qba_m
Zarejestrowani-
Postów
304 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E32 750iL, F34 318d GT
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia qba_m
-
u Adama Kornackiego na fjejsbuku i kanale YT pojawiło się do wygrania BMW E46. Czy to oby nie ten sam japoński egzemplarz który kilka lat temu był sprawdzany przez Bimmer Check? linki https://www.facebook.com/AdamKornackiTestuje https://bmwadama.pl
-
Ja czekałem równo 1,5 miesiąca.
-
Ja przed zakupem wysłałem swoją konfigurację do wszystkich dealerów w PL. Nie od wszystkich przyszły odpowiedzi, ale to co dostałem pozwoliło mi lepiej negocjować warunki zakupu z moim dealerem na miejscu. Dzięki temu nie musiałem jeździć po auto na drugi koniec Polski tylko odebrałem je u siebie.
-
Do tematu Fleet Edition warto dodać, że nie łączy się z promocyjnym leasingiem ani opcją "lojalny klient" - w moim przypadku oznaczało to pakiet ubezpieczeń na pierwszy rok gratis (wartość ok 6000 pln). Znajomy kupił w grudniu nowe 320i GT w promocji fleet, auto skonfigurowane za podobną kwotę jak moje i jak porównaliśmy oferty to w zasadzie wyszło na jedno (ja korzystałem z innych rabatów niż Fleet Edition).
-
Tak, właśnie kupiłem bagażnik rowerowy Thule na hak :D Taki mod. A poważnie - nie sądzę. To auto traktuję jako dupowóz, chociaż bardzo fajny. Do obcowania z "prawdziwą" motoryzacją w garażu stoi klasyczna V12-tka w odpowiednim stanie ;)
-
jestem głuchy, nie potrzebuje tego ;)
-
Po kilku miesiącach testowania różnych samochodów (w sumie kilkunastu), rozmów ze sprzedawcami, porównywania ofert i wersji wyposażenia, negocjowania rabatów, w końcu jest. Myślałem, żeby odpocząć od BMW, spróbować czegoś innego. Jak widać, na myślach się skończyło i oto w garażu obok 750iL stanął następca X1. Początkowo w ogóle nie brałem pod uwagę F34 dopóki nie pojeździłem nim przez kilka dni. Auto absolutnie mnie do siebie przekonało i skłoniło do otworzenia piwa i skonfigurowania czegoś po swojemu. Oczywiście zaraz się zacznie lament że mały i słaby motor, no proszę, czekam :) Natomiast motor taki jest całkiem świadomie. Miałem go w X1, zjeździłem nim pół Europy, dało się bezproblemowo i bezawaryjnie. Nie jeżdżę jakoś bardzo dynamicznie, wolałem za to dobrać sobie coś z wyposażenia. I tak powstało: Vehicle information ======================================== Type code: 8T11 Model: 318D (EUR) E-F-R series: F34 LCI (LifeCycleImpulse) Series: 3 Type: Gran Turismo Steering: LL Doors: 4 Engine: B47U Displacement: 2.00 Power: 110 (149 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: 300 - ALPINWEISS 3 Upholstery code: CCL2 - STOFF CORNER/ANT Prod.date: 2017-03-23 S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S1CB ACEA / CO2 scope S2A5 18"LM RAEDER DOPPELSPEICHE 397 S2PA Lockable wheel bolt S2VB Tyre pressure control (TPC) S3AC Trailer coupling S3DZ ENTFALL LINES-SCHRIFTZUG AUSSEN S4AE Armrest front, retractable S4LV INT.L.SCHW.HOCHGL.M.AKZENT.L. KORAL S5A1 LED-NEBELSCHEINWERFER S5A2 LED-SCHEINWERFER S5DA Passenger airbag deactivation S6AC INTELLIGENTER NOTRUF S6AE TELESERVICES S6NH FREISPRECHEIN. M. USB-SCHNITTSTELLE S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. P7AC BMW SPORT LINE P7LD MODELL SPORT LINE S7NH BMW Service inclusive S8A1 Sprachversion polnisch S8AT POLNISCH BETRIEBSANL./SERVICEHEFT S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8R9 KAELTEMITTEL S8TF Active pedestrian protection S205 Automatic transmission S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S230 Extra package, EU-speciifc S248 Steering