ukabul
Zarejestrowani-
Postów
28 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E90 318D 2006
Osiągnięcia ukabul
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam i odświeżam temat. Dzisiaj zabrałem się sam za wymianę owego plastikowego węża - mimo osłony na nim przetarł się w tym samym miejscu co u innych, po przyświeceniu w ten pechowy tunel, w dalszej jego części widać coś w rodzaju ostrego połączenia dwóch kawałków blachy i to właśnie w tym miejscu wszystkie się przecinają/przecierają. Zajęło mi to około 2,5h (nie jestem mechanikiem) zdjąłem koło i nadkole, po czym z kanału ... zdjąłem opaskę i odpiąłem rurę wlewu paliwa(założyłem na nią gumową rękawiczkę żeby się żaden brud do zbiornika nie dostał, nie rozpinałem wału, wydech tylko odpiąłem na 2 ostatnich gumach i odsunąłem lekko w bok, odkręciłem po obu stronach podtrzymanie, poprzeczki zbiornika (było tam może 5-10l paliwa) odkręciłem i lekko odgiąłem aluminiową osłonę, później odkręciłem mocowanie ręcznego(2 ostatnie śrubki tylko) i śrubę trzymającą zbiornik na środku nad wałem. Dało mi to wystarczająco dużo miejsca żeby wcisnąć zabezpieczenie na końcu przewodu (przy pomocy małego łomu) i po wypięciu ruchem obrotowym zdjąłem przewód( było trochę kombinowania i walki). Więcej problemu stworzyło mi ponowne wciśnięcie przewodu na zbiornik do momentu kliknięcia. Później oczywiście wszystko trzeba poskładać. Nie polecam robienia tego bez kanału, aczkolwiek nie mówię że się nie da, będzie po prostu większa męka (i tak była spora) przyda się też dobry zestaw narzędzi. Wykonanie tego samemu i zalanie do pełna bez wycieku BEZCENNE. :cool2:
-
Witam, jeżeli chodzi o cicho grające głośniki, trzaski czy inne zakłócenia to stawiam na to że auto z którego jest radio miało inny system dźwięku - trzeba to zmienić np z logic7 na taki jak masz u siebie, niestety nie da się tego zrobić z poziomu radia. trzeba to przekodować w NCSie (domyślam się że balans przód tył już sprawdziłeś i to jest ok). to samo tyczy się zmiany języka, o ile pamiętam trzeba wpisywać w języku jaki chce się uzyskać czyli zmiana na niemiecki - deutsch, na angielski - english itd. polskiego nie ma. te wszystkie zmiany robi się w pliku 2RAD Ja u siebie zmieniłem język na angielski ale po 2tyg wyłączyłem całkowicie bo słabo to działa. Pliki z chomika trzeba ściągnąć w całości i odpalić w programie VMware, jest to wirtualny windows z całym potrzebnym oprogramowaniem, stworzony na OSx ale działa na wszystkich platformach. wszystko co dotyczy radia zmieniamy w pliku 2RAD i pamiętać żeby robić kopie zapasowe, nie zmieniać więcej niż jedną rzecz w jednym kodowaniu - chyba że jesteś pewien co zmieniasz, niemal każda zmiana ma swoje skutki i łatwo się pogubić... powodzenia.
-
Da się wcześniej wszystko opisałem. Robiąc samemu, a więc bez kosztów robocizny jest to koszt około 800 zł (zależne od tego jak tanio uda ci się wszystko upolować) chyba że masz już bluetooth wbudowany to odpadnie kilka gratów i będzie ze 150 zł mniej. wszystko na używanych oryginalnych częściach. Czas zależy od tego jak sprawny manualnie jesteś. Dochodzi jeszcze kodowanie które również opisałem. Jest jeszcze opcja nr 2 zmiana radia na jakieś nie od BMW - koszta w zależności jakie radio będą podobne, opcja zdecydowanie łatwiejsza ale efekt to nieoryginalne radio.
