trucker_hiob
Zarejestrowani-
Postów
113 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O trucker_hiob
- Urodziny 02.10.1957
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E90 M3 2008; F30 328i 2014
-
Zawód
Trucker
Osiągnięcia trucker_hiob
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
2008 M3 E90 - Srebrny, manualna skrzynia, wersja amerykańska
trucker_hiob odpowiedział(a) na trucker_hiob temat w Galeria - nasze samochody
Nie wiem jeszcze. Myślałem o kupnie spokojnego dupowozu, jakiegoś 4-letniego Mercedesa E350, teraz raczej się skłaniam do używania klasyków. Lepszy silnik do 126p, taki 50-konny Abarth, lepsza skrzynia do Cougara, z nadbiegiem i mam auta do jazdy. Żona jeździ 328i F30, więc gdy trzeba porządne auto, to jest. -
2008 M3 E90 - Srebrny, manualna skrzynia, wersja amerykańska
trucker_hiob odpowiedział(a) na trucker_hiob temat w Galeria - nasze samochody
Witam po dłuższej przerwie. Czas zameldować, że M3, lekko uszkodzony, już nie jest moją własnością. Pewnie wyląduje kiedyś w Polsce, albo w byłym Związku Radzieckim. :D https://www.iaai.com/Vehicle?itemID=32888024&RowNumber=11&loadRecent=True&fbclid=IwAR1-oVyOtdHqvQ0uUi4L2_0Zy357FiIi2MCcRumDGUaIWoGTESMSarsj8MU -
Serio? Ja przy 140km/h mam poniżej 2000obr/min. Bez przesady. Bo to zależy od tego na którym jedziesz biegu. :lol: U mnie przy 120 głośno, jak jadę ciągle na dwójce, bo to jakieś 8500 obrotów, ale gdy mam szósty bieg, to przy 120-130 km/h słychać tylko wiatr. :mrgreen:
-
Witam. Ktoś mnie tu zaprosił, więc jestem. :D Widzę, że według Was F30 to naprawdę auto do bani, totalne badziewie, a hałas w środku jest gorszy, niż w mojej ciężarówce. Natomiast według mojej żony jest to najlepsze auto na świecie i pierwsze w jej życiu, za którym się ogląda zostawiając go na parkingu. Byliśmy nim na wakacjach, niemal 10 tys km po USA. F30 328i. Średnie zużycie paliwa poniżej 7 litrów na setkę. Były dni, gdy spalał poniżej sześciu, ale jeździliśmy i po parkach narodowych i po miastach, więc średnia nam czasem spadała. Głośny w środku? Z pewnością głośniejszy niż moje elektryczne samochody, ale na pewno bardziej cichy niż M3, maluszek, Cadillac, czy Cougar. Nigdy nie zauważyłem, by był jakiś problem z głośnością we wnętrzu. Jeśli już, to dla mnie zbyt cichy - nie słychać silnika, gdy się nie przyspiesza. :lol: Słuchaliśmy w czasie jazdy audiobooków, rozmawialiśmy normalnie, jeżdżąc zwykle z prędkościami 120-130 km/h. Mam sporo filmów z tych wakacji i choć mała kamerka nie oddaje rzeczywistego poziomu hałasu, można mimo to coś z tych nagrań wywnioskować, np. porównując z innymi odgłosami, jak nasze rozmowy, czy głos audiobooka w tle. Na przykład tutaj - jazda po autostradzie, więc jest ze 130 km/h. Nawet coś o tym mówię: Pamiętajcie, że "run flaty" są zwykle głośniejsze i mniej komfortowe od "normalnych" opon. Wystarczy zmienić opony, wrzucić do bagażnika rezerwę i będzie ciszej - jeśli komuś hałas przeszkadza. Ale ja naprawdę nie zauważyłem, by to był głośny samochód. Mam zupełnie inne wrażenie. Tutaj słychać jakie znaczenie ma nawierzchnia drogi: ... gdyż największy hałas, jaki w tym aucie jest w czasie jazdy, pochodzi chyba właśnie od opon, a to w znacznej mierze zależy od tego po czym jedziemy.