wheel heater S258 Tyres with runflat properties S302 Alarm system S320 Deleted, model lettering S322 Comfort access S402 Panorama glass roof S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S481 Sports seat S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain sensor S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S548 Kilometre speedo S563 Light package S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt. S609 Navigation system, Professional S698 Area-Code 2 for DVD S710 M leather steering wheel S775 Headlining anthracite Egzemplarz fabrycznie nowy, zamówiony do produkcji w połowie lutego. Mam nadzieję na bezawaryjną i bezproblemową eksploatację podobnie jak to miało miejsce w przypadku X1. http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17806752_1622171804467403_1141224995_n_zpslqwcq3iv.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17793393_1622171764467407_830929502_n_zpsmwrxbxpv.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17690736_1622171751134075_643982740_n_zpsrgkbummi.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17792527_1622171791134071_1374487110_n_zpsojj1cvr4.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17740965_1622171747800742_42635459_n_zpsfwmpif1p.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17792744_1622171787800738_2114701630_n_zpsi22x3xeo.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17757982_1621383494546234_1406191526_n_zpsptkqesb2.jpg http://i1306.photobucket.com/albums/s568/qba_mmuszny/17806796_1622171814467402_1260458766_n_zpsdfhev9bn.jpg
-
Gratulacje!
-
Wyposażenie standardowe każdej 750 (np. tempomat) nie wychodzi z VIN-u. U mnie też go nie ma, podobnie jak elektrycznej tylnej kanapy, nivo czy spryskiwaczów reflektorów. Wystarczy wziąć prospekt E32 z epoki i tam jest wszystko pięknie opisane co szło w standardzie do każdej wersji silnikowej.
-
dzień dobry, przeczytałem cały temat dogłębnie, wkrótce pewnie dodam coś od siebie. aktualnie czekam na swoje F34, zamówione do produkcji 318d (tak, wiem, czekam na hejty za mały silnik, miałem go przez kilka lat w X1, wiem co to jest, zjeździłem nim pół Europy i mi starczy) automat alpinweiss sportline dostęp komfortowy navi prof czarny sufit szklany dach hak (konieczny do wożenia rowerów) grzana kiera M grzane krzesło przód czujniki p+t brak oznaczeń ledy, ale to w tej chwili standard dla każdej przed zakupem jeździlem podobnym autem przez kilka dni, jest i tak szybsze od X1, co dla mnie jest OK. Przestrzeń super, miejsca z tyłu na pewno nie mniej niż w mojej 750iL. mam nadzieję, że będę z auta zadowolony
-
W ciągu 1,5 miesiąca będę miał już swoje F34. Przesiadam się z E84 X1. Po iksie zostają mi koła zimowe na feldze Styling 317 (ET34). Tak sobie myślę, czy będą pasowały i czy będzie to jakoś wyglądało. Opona 225/50/17 runflat. Nigdzie w sieci nie widzę zdjęć żadnej F-ki na Stylingu 317. Jak myślicie? W X1 nie miałem czujników ciśnienia w kołach, tzn system działał na podstawie odczytów z czujników ABS. Jak wygląda sprawa doposażenia kół w te czujniki?
-
Aha i jeszcze jedno - porównywałem fotele (sportsitze do zwykłych) w F48 i F45. Nie wiem kto projektował te zwykłe, ale wyglądają jak zabawki. Są chyba przeznaczone dla jakiś liliputów. Długość siedziska to jakieś nieporozumienie. W sportsitze jest lepiej i właściwie to jest jedyna opcja do przyjęcia jeśli chodzi o fotel. W poprzednich BMW mimo wszystko nie było aż takich dysproporocji między fotelami i nawet zwykłe fotele były wygodne poza oczywiście brakiem trzymania bocznego.
