin na testach ze skrzynią CVT. To auto to DRAMAT! Głośne, skrzypi a przyspiesza tak, jak by właśnie umierało. O gumowanych właściwościach jezdnych nie wspomnę. Do 530e to nawet nie ma podejścia. Gdy auto stało w salonie, to było ciekawe - nawet ładne, durze, nie najgorzej wyposażone. Praktycznie byliśmy zdecydowani - aż do jazdy próbnej. Wysiedliśmy po niej, spojrzeliśmy na siebie wymownie i grzecznie podziękowaliśmy. Skończyło się na X1.
  6. Też właśnie stoję przed dylematem co wybrać. Dynamiczna wymiana daje 100% wymiany oleju a statyczna niestety miesza czysty z brudnym. Różnica w cenie też jest dość spora. W bawarii chcą 2400brutto za dynamiczną i 3880 za statyczną z wymienioną miską olejową. Wymiana w BMW G30 530e.
  7. Cześć. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który zwrócił uwagę na okopcone końcówki wydechu, które mam w swoim aucie (530e z 2017r). Mamy w firmie 3 BMW z sinikami benzynowymi i wszystkie mają okopcone rury. Zaznaczam, że nie biorą oleju a sam wydech jest po prostu brudny (nie tłusty). Z tego co już znalazłem na forum i w Internecie, to wychodzi na to, że jest to całkiem normalne w autach z silnikami benzynowymi. No i tutaj zdanie znajomego. Uważa on, że to wina złego serwisowania w ASO i głównie oleju, jaki jest lany na serwisach. Że 5w30 nie nadaje się do tych silników i takie tam. I że to niby przez to i że jak zmienię olej to wszystko będzie cacy. Ale, żeby nie było, że nic w tym nie ma, na dowód swojej teorii pokazuje wydech ze swojego z4, który jest czysty. Twierdzi, że przed zmianą oleju miał brudny, a teraz ma czysty. No i pytanie, jak to wygląda naprawdę, czy ktoś może rozwinąć temat bardziej?
  8. Powelt

    G30 restrykcje

    Myślę, że puki jest na gwarancji i w leasingu to nie ma sensu ryzykować. A potem ewentualnie szarpać się z tunerem.
  9. Powelt

    G30 restrykcje

    Nie rozumiem. 45e to R6 + elektryk. Jak z 520e za pare tysi dodać 2 cylindry? Co najwyżej możesz zrobić z 520e 530e. Tak jak podnieść moc dotychczas z 530e o jakieś min 60-100km (bo tam jest silnik 2.0 ustawiny na 190km, który jeździ też w 530i i standardowo ma 252km). A 545 to już 3.0 benzyna więc chip tego nie przeskoczy ;). A co do Diesli. To 518 ma 150 najsłabszego diesla. Mam takiego w X1. Do X1 wystarczy. W piątce bym się obawiał wiedząc jaka jest różnica między 520d a 530e.
  10. No to wiem, że już na X1 nie przyjmowali zamówień, z tym, że ja zamawiałem pod koniec czerwca, żeby z kosztami jeszcze wejść na 2 kwartał i z dużym poślizgiem, ale przyszło na początku stycznia, praktycznie takie jak w specyfikacji.
  11. No nieźle. Po prawie roku informacja, że auta nie będzie. Możliwe, że już kończą produkcję tej generacji. Za chwilę premiera nowego X1 więc może przyślą Ci nową generację ;). Choć patrząc po wnętrzu nowej 2 Active Tourer, które będzie bliźniacze do x1, to chyba podziękuję (tabletoza, brak fizycznych przycisków, brak idriva, abonament na podgrzewanie tylnej kanapy :shock: )
  12. Powelt

    G30 restrykcje

    Trochę się offtop zrobił, ale z tego co widziałem na zakamuflowanych mułach na szczeście g60 nie będzie miała split lights więc jest szansa, że będzie dobrze wyglądać.
  13. Powelt

    G30 restrykcje

    No, teraz wyglądają topowo jak citroen :mad2:
  14. Właśnie przeczytałem w dziale z piątkami: https://europe.autonews.com/automakers/bmws-european-production-takes-big-hit-ukraine-crisis-supply-disruption
  15. Ekstra! A powiedz mi, masz może w konfigu swoim aktywny tempomat? To chyba jest opcja 5DF = 5AT. Ja zaliczkowałem samochód w maju 2021 a dalej nie mam nawet terminu produkcji, nie ukrywam, że zaczyna mnie to już trochę irytować. Nie mam aktywnego tempomatu bo nie było możliwości już jego zamówienia wtedy (mam tempomat z funkcją hamowania i systemy asystujące ale nie działa to tak jak np w moim G30 gdzie auto praktycznie samo jeździ). Przy składaniu zamówienia informowano mnie, że są restrykcje na kamery 360 (mam tylko kamerę tył i czujniki przód tył), HK (jest HI-Fi Bussines i nawet daje radę w x1) i... sygnalizację w lusterkach. Miał być jeszcze gładzik na środku idriva a zamontowali normalny :oops: za to jest otwieranie klapy bagażnika nogą czego miało nie być :mrgreen: W trakcie zmieniali termin 4 razy. Najpierw ponoć z powodu braków w mechanizmach do dachu panoramicznego a potem do HUDa. Generalnie, poza gładzikiem i dodatkowym otwieraniem klapy wszystko przyjechało zgodnie z zamówieniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.