Skocz do zawartości

Unkas

Zarejestrowani
  • Postów

    256
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 316Ti 2003 r.
  • Lokalizacja
    Bukowno, powiat olkuski

Osiągnięcia Unkas

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Fajny compact! Jeszcze tylko kierownica ze sterowaniem radiem i dla mnie jest wypas ;)
  2. Żebyśmy widzieli, to jeszcze musisz login i hasło dać do usługi: Dokumenty Google ;) - bo tam mnie link kieruje. Albo umieścić na jakimś ogólnodostępnym serwerze ...., no ale tytuł z czterema "!!!!" więc pozostaje wierzyć, że maszyna super. Edit: No ;) Teraz lepiej widać ;)
  3. Na pewno samochód nietuzinkowy. Pasja właściciela widoczna. O gustach podobno się nie dyskutuje ;) Mam tylko nadzieję, że ciągle poszukując ciekawej formy e46 nie przekroczysz granicy kiczu motoryzacyjnego. Z tej całej, zresztą jednej z najciekawszych tu na forum galerii i tak najbardziej mi się podoba to wcześniejsze wcielenie (ale może jestem zbyt dużym miłośnikiem prostszej formy): http://i228.photobucket.com/albums/ee170/polonezdh/IMG_3011.jpg
  4. Masz kierownice ze złej strony ;) ;)
  5. Ta tych co piszesz nie jeździłem ale właśnie sprzedałem samochód (Citroena xsara II) na innych nowoczesnych wielosezonowych - Kumho SOLUS, więc może moja opinia komuś się przyda. Zimą całkiem OK, słabiej na mokrym - tu spodziewałem się lepiej, na suchym w ciepłe dni też OK. Co więcej, mogę śmiało napisać, że kiedy je kupiłem jak było jeszcze cieplutko, to z całą pewnością zachowywały się lepiej niż kilkuletnie typowo letnie jakieś Nexen-y (miały jeszcze około 1.5 mm nad bezpiecznik). Gdybym miał jeszcze raz kupić, to: do samochodów z małą mocą lub wyjątkowo spokojnego kierowcy - tak, na krótkie odcinki - tak.
  6. W kwestii wyposażenia - może to śmiesznie zabrzmi ale od czasu jak miałem problem z zasilaniem elektryką drzwi w samochodzie i się na wycieczce gotowałem się w środku bo nie mogłem okien otworzyć... to jak teraz coś kupuję i widzę, że tylne drzwi mają korbki, to zawsze myślę to samo: "Może to i dobrze, zresztą moje drzwi od kierowcy są na przycisk ;) ".
  7. Unkas

    skuteczność hamowania E46

    E46 hamuje całkiem dobrze z seryjnymi zestawami, porównując do wielu innych samochodów z przed 10 lat. Oprócz klocków, tarcz, płynu d dobrym stanie, należy otrzymywać w bardzo dobrym stanie zawieszenie. Miałem kombika, uwierzcie mi, po wymianie części zawieszenia (dwa amorki tylne, wahacze przednie i coś jeszcze ale nie kojarzę) zmiana była zdecydowanie na duży plus. Zawieszenie jest ważne ponieważ bujanie auta ma wielki wpływ na działanie ABS-u. Zresztą co do samego ABS-u w e46, to jest on naprawdę świetny. Kiedy kupiłem BMW porównywałem jego działanie z innymi na odcinku drogi, był i suchy asfalt i mokry i mokry z piaskiem po jednej stronie.
  8. 1.9 JTD, 140KM chyba już od 2002 można spotkać a 2003 to już są pospolite. No i jeszcze 150 KM od 2004? W każdym razie to nie są złe silniki, miałem okazję jeździć i muszę powiedzieć, że jakoś mniej stresu było z JTD niż z 2.0 BMW. Żeby jeszcze tylko te Alfy były jak BMW i byłoby OK ;)
  9. Unkas

