Skocz do zawartości

madseason

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    4 275
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana madseason w dniu 12 Sierpnia 2024

Użytkownicy przyznają madseason punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2011 530xD GT F07
  • Lokalizacja
    w Alpach

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia madseason

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

34

Reputacja

  1. madseason

    Ledy z Chin.

    Takie są nielegalne te LEDy, że 2 czy 3 przeglądy przeszedłem na ledach w różnych SKP i nikt się nie czepił. W razie czego miałem wszystkie żarówki na zmianę w bagażniku
  2. madseason

    Ledy z Chin.

    Bez przesady, w e39 kupiłem porządne chińskie ledy w miejsce H7, kosztowały swoje, już nie pamiętam ile ale chyba z 50 dolców za sztukę, kilka lat przejeździły i sprzedałem na nich samochód dalej. Długo robiłem research i znalazłem takie co niby na tych samych diodach robione co latarki Led Lenser. Później pamiętam jeszcze kupiłem same płytki z tymi diodami i przlutowałem w poprzednie obudowy z markerów niby premium w metalowej obudowie co świeciły jak kod napłakał zanim się przepaliły po 3 miesiącach. Po wymienie też zero problemów i dobra jasność. Druga sprawa z oślepianiem - jak jest LED dobrze zrobiony to i nie będzie oślepiał - moje miały bardzo dobrą linię odcięcia. Jedyny problem to była jedyna dostępna barwa 6k - dobrze świeciły jesli nie padało, w deszczu tak śrenio. Jak w każdym przypadku i tutaj pewnie idealnie sprawdza się powiedzenie - chytry dwa razy traci - tak samo w przypadku ledów jak i żarników xenon - jak coś jest przesadnie tanie to nie ma prawa dobrze działać.
  3. Pomyśl czy chcesz się bawić w przerdzewiałe kręcone auto. Zapytaj jeszcze ile oleju popija na tysiąc km, może być, że z litra nawet weźmie, jak to M54B30 przy większym przebiegu. W rudą jakbyś chciał się pobawić to polecisz pewnie drugie tyle ile woła za samochód ( a i tak nie wygrasz, bo za kilka lat i tak pewnie wyjdzie), skręcony silnik (na 90% żrący olej) jesli chciałbyś z tym powalczyć to wymiana pierścieni (conajmniej) kolejne kilka tysi. Do pełnego (jak w opisie) m-paka to mu felg brakuje - nie wierzę, że na największej biedzie wyjechał z salonu - ale plus jest taki, że opony tanie 😅 No i lampy - zazwyczaj po strzale z przodu się wymienia, a te z tyłu środkowe do polerki konkretnej - to nawet sam zrobisz jako wisienkę na torcie. Może chociaż mechanicznie porobiony z tego co opisane, ale też ciekawe w jakim stanie zawieszenie. Jak coś postuka to znowu tysiące lecą. Szczerze to hobbystycznie nawet bym nie jechał ogladać - szkoda by mi było czasu i pieniędzy. Jak szukasz fury do zajechania w kilka lat i cierpienia z jazdy - bo radości raczej nie będzie - to może być. 😅 Szczerze, to z e39 to jako użytkowe na codzień to prędzej bym się zaintersował jakimś dizlem w manualu (bo automaty były słabe). A to dlatego, że nawet jak Ci się buda rozsypie, to pancerne żeliwne M57 na off-roada komuś sprzedasz. 😄
  4. Wejdź do menu serwisowego androida i zmień rozdzielczość obrazu (albo format czy coś takiego) są opcje. Sprzedjący pewnie będzie wiedział dokładnie o co chodzi, nawet jeśli to Cińczyk z Aliexpresa, sprawnie też odpowiadają zanim wystawisz opinię 😉
  5. Z tego wszystkie zacząłem się zastanawiać jakby wyglądał swap takiego n57 na dobre stare żeliwne M57. W ogóle rabialne, opłacalne? Widziałem, że do off-road robią M57 ZF HP8 itp w terenówkach, ciekawe czy by się zgrywało w BMW i ile trzeba by namodzić 😄
  6. madseason

