Skocz do zawartości

kuczyn58

Zarejestrowani
  • Postów

    262
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    był: X3 (F25) 2.0d xDrive 2011
    jest: 3GT (F34) 330i xDrive 2017

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kuczyn58

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Częściowo "odszczekuję". Otrzymalem wyjaśnienie od BMW. iDrive 8.5 i 9 odtwarzają z USB pliki FLAC. Zatem swoją bibliotekę CD trzeba przekonwertować na pliki FLAC w jakims dobrym edytorze i będzie mozna je odtwarzać z USB.
  2. Czy ktoś z użytkowników nowych BMW z systemem iDrive 8.5 lub 9.0 potrafi określić, jakie, wysokiej jakości (bezstratne) pliki muzyczne potrafi czytać ten system? Czy można utworzyć w aucie kopię muzyki wysokiej jakości tak jak to było gdy korzystaliśmy z odtwarzacza CD? Czy systemy iDrive 8.5 lub 9 mają chociaż dyski twarde do audio? Mam wrażenie, że coś jest nie tak, bo BMW oferuje audio oparte na Harman Kardon i Bowers & Wilkins, a tymczasem auto rozpoznaje tylko pliki skompresowane ze Spotify albo mp3 (chyba).
  3. Wygląd to kwestia gustu. Ja kupowałem swoją GT wiedząc, że nie doczeka się następcy, bo 4 Grand Coupe to nie będzie następca. Ale jeśli zostaniesz z tym wyborem, to pojeździsz i zobaczysz pewne rzeczy. Masz 190 cm, więc odsuniesz siedzenie na maksa, a pasażer za tobą będzie miał w dalszym ciągu pełen komfort. W żadnym aucie poza 5/6GT i 7-ce tak nie masz, może w jakiś przedłużanych specjalnych wersjach. Każdy kto jechał ze mną na tylnym siedzeniu zachwycał się komfortem, tym ze mógł wyciągnąć nogi. Jak zaczniesz używać iDrive, to zobaczysz (jeśli będziesz miał możliwość porównania), że w żadnym innym aucie niż BMW nie dostaniesz tak intuicyjnego i wygodnego rozwiązania manipulatora do wszelkich funkcji. Jak pojedziesz na narty (jeśli jeździsz) w dwie-trzy osoby, to wrzucisz do bagażnika w skibagu nawet dwumetrowe gigantki i nie będziesz musiał wieźć hałaśliwego boxa.
  4. Jako użytkownik 3GT od czterech lat krótko i zwięźle: Sylwetka: to nie jest mistrzostwo świata, ale absolutnie nie rozumiem tak surowej oceny wielu forumowiczów. W każdym aucie można znaleźć słabe punkty stylistyki nadwozia. Niektóre mają np. przerośnięty, ogromny grill, co ostatnio jest modne i powielane przez prawie wszystkich, a niczym nie uzasadniony. Oczywiście że 4 GC jest z boku zgrabniejsze, ale ma zasadnicze minusy praktyczne. Poza tym, na swoje auto patrzysz 5% czasu. 95% spędzasz wewnątrz, prowadząc je. Jak potrzebujesz żeby inni je oceniali, to kupujesz Lambo. Wnętrze: tak, nowa 3-ka jest nowej generacji, ma znacznie ładniej zaprojektowany cockpit. Ale tylko pod warunkiem, że w wybranej wersji nowej trójki nie będzie ohydnych, tandetnie błyszczących przycisków i ich obramowań. 3GT to solidnie dopracowane wnętrze, żadne BMW (poza 5GT) nie ma tak ładnie poprowadzonej linii drzwi na całej długości wnętrza. Deska jest po prostu praktycznie rozwiązana. Ja mam zegary "black panel" i wcale nie ustępują tym z nowej trójki, a nawet je wolę, bo są okrągłe. Strony praktyczne: przesiadłem się z X3 i w najmniejszym stopniu nie rozczarowałem się pakownością bagażnika. W porównaniu z 3 kombi, to kompletnie inna klasa, nie wspominając już o 3 sedan gdzie bagażnika nie ma. Poza tym i PRZEDE WSZYSTKIM W ŻADNYM BMW (poza 5/6GT i serią 7) i w żadnym aucie innego producenta w podobnej klasie, nie ma takiego komfortu na tylnych siedzeniach - po to kupuje się to auto. Dygresja: uwaga na doposażenie, bo tu zaczynają się koszty.
