Skocz do zawartości

toker

Zarejestrowani
  • Postów

    167
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E87 118d 2008
    E91 318iT 2007
    F30 320i xDrive 2013
    F36 430i xDrive 2020
    jest G01 X3 30i 2020
  • Lokalizacja
    Warszawa, okolice (S7)

Osiągnięcia toker

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Zapytaj także w Szczecinie, Dariusz Pawełczak - BMW Top Service, tel. 882 029 929
  2. Witam, Miałem problem z oświetleniem nóg spowodowane wypadnięciem wtyczki z gniazda lampki, łatwy demontaż osłony kolumny kierownicy i znajdujesz przewód, który idzie od panelu centralnego. Innym powodem może być spalenie się ledów/żarówki, W przypadku ledów trzeba kupić całą lampkę. Pozdrawiam
  3. Witam, musisz zdemontować przednią część nadkola/nadkoli i dostajesz się do spryskiwaczy. Warto zdjąć koło/koła. Aby zdjąć osłony spryskiwaczy trzeba albo podważyć i odciągnąć je od strony zderzaka (np. zabezpieczone łapki do demontażu kołków, nitów itd) albo próbować wypchnąć osłony od strony wewnętrznej. Wtedy potrzebna pomoc 2. osoby na zewnątrz zderzaka.
  4. W okolicach Warszawy - najlepiej do Legionowa do p. Adama na Warszawskiej.
  5. Robiłem tymi środkami w swojej E91, kiedy już skóra na kierownicy była po lewej stronie wygładzona. Po zmatowieniu papierem 500, potraktowaniu zgodnie z instrukcją rozpuszczalnikiem (poprawiającym wchłanianie farby) z zestawu kilkukrotnie nanosiłem gąbką kolor z podsuszaniem pomiędzy warstwami. Po kilku godzinach dodatkowo utrwalacz. Efekt był widoczny, kierownica była matowa, niemniej faktura skóry nadal różniła się z uwagi na wcześniejsze "spolerowanie" lewą ręką. Mat i kolor utrzymał się przez ponad rok w dobrym stanie, potem poprawiłem po lewej stronie. Oczywiście nanoszenie gąbką nie da takiego efektu jak natrysk pistoletem. Trzeba też wziąć pod uwagę różnicę w fakturze skóry. Gdybym miał teraz wybierać: malowanie/obszycie, wybrałbym zdecydowanie obszycie. Pozdrawiam.
  6. Robiłem uszczelniacze przy przebiegu ok. 10 tys.niższym razem z rozrządem. Przed wymianą wdawało mi się, że silnik pracuje cicho. Różnica po wymianie kolosalna. Poza tym przy takim przebiegu ślizgi mają naturalne wytarcia i są osłabione. Zalecam wymianę a potem radość z jazdy.
  7. Witam, Jeżeli masz problemy z sygnałem radia, to wielce prawdopodobne, że przerwał się kabel w wiązce w łączniku gumowym klapy z nadwoziem. Poczytaj moje opisy, miałem kiedyś podobny problem, rozwiązany pozytywnie.
  8. Witam, Typowe dla E91, przetarły się kable w elementach gumowych pomiędzy karoserią i tylna klapą. Kilka miesięcy temu pisałem o tym. Poszukaj. Pracy na godzinę, półtorej, o ile wiesz jak zacząć. Inne rozwiązanie to wizyta u elektryka.
  9. Witam, Za niewielkie pieniądze kup oryginalne. Wymiana prosta, jak pisali Forumowicze.
  10. Rób uszczelniacze, niech fachowiec sprawdzi Ci rozrząd (jaki przebieg?) i nie ma kombinować, jak napisał Kolega powyżej. Wymieniłem uszczelniacze i rozrząd i jest ok. Szkoda czasu na inne zabawy.
  11. Witam, U którego dealera robiłeś?
  12. Witam, Rozwiązałem swój problem opisany trzy posty wyżej. Dla Koleżeństwa informacja z prac: Standardowo demontaż spoilera, rozłączenie diversity i zsunięcie gumowego podwójnego łącznika do oporu. Metodą lekkiego pociągania za poszczególne przewody sprawdzenie, czy są całe. Jak w wielu przypadkach winne były dwa przerwane przewody w gumowym łączniku między klapą a nadwoziem (prawa wiązka ma 4 przewody, które dochodzą do diversity z prawej strony). Czasem CA działał prawidłowo, w większości przypadków otwierania/zamykania dopiero po kilku sekundach i zawsze była informacja na wyświetlaczu o problemie z CA przy włączaniu/wyłączaniu silnika. Na wszelki wypadek wydłużyłem wszystkie przewody o kilka cm z odpowiednim zabezpieczeniem i ułożeniem. Tam są również przewody od radia (wątek niedawno omawiany w innym topiku - słaby odbiór stacji poza miastem). Sprawdzenie przed złożeniem całości i "banan". Ciekawe czy w F31 to poprawili? Pozdrawiam
  13. Witam, Wyłączanie po 2-3 minutach świadczy o słabym aku. Normalnie gra ok. 8-10 do chwili wyłączenia. Sprawdź baterię.
  14. W wiązkach naprawiałem dwa różne kable w różnym czasie. Na forum koledzy opisywali przypadki "centralnego" z przetartym kablem w klapie. Jak zdemontujesz spoiler sprawdź dokładnie obie wiązki. Pociągałem za każdy kabelek.
  15. Witam, Zacznij od kabli w wiązkach klapy, trzeba zdemontować spoiler, aby łatwiej operować wiązką. Miałem podobnie, przerwany kabel był odpowiedzialny za słabe działanie radia poza miastem. Naprawa - kilkucentymetrowa wstawka, lutowanie i zabezpieczenie jednego z przewodów rozwiązała problem. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.