Mam na imię Piotr i pisze z pozoru banalnym pytaniem. Mianowicie chce kupic bmw 3 ale nowe (na firme) niestaty musze ropniaka, dlaczego niestety hmmm pewnie dlatego ze zawsze jezdzilem na pb :), a dlaczego ropniaka 70-80 tys rocznie. Zastanawiam sie kombiak vs sedan vs cabrio (kolejnosc przypadkowa) :) tak wiem spora rozbieznosc od auta wymagam przede wszystkim wytrzymalosci i duzego zasiegu na zbiorniku (tez argument dlaczego diesel) Moje trasy to nie tylko polska, ale tez bardzo czesto Paryz, Mediolan, Barcelona Moj pierwszy dylemat to ktory silnik wybrac ? 7 dieslow w sedanie 6 dieslow w kombi 3 diesle w cabrio Oto pierwszy moj dylemat 2l czy 3l, dodam ze autem chce sie poruszac max 5 lat wiec w najgorszym wypadku auto bedzie mialo 400 tys przebiegu. i czy silnik 2l spokojnie zniesie taki dystans ? (kiedys ktos mi przedstawil opinie logiczna ze duze silniki sie mniej mecza i sa przez to wytrzymalsze). Nastepny zasadniczy dylemat to skrzynia w mojej karierze mialem 3 auta Seata ibize 1.6 LPG manual, Nissan 100NX 2.0 sr20de manual i opla kadeta 1.3 Automat (auto dostalem od ojca jak ktos wymusil pierwszenstwo na nysie) Kadet w chwili zezlomowania mial 750 tys km i skrzynia nigdy sie nie popsula wiec wierze ze automaty sa dobre :) I tutaj moj dylemat czy manual czy automat (biegow czesto nie zmieniam bo duza czesc jazdy to trasa) zatem prosze uzasadnic dlaczego taka skrzynia wg was jest lepsza :) Przejdzmy do kwesti audio jechalem bmw e46 i sprzet grajacy byl tylko z nazy, radio gralo wg mnie fatalnie.Moje pytanie czy bmw montuje jakis fajny system naglosnieniowy np. BOSE, Harman Kardon ? Dodatki: czyli co wg was powinno sie znalesc co dla was jest bardzo praktycznie szczegulnie na dlugich trasach? I teraz ostatnie pyt. do posiadaczy kabrioletow jak sztywnosc nadwozia ? jak autko sobie radzi na polskich drogach bez dachu? z gory dziekuje za pomoc. ps. Przepraszam jeszcze za brak polskich znakow.