Skocz do zawartości

madseason

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    4 262
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana madseason w dniu 12 Sierpnia

Użytkownicy przyznają madseason punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2011 530xD GT F07
  • Lokalizacja
    w Alpach

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia madseason

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

34

Reputacja

  1. Czyi nie jest zdiagnozowane 😄 Może wtryski przylewają i jak odpalasz jest dizel w tłoku i tak klepie? Albo jakby klepał po zaworach, ale bez sensu skoro zaraz przechodzi. Inspekcja kamerką od środka cylindra była?
  2. A tym to mnie zainteresowałeś. Ciszej - ale w porównaniu do czego? Bo wcześniej miałem e61 i e39 - oba modele podobnie są wygłuszone, z tym, że e61 lepiej przy prędkościach powyżej 140, 5GT w porówaniu do e61 jeszcze lepiej, mimo obaw które miałem nie czuje, żeby to był problem, nawet jadąć okolice 200 małżonka przyznała, że jest ciszej niż w ramkowym e61, który już był bardzo dobrze ogarnięty - dla przykładu - jak dzieciaki na tylnej kanapie oglądały film to to mi przeszkadzało (na gównianym laptopie który sam dobrych ani głośnych głośników nie miał). Jeszcze się zastanawiam czy jest sens dorzucić maty w drzwi tak jak to zrobiłem w e61, ale rozsądek podpowiada, że to już może nie mieć dużego wpływu. Może jednak się skuszę, pożyjemy zobaczymy 🙂 Pytanie też w jakim stanie miałeś te samochody - jeśli samochód spędził żywot pod chmurką z uszczelkami wystawionymi na działanie słońca, moja fura całe życie spędziła w garażu podziemnym i w porówaniu do innych sztuk, które oglądałem to dość mocno widać było po stanie lakieru na przykład, zakładam, że uszczelki też swoje dostają. No chyba, że na przykład F10, czy G30 jest tak mocno poprawiony w tej kwestii, że faktycznie F07 może wypadać słabiej?
  3. Można obejść czujnik hamulców - uciąć i spiąć te kabelki razem jak komuś potrzebne do weryfikacji.
  4. U mnie jeszcze inny problem się pojawił. Kilka dni później zaczęło trząść przy przyspieszaniu dość solidnie. Mechanik sprawdził - mówi, że spoko, można jeździć, bo to delikatny luz na przegubie w przednim lewym kole (dosłownie 1mm, ledwo wyczuwalny). Podyskutowaliśmy, ja powiedziałem, że on się nie zna, on, że ja, rozstaliśmy się po przyjacielsku i wyjechałem z warsztatu, przejechałem 200 metrów i stanął. Przyjechał mnie scholować, mówi, że po ebana akcja i nie ma pojęcia, zgłupiał totalnie 😅 A ja dalej w zaparte, że na 100% coś z wałem tylnego napędu. Bo coś tam powłóczy przednimi kołami jeszcze delikatnie. I miałem rację, nawet jak później wyciągnął zdjęcia z pierwszych oględzin to było widać, że brakuje jednej śruby, na łączniku wału do skrzyni 😄 śruby na tym połaczeniu tylnego wału się zerwały: I jaka przyczyna? Mówi, że trzeba się brać za poduchy skrzyni i silnika, bo pewie od tego wszystko się zaczęło i widać, że już z leksza klapnięte są.
  5. Ja sobie to zostawie na przyszłe wakacje. Rurę odpowietrzająca wydawało mi się, że zamówiłem ostatnio, ale nie dałem do koszyka najwidoczniej i tylko oring do dekla zaworów przyszedł, który oczywiście podmieniłem. U mnie teraz telepie przy przyspieszaniu, podpora wału prawdopodobnie padła. Robiłeś już coś z tym, czy mam wyjątkowe szczęscie? 😄
  6. Sprawdź koło pasowe, czy już oberwane nie jest.
  7. Zatrzymaj się po kilku km i prawdź czy zacisk się nie zablokował i nie grzeje tarczy nadal organoleptycznie, dotknij felgi, albo bliżej tarczy, ewentualnie jak masz termometr bezdotykowy to może się przydać.
  8. O, piękne dzięki za tak szczegółowe informacje. Czyli jak zwykle, możliwe, że nie jestem przewrażliwiony, a faktycznie coś się dzieje.
  9. Podczas przyspieszania wszystko pięknie, żadnych wibracji, ale wystaczy, że po rozpędzeniu do 50, 80, 120 - nie ma znaczenia, puszczę gaz to pojawiają się delikatne wibracje. Nawet nie jestem w stanie określić z jakiego miejsca, jakbym miał strzelać to bym powiedział, że może wał. Na tyle delikatne, że moja żona nie czuje, ale mnie już to denerwuje, nie telepie kierownicą, czy czymkolwiek ewidentnym, tak poprostu, jakby coś gdzieś delikatnie było niewyważone. xDrive mam obecnie odłaczony, nalotu 160k, wszystkie płyny ustrojowe wymienione w wakacje. Wtedy też mechanior przetrzepał wszystko, geometrię zrobił i nic nie znalazł podejrzanego ani zużytego. Wyczuwam to od jakichś 2 tygodni. Wyczytałem, że mogą to bym zużywające się poduchy silnika. Czy to dobry trop, czy ktoś ma jakieś doświadczenie? Bo inne objawy, jak wibracje przy odpalaniu i gaszeniu - nie występują. Planuje już podłączyć xDrive przed zimą sprawdzę czy to ma znaczenie. Co jeszcze można sprawdzić pozawarsztatowo?
  10. madseason

