MateuszCHUDY
Zarejestrowani-
Postów
909 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia MateuszCHUDY
Doświadczony fan marki (11/14)
0
Reputacja
-
Szeryf00 obserwuje zawartość MateuszCHUDY
-
Pytam właśnie o używkę czy bez wymiany pasa będę w stanie wymienić sam napinacz, tak aby nie rozbierać słupka, a nie żeby było taniej i kupić bez pasa. Może być i z pasem, chodzi o sprawy montażu. I nie kosztuje groszy bo dopinacz ok. 200zł + napinacz normalny po prawej stronie fotela kolejne 200zł.
-
Cześć Koledzy. Czy ktoś może się orientuje czy w e60/e61 LCI da się wymienić sam lewy dopinacz pasa bezpieczeńśtwa kierowcy? Na schemacie jest to poz. nr 10: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX11-EUR-03-2007-E61N-BMW-520d&diagId=72_0453 Kolega po stłuczce ma wystrzelony ten napinacz. Na schemacie występuje jako oddzielna pozycja jednak na żywo wygląda jak część zespolona z pasem. Będę wdzięczny za info czy można go rozdzielić od pasa bezinwazyjnie.
-
Cześć Panowie, Nie jestem jakimś lamerem komputerowym, który nie umie wypalić obrazu płyty, a mimo wszystko po wypaleniu tego obrazu w dwóch różnych prędkościach tzn. x6 i x8 navi pokazuje komunikat "medium cannot be read". Czy możliwe, że uszkodzone jest coś z samym czytnikiem? Normalne płyty audio cd działają, a z navi nigdy wcześniej nie korzystałem i nie mam zielonego pojęcia czy w ogóle działa.
-
[M47N2] Jak często można wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło
MateuszCHUDY odpowiedział(a) na MateuszCHUDY temat w E90, E91, E92, E93
Cena 22kzł, produkcja 01.2006, ogólnie golas oprócz zwykłej navi i panoramy... Odpuszczam auto, nie będę brał auta z myślą o wymianie silnika. Może faktycznie ciągał nie wiadomo jaki ciężar to nie tylko sprzęgło i dwumasa dostawały. Dzięki za zwrócenie uwagi z olejem bo nie spojrzałem na to, ale z drugiej strony nikt nie powiedział że olej musiał być wymieniany wyłącznie w ASO. -
[M47N2] Jak często można wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło
MateuszCHUDY odpowiedział(a) na MateuszCHUDY temat w E90, E91, E92, E93
Jak sądzicie, skrzynia i silnik mogły dostać po dupie przy takiej eksploatacji czy dwumasa wzięła wszystko na siebie? -
[M47N2] Jak często można wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło
MateuszCHUDY odpowiedział(a) na MateuszCHUDY temat w E90, E91, E92, E93
Pytanie zasadnicze dotyczyło sprzęgła i jego częstej wymiany. Nigdy nie miałem tego motoru i nie wiem jak to wygląda. -
[M47N2] Jak często można wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło
MateuszCHUDY odpowiedział(a) na MateuszCHUDY temat w E90, E91, E92, E93
Wiem, że ta kulkalacja tak wychodzi, ale w międzyczasie zmienili się właściciele auta, a nawet po serwisie widać, że w niemczech w ostatnich latach serwisu robił ledwie 10tys. rocznie. Olać to auto? Jeśli było skręcone to musiało to być w trakcie używania już w polsce przed pierwszym przeglądem bo z CEPIKU wynika, że pierwsze badanie w PL miał dopiero w 12.2017, a rejestracja była w 12.2016. Na pierwszym badaniu w PL ma 227k km. -
[M47N2] Jak często można wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło
MateuszCHUDY opublikował(a) temat w E90, E91, E92, E93