    320 D radio

    Kiedyś ktoś (dawno temu) mi pokazywał jakieś kostki/przejściówki - było ich dużo i podobno można było dobrać do prawie każdego radia aby go podłączyć z pomocą tego wynalazku. Ponoć sterowanie z kierownicy działało bez problemu. Ale zaznaczam - nie sprawdzałem osobiście.
  10. W każdym razie pisz co i jak poszło albo z czym problemy, bo jestem bardzo ciekawy - ponieważ mnie również przy okazji remontu takie coś chodziło po głowie ;) Szczególnie ciekaw jestem jak długo wał wytrzyma, a jest on jedyny w swoim rodzaju bo nie występował w żadnym innym modelu czyli zakładam, że był skrojony pod 116 KM -czyli max odchudzony pod najsłabszy M47N - a tu jeśli przyjąć 116 KM za 100%, to oczekiwane 190 KM będzie 163.78% - sporo ;) Pewnie Nm też wyjdzie sporo % więcej :D Pozdro i powodzenia.
  11. Jeśli się nie mylę, to ten wirnik który został dopasowany od jakiegoś VW to ten od przodu samochodu - jak się zdejmie gumowy gruby wąż to jest go widać. Z tego co mówił i pokazywał ten gość od turbo, to od 150KM nie pasuje ten wirnik - przymierzał przy mnie (no... chyba, że się pomylił i przymierzał od czegoś innego). W ogóle połowa obudowy turbo jest trochę mniejsza niż w 150 KM. W każdym razie powodzenia w walce. Z wtryskami pomyśl czy można je wymienić bo jak rozumiem one wtryskują ropę na tłok - a tłok od góry jest trochę inny - ma inny kształt stożek w tej głębokiej komorze na środku ale i kształt tego płytkiego "kwiatka" wytłoczonego na górze tłoka jest ciut inny - zdaje się że nawet inaczej się łączy z tą centralną komorą. Przepraszam za brak fachowych określeń ale ich po prostu nie znam a staram się opisać jako tako to co widziałem.
  12. - Turbo jest inne. Na stole przede mną leżało rozebrane od M47N 320D i moje zepsute od M47N 318D (2003 r.) - jest inne. Tzn połowa obudowy i środka pasuje a połowa nie - przymierzałem. Za to ten wirnik, który mi się ukręcił pasował od jakiegoś VW - ten od 320d M47N nie pasował. - Teraz silnik. Słupek też jest inny. Wiem bo miałem swój rozebrany na części i chciałem wziąć trochę od 320d M47N i nie dało rady. Tłoki, pompa olejowa, wał, wtryski inne. Jak tak z tym walczyłem po rozwaleniu turbo i wypaleniu tłoka to się zastanawiałem czy czasem to samo oznaczenie M47N nie jest czasem na wyrost ;)
  13. Nie ma sprawy ;) Ludzka rzecz się pomylić, męską jest przyznać się do błędu. :cool2:
  14. Spoko. Jeśli uważasz, że na silnik o pojemności 1895 cm3 "standardowo mówi się 1.8" to widać się mówi, bo jak sam napisałeś: "dobrze wiem jaki miałem silnik". Zapewne dlatego o silniku (który właśnie zamontowałeś) o pojemności 2494 cm3 (M52TU (170 KM)) piszesz 2.3 - w myśl zasady, że ponownie Cię zacytuję: "dobrze wiem jaki miałem silnik wcześniej a jaki mam teraz". Tak jak pisałem, spoko. Możesz pisać i mówić jak chcesz.
  15. Piszesz "swap z M43 na M52TU" Nie mylisz czasem oznaczenia modelu z pojemnością czyli np. 323i wcale nie musi oznaczać pojemności 2.3? M43 to pojemność 1895 cm3 czyli 1.9. M52TU (170 KM), to: 2494 cm3 czyli 2.5. Chyba, że coś ja pokręciłem, sprawdź lepiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.