-
2008 M3 E90 - Srebrny, manualna skrzynia, wersja amerykańska
trucker_hiob odpowiedział(a) na trucker_hiob temat w Galeria - nasze samochody
Fakt, nie pomyślałem, że Polacy to bogacze, stać ich na płacenie tych wszystkich podatków. Sprowadzając auto do USA mamy inne problemy: Regulacje DOT i EPA, powodujące, że praktycznie nie da się tu zarejestrować sprowadzonego prywatnie samochodu młodszego, niż 25-letnie, ale podatki wynoszą tylko 2,5% wartości auta. Tylko "ciężarówki", a więc także towarowe vany i niektóre SUVy są obłożone 25% podatkiem. Dlatego też np. Mercedes osobowe busy sprowadza w całości z Niemiec, a te do rozwożenia towarów są importowane w częściach i składane już tutaj, w Stanach. Ja cały czas myślę o przewozie auta do Polski jako swojego mienia przesiedleńczego, a wtedy nie płaci się żadnych podatków. Mam jednak znajomego w Polsce, który jeździ autem z USA i nie płacił nic. Po prostu jeździ samochodem zarejestrowanym w Chicago. Ma tam ciotkę, jest to "jej samochód", ale czasowo, od chyba dwóch lat, przebywający w Polsce. Samochód w Polsce, nie ciotka. Ciotka siedzi w Chicago. :mrgreen: -
2008 M3 E90 - Srebrny, manualna skrzynia, wersja amerykańska
trucker_hiob odpowiedział(a) na trucker_hiob temat w Galeria - nasze samochody
Ale ono nie jest sprowadzone :P Jeszcze nie, ale kiedyś pewnie będzie. Jednak takich aut są tu dziesiątki. Za 25 - 30 tys dolarów można kupić M3 z lat 2008-2010, z niewielkim przebiegiem, naprawdę w idealnym stanie. Inna sprawa, czy to ma sens, bo dzisiaj to jest 100-120 tys złotych i za te pieniądze jest spory wybór nowych i rocznych, czy dwuletnich aut, mających jeszcze gwarancję, ale jeśli ktoś chce koniecznie M3, to, myślę, taki zakup sześcio-ośmioletniego auta z przebiegiem poniżej 150 tys km to naprawdę dobry deal. Tym bardziej, że to jest prawdziwe 150 tys, a nie cofane trzy razy z nie wiadomo jakiej liczby. Żeby zobaczyć oferty na naszym rynku takich aut można wejść na stronę http://autotrader.com i wpisać jakiś kod pocztowy, np. swój :mrgreen: albo 60606 dla Chicago i wybrać opcje wyszukiwania jakie się chce. Można też skopiować ten link: http://www.autotrader.com/cars-for-sale/Used+Cars/cars+between+20000+and+30000/BMW/M3/Matthews+NC-28105?endYear=2010&firstRecord=0&listingType=used&listingTypes=used&makeCode1=BMW&maxMileage=100000&maxPrice=30000&minPrice=20000&mmt=[BMW[M3[]][]]&modelCode1=M3&numRecords=100&searchRadius=0&showcaseOwnerId=56768322&startYear=2008&Log=0 -
Zakup M3 E92
trucker_hiob odpowiedział(a) na mikey85 temat w ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH
viewtopic.php?f=158&t=163672 -
Zakup M3 E92
trucker_hiob odpowiedział(a) na mikey85 temat w ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH
Ja, jak do tej pory, nie miałem żadnych problemów. :D Największym problemem może być to, że auto będzie powypadkowe i poskładane z kilku innych. Dlatego chyba warto szukać takiego samochodu w Niemczech, czy innym zachodnim kraju, albo sprowadzić z USA. Auto już sprowadzone ze Stanów koniecznie trzeba sprawdzić przez CarFaxa. W Stanach jest sporo aut z niewielkimi przebiegami. Mój ma 8 lat i 100 tys km, ale to nie wyjątek, to raczej norma. http://www.autotrader.com/cars-for-sale/Used+Cars/cars+under+35000/BMW/M3/Atlanta+GA-30303?endYear=2011&firstRecord=0&listingType=used&listingTypes=used&makeCode1=BMW&maxPrice=35000&mmt=[bMW[M3[]][]]&modelCode1=M3&searchRadius=0&showcaseListingId=417660697&showcaseOwnerId=96633&startYear=2008&Log=0 -
Czym różni się M od normalnej wersji?