  5. Dziękuję, ale cały czas nie mam odpowiedzi na te moje konkretne pytania 1-5. Rozumiem, że czyta kamerą, ale jeśli na zakrętach dużo wcześniej wskazał "że będzie znak", to rozumiem, że tą kamerą się posiłkuje. I BARDZO DOBRZE, tak powinno być. Natomiast pozostaje pytanie: jak ta kamera sobie radzi ze znakami z tabliczką: np. słynne "bei nasse" w Niemczech albo z symbolem ciężarówki pod ograniczeniem, jak czyta znak na wyświetlaczu bramowym nad autostradą itd. Mniej kłopotliwe jest jak czasami niechcący pokaże znak na zjeździe z autostrady, niż jak będzie mi wyskakiwać ograniczenie dla ciężarówki albo nie uwzględni tego nad autostradą.
  6. Czyli pomimo, że piszesz że super czyta znaki, to wyraźnie wskazujesz że bierze je z nawigacji. Tymczasem ja liczyłem na to, że po prostu czyta fizyczny znak i potrafi go zinterpretować. W sumie jednak nie mam odpowiedzi na moje 5 pytań, ale raczej działa to inaczej niż sobie wyobrażałem. Chyba nie będę doposażał, bo to nie kilkaset pln (a tyle to powinno max kosztować skoro w aucie jest "hardware" i chodzi tylko o kod :mad2:), ale ponad 3k.
  7. Ad 1) - jeśli wcześniej odczytał znak 70, to w sumie dobrze; Ad 2) - jeśli wcześniej odczytał znak 60, to nie dobrze że nie zmienił; Ad 3) - jeśli wcześniej odczytał znak 10, to dobrze. Zatem 2:1 :? Pozostaje mi poczekać na wrażenia spoza miasta, namawiam na jakiś wypad w weekend!
  8. Przymierzam się do doposażenia. Na wątku: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=203&t=350079 podjąłem temat, ale nikt jakoś specjalnie nie reaguje. Czy teraz, po kilku latach, odnósł byś się do moich pytań? Czy rozpoznawanie znaków dla ograniczenia prędkości: 1. Na terenie PL, UE+CH rozpoznaje tablice początek i koniec obszaru zabudowanego i interpretuje je jako 50 km/h (oczywiście chyba ze pojawi się potem konkretny znak ograniczenia, to odczytuje ten znak). 2. Na terenie PL jest odwołane po przejechaniu przez skrzyżowanie – podobno tą informację system czyta z nawigacji (?). 3. Na terenie PL, UE+CH czyta znaki wyświetlane na tablicy informacyjnej nad autostradą. Te trzy warunki są dla mnie DECYDUJĄCE - CZY TO MA SENS, chociaż są jeszcze inne, może mniej ważne, czy: 4. Na terenie PL, UE+CH interpretuje ograniczenia prędkości z tabliczkami: np. z numerem drogi jako ograniczenie obowiązujące „do odwołania” (PL), z oznaczeniem „bei nasse” często stosowanym w D. 5. Na terenie PL rozpoznaje znak ograniczenia na białym tle, czyli dotyczący „strefy” ograniczenia. Zdaje sobie sprawę, że system może coś źle zinterpretować, np. odczytać ograniczenie prędkości na zjeździe z autostrady, albo naklejone na TIR. Takie przypadki są dla mnie akceptowalne, i le nie są one regułą.
  9. Wygląda na to, że to jest kiepskie. Ale pomimo tego bardzo proszę o analizę. Nie mam ciśnienia, a jak mam wydać 3 k to chcę wiedzieć, że sensownie. Ja mam asystenta świateł drogowych, oczywiście aktywny tempomat i uważam że te rzeczy działają znakomicie. Dlatego spodziewałem się, że znaki też zadziałają. Tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=237250 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=290562 koledzy opisują swoje doświadczenia, ale jak widać zdania podzielone.
