Skocz do zawartości

madseason

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    4 271
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana madseason w dniu 12 Sierpnia

Użytkownicy przyznają madseason punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2011 530xD GT F07
  • Lokalizacja
    w Alpach

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia madseason

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

34

Reputacja

  1. Z tego wszystkie zacząłem się zastanawiać jakby wyglądał swap takiego n57 na dobre stare żeliwne M57. W ogóle rabialne, opłacalne? Widziałem, że do off-road robią M57 ZF HP8 itp w terenówkach, ciekawe czy by się zgrywało w BMW i ile trzeba by namodzić 😄
  2. madseason

    E60 m54b30 blad 9c53

    Pompa wody mechaniczna w jakim jest stanie? 9c53 to błąd od zaparowania przedniej szyby, nie ma wpływu na odpowietrzanie i działanie nagrzewania. Możecie sobie podmienić, płytka jest pod lusterkiem, a częsci dostępne.
  3. Zrób próbę przelewową najpierw. To że on daje +2, to zanczy, że nadrabiać musi w porównaniu do innych (3 i 4 mogą lać). Poza tym warto sprawdzić szczelność dolotu i czy turbo nie leje. Przed wymianą też można spróbować przeczyścić je jakąś płukaną, w e61 puściłem 3 puchy na rezerwie i korekty spadły z 0.8 na 0.4.
  4. Z tego co wiem, to nie ma zamienników i robiłem na szybko za granicą - u mnie jakieś 2000pln za część + robota (rozpięcie skrzyni itp - tanio nie jest). Tak, u mnie to było problemem i po wymianie całkowicie ustało.
  5. No tak, klikanie to od webasto, uruchamiać się będzie zawsze przy niskich temperaturach, żeby silnik dogrzać. Bardzo fajne rozwiązanie, brakuje mi tego w obecnym samochodzie. Ja pisałem o dzwonieniu 🙂
  6. Jak manual to dwumasa padła pewnie. Jak dasz gazu i puścisz to się zmienia? Kiedyś w automacie mi padło koło zamachowe, dzwoniło jakby ktoś wrzucił garść śrub do miski olejowej. Ale głownie dzwoniło przy puszczaniu gazu jeśli dobrze pamiętam.
  7. Nie do zegarów czy przełączników, chyba bardziej pod podświetlenie wnętrza, ewentualnie świateł pod drzwiami (z kabla w drzwiach) ale nie wiem, czy te świecą kiedy kabina jest oświetlona, czy tylko drzwi otwarte.
  8. Czyli jest tak czy inaczej uzupełniany ropką, bo olej po rozgrzaniu w czasie pracy odparowuje. Oczywistym jest, że nie może też pracować w układzie zamkniętym dlatego jest odma, która odprowadza opary oleju ze skrzyni korbowej do doloty, gdzie są przepalane, część która się skropli wraca do miski olejowej. Jedyna opcja to rozrzedzanie oleju przez olej napędowy, żeby utrzymać ten sam stan przez 12 tyś km.
  9. Czyi nie jest zdiagnozowane 😄 Może wtryski przylewają i jak odpalasz jest dizel w tłoku i tak klepie? Albo jakby klepał po zaworach, ale bez sensu skoro zaraz przechodzi. Inspekcja kamerką od środka cylindra była?
  10. A tym to mnie zainteresowałeś. Ciszej - ale w porównaniu do czego? Bo wcześniej miałem e61 i e39 - oba modele podobnie są wygłuszone, z tym, że e61 lepiej przy prędkościach powyżej 140, 5GT w porówaniu do e61 jeszcze lepiej, mimo obaw które miałem nie czuje, żeby to był problem, nawet jadąć okolice 200 małżonka przyznała, że jest ciszej niż w ramkowym e61, który już był bardzo dobrze ogarnięty - dla przykładu - jak dzieciaki na tylnej kanapie oglądały film to to mi przeszkadzało (na gównianym laptopie który sam dobrych ani głośnych głośników nie miał). Jeszcze się zastanawiam czy jest sens dorzucić maty w drzwi tak jak to zrobiłem w e61, ale rozsądek podpowiada, że to już może nie mieć dużego wpływu. Może jednak się skuszę, pożyjemy zobaczymy 🙂 Pytanie też w jakim stanie miałeś te samochody - jeśli samochód spędził żywot pod chmurką z uszczelkami wystawionymi na działanie słońca, moja fura całe życie spędziła w garażu podziemnym i w porówaniu do innych sztuk, które oglądałem to dość mocno widać było po stanie lakieru na przykład, zakładam, że uszczelki też swoje dostają. No chyba, że na przykład F10, czy G30 jest tak mocno poprawiony w tej kwestii, że faktycznie F07 może wypadać słabiej?
  11. Można obejść czujnik hamulców - uciąć i spiąć te kabelki razem jak komuś potrzebne do weryfikacji.
  12. U mnie jeszcze inny problem się pojawił. Kilka dni później zaczęło trząść przy przyspieszaniu dość solidnie. Mechanik sprawdził - mówi, że spoko, można jeździć, bo to delikatny luz na przegubie w przednim lewym kole (dosłownie 1mm, ledwo wyczuwalny). Podyskutowaliśmy, ja powiedziałem, że on się nie zna, on, że ja, rozstaliśmy się po przyjacielsku i wyjechałem z warsztatu, przejechałem 200 metrów i stanął. Przyjechał mnie scholować, mówi, że po ebana akcja i nie ma pojęcia, zgłupiał totalnie 😅 A ja dalej w zaparte, że na 100% coś z wałem tylnego napędu. Bo coś tam powłóczy przednimi kołami jeszcze delikatnie. I miałem rację, nawet jak później wyciągnął zdjęcia z pierwszych oględzin to było widać, że brakuje jednej śruby, na łączniku wału do skrzyni 😄 śruby na tym połaczeniu tylnego wału się zerwały: I jaka przyczyna? Mówi, że trzeba się brać za poduchy skrzyni i silnika, bo pewie od tego wszystko się zaczęło i widać, że już z leksza klapnięte są.
  13. Ja sobie to zostawie na przyszłe wakacje. Rurę odpowietrzająca wydawało mi się, że zamówiłem ostatnio, ale nie dałem do koszyka najwidoczniej i tylko oring do dekla zaworów przyszedł, który oczywiście podmieniłem. U mnie teraz telepie przy przyspieszaniu, podpora wału prawdopodobnie padła. Robiłeś już coś z tym, czy mam wyjątkowe szczęscie? 😄
  14. Sprawdź koło pasowe, czy już oberwane nie jest.
  15. Zatrzymaj się po kilku km i prawdź czy zacisk się nie zablokował i nie grzeje tarczy nadal organoleptycznie, dotknij felgi, albo bliżej tarczy, ewentualnie jak masz termometr bezdotykowy to może się przydać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.