trucker_hiob odpowiedział(a) na Detch temat w ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH
W przypadku e90 M3 cały przód samochodu, do przedniej szyby jest identyczny jak w e92, czyli jak w coupe. Mnie już parę osób na polskich forach powiedziało, że mam auto składane z dwóch, bo mam przód z e92, a tył z e90. :lol: -
2014 F30 328i Wersja USA
trucker_hiob odpowiedział(a) na trucker_hiob temat w Galeria - nasze samochody
Tak, w naszym stanie można. Zobacz ten film: -
2014 F30 328i Wersja USA
trucker_hiob odpowiedział(a) na trucker_hiob temat w Galeria - nasze samochody
Fotki autka żony z krakowską rejestracją. "RN" to Registered Nurse, czyli dyplomowana pielęgniarka. I, proszę, nie piszcie mi, że auto bez rejestracji wygląda ładniej. Może tak jest w przypadku E90, ale F30 ma obrzydliwy, wklęsły placek na zderzaku, który aż się prosi, żeby go czymś zakryć. http://www4.picturepush.com/photo/a/14768847/1024/Cars/IMG-4376.jpg http://www4.picturepush.com/photo/a/14768822/1024/Cars/IMG-4357.jpg http://www1.picturepush.com/photo/a/14768844/1024/Cars/IMG-4374.jpg http://www1.picturepush.com/photo/a/14768839/1024/Cars/IMG-4371.jpg http://www4.picturepush.com/photo/a/14768807/1024/Cars/IMG-4350.jpg http://www3.picturepush.com/photo/a/14768806/1024/Cars/IMG-4348.jpg -
F80 M3- testy na Nurburgring - M3 z V6?
trucker_hiob odpowiedział(a) na zmijas temat w ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH
Nie mogę się do końca zgodzić. Rządowa szóstka w BMW jest kultowym silnikiem. Każda rzędowa szóstka jest w naturalny sposób wyważona i między innymi dlatego w dużych tirach właśnie takie silniki są najczęściej stosowane. W USA w ogóle zaprzestano już produkcji silników V8 do 18-kołowców. M3 e46 mial rzędową szóstkę i nikomu to nie przeszkadzało. Jest to rozwinięcie/ewaluacja silników rodziny M50/S50, które były stosowane także w "cywilnych" samochodach BMW, takich, jak E34 520i, 525i, czy E36 320i, 325i. Zatem w F8* BMW po prostu powróciło do starego konceptu, który z powodzeniem był stosowany w modelach e36 i e46. Jasne, że fajnie mieć coś wyjątkowego. M3 e9* jest właśnie dlatego takie wyjątkowe, że to jedyna "trójka" z silnikiem V8. Ale nie znaczy to wcale, że F8* nie jest wyjątkowym samochodem pod wieloma innymi względami. Na przykład pod tym, że jest dość "upierdliwe" w codziennej eksploatacji. Tutaj jest bardzo ciekawe porównanie M3 ze stuningowanym dieslem: Konkluzja jest taka, że diesel jest zdecydowanie lepszy, bo nie dość, że ma podobne osiągi, to w codziennej eksploatacji jest samochodem zdecydowanie przyjemniejszym w użytkowaniu. Ja mam w garażu e90 M3 z kompresorem, co znacznie poprawia jego właściwości trakcyjne, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, gdzie oryginalny M3 e90 był dość słaby - i mam zwykłe, spokojne F30 328i. I jestem przekonany, że 90%, a może nawet 98% ludzi wolałoby mieć 328i. Nie mówię tu o zabawie na jeden dzień, czy nawet miesiąc, ale o codziennym użytkowaniu auta przez lata. 328i będące w stanie osiągnąć setkę poniżej sześciu