-
Postów
2 927 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
6
Ostatnia wygrana Burza1234 w dniu 2 Marca
Użytkownicy przyznają Burza1234 punkty reputacji!
Informacje osobiste
-
Moje BMW
IE39 530d 01'
F11 520d 184KM 14' N47D20C
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Burza1234
-
Dzwoniłem do ASO. Pani powiedziała, że akcja dotyczy okrągłej kierownicy seria M.
-
Podobno apka nie jest idealna. Ale jak dla mnie to jest wystarczająca. Wszystko zależy od ECU silnika. Z jednymi współpracuje prawie idealnie , z innymi nie co gorzej. Moje ECU to D70BX7A0 i BTool nie współpracuje idealnie.
-
N47
-
Ja nigdy nie miałem ZABLOKOWANEJ procedury wypalania DPF, nawet gdy wjechałem bądź jeździłem po miescie. Najzwyczajniej w świecie filtr nie dopalił sie do konca. Moim zdaniem musisz częściej obserwować parametry silnika . Może włącz nagrywanie ekranu w czasie wypalania? Może przekroczyłeś jakąś temperaturę , któregoś z płynów/oleju? Ja jak jeżdżę z prędkościami poniżej 90 km/h i mam wypalanie DPF to jeżdżę na ustawieniach SPORT. W mieście jest ciężko zakończyć w 100% ten proces. Ja u siebie mam jedną z dróg, która jak jest w miarę pusta to pozwala mi na wypalenie całej sadzy w DPF.
-
https://czescidobmw.pl/vin/YQBW3/294537837/$*KwFEcGFfHQAzPRcRN0pgShwIKC8xRUNERR0QBEZPDi4GBAQyem92ODgnPwgoAAFZYWo_LTEjMkVKRx0RWS4JExACEhcdXVh9DVUXGBJVSlAeEh9aVQMWHxNSSA0RDVQKDgQ2DFIHDRsfR0QvQEBFR1BSX0gVATAKVAFSSFRcQAgBFRkfFBwXb1ofGx4UU1ZNUFAaFwhEQVJdVlUEEQ0BB1ZVRT1DRlIPAAAAAAq37UI%3D$/495661/szczegoly-unitu/1400878089/lista-towarow/13628573155 I
-
Zobacz na fakturze numer części, po tym dojdziemy o jaki czujnik chodzi. Będzie dla potomnych....
-
Super, że udało Ci się rozwiązać problem...! Nie wiem czemu ale twój temat nie wyskoczył mi jako aktualny dlatego nie odpowiedziałem Ci na Twój VIN auta.
-
Obejrzyj kilka razy i sam dobierzesz sobie olej. Ja mam DIESELa ,zależy mi na ochronie silnika + ten ebany DPF. Wybrałem olej który ma więcej BORU. MOLIBDEN podobno może się odkładać dlatego postawiłem na ten pierwszy pierwiastek. Wymieniam olej dwa razy w roku , średnio co 7500 km. Total Energies Quartz Ineo Long Life 5W-30 cenowo wychodzi korzystnie ok 31,- zł za litr.
-
I Na początek sprawdź ciśnienie wsteczne na czujniku DPF. Rano na włączonym zapłonie powinno wskazywać.... -1 lub 0 lub +1. Zrób pomiar test ciśnienia wstecznego gdy rozgrzejesz auto do temperatury roboczej. Test wykonuje się w aplikacji BTool . _________________________________________ Ostatnio czytałem o innym sposobie sprawdzania filtra DPF... - rozgrzany silnik - wbity 7 bieg - obroty 2000 i pedał w podłogę do uzyskania 4000 obr/min. Ciśnienie wsteczne nie powinno przekroczyć 400mbar. _________________________________________ Jak rozgrzejesz auto porównaj ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia atmosferycznego przy czujniku DPF. W opisie błędu masz zbyt dużą różnicę, powyżej 60 hPa. _________________________________________ Sprawdź ile masz oleju silnikowego, ile płynu chłodzącego? Zobacz jakie masz temperatury po dłuższej jeździe, płynu chłodzącego, oleju silnikowego i oleju w automatycznej skrzynki biegów? _________________________________________ Jeśli nie działa ci klimatyzacja to również nie działa ci wiatrak na chłodnicy. Najprawdopodobniej wiatrak włącza ci się gdy przekroczysz temperaturę płynu chłodzącego 98°C? Oleju silnikowego nie pamiętam jak i w automatycznej skrzyni biegów. Ja jak jeżdżę po mieście w korkach beż klimatyzacji to po ok. 15 - 25 km jazdy tempera oleju w automatycznej skrzynki biegów dochodzi do 100°C. Oczywiście może pójść wyżej ale od jakiegoś czasu , gdy ASB uzyskuje 90°C to włączam klimatyzację aby wiatrak chłodnicy obniżył temperaturę oleju. Temoeratura pracy oleju w ASB to 80°C. Wszystko powyżej tej granicy wpływa na szybsze starzenie się oleju. Jeśli, powtórzę, jeśli przekroczyłeś temperaturu oleju w ASB , tak jak to pokazuje opis błędu to ja na twoim miejscu wymienił bym olej w ASB I pomyślał o oleju silnikowym? Płyn chłodniczy też bym wymienił w szczególności, że masz podniesioną moc a chłodzenie to podstawa.