-
Witam, jakiś czas temu wymieniłem swoje radio professional bez USB i Bluetooth, na takie które te opcje ma wbudowane. Chciałem się podzielić wiedzą jaką nabyłem podczas wymiany i kodowania radia - wszystko robiłem sam więc da się, a ten post powinien trochę w tym pomóc. Potrzebny osprzęt to: - radio Professional z wbudowanym USB i Bluetooth, - mikrofon z okablowaniem i wtyczką, w zależności czy chcecie w osłonie kolumny kierownicy jak e93 czy "normalnie" w panelu oświetlenia nad głową - to ważne bo mikrofony są inne, - Jak mikrofon w osłonie kierownicy, to obudowa kierownicy z miejscem na mikrofon z E93. jak podsufitka to sam mikrofon (jakość dźwięku lepsza przy mikrofonie w panelu nad głową ja mam u siebie zestaw z E93 od kolegi "piodi" i też jest oki) - gniazdo USB, AUX do podłokietnika wraz z przewodem (trzeba dołożyć przewód do USB). Założenie wszystkiego jest raczej plug & play, ale dla ułatwienia podam link do filmu z youtube, na którym jest w miarę fajnie pokazane co i jak. Po podłączeniu wszystkiego bardzo rzadko bywa że wszystkie funkcje są dostępne, więc potrzebne jest kodowanie modułu 2RAD. U mnie nie działała żadna z funkcji więc musiałem kodować. Bywa że obie funkcje są dostępne od razu po podłączeniu, wtedy nie trzeba nic kodować. Są dwie metody żeby uaktywnić funkcje USB i Bluetooth. 1) poszukać na necie kogoś kto to zrobi dla was, koszt myślę że około 100zł - dobrze jest powiedzieć że wie się co trzeba zmienić, co znacznie ułatwi sprawę. Tą metodę polecam!! 2) samemu - jako że ja męczyłem się z tym cały dzień, postanowiłem się podzielić informacjami i gotowym Win XP z inpą NCSem z SP DATEN 53 z 2014r. (jeżeli jest stare sp_daten, to nie da się zakodować radia). Wszystko jest dostępne jako w pełni działająca wirtualna maszyna do pobrania z mojego chomika "ukabul" w folderze BMW, podaję bezpośredni link: http://chomikuj.pl/ukabul/BMW Spakowane w dwóch paczkach. Jest tam też nowy VMware 7 pod Maca (ja robiłem to z Maca) i mała instrukcja co i jak kodować krok po kroku, na Windowsa też bez problemu znajdziecie VWware lub jemu podobny. Jak kodujecie sami to oczywiście potrzebny jest kabelek - ja mam taki z allegro za około 100zł i zrobił robotę. Tak więc kodowanie samemu czy w warsztacie koszt będzie podobny, tylko frajda większa jak się coś samemu zrobi, a oprogramowanie i kabelek może się przydać do kodowania innych rzeczy, jak np. światła do jazdy dziennej itd. Pamiętajcie że kodujecie na własną odpowiedzialność !! I istnieje ryzyko że coś się wysypie. wpisy do zmiany w module radia 2RAD to: AUDIO_PLAYER_INBOX_ON_OFF --> to jest USB aktiv BT_MODUL_INBOX_ON_OFF --> a to Bluetooth aktiv Obydwa muszą być aktiv - wystarczy po edycji w notatniku zmienić nicht_aktiv na aktiv jak wyżej i wszytko będzie grało. Nie zmieniajcie nic poza tym, no chyba że wiecie co robicie. Dodam jeszcze że wraz z wymianą radia polepszyła się jakość dźwięku, mimo że poprzednie radio również było professional.
-
Witam mam pytanie odnosnie mikrofonu, mam kupione radio z bluetooth i caly osprzet poza mikrofonem i kablem. Sklaniam sie ku zakupowi mikrofonu i pokrywy kolumny z e93 tylko wszedzie sprzedawane sa mikrofony bez okablowania czy ten przewod miedzy radiem a mikrofonem ma jakas nazwe nr katalogowy, czy trzeba go samemu zmontowac a jesli tak to jakie wtyczki, piny musze zakupic? Z gory dziekuje za odpowiedz.
-
Witam, odkurzę lekko temat otóż znalazłem osobę która zna odpowiedź na pytanie co jest przyczyną ciężko wchodzących biegów - synchronizator 1 i 2 biegu A wiec pozostaje tylko wymiana skrzyni, bo wymiana synchronizatorów nie ma sensu. pozdrawiam i powodzenia.
-
U mnie było brzęczenie spowodowane plastikową pokrywą silnika w miejscu gdzie wsuwa się ja przy podszybiu (nie było idealnie wsunięte) siedząc w środku byłem przekonany że to deska rozdzielcza albo nawet szyba. Radziłbym "poprawić" tę pokrywę i zobaczyć czy coś pomoże. Jak nie to poprawić inne pokrywy i zobaczyć czy coś sie nie styka bo wbrew pozorom baaardzo się wszystko niesie do środka z komory silnika.
-
Jak będę na 100% pewien że to skrzynia to ją wymienię oczywiście tylko się zastanawiam dlaczego u innych użytkowników problem pokazał się po wymianie płynu hamulcowego (tu myślę że po prostu źle odpowietrzone było) ale nadal mnie to zastanawia a swoja drogą wychodzi że BMW robi słabe skrzynie bo problem jest dosyć powszechny... no cóż popatrzę co tam w świecie używanych skrzyń słychać. jak coś wybiorę dam znać, Swoją drogą skrzynie od 320 pasują do 318 albo od bmw 118, 120?? i do którego roku bo ponoć że tam się coś zmieniło lekko po 2007??
