Skocz do zawartości

karbo

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 054
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    f32, 428i
    f48, 25d
    Kona Electric 24
  • Lokalizacja
    Michałowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia karbo

  1. Drogą do elektryfikacji transportu jest tania energia elektryczna. Nie można mieć wszystkiego. Taniej energii z odnawialnych źródeł energii dla wszystkich nie będzie. No chyba, że za 20 lat ale to tylko z kilkuletnim epizodem bardzo drogiej energii.
  2. Jeździłem w tym roku MG ZS na wakacjach. Mierne auto.
  3. BEV Xiaomi na torze Nurburgring gorsze od GT3 tylko o 2 sekundy Nurburgring padł łupem Chińczyków. Mają rekord i wykręcili go autem od producenta RTV i AGD
  4. Jac3 wybacz ale nie rozumiem o co Ci dokładnie chodzi. W przypadku obu propozycji wynajmu to był ten sam finansujący. Wartość resztowa to 115 tys zł brutto dla TM3 a dla KE 120 tys brutto. W obu przypadkach takie same wpłaty i okres finansowania. Wartość raty w KE jest powiększona o pełny serwis /płyn do spryskiwacza włącznie/. Zatem koszt użytkowania to w zasadzie różnica w ratach. W obu przypadkach mógłbym auto wykupić ale na tę chwilę nie biorę tego pod uwagę. KE miała bardzo niską cenę 154 tys brutto i nie otrzymałem dodatkowych rabatów. W Tesli to wiadomo jak jest cenami. To także i dla mnie oczywiste, że samochodów nie da się porównać wskazując przelicznik ile jeden samochód jest lepszy od innego. No ale z pewnością koszt użytkowania będzie w przypadku KE niższy od kosztu używania TM3 około 4 krotnie niższy.
  5. A ja miałem kupić Teslę 3 a kupiłem Konę E. Zdecydowała cena oraz własności użytkowe odpowiednie dla moich potrzeb. Różnica w kosztach najmu pomiędzy w/w autami była kosmiczna. Przy wpłacie własnej na poziomie 27 tys netto rata wynosiła dla TM3 3627 zł brutto a dla KE 882 zł brutto. Co ciekawe wartość resztowa po najmie to dla TM3 115 tys zł a dla KE 120 tys brutto. Oczywiście TM3 to lepsze auto od KE, ale nie 4 krotnie lepsza.
  6. Myślę, że obaj możemy mieć rację.
  7. Czytałem ten artykuł, w którym padł taki argument. Moim zdaniem uzasadnienie jest jednak bardziej złożone. Zmiana sposobu włączania kierunkowskazów na taki z przyciskiem na kierownicy ma stworzyć "nowego hermetycznego klienta tesli", który będzie się źle czuł w autach ze standardową wajchą i będzie wiernym klientem tesli. Dla wielu młodych klientów i kierowców Tesli bez obciążenia wieloletnim używaniem zwykłej wajchy do obsługi kierunkowskazów, takie rozwiązanie z przyciskiem nie jest takim wielkim utrudnieniem jak dla kierowców z wieloletnim doświadczeniem. Prawdopodobnie ze statystyk osób kupujących Tesle wynika, że klientami są ludzie stosunkowe młodzi i z krótki stażem za kółkiem.
  8. A jak ja patrzę na ten dom to bym postawił na to, że przyczyną zapłony był któryś z BEVów bo pochodził z tzw. odzysku albo innej nie autoryzowanej naprawy. Z tymi wycieraczkami z serii 4 to takie usprawnienie jak kierunki w Tesli 3.
  9. Na pierwszym /obok okna tarasowego po prawej stronie/ i czwartym /po prawej stronie od drzwi/ zdjęciu widać coś co może był wallboxem /moim zdaniem nawet na pewno/. W żaden sposób nie są te urządzenia zniszczone.
  10. No tak, jak to wszystko rozumiem. Ale odnosząc się jednak do przypadku z Żyrardowa to widać na zdjęciach, że BEVy stały kilka metrów od domu. Wydaje się więc, że pożar zaczął się od któregoś z aut, a nie od instalacji Wallboxa lub instalacji elektrycznej w domu. Bo wszystkie te sytuacja, o których piszesz to mogą zniszczyć Wallboxa i wywołać pożar w domu, ale moim zdaniem nie mogą spowodować zapłonu BEVa. Z tych przyczyn wymienionych przez Ciebie oraz znanych mi, to nie widzę takiej możliwości aby źle zamontowany Wallbox miał odpalić baterię w BEVie.
  11. Może ktoś wytłumaczy jak źle zainstalowany wallbox może spowodować spalenie podłączonego do niego BEVa?
  12. i właśnie chyba takie Mini spłonęło pod Żyrardowem.
  13. Dzięki. Sprawdzę. Jutro mam jazdę BYD seal exellence. To będzie ciekawostka jak myślę.
  14. Byłem oczywiście w salonie bmw i oglądałem ix1. To ładne auto. W środku zbudowane z podobnej jakości materiałów jak T3iY. W cenie około 200 t po dopłatach w zasadzie tylko słabsza wersja z niższym zasięgiem i gorszymi osiągami. Volvo ex30 za małe, ex40 zbyt drogie z przybliżonymi do T3iY osiągami. Audi nie widziałem. Oglądałem też /nie jeździłem bo nie mieli czasu/ Hyundaia Kona E. Auto małe ale zadziwiająco dobrze zbudowane wnętrze z bardzo ładnych i miłych materiałów. Byłem naprawdę zaskoczony jakości. Jestem jeszcze umówiony na jazdę BYD. Tego jestem ciekaw, ale myślę że decyzja już jest.
  15. Jest po prostu wystarczająca dobra /3iY/ żeby zapłacić za nią po dopłatach ca 200 tys. Nic ponad to. Moim zdaniem /a jestem po jeździe testowej 3iY/ to nie jest auto premium. To całkiem fajne auto ze niezłą kasę. Ale pod względem tego co można ocenić po danych w tabelkach to cena jest atrakcyjna, co czyni cały wydatek /jeśli ktoś ma takie potrzeby i możliwości/ uzasadnionym. Inna sprawa to auta po 400 tys. Żadnym takim elektrykiem nie jeździłem i nawet nie siedziałem, więc się nie wypowiadam. W salonie Tesli /wewnątrz/ w Warszawie stoją tylko 3iY. Tesla chyba sama nie wierzy, że takie auto /ca 400 tys./ można w Polsce sprzedać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.