-
Nie jeździłem Active Tourerem jakoś bardzo dużo, zaledwie kilkadziesiąt km po miescie w ciągu jednego dnia. Miałem do dyspozycji "zwykłą" wersję 218d FWD w automacie. Ponieważ do auta przesiadłem się z nowej X1 F48, którą jeździłem przez kilka dni, naturalnym dla mnie jest porównanie tych dróch aut. O ile wciąż mam mieszane odczucia co do wyglądu AT (chociaż jego brzydkość dla mnie jest coraz mniejsza), o tyle sama jazda tym autem dośc miło mnie zaskoczyła. Muszę przyznać, że auto jak na taki kształt karoserii (wysoki), prowadzi się bardzo dobrze. Układ kierowniczy jest precycyjny, jak w każdym BMW nie chodzi zbyt lekko, co mnie wkurza w autach konkurencji. Zawieszeniowo jest moim zdaniem lepiej niż w F48. Auto jest twardsze (F48 jak dla mnie zbyt miękkie), lżejsze i prowadzenie w mojej opinii jest dużo bardziej precyzyjne. Tu jest podobnie do E84, którą mam na codzień i z której prowadzenia jestem bardzo zadowolony. Rozplanowanie wnętrza wydaje mi się, że jest trochę lepsze niż w F48. Tam strasznie wkurzała mnie długa wajcha automatu, tutaj mamy krótki lewarek. Oczywiście tak czy inaczej jest to krok wstecz w stosunku do dżojstika skrzyni ZF, ale w przypadku AT dostajemy mniejsze zło. Pozycja za kierownicą niższa niż w F48 (mi bardziej pasuje), kierownica mniej "leży" choć mimo wszystko do pozycji z E84 sporo brakuje. W stosunku do F48 lepiej rozplanowano położenie sterownika idrive - tam żeby go obsłużyć przy ręce położonej na podłokietniku trzeba nienaturalnie wygiąć dłoń, w AT jest to jakoś lepiej rozwiązane. Reasumując - nie wiem czy bym się zdecydował na to auto, jednak przy dwójce małych dzieci robi się z tego jakieś rozwiązanie na przyszłość. Biorąc pod uwagę ceny skalkulowane sporo niżej niż F30 czy F48, jest to jakaś propozycja którą być może warto rozważyć?
-
Miałem okazję jeździć przez tydzień F48 w wersji 20xd XLine. Oto moje przemyślenia porównując do E84: - nowa X1 jest na pewno bardziej komfortowa – cichsza, zawieszenie bardziej miękkie, natomiast jest to kosztem precyzji prowadzenia która w starszej jest lepsza - pozycja za kierownicą mniej mi odpowiada niż w starszej – tutaj siedzi się wyżej, kierownica bardziej leży - wykonanie wnętrza jest lepsze, chociaż o jakiejś wielkiej przepaści nie ma mowy - Obsługa idrive jest mniej ergonomiczna, pokrętło znajduje się nisko i nie jest wygodnie nim operować - bagażnik jest większy ale to przez duży schowek pod podłogą. Nie licząc jego, pojemność podobna - tragiczna wentylacja – mimo włączonej Klimy szyby parują podczas deszczu – być może to wynikało z jakiejś usterki auta testowego - skrzynia AISIN działa podobnie do ZF, tutaj różnic nie widzę, natomiast kształt i obsługa wybieraka to krok wstecz.
-
Jestem umówiony na parę dni próby nowego X1 w pierwszej połowie grudnia. Oględziny na szybko - wnętrze praktycznie żywcem wyjęte z 2er AT. Na pewno pozycja za kierownicą mniej mi się podoba (wyżej), materiały trochę lepsze, ale bez jakiejśc przepaści. Potwierdzam też to co pisali poprzednicy o fotelach - wyglądają jak zabawki. Zobaczymy jak będą się sprawowoały po dłuższej jeździe. Napiszę więcej po testach.