-
czyli wymienic tryby (gdzie je kupić) czy moze skrzynie tylko ze nowa jest cholernie droga a uzywana moze byc w podobnym stanie, ale tak jak napisales tez wydaje mi sie ze problem tkwi w skrzyni - bo reszte juz wymienilem :mad2: a spalanie chwilowe to taka bardziej ciekawostka nie bylem pewien czy ma to jakis zwiazek ze sprawa - bo u znajomego 330d tego nie ma.
-
Kolego "skrab" po tym wszystkim co wymieniłem i zrobiłem jest już dużo lepiej ale po takim nakładzie czasu i pieniędzy powinno być idealnie a nie jest, i tak od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie e60 (automat), a wada skrzyni czy -sprzęgła? tylko przyspiesza decyzje o zmianie - idzie zima i będzie niestety gorzej... Swoją drogą nadal drążę temat i z nowych obserwacji wynika: -jak auto stoi na idealnie płaskiej i równej nawierzchni, przy powolnym wbijaniu biegu (w początkowej fazie wbijania) lekko się porusza (jakby wysprzęglone nie było). -jak się czasami zatnie i nie chce wejść bieg- wystarczy że się stoczy o parę cm. i wejdzie gładko. - jak powoli zatrzymuje auto to od prędkości ok 25-30 km/h wskaźnik chwilowego zużycia paliwa wychyla się stopniowo nawet do 15-18l (na jałowym biegu) Pomyślałbym że to synchronizatory, ale gdzieś wyczytałem że synchro działa tylko podczas ruchu pojazdu a nie na postoju (prawda czy fałsz??), poza tym mi tu wychodzi że auto nie jest do końca wysprzęglane (w maluchu bym linkę podciągnął i pewnie by pomogło :norty: )
-
Wszystko sprawdzone i oczywiście jednoznacznego werdyktu czy oceny brak, ale mechanik stwierdzil ze on przyczepilby sie do skrzyni biegow bo po tym co juz wymienilem i sprawdzilem tylko skrzynia zostala wiec wielkiego popisu wiedzy nie bylo... moze wiec jednak to synchronizatory a moze jakies łożysko jak powiedzial mechanik ale jakie nie wiem. moze ktos z Was ma jakiegos magika od skrzyni zeby popytac o objawy, ja sie powoli poddaje i mysle o zmianie auta :(
-
problem powrócił po kilku dniach, a wiec wymiana plynu pomaga na chwile a nie rozwiazuje tego problemu. znalazlem sensownie brzmiacego mechanika od skrzyni biegow, umowilem sie z nim na jutro rano, ma obejrzec wszystko i moze cos wyniknie, Ja osobiscie jak juz pisalem wymienilem: komplet sprzegla z dwumasem i docisikiem oraz wysprzeglik. (sprzeglo halasowalo)-- wysprzęglik bo byl tani i czytalem ze moze pomoc, ale oczywiscie jest jak bylo. Zastanawiam sie jeszcze nad pompką sprzęgłą ta przy pedale sprzęgła - czy ktoś próbował to wymieniać? koszta nie sa wielkie a i wymiana dosyć łatwa. dajcie prosze znac czy ktos probowal wymieniac pompke sprzęgła.
-
Witam! No więc u mnie sprawa załatwiona!! Panownie wymienili ponownie płyn hamulcowy na nowy (nie było wymagane) i odpowietrzyli wszystkie koła oraz sprzęgło -sami byli zdziwienie ilością powietrza w części sprzęgła, postanowili więc zaoferować mi po 2 dniach ponowne odpowietrzenie (za free) czyli dziś rano po tej 2 akcji sprzęgło działa inaczej (lepiej) no i oczywiscie biegi wchodzą "jak w masło", dodatkowo hamulce zmieniły się z bardzo dobrych na żylety! Panownie robili to na włączonym zapłonie powiedzieli że tak trzeba. Wniosek 1. ten tym tak nie ma! 2. usunięcie nękającej nas usterki jest tanie i szybkie! (można to zrobić samemu z pomocą kolegi) tylko trzeba pamiętać o dolewaniu płynu podczas operacji! POWODZENIA!
-
Witam, Jako że nie ma jeszcze jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dlaczego biegi wchodzą ciężko, a ja nadal kombinuję i próbuję... postanowiłem wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć nie tylko układ hamulcowy ale i też sprzęgło. Jest lepiej ale jako że robiłem to sam a czytałem tu i tam że sprawa jest dosyć skomplikowana mam zamiar udać się do serwisu i zlecić im albo samo odpowietrzenie albo też ponowną wymianę płynu i automatycznie odpowietrzenie układu Swoją drogą jeżeli była by to wina zapowitrzonego układu, to pewnie jakaś mondra głowa wpadłaby na ten pomysł wcześniej ale i tak bede próbował, bo zachęciła mnie ta próba "swojskiej roboty" i opinie użytkowników BMW 1er.
-
Witam jestem po wymianie kompletnego sprzęgła (sprzęgło, dwumas, docisk) i biegi wchodzą tak samo CIĘŻKO, albo jeszcze gorzej niż zanim się sprzęgło skończyło.