-
Na tą chwilę uważam, że masz uszkodzony prostownik? Programy w prostownikach są tak napisane, że dla akumulatora AGM napięcie szczytowe dochodzi do 14,8V , dla zwykłych kwasiaków ( tu dużo zależy od prostownika ) 15,5V - 16,5V - dlatego należy go ładować poza autem ponieważ większość modułów auta ma zakres pracy w przedziale 9V - 16V. Może na początku sprawdź miernikiem napięcie ladowania porównując je że wskazaniem na prostowniku? Napięcie 12,9V - 13,1V na koniec ladowania to normalne wartości. Prąd zazwyczaj oscyluje w przedziale 0,1A - 0,6A. Wcześniej koledzy z forum napisali ,że odzysk energii powoduje ,że aku AGM może naładować się MAX. od 75% - 85%. Według informacji z NEWTIS, system zarządzania energią raz na jakiś czas pozwala doładować akumulator do 100%. Ja nigdy tego nie zauważyłam w swoim BMW. Jest to robione aby zregenerować/odmłodzić baterię. Podam ci jeszcze jedną sytuację abyś miał jakiś punkt odniesienia jeśli chodzi o ładowanie AGM w czasie jazdy. Nadmienię, że moja bateria to 105Ah a data produkcji to połowa 2013r. Gdy jadę autem a bateria nie jest w dobrej kondycji, napięcie ladowania oscyluje w przedziale 14,4V - 14,7V. Odzysk energii 14,7V - 15,0V. Jak naładuje baterię po przez awaryjne punty rozruchu auta to napięcie w czasie jazdy wynosi 13,0V - 13,2V. Taki stan utrzymuje się kilka dni. Odzysk energii to 14,6 - 14,8V O prądzie nic ci nie powiem w czasie odzyskue energii, poobserwuje i zdam relację. Dobrze by było abyś w czasie ładowania AGM prostownikiem pomierzył napięcia pod maską silnika i bezpośrednio na akumulatorze. Zrób to gdy auto wejdzie w stan uspienia. Oczywiście, wartość napięcia może się różnić ponieważ duży wpływ ma na twardość temperatury zewnętrznej.
-
Jak podpinasz przyczepkę to otwierają ci się rolety chłodnicy. Jak włączasz klimatyzację to włącza ci wiatrak elektryczny, który chłodzi komorę silnika. Moje auto jest garażowane i mogę pozwolić sobie na to aby nie włączać nawiewu do momentu uzyskania temperatury 85°C płynu chłodzącego. Auto rozgrzewa się po przejechaniu 4 - 6 km. Oczywiście mówię tutaj o płynie chłodzącym a w garażu mam zazwyczaj +10°C.
-
Uogólniając......najszybciej rozgrzewa się płyn chłodniczy. Następnie olej silnikowy a na końcu automatyczna skrzynia biegów. Wyglada to tak ,załóżmy że płyn chłodniczy łapie te ok. 90°C po przejechaniu 10km.... Olej silnikowy potrzebuje 20km a automatyczna skrzynia biegów 30km. Ja osobiście najszybciej zagrzałem olej w ASB po przejechaniu 20km . Ale to było lato i jazdę kontynuowałem jadąc autostradą. Jeżdżąc po mieście czy drogach krajowych olej w ASB nagrzewania mi się w przedziale 25 - 30km. Odnośnie wskazówki na zegarach- temperatura oleju silnikowego. To wskazanie jest błędne. Ono bardziej pokazuje tempo nagrzewania się płynu chłodzącego.
-
Jeśli chodzi o czujnik temperatury przed DPF to wszystko masz opisane powyżej. Jeśli chodzi o sondy to też masz opisane jak je sprawdzić aplikacją BTool. Muszę poszukać czy sondy można sprawdzić na podstawie pomiaru rezystancji. Ty masz silnik B47.....? Według schematu elektrycznego dla silnika B47 można sprawdzić rezystancje SOND w bardziej dostępnym miejscu. Jest to kość X941*1B. SONDA przed katalizatorem B334 , plus na cewce to pin nr.1. SONDA za katalizatorem pin nr.4. MASĘ/MINUS podłączasz pod kość komputera auta z kości X460*11B. Masy/Minusy dla sondy przed katalizatorem B334 pin.nr.94 a za katalizatorem B335 pin.nr.93.