  10. Po prostu zapytałem serwis o doposażenie w system rozpoznawania znaków i otrzymałem konkretną ofertę. Ale moje auto ma systemy wspomagające i reflektory adaptacyjne, a to są warunki podstawowe, ponieważ do znaków potrzebna jest kamera. Poza tym, zanim zdecyduje się Pan na dokupienie, radzę poczekać na odpowiedzi na moje pytania, tylko jakoś nikt się nie kwapi. Czyżby nikt, poza krótką wymianą zdań (również w innym wątku) nie miał bogatszych doświadczeń?
  11. Mam zamiar dokupić opcję rozpoznawania znaków. Auto spełnia wymagania, mam wskaźniki rozszerzone, wyświetlane. Czekam na odpowiedzi od Connected Drive na następujące pytania: Czy rozpoznawanie znaków dla ograniczenia prędkości: 1. Na terenie PL, UE+CH rozpoznaje tablice początek i koniec obszaru zabudowanego i interpretuje je jako 50 km/h (oczywiście chyba ze pojawi się potem konkretny znak ograniczenia, to odczytuje ten znak). 2. Na terenie PL jest odwołane po przejechaniu przez skrzyżowanie – podobno tą informację system czyta z nawigacji (?). 3. Na terenie PL, UE+CH czyta znaki wyświetlane na tablicy informacyjnej nad autostradą. Te trzy warunki są dla mnie DECYDUJĄCE - CZY TO MA SENS, chociaż są jeszcze inne, może mniej ważne, czy: 4. Na terenie PL, UE+CH interpretuje ograniczenia prędkości z tabliczkami: np. z numerem drogi jako ograniczenie obowiązujące „do odwołania” (PL), z oznaczeniem „bei nasse” często stosowanym w D. 5. Na terenie PL rozpoznaje znak ograniczenia na białym tle, czyli dotyczący „strefy” ograniczenia. Zdaje sobie sprawę, że system może coś źle zinterpretować, np. odczytać ograniczenie prędkości na zjeździe z autostrady, albo naklejone na TIR. Takie przypadki są dla mnie akceptowalne, i le nie są one regułą. Czy ktoś z UŻYTKOWNIKÓW tego systemu może równolegle odpowiedzieć na powyższe pytania? Proszę o wypowiedzi osób, które jeżdżą z tym systemem, przetestowali go, a nie "słyszałem że", albo "podobno". Z góry dziękuję.
  12. Sorry, ale nie rozumiem, przecież wygląda na to że auto jest na gwarancji. Co ma do tego "dobra wola"? Ja miałem w F25 rozwalony silnik, co opisałem na forum. Ale to się stało miesiąc po gwarancji i po przekroczeniu 100.000 km o... 9.000. Dlatego była mowa o "dobrej woli", bo było "chwilę" po gwarancji. Wzięło ją (tę "dobrą wolę") w łeb, bo mi BMW wykazało, że przy 40.000 przekroczyłem limit wymiany oleju o (jak pamiętam) 3.000 (nie zdążyłem przed wakacjami), a dopuszczalne jest 1.500. No i to miało wpływ, że przy 109.000 rozleciał się wał. Nie było siły.... Dodatkowo BMW twierdziło, że auto jest za stare. Na nic zdały się argumenty, że jak może być "za stare" auto, które miesiąc temu było jeszcze na gwarancji. Mało tego, przy 50.000 to ja sam wykupiłem przedłużoną gwarancję i wtedy nie było problemu że przekroczyłem kilometry wymiany oleju. Jednym słowem - jak mowa o "goodwill" to nie w przypadku BMW.
  13. W aucie, bez żadnych "oprogramowań". Wchodzisz w ustawienia i masz zakładkę co chcesz wyświetlać na panelu. Nie siedzę teraz w aucie to dokładnie nie podam ścieżki, ale sam sobie ustawiałem jakie dane chcę widzieć.
  14. Ja też mam 330i xDrive i uważam to za optimum w relacji osiągi / spalanie / radość z jazdy. Chociaż zaakceptowałbym 320. 2,5 roku, 70.000, nie mam żadnych stuków, nic nie lata, nie puka... Z wodą był problem. Okazały się niedrożne (ogólnie od "spadów z drzew") kanaliki odpływowe, które odprowadzają wodę spod spojlera na boki klapy. Po wymianie rurek jest OK.
  15. To coś masz nie tak. Wskazanie chwilowego zużycia paliwa można ustawić w konfiguracji w aucie. Tam są okienka które zaznaczasz, co chcesz żeby było wyświetlane po każdym kliknięciu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.