Cześć Panowie, Przymierzam się do kupna e91 z ww. silnikiem. Właściciel ma ją bardzo krótko bo tylko 5 miesięcy, natomiast poprzedni miał 1,5roku. Wybrać się po nią mogę dopiero w sobotę więc właściciel obecny wysyła mi wszystkie dokumenty, auto ma książki serwisowe itp. Sprawdziłem historię tego auta i przyznam, że jestem przerażony 3 wymianami kompletnego zestawu sprzęgła co wynika z poniższej historii serwisowej: 08.02.06 - 1 km - diagnostyka komputerowa pojazdu 04.12.06 - 20 038 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, wymiana zderzaka przód, koła zimowe kpl, zmiana kół, wyważenie kół, doposażenie w hak holowniczy 23.03.07 - 31 582 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu 26.06.07 - 41 776 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu 05.07.07 - 42 000 km - kolo dwumasowe, sprzęgło kpl 24.08.07 - 47 599 km - diagnostyka komputerowa pojazdu 12.10.07 - 53 399 km - mikrofiltr, płyn hamulcowy, zmiana kół, wyważenie kół 20.12.07 - 61 392 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu 10.04.08 - 73 449 km - zmiana kół, wyważenie kół 11.07.08 - 82 935 km - klocki i tarcze hamulcowe tył 06.10.08 - 88 921 km - pilot do pojazdu 24.10.08 - 92 571 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, opona zimowa Dunlop 30.03.09 - 109 298 km - sprzęgło kpl, koło dwumasowe, diagnostyka komputerowa pojazdu 20.05.10 - 151 872 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, oś tylnej wycieraczki, przełącznik tylnej klapy bagażnika, moduł haka holowniczego 15.11.10 - 168 333 km - diagnostyka komputerowa pojazdu 17.12.10 - 170 553 km - akumulator, diagnostyka komputerowa pojazdu 05.01.11 - 170 769 km - napinacz pasa kierowcy, przycisk tylnej klapy bagażnika 29.03.11 - 172 265 km - opony letnie Bridgestone x 2, zmiana opon, wyważenie kół 27.04.11 - 172 750 km - przewód odpowietrzenia zbiornika paliwa 25.07.11 - 178 679 km - wzmacniacz anteny diversity, diagnostyka komputerowa pojazdu 17.10.11 - 182 924 km - zmiana kół, wyważenie kół 22.03.12 - 186 922 km - opony letnie Continental kpl, zmiana opon, wyważenie kół, lakier zaprawkowy 17.04.12 - 187 599 km - klocki i tarcze hamulcowe przód 31.05.12 - 188 884 km - filtr cząstek stałych 04.10.12 - 192 470 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy 22.10.12 - 192 988 km - sprzęgło kpl, koło dwumasowe, mikrofiltr 01.02.13 - 195 518 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu 07.02.13 - 195 663 km - sterownik świec zarowych 02.04.13 - 196 779 km - zamek tylnej klapy bagażnika, wspornik mocowania żarówek 08.05.13 - 197 531 km - zmiana kół, wyważenie kół 25.10.13 - 202 539 km - zmiana kół, wyważenie kół Czy te silniki wszystkie tak mają? Warto się pchać w ten motor? Dla mnie to bez sensu wymieniać sprzęgło co 60 - 80k km... Auto ma niby teraz 235k km co wg mnie jest trochę mało prawdopodobne chociaż mam też zdjęcie TUV z 2015 i miało tam 209k km. -
BMW E91 - Montaż / dołożenie relingów
MateuszCHUDY odpowiedział(a) na lukasz2605 temat w E90, E91, E92, E93
Cześć koledzy. Czy zakładał ktoś relingi poliftowe do przedlifta? Bardzo mi się podobają te płaskie, ale auto przedlift. Myślicie, że będzie to wyglądać czy lipa? A może w konstrukcyjnie coś się zmieniło w dachu i nie pasują? -
To samemu trzeba zrobić. Trzeba edytować aplikację uruchamiającą istę hexeditorem i tam dopasowujesz swobie rozdzielczość. Jeśli się nie mylę to domyślnie jest 1024x768.