    E60 m54b30 blad 9c53

    Pompa wody mechaniczna w jakim jest stanie? 9c53 to błąd od zaparowania przedniej szyby, nie ma wpływu na odpowietrzanie i działanie nagrzewania. Możecie sobie podmienić, płytka jest pod lusterkiem, a częsci dostępne.
  7. Zrób próbę przelewową najpierw. To że on daje +2, to zanczy, że nadrabiać musi w porównaniu do innych (3 i 4 mogą lać). Poza tym warto sprawdzić szczelność dolotu i czy turbo nie leje. Przed wymianą też można spróbować przeczyścić je jakąś płukaną, w e61 puściłem 3 puchy na rezerwie i korekty spadły z 0.8 na 0.4.
  8. Z tego co wiem, to nie ma zamienników i robiłem na szybko za granicą - u mnie jakieś 2000pln za część + robota (rozpięcie skrzyni itp - tanio nie jest). Tak, u mnie to było problemem i po wymianie całkowicie ustało.
  9. No tak, klikanie to od webasto, uruchamiać się będzie zawsze przy niskich temperaturach, żeby silnik dogrzać. Bardzo fajne rozwiązanie, brakuje mi tego w obecnym samochodzie. Ja pisałem o dzwonieniu 🙂
  10. Jak manual to dwumasa padła pewnie. Jak dasz gazu i puścisz to się zmienia? Kiedyś w automacie mi padło koło zamachowe, dzwoniło jakby ktoś wrzucił garść śrub do miski olejowej. Ale głownie dzwoniło przy puszczaniu gazu jeśli dobrze pamiętam.
  11. Nie do zegarów czy przełączników, chyba bardziej pod podświetlenie wnętrza, ewentualnie świateł pod drzwiami (z kabla w drzwiach) ale nie wiem, czy te świecą kiedy kabina jest oświetlona, czy tylko drzwi otwarte.
  12. Czyli jest tak czy inaczej uzupełniany ropką, bo olej po rozgrzaniu w czasie pracy odparowuje. Oczywistym jest, że nie może też pracować w układzie zamkniętym dlatego jest odma, która odprowadza opary oleju ze skrzyni korbowej do doloty, gdzie są przepalane, część która się skropli wraca do miski olejowej. Jedyna opcja to rozrzedzanie oleju przez olej napędowy, żeby utrzymać ten sam stan przez 12 tyś km.
  13. Czyi nie jest zdiagnozowane 😄 Może wtryski przylewają i jak odpalasz jest dizel w tłoku i tak klepie? Albo jakby klepał po zaworach, ale bez sensu skoro zaraz przechodzi. Inspekcja kamerką od środka cylindra była?
  14. A tym to mnie zainteresowałeś. Ciszej - ale w porównaniu do czego? Bo wcześniej miałem e61 i e39 - oba modele podobnie są wygłuszone, z tym, że e61 lepiej przy prędkościach powyżej 140, 5GT w porówaniu do e61 jeszcze lepiej, mimo obaw które miałem nie czuje, żeby to był problem, nawet jadąć okolice 200 małżonka przyznała, że jest ciszej niż w ramkowym e61, który już był bardzo dobrze ogarnięty - dla przykładu - jak dzieciaki na tylnej kanapie oglądały film to to mi przeszkadzało (na gównianym laptopie który sam dobrych ani głośnych głośników nie miał). Jeszcze się zastanawiam czy jest sens dorzucić maty w drzwi tak jak to zrobiłem w e61, ale rozsądek podpowiada, że to już może nie mieć dużego wpływu. Może jednak się skuszę, pożyjemy zobaczymy 🙂 Pytanie też w jakim stanie miałeś te samochody - jeśli samochód spędził żywot pod chmurką z uszczelkami wystawionymi na działanie słońca, moja fura całe życie spędziła w garażu podziemnym i w porówaniu do innych sztuk, które oglądałem to dość mocno widać było po stanie lakieru na przykład, zakładam, że uszczelki też swoje dostają. No chyba, że na przykład F10, czy G30 jest tak mocno poprawiony w tej kwestii, że faktycznie F07 może wypadać słabiej?
  15. Można obejść czujnik hamulców - uciąć i spiąć te kabelki razem jak komuś potrzebne do weryfikacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.