    e39 problem z przebiegiem

    Zadzwoń do centrali spytaj jak to zrobić najlepiej. Ciekawe czy mają takie coś w procedurach 😄 A jak nie to kombinuj
  11. U mnie w alumiowej rurze dolotu koło czujnika kabel (czy może wąż) przetarł tą rurę, ale obspawane, kable na trytki i problem był rozwiązany.
  12. Czyli taki zestaw pewnie.
  13. Tym razem dwie aktualizacje - kamerka i dysk navi. Przygotowałem sobie nowy SSD, kupiłem kabel na USB, żeby sklonować i ... lipa, bo złączką jakaś stara. Jak ktoś wie jakie są opcje, żeby to ulepszyć (pewnie wymiena całego moduły) to dajecie znać. A jak już zdemontowałem te plastiki ze środkowej konsoli to grzechem by było nie wyczyścić i nałożyć ceramiki. przy okazji zająć się skrzypiącą klapka - butapren, smar silikonowy i w końcu brzmi jak klasa premium a nie chińczyk 🤣 I w końcu się dorobiłem kamerki, bo Blackvue padła przy demontarzu z e61. To teraz 4K i HDR będzie 😄 VIOFO A139 Pro 2CH - tył założę jak będzie kolejna okazja pogrzebać przy samochodzie.
  14. madseason

    e39 problem z przebiegiem

    Popraw licznik, jedż na kolejny przegląd, niech Ci wklepią to co powinno być. Jak będziesz miał w małym odstępie to uwiarygodniasz tłumaczenie. Jak rok będziesz czekał to tylko wzbudzi więcej podejrzeń. Ja dawno temu pamiętam że też wymieniłem sobie licznik w e39 na 150 tysi więcej, nie mogłem znaleźć nikogo kto by mi zgrał z resztą podzespołów to przed przeglądem specjalnie włożyłem z powotem ten co miał wywalone pixele i podświetlenie, diagnosta latarką świecił i mi wpisał, że w rok 1000km chyba przejechałem, z dwojga złego to lepsze 😅
  15. Jakby nie było - rozrusznik to też jest silnik elektryczny 😅
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.