-
@robertoz Poszło PW :)
-
No właśnie @Din76 nie wiem jak to z chińczykami jest w sprawach reklamacji. Nie jestem jakimś tam super zakupowiczem na aliexpress i ciekawe czy mam gwarancję, że on mi zwróci pieniądze jeśli bym mu odesłał? Ja w zasadzie tam nie potrzebuje na siłę dcana bo mam e39, a zawodowo też się elektroniką nie zajmuje, ale czasem jakiś kolega pyta czy bym auta mu nie podłączył nowszego i fajnie by było mieć na półce taki kabelek. A chińczyk to taki ogarnięty po angielsku, że jak mu sprawę opisałem to mi na maila inpę przysłał :duh: Jak napisałem, że będę odsyłał to odpisał: OK... @Din76 Abstrahując od tematu to mógłbyś powiedzieć jak się zrzuca wsad z takiego kabla? Wiem, że da się wsadem zamieniać kable pod inne marki. Czy w FT_prog wsad to to samo co template? Trochę nie bardzo to wygląda jak jakiś wsad bo tam tylko ustawienia zapisane są w tym templacie, natomiast pod spodem widoczny jest kod hex, ale nie wiem jak go eksportować?
-
No nie chce mi się go odsyłać do chin, kosztował 40zł. Zastanawiam się czy nie kupić nowego chipa FT232RL i nie spróbować przelutować. Zauważyłem, że gdy go podłącze i zostanie dobrze wykryty to używając programu FT_prog wykrywając urządzenia podaje czasem pełne parametry, a gdy np. odświeżę parametry się urywają lub znikają np. numer seryjny bądź nazwa układu. Ewidentnie ma problem z komunikacją z komputerem tylko zastanawiam się, w którym elemencie może leżeć przyczyna. Obstawiam, że wcale nie musi być problemu z samym chipem bo jednak jeszcze kilka elementów tam jest.
-
Cześć koledzy, Zamówiłem sobie z ciekawości od chińczyka kabel DCAN z przełącznikiem od 8 pinu. Problem polega na tym, że kabel po każdorazowym podłączeniu do gniazda usb jest inaczej rozpoznawany. Załóżmy, że podpinam go pierwszy raz i pojawi się urządenie FT 232rl uart - no więc instaluje mu po kolei ze wskazaniem konkretnego pliku sterownik ftdibus.ini i widzi elegancko serial port, natomiast muszę mu doinstalować ten drugi plik ftdiport.ini, a nie mam dodatkowego urządzenia usb serial converter widocznego w menedżerze urządzeń więc jeszcze raz wybieram już zainstalowany serial port i wskazuje mu tylko folder ze sterownikami, instaluje i wtedy pojawia się serial usb converter z konfliktem bo nie może uruchomić urządzenia... I tak losowo czasem podepnę i nie ma żadnych konfliktów, a po kolejnym podpięciu konflikt jest. Sprawdzałem kabel na aucie i rozpoznaje zapłon, również udało mi się przeprowadzić diagnostykę zarówno inpą jak i istą, ale bywa, że zrywa połączenie i wtedy właśnie pojawia się konflikt w w menedżerze urządzeń. VID i PID są zgodne dla ftdi i układ się nie zablokował nawet po wgraniu najnowszych sterowników więc nie wydaje się być podróbką. Jak myślicie czy to może wskazywać na fizyczne uszkodzenie elektroniki? Jak mógłbym inne potencjalne uszkodzenia w kablu zdiagnozować? Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak z takich kabli zrzuca się wsad? Nigdzie w internecie nie ma szczegółów jak to zrobić, a jedynie kilka postów osób, które robiły coś takiego. Interfejs kupiony bardziej z ciekawości więc proszę się nie irytować, że kupiłem g..no i szukam rozwiązania. Najzwyczajniej wywale go do kosza, ale zanim co to może jednak da się z niego coś wykrzesać :)
-
[e39] Wykodowanie zusatzwasserpumpe z IHKA
MateuszCHUDY odpowiedział(a) na MateuszCHUDY temat w Diagnoza komputerowa
Pytanie roku normalnie... Takie głupie, czy rzeczywiście nikt tak nie miał w aucie z poprzedniej epoki?