sekund, mające doskonały automat, palące w mieście około 9l/100km i to w trybie "Sport" w zupełności satysfakcjonuje zdecydowaną większość populacji kierowców na świecie. M3 jest mniej wygodne, głośniejsze, pali dużo więcej, nie jest tak "pluszowe" jak cywilne wersje aut. Do tego, zwłaszcza w e9*, ten silnik trzeba kręcić, żeby poczuć moc. Jest to cudowne uczucie, gdy się jeździ w zakresie 6-8 tys obrotów, ale przecież nie da się tak jeździć po ulicach po mieście. Chyba, że cały czas będziemy jeździć na jedynce, bo na dwójce w tym zakresie obrotów przekraczamy już 100km/h. Piękno uturbionych silników nowej generacji polega na tym, że dają niesamowity moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów silnika, a to daje sporą przyjemność z jazdy w normalnych warunkach. Dlatego ludzie lubią diesle - bo sprawiają wrażenie aut żwawszych, niż benzyna, mimo, że tak naprawdę te benzynowe zwykle są w stanie lepiej przyspieszać. Wystarczy porównać np. BMW 335i z 335d. Myślę jednak, że i to wkrótce może się zmienić i w "cywilnych", seryjnych wersjach tych aut będzie taka sytuacja, jak z tymi samochodami na filmie, do którego podałem link wyżej. Mnie się podoba charakterystyka eM Trójki. Jara mnie jak napalonego nastolatka fakt, że jadąc na dwójce 100km/h mogę stanąć na gazie i zerwać na suchym asfalcie, na prostej drodze, przyczepność tylnych kół. Lubię uczucie, gdy organizm pompuje adrenalinę w moje żyły, gdy auto się rozpędza w siedem sekund od 110 do 210 km/h. Tego mi nie da 328i. Ale ja nie jestem normalny. :twisted: Dla normalnych ludzi 335i, 335d, a nawet 328i będzie na pewno lepszym wyborem, niż M3, niezależnie od tego, czy to będzie e9* z V8, czy f8* z uturbioną szóstką. -
F80 M3- testy na Nurburgring - M3 z V6?
trucker_hiob odpowiedział(a) na zmijas temat w ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH
:shock: Ale przecież ten film krytykuje nie M4 jako takie, ale silnik, który masz w swoim aucie. Chodzi o to, że trzylitrowa szóstka z turbem nigdy nie będzie tak brzmiała, jak wolnossąca V8, kręcąca się do 8400 obrotów. Mój samochód co prawda nie jest wolnossący, ale kompresor nie ma wpływu na brzmienie wydechu, bo w niczym nie ogranicza przepływu spalin "od d*** strony". -
Czy jest gdzieś na forum coś więcej na ten temat? Kabelków to ja mam całą szufladę, ale do czego mam je podłączyć? Mnie nie chodzi tutaj o deaktywację start/stop. ale o zmianę kodów świateł, po zainstalowaniu LEDów przeciwmgłowych. Czy jest potrzebny jakiś specjalny program do tego?
-
W Stanach w F30 zmieniają to w ramach gwarancji. W samochodach wyprodukowanych w 2014 roku już to powinno być. W moim jest, ale nie wiem, czy już fabrycznie, czy ktoś zrobił już update oprogramowania. Ja kupiłem auto z przebiegiem 5 tys mil, mające już pół roku od daty pierwszej rejestracji. Natomiast wyprodukowany był w styczniu 2014. Mnie powiedzieli w ASO BMW, że sami nic nie mogą zrobić. Muszą wysłać zapytanie do BMW i otrzymać nowy software do wgrania - cała operacja, powiedzieli, może zająć od 